[J-Fashion] Modeshows op events/conventies

Japan is zoveel meer dan alleen maar anime & manga. Daarom dat wij graag ook praten over de taal, culturele (en religieuze) onderwerpen en de mensen in Japan. Er zijn vele mensen voor je geweest met onderwerpen die hen bezighouden. Praat je met ons mee?

Moderator: Fran

Post Reply
Fran
Beheerder
Beheerder
Hoe vaak ben je naar Japan geweest?: 1

[J-Fashion] Modeshows op events/conventies

Post by Fran » Sat 19 Dec 2015, 20:34

Ik vind het leuk om te zien dat er op conventies in Nederland niet alleen gekeken wordt naar anime en manga, maar ook verder dan dat. Zo zie ik op sommige conventies de J-Fashion modeshows voorbij komen. Zulke shows kunnen ook als inspiratiebron werken.

Hieronder wat video's die ik vond, maar ook 1 die ik gemaakt heb (al heb ik via YT een claim gekregen, dus heb ik wel de muziek ergens moeten aanpassen).

Kreeg trouwens een opmerking van iemand dat de modeshows op de NL conventies altijd wel hetzelfde zijn en als je het dus mist, dat je niks mist. Weet niet hoe jullie erover denken?

Twitter last.fm ko-fi?
Image
Vragen en suggesties? Stuur mij een PM! Of drop het in (een nieuw onderwerp in) Forum Q&A.

Jiro Kanede
Sushi lover
Sushi lover
Hoe vaak ben je naar Japan geweest?: 0

Re: [J-Fashion] Modeshows op events/conventies

Post by Jiro Kanede » Sat 19 Dec 2015, 22:18

Ik loop vaak mee met de modeshows van Reality will kill you, maar die zijn altijd anders! Vaak heb je wel de zelfde vaste modellen (meestal ook andere) maar hebben wel vaak andere outfits aan (in hun stijl) en hun concep is om in groepjes een kleine act neer te zetten (elke con weer anders) dus zetten ze steeds een andere show neer! En over andere modeshows geen idee heb er niet veel van meegemaakt XD

:evil:

Fran
Beheerder
Beheerder
Hoe vaak ben je naar Japan geweest?: 1

Re: [J-Fashion] Modeshows op events/conventies

Post by Fran » Sat 26 Dec 2015, 11:19

Ah, dat van een act was mij wel opgevallen. Dat is juist wel leuk gedaan, gezien er ook geen echte catwalk is en je dus niet even simpel naar voren en terug kan lopen. Daarbij kan dat juist nog enger zijn voor sommige mensen.

Een flinke uitdaging voor de fotografen onder ons om dit goed in beeld te zetten.

Twitter last.fm ko-fi?
Image
Vragen en suggesties? Stuur mij een PM! Of drop het in (een nieuw onderwerp in) Forum Q&A.

Post Reply