Japan introduceert 'slim' toilet

Regelmatig komt er interessant, maar ook opmerkelijk nieuws uit het land van de Rijzende Zon. Als deze nieuwtjes opgemerkt worden, worden deze direct geplaatst in het subforum. Jij bent ook welkom om deze nieuwtjes te delen, maar ook om met ons mee te praten.

Moderator: Fran

Dj_Robintje
Anime Freak
Anime Freak
Hoe vaak ben je naar Japan geweest?: 0

Japan introduceert 'slim' toilet

Post by Dj_Robintje » Sun 23 Dec 2012, 15:43

Het Japanse Lixil introduceert in 2013 het Satis-toilet, dat te bedienen is met een Android-smartphone.

Het toilet kan via Bluetooth gelinkt worden aan de app ‘My Satis’. Die kun je gebruiken om van op afstand door te spoelen, de bril omhoog of omlaag te doen of muziek te streamen via de draadloze speakers waarover de Satis-toiletten beschikken.

De app houdt ook je water- en energieverbruik bij, en bevat zelfs een ‘toiletdagboek’ waarmee je zou kunnen achterhalen of je een gezonde stoelgang hebt.

Het slimme toilet van Lixil is vanaf februari te koop in Japan voor omgerekend 2000 tot 3.500 euro. De Android-app komt in januari al uit.
Ik vind dit best ver gaan, je wc gaan bedienen via je smartphone. Maar vermits we meer en meer onze telefoon meenemen naar de wc en er daar ook mee bezig zijn, is de stap eigenlijk niet meer zo groot :)

Zou jij geïnteresseerd zijn in zo'n toilet?

Image

Zit je met vragen of opmerkingen? Je kan steeds bij mij (en mijn collega's) terecht via PM!

Spitch TVB
Maid Cafe owner
Maid Cafe owner

Re: Japan introduceert 'slim' toilet

Post by Spitch TVB » Sun 23 Dec 2012, 16:40

Ik snap 'm niet XD. Oké, 1 ding misschien, dat je de klep ermee opendoet of doortrekt ermee omdat je smetvrees zou hebben en niet doorhebt dat je telefoon zelf waarschijnlijk meer bacteriën bevat dan dat toilet, maar verder nope. Ik snap niet waarom iemand dit zou willen XD.

Image
[Ayo'a Ibori] [SMN] [RDM] [Zodiark][Serpent]

Shizu
Cosplay Fanatic
Cosplay Fanatic
Hoe vaak ben je naar Japan geweest?: 4

Post by Shizu » Sun 23 Dec 2012, 17:32

OMDAT HET KAN u__u

Maar ik hoef hem toch maar niet... xD

KawaiiPikachu
Otaku
Otaku

Post by KawaiiPikachu » Sun 23 Dec 2012, 18:29

Ideaal voor luilakken :P Of mensen die constand met hun mobieltje spelen ;)

Ik hoef hem ook niet, ik hou het wel bij de ''gewone'' pot. :P

~KawaiiPikachu~
Image

Dj_Robintje
Anime Freak
Anime Freak

Post by Dj_Robintje » Sun 23 Dec 2012, 19:58

Ik hoef hem ook niet :) Vind het echt wel sjiek dat het allemaal kan!

Image

Zit je met vragen of opmerkingen? Je kan steeds bij mij (en mijn collega's) terecht via PM!

Spitch TVB
Maid Cafe owner
Maid Cafe owner

Post by Spitch TVB » Sun 23 Dec 2012, 21:14

Straks maken ze nog een pot dat hovert. Dan roep je hem op met je gsm wanneer je dringend moet, zie je dan zo'n ding achter je aan zweven.

Image

Shizu
Cosplay Fanatic
Cosplay Fanatic
Hoe vaak ben je naar Japan geweest?: 4

Post by Shizu » Sun 23 Dec 2012, 21:16

In de verre toekomst zal dit misschien wel mogelijk zijn!

Dj_Robintje
Anime Freak
Anime Freak

Post by Dj_Robintje » Sun 23 Dec 2012, 22:47

Ik hoop toch dat dat nog HEEEEEEEEL ver weg blijft, want het moet een erg dom zicht zijn :p

Image

Spitch TVB
Maid Cafe owner
Maid Cafe owner

Post by Spitch TVB » Sun 23 Dec 2012, 23:54

Of misschien wel een holografische wc. Dan projecteert je gsm de pot en kan je overal waar je maar wil kakken. Ik heb wel geen idee waar de waste dan naartoe zou gaan...

