"Vincent van Gogh & Japan"

Japan is zoveel meer dan alleen maar anime & manga. Daarom dat wij graag ook praten over de taal, culturele (en religieuze) onderwerpen en de mensen in Japan. Er zijn vele mensen voor je geweest met onderwerpen die hen bezighouden. Praat je met ons mee?

Moderator: Fran

Post Reply
Henk
Kawaii menbaa desu ne!
Kawaii menbaa desu ne!
Hoe vaak ben je naar Japan geweest?: 0

"Vincent van Gogh & Japan"

Post by Henk » Sat 21 Apr 2018, 08:58

" Van Gogh raakte in de ban van Japan. Welke invloed had dat op zijn werk? In de tentoonstelling 'Van Gogh & Japan' ontdek je hoe Van Gogh het Japanse voorbeeld naar zijn eigen hand zette.

Vincent van Gogh-museum 23 maart - 24 juni 2018

Van Gogh & Japan is een tijdelijke tentoonstelling. Tickets zijn alleen online verkrijgbaar, ook als je een Museumkaart hebt. Per begintijd is een beperkt aantal tickets verkrijgbaar. Wie vroeg boekt heeft ruime keus. Op zaterdagavond is er een speciale avond in Japanse sferen."

Vincent van Gogh tentoonstelling

Image

Henk
Kawaii menbaa desu ne!
Kawaii menbaa desu ne!
Hoe vaak ben je naar Japan geweest?: 0

Re: "Vincent van Gogh & Japan"

Post by Henk » Sat 21 Apr 2018, 09:01

Interessant gegeven is, dat Japan rond de eeuwwisseling van 19 naar 20'ste eeuw over heel Europa tot inspiratie diende voor veel artiesten.
Voorbeelden zijn Gustav Klimt in Oostenrijk, Ravel en Debussy in Frankrijk.

Image

Fran
Beheerder
Beheerder
Hoe vaak ben je naar Japan geweest?: 1

Re: "Vincent van Gogh & Japan"

Post by Fran » Sat 21 Apr 2018, 09:07

Ik herinner mij iemand die zei: "Vincent van Gogh was een otaku, terwijl hij nog nooit in Japan was geweest."

Twitter last.fm ko-fi?
Image
Vragen en suggesties? Stuur mij een PM! Of drop het in (een nieuw onderwerp in) Forum Q&A.

Post Reply