23% Japanners overwoog zelfmoord

Regelmatig komt er interessant, maar ook opmerkelijk nieuws uit het land van de Rijzende Zon. Als deze nieuwtjes opgemerkt worden, worden deze direct geplaatst in het subforum. Jij bent ook welkom om deze nieuwtjes te delen, maar ook om met ons mee te praten.

Moderator: Fran

Fran
Beheerder
Beheerder
Hoe vaak ben je naar Japan geweest?: 1

23% Japanners overwoog zelfmoord

Post by Fran » Fri 04 May 2012, 21:42

Bijna een kwart van alle Japanners heeft de afgelopen jaren overwogen om zelfmoord te plegen. Dat staat in een onderzoeksrapport dat is gemaakt in opdracht van de Japanse regering.

Het percentage is het hoogst onder twintigers; van hen heeft ruim 28 procent aan zelfmoord gedacht. Van de 60-plussers ziet eenvijfde zelfmoord als serieuze optie.

Volgens de regering worden de hoge cijfers veroorzaakt door de economische crisis. Ook zouden veel Japanners lijden onder het feit dat ze geen relatie hebben.

Japan heeft een van de hoogste zelfmoordcijfers ter wereld. Meer dan 30.000 mensen beroofden zich er vorig jaar van het leven. Voor het veertiende jaar op rij lag het aantal gevallen van zelfdoding boven de 30.000.

http://nos.nl/artikel/368744-23-japanne ... moord.html

Ik moet al snel denken aan het zelfmoordbos: viewtopic.php?f=14&t=635

Twitter last.fm ko-fi?
Image
Vragen en suggesties? Stuur mij een PM! Of drop het in (een nieuw onderwerp in) Forum Q&A.

as33kawaii
Otaku
Otaku
Hoe vaak ben je naar Japan geweest?: 0

Re: 23% Japanners overwoog zelfmoord

Post by as33kawaii » Sat 05 May 2012, 03:15

Hmm, wat zou het in NL zijn?

Image
recent live gezien: exist†trace/Versailles/-OZ-/Miyavi/Gackt w/YFC/Dir en grey/A (エース)/Crossfaith/Bury tomorrow/Bleed from within/ACID MOTHERS TEMPLE & THE MELTING PARAISO UFO/Black Line/The fool Gunji X ADAPTER

Fran
Beheerder
Beheerder

Post by Fran » Sat 05 May 2012, 07:43

Qua gedachten weet ik niet, weet wel dat zelfmoord in NL minder dan 10 op 100.000 is, als ik dit mag geloven.

Twitter last.fm ko-fi?
Image
Vragen en suggesties? Stuur mij een PM! Of drop het in (een nieuw onderwerp in) Forum Q&A.

Cypher
Moderator
Moderator

Post by Cypher » Wed 19 Jun 2013, 14:01

Japan heeft in 2012 voor het eerst in 15 jaar minder dan 30.000 zelfmoorden gehad. Alsnog is de totale hoeveelheid erg hoog, dit is nu 27.858.
Iets minder goed nieuws is dat de hoeveelheid zelfmoorden van mensen in de twintig is gestegen naar 149 in 2012.

Zie mensen veel vragen stellen bij de reden hiervan, is dit door iets wat de gemeente gedaan heeft of heeft het ermee te maken dat de Japanse bevolking krimpt wegens de vele ouderen, heb deze statement zelf nog niet onderzocht dus weet niet hoe waarheid getrouw dit is.

Bron: Japantoday.com (engels talig)

Kwam tevens op forum nog interessante film tegen die ik vandaag nog wil gaan kijken, zal de link naar dit topic hier ook even bijzetten.
Saving 10,000 - Winning a War on Suicide in Japan

Image

Trakt Profiel - My Anime List
Spoiler: weergeven
Sonata Arctica - I Have A Right wrote:I have a right to be heard
To be seen, to be loved, to be free
To be everything I need to be me
To be safe
To believe
In something

Fran
Beheerder
Beheerder

Post by Fran » Wed 19 Jun 2013, 15:54

Dus het lijkt te dalen?

Twitter last.fm ko-fi?
Image

Cypher
Moderator
Moderator

Post by Cypher » Wed 19 Jun 2013, 16:20

Het lijkt inderdaad wel te dalen, maar alsnog als ik de cijfers zelf na loop zijn het er alsnog erg veel.
Nou zijn het natuurlijk gemiddelden als je het gaat na rekenen, zullen waarschijnlijk pieken en dalen zijn maar alsnog is het om van te schrikken.

Gemiddeld zijn er per uur 3 mensen die zelfmoord plegen in Japan, en dan neem je alleen de zelfmoorden die goed geregistreerd zijn/waar ze het lichaam van gevonden hebben.

Onderstaande zijn de gemiddelden waar ik uit ben gekomen.
27.858 per jaar.
2.322 per maand.
76 per dag.
3 per uur.

Daarbij baart het me ook zorgen dat het bij jongeren een stijgende lijn laat zien alhoewel het in zijn geheel daalt.

Image

To be safe
To believe
In something

Seiji
Kawaii menbaa desu ne!
Kawaii menbaa desu ne!

Post by Seiji » Wed 19 Jun 2013, 20:20

Ik had die documentaire al gezien.. het is inderdaad erg sneu.
Maar ik kan het wel begrijpen.. het vinden van de liefde van je leven is lastig, en bovendien hebben de japanners ook enorm lange werktijden en bijna geen vrije tijd meer over.