Image

KawaiiPikachu
Otaku
Otaku

Post by KawaiiPikachu » Sun 23 Dec 2012, 23:57

Spitch TVB wrote:Of misschien wel een holografische wc. Dan projecteert je gsm de pot en kan je overal waar je maar wil kakken. Ik heb wel geen idee waar de waste dan naartoe zou gaan...
Oke, ik lig hier even dubbel om dit berichtje xD (beelddenker, zie het dus voor me.. :-x :oops: )

~KawaiiPikachu~
Image

Fran
Beheerder
Beheerder
Hoe vaak ben je naar Japan geweest?: 1

Post by Fran » Mon 24 Dec 2012, 11:35

Spitch TVB wrote:Straks maken ze nog een pot dat hovert. Dan roep je hem op met je gsm wanneer je dringend moet, zie je dan zo'n ding achter je aan zweven.
Ik moet toevallig denken aan een meisje die in de trein zat en al 2 uur heel nodig moest, maar alle wc's in de trein waren kapot...... Ik las dat op twitter.

Twitter last.fm ko-fi?
Image
Vragen en suggesties? Stuur mij een PM! Of drop het in (een nieuw onderwerp in) Forum Q&A.

as33kawaii
Otaku
Otaku

Post by as33kawaii » Tue 25 Dec 2012, 02:44

Logboek is misschien handig..laat me meteen denken aan Sheldon van the big bang theory.
Misschien ook leuk voor statistieken. Ik heb in de afgelopen 10 jaar het meest in december gekakt..hoe zou dat nou komen?
Of als er een diarree optie op zit. Zodat je later terug kan kijken ..ja is wel weer duidelijk.
Maar wat dan wel weer cool zou zijn is dat het ook automatisch je kakzooi analyseert..ofwel kijken of er geen rare dingen in zitten.
Je zou er op die manier bv achter kunnen komen dat je een bepaalde ziekte aant ontwikkelen ben of draaf ik nu te ver door?

Image
recent live gezien: exist†trace/Versailles/-OZ-/Miyavi/Gackt w/YFC/Dir en grey/A (エース)/Crossfaith/Bury tomorrow/Bleed from within/ACID MOTHERS TEMPLE & THE MELTING PARAISO UFO/Black Line/The fool Gunji X ADAPTER

KawaiiPikachu
Otaku
Otaku

Post by KawaiiPikachu » Wed 26 Dec 2012, 11:35

as33kawaii wrote:Logboek is misschien handig..laat me meteen denken aan Sheldon van the big bang theory.
Misschien ook leuk voor statistieken. Ik heb in de afgelopen 10 jaar het meest in december gekakt..hoe zou dat nou komen?
Of als er een diarree optie op zit. Zodat je later terug kan kijken ..ja is wel weer duidelijk.
Maar wat dan wel weer cool zou zijn is dat het ook automatisch je kakzooi analyseert..ofwel kijken of er geen rare dingen in zitten.
Je zou er op die manier bv achter kunnen komen dat je een bepaalde ziekte aant ontwikkelen ben of draaf ik nu te ver door?
Ach.. het is wel grappig om te lezen hoor, hoe iemand op iets kan ingaan :)

~KawaiiPikachu~
Image

TSTJoyce
Otaku
Otaku

Post by TSTJoyce » Wed 26 Dec 2012, 12:34

bwahaha ik vind de reacties hier nog het mooiste x'D
Ik denk dat het dagboek idd nog het handigste is van het hele gebeuren....
Maar vergeleken met de wc's die ze daar normaal gesproken al hebben (even de hurk toiletten vergeten) is dit maar een kleine stap vooruit...

Voor degene die het niet weten: Japanse wc's zijn sowieso super luxe met allemaal knopjes voor afspoelen of een rustgevend muziekje zodat andere je niet kunnen horen plassen etc. Tering veel knopjes! Zo heeft een vriendinnetje van me eens per ongeluk de alarmbal geactiveerd toen ze met zo'n wc zat te spelen in het winkelcentrum. Meteen bewakers eropaf omdat ze dachten dat er een oud vrouwtje vast zat :P

yatagarasu
Hello Kitty fan
Hello Kitty fan

Post by yatagarasu » Fri 04 Jan 2013, 22:12

DeSushiTimes wrote: Voor degene die het niet weten: Japanse wc's zijn sowieso super luxe met allemaal knopjes voor afspoelen of een rustgevend muziekje zodat andere je niet kunnen horen plassen etc. Tering veel knopjes! Zo heeft een vriendinnetje van me eens per ongeluk de alarmbal geactiveerd toen ze met zo'n wc zat te spelen in het winkelcentrum. Meteen bewakers eropaf omdat ze dachten dat er een oud vrouwtje vast zat :P
Ik geloof dat er eens zo een WC in de simpsons zat. Ik herinner me dat er regenbogen uitkwamen en muziek.

Een hele tijd geleden ben ik enorm verschoten toen een toilet plots begon te bewegen. Maar het was de automatische poetsfunctie van de toiletbril blijkbaar. 8-)

Dus doe dat maal 20 ofzo en je hebt een cultuurchock als je daar op het toilet gaat zeker ? XD

Post Reply