Japanse telecombedrijven: 'Liever niet bellen en sms'en rond

Regelmatig komt er interessant, maar ook opmerkelijk nieuws uit het land van de Rijzende Zon. Als deze nieuwtjes opgemerkt worden, worden deze direct geplaatst in het subforum. Jij bent ook welkom om deze nieuwtjes te delen, maar ook om met ons mee te praten.

Moderator: Fran

Post Reply
Fran
Beheerder
Beheerder

Japanse telecombedrijven: 'Liever niet bellen en sms'en rond

Post by Fran » Mon 31 Dec 2012, 18:00

Best wel grappig nieuws, zo kort voor de jaarwisseling!
Niet alleen in Nederland wordt er tijdens de jaarwisseling massaal ge-sms't en gebeld, ook in Japan raken de mobiele netwerken vaak overbelast. De Japanse vereniging van telecombedrijven TCA roept daarom op om na 12 uur even te wachten met het versturen van de nieuwjaarswensen.

Dat schrijft IT World. 'We proberen zoveel mogelijk berichten te verwerken, maar in sommige gevallen zal er vertraging optreden', aldus de Japanse Telecommunications Carriers Association (TCA). 'We verzoeken klanten dan ook om hun medewerking te verlenen door het aantal berichtjes zoveel mogelijk te beperken.'

In Japan is het gebruikelijk om de feestdagen bij familie op het platteland te vieren. Daardoor krijgen netwerken die normaal gesproken rustig zijn, veel meer telefoonverkeer te verwerken. Het het mobiele verkeer concentreert zich in de grote steden.

In Nederland zien de telecomaanbieders niets in zo'n oproep, schrijft Webwereld. KPN en Vodafone hebben de capaciteit van hun netwerken tijdelijk uitgebreid. 'Onze klanten moeten kunnen bellen en sms'en als ze dat willen, dus ook om 12 uur vannacht. We gaan mensen niet vragen om bijvoorbeeld twee uur te wachten', aldus een woordvoerder van KPN.

De afgelopen jaren trad er tijdens de jaarwisseling wel filevorming op, en ook dit jaar is dat niet uitgesloten. Volgens de providers komen alle berichten wel aan, maar mogelijk wat later dan normaal, en heeft het dus geen zin om berichten twee keer te versturen.
http://www.volkskrant.nl/vk/nl/2694/Tec ... ling.dhtml

Twitter last.fm ko-fi?

Image
Vragen en suggesties? Stuur mij een PM! Of drop het in (een nieuw onderwerp in) Forum Q&A.

KawaiiPikachu
Otaku
Otaku

Re: Japanse telecombedrijven: 'Liever niet bellen en sms'en

Post by KawaiiPikachu » Tue 01 Jan 2013, 21:38

Japanners kunnen echt raar zijn hè :P

~KawaiiPikachu~
Image

TSTJoyce
Otaku
Otaku

Post by TSTJoyce » Tue 01 Jan 2013, 22:48

Ach ik snap het wel hoor het aantal berichtjes wat ze daar versturen vergeleken met hier plus het feit dat hun netwerk etc. iets anders in elkaar zitten is het misschien moeilijk om dit extra uit te breiden enzo?

Ik had er zelf ook weer last van met bellen/smsen rond middernacht maar moet zeggen dat whatsapp wel perfect werkte :)

Fran
Beheerder
Beheerder

Post by Fran » Tue 01 Jan 2013, 22:54

Rond middernacht heb ik een aantal tweets eruit gegooid en dat is eigenlijk alles wat ik heb gedaan. De berichten die ik al kreeg van vrienden had ik al beantwoordt, want zij waren nogal op tijd met het sturen.

Rond 4 uur in de middag heb ik heel wat tweets gestuurd en geretweet, gezien het al nieuwjaar was in Japan. Wat een karwei. xD Maar heb nou niks gehoord of het netwerk daar eruit is gegaan.

Twitter last.fm ko-fi?

Image
Vragen en suggesties? Stuur mij een PM! Of drop het in (een nieuw onderwerp in) Forum Q&A.

Post Reply