Image
Anime-Planet.com - anime | manga reviews

Fran
Beheerder
Beheerder

Post by Fran » Thu 20 Jun 2013, 14:50

Cypher wrote:Het lijkt inderdaad wel te dalen, maar alsnog als ik de cijfers zelf na loop zijn het er alsnog erg veel.
Nou zijn het natuurlijk gemiddelden als je het gaat na rekenen, zullen waarschijnlijk pieken en dalen zijn maar alsnog is het om van te schrikken.

Gemiddeld zijn er per uur 3 mensen die zelfmoord plegen in Japan, en dan neem je alleen de zelfmoorden die goed geregistreerd zijn/waar ze het lichaam van gevonden hebben.

Onderstaande zijn de gemiddelden waar ik uit ben gekomen.
27.858 per jaar.
2.322 per maand.
76 per dag.
3 per uur.

Daarbij baart het me ook zorgen dat het bij jongeren een stijgende lijn laat zien alhoewel het in zijn geheel daalt.
Dat is nogal precies uitgerekend zeg! Ik blijf het ook veel te veel mensen vinden. En ik ben het eens met je laatst opmerking.

Het blijft treurig.

Twitter last.fm ko-fi?
Image

Fran
Beheerder
Beheerder

Post by Fran » Fri 17 Jan 2014, 09:44

Aantal zelfmoorden Japan in 2013 valt onder 30.000 voor de tweede keer op rij.

Aantal zelfmoorden waren 27,195. Het was een daling van 2,4% ten opzichte van 2012, toen waren er 27.766 mensen die hun eigen leven namen.

National Police Agency gaf aan dat het afgelopen jaar om 18.727 mannen en 8.468 vrouwen ging. Tokyo had het hoogste aantal zelfmoorden (2825), Osaka (1553), Kanagawa (1532).

Bron: https://www.facebook.com/JapanToday/pos ... ream_ref=1

Twitter last.fm ko-fi?
Image

Cypher
Moderator
Moderator

Post by Cypher » Fri 17 Jan 2014, 14:02

Het is in elk geval goed om te zien dat er een daling in zit. Hoop echt dat ze een dalende lijn blijven houden nu.

Het verschil is echter wel marginaal te noemen nog, met dit soort grote aantallen moet je uiteraard wel rekening houden met fluctuaties.
Zou zelf wel eens willen zien hoe de cijfers per maand er uitgezien hebben over de afgelopen 5 a 6 jaar, dan kan je ook goed bekijken of het gaat om een echte daling of dat het meer komt door de marges hierin.

Image

To be safe
To believe
In something

Fran
Beheerder
Beheerder

Post by Fran » Sun 08 Jun 2014, 18:29

Voor de vierde keer op rij dalen het aantal zelfmoorden in Japan, maar het blijft nog steeds hoog in vergelijking met andere landen. Afgelopen jaar waren er 27,283 aantal zelfmoorden geteld, dat is een percentage van 24,4 procent.

http://blogs.wsj.com/japanrealtime/2014 ... anRealTime

Twitter last.fm ko-fi?
Image

Dj_Robintje
Anime Freak
Anime Freak

Post by Dj_Robintje » Fri 13 Jun 2014, 20:50

Toch blijven we positief over de daling!

In een land waar prestatie zo belangrijk is, is het toch wel begrijpbaar. Hoe hoger de druk ligt hoe meer mensen bezwijken.

Image

Zit je met vragen of opmerkingen? Je kan steeds bij mij (en mijn collega's) terecht via PM!

Cypher
Moderator
Moderator

Post by Cypher » Sat 23 Aug 2014, 12:27

Als Tokyo een accurate maat staaf is dan kan het gebrek aan slaap hier mogelijk ook aan bijdragen.
Door de data verkregen van UP, een fitness gadget dat een aantal gegevens bijhoudt, hebben ze onder andere gekeken naar welke stad het minste slaap kreeg.

Bij het uitlezen van de data bleek dat mensen in Tokyo gemiddeld 5 uren en 46 minuten aan slaap kregen op een dag.
Hiermee is Tokyo, in elk geval onder de gebruikers van deze gadget, de stad waarin het minste geslapen wordt.

Op de blog van Jawbone kan je ook meer informatie vinden, zo kan je in een grafiek zien hoeveel stappen er genomen worden en hoeveel mensen er om bepaalde tijden nog slapen.
https://jawbone.com/blog/jawbone-up-data-by-city/#tokyo

Het is inmiddels al lang bekend dat gebrek aan slaap een groot effect kan hebben op je welzijn, zowel lichamelijk als mentaal.
Dit zal wel niet de hoofd reden zijn dat de percentage van zelfdoding zo hoog ligt maar kan zeker wel bijdragen hieraan. Misschien moeten ze eens kijken of het mogelijk is dat mensen daar meer slaap krijgen?

Image

To be safe
To believe
In something

Fran
Beheerder
Beheerder

Post by Fran » Sun 24 Aug 2014, 11:06

Met die hoge werkdruk, het na werk moeten drinken met de baas of klant, laat thuiskomen en de volgende dag weer op tijd op werk zijn? Denk niet echt dat dat 1 2 3 op te lossen is.

Twitter last.fm ko-fi?
Image

Dj_Robintje
Anime Freak
Anime Freak

Post by Dj_Robintje » Mon 25 Aug 2014, 22:40

Dat zal zeker zijn invloed hebben. Het heeft invloed op je lichaam, je gemoedstoestand, dat is al meermaals vastgesteld in studies.
Het is inderdaad niet makkelijk om zo'n dingen om te veranderen. Dan moet een volledige cultuur en mentaliteit worden omgegooid. Dat kan zeker niet zomaar!

Image

Zit je met vragen of opmerkingen? Je kan steeds bij mij (en mijn collega's) terecht via PM!

Post Reply