Goude medaille-winnaar geïnspireerd door Manga (gymnastiek)

Regelmatig komt er interessant, maar ook opmerkelijk nieuws uit het land van de Rijzende Zon. Als deze nieuwtjes opgemerkt worden, worden deze direct geplaatst in het subforum. Jij bent ook welkom om deze nieuwtjes te delen, maar ook om met ons mee te praten.

Moderator: Fran

Post Reply
Dj_Robintje
Anime Freak
Anime Freak
Hoe vaak ben je naar Japan geweest?: 0

Goude medaille-winnaar geïnspireerd door Manga (gymnastiek)

Post by Dj_Robintje » Wed 15 Aug 2012, 12:38

K┼Źhei Uchimura, de wereldkampioen gymnastiek kon op de Olympische spelen Londen 2012 de goude medaille veroveren in de All-round gymnastiek.
Hij zegt zelf geïnspireerd te zijn door de Manga 'Ganba! Fly High'. Door deze Manga ging hij de sport beoefenen.

De Manga werd gelanceerd in 1994 in het Shonen Sunday magazine (dat dus 1 maal per week uitkwam). Uchimura was toen 5 jaar en ging hierdoor turnen in de sportclub van zijn ouders (Nagasaki Prefecture). De manga (en ook de anime die erop gebasseerd werd The Ganbarist! Shun) volgt een jongen die Shun heet en met gymnastiek begint in het laber onderwijs. In de 6 jaar onderwijs waarin ze hem volgen in zijn leven, schopt het personage zich tot goude medaille winnaar van de Olympishe spelen!

Het verhaal van e manga is gedeeltelijk fictie en gedeeltelijk gebasseerdop het leven van Shinji Morisue, die zelf ooit goud won in de team-prestatie gymnastiek in 1984. Hij wou op deze manier kinderen aanmoedigen om zelf gymnastiek uit te proberen.

Uchimura is de eerste japanner om de een goude medaille te winnen in de individuele all-round gymnastiek competitie in 28 jaar. Dus sinds 1984, het jaar waarin Morison goud won... De inspiratie is rond =D

Bron: aramatheydidnt.livejournal.com

Wel velen van jullie zullen wel een sport beoefenen, of in het verleden beoefend hebben. Hoe kwam je zelf bij die sport terecht?

Ken je de Manga toevallig? Of de Anime?
Wat vind je ervan?

Image

Zit je met vragen of opmerkingen? Je kan steeds bij mij (en mijn collega's) terecht via PM!

ennazussuzanne
Kawaii menbaa desu ne!
Kawaii menbaa desu ne!

Re: Goude medaille-winnaar geïnspireerd door Manga (gymnasti

Post by ennazussuzanne » Wed 15 Aug 2012, 14:01

Wat leuk!

The power of manga!

Ik deed ballet toen ik klein was, ju-jitsu gedaan als tiener, later nog wat aikido.

Ik weet niet precies hoe ik bij die sporten terecht kwam.

Image

Dj_Robintje
Anime Freak
Anime Freak

Re: Goude medaille-winnaar geïnspireerd door Manga (gymnasti

Post by Dj_Robintje » Thu 16 Aug 2012, 16:29

Ik vond het ook een erg leuk berichtje :)
Zo zie je maar dat lezen ook zo zijn invloed kan hebben =D

Ikzelf heb geturnd, gezwommen en judo beoefend.
In het zwemmen kwam ik simpel weg terecht doordat mijn ouders vonden dat elk kind moet leren zwemmen. Ondertussen deel ik die mening. Het zwemmen beviel me zo dat ik zelfs naderhand zelf zwemles ging geven =D

Turnen, volgens mij ook via mijn moeder, die heeft ooit ook geturnd.
Ik wou eigenlijk gaan basketten, maar dat zag moeder niet zitten, dus werd het turnen.

Op de judo kwam ik terecht via mijn buurmeisje.
Ik ging een keertje mee kijken op de judo, daar lieten de trainers me direct ook meedoen en enkele weker later was ik ingeschreven =D

Image

Zit je met vragen of opmerkingen? Je kan steeds bij mij (en mijn collega's) terecht via PM!

Post Reply