Sneeuw en kou in Japan

Regelmatig komt er interessant, maar ook opmerkelijk nieuws uit het land van de Rijzende Zon. Als deze nieuwtjes opgemerkt worden, worden deze direct geplaatst in het subforum. Jij bent ook welkom om deze nieuwtjes te delen, maar ook om met ons mee te praten.

Moderator: Fran

Post Reply
Fran
Beheerder
Beheerder

Sneeuw en kou in Japan

Post by Fran » Mon 04 Mar 2013, 09:37

Wij hopen dat de lente snel begint, maar op Hokkaido (maar ook stuk naar onderen) is het flink aan het sneeuwen geweest en erg koud. Er zijn een aantal doden gevallen de afgelopen dagen.

Heel triest.
Een vrouw en haar drie kinderen overleden gisteren in het ziekenhuis nadat hun auto in de sneeuw was terechtgekomen, zegt het Japanse persbureau Kyodo. De vier zouden zijn omgekomen door koolstofmonoxidevergiftiging. Nog in Nakashibetsu vroor een 23-jarige vrouw dood nadat ze was komen vast te zitten in haar wagen. De vrouw werd vandaag pas gevonden.

In Yubetsu kwam een 53-jarige zeeman om het leven toen hij en zijn negenjarige dochter bedolven raakten door een hevige sneeuwstorm. De man had zijn dochter beschermd voor het sneeuwgeweld en liet daarbij het leven. Het meisje overleefde het, aldus de politie.

Vandaag kwamen ook nog een een 54-jarige en 76-jarige man om door de sneeuw in Abashiri en Furano. (Hokkaido)
demorgen.be
Bij de stad Akita ontspoorde een hogesnelheidstrein. De ruim honderd passagiers strandden een paar uur in de sneeuw, maar niemand raakte gewond. Onderzocht wordt of de sneeuw de oorzaak was van de ontsporing.

In het gebied is bij duizenden huizen de stroom uitgevallen en de ellende is nog niet voorbij: voor de komende dagen wordt er nog meer sneeuw verwacht.
nos.nl

Twitter last.fm ko-fi?

Image
Vragen en suggesties? Stuur mij een PM! Of drop het in (een nieuw onderwerp in) Forum Q&A.

Dj_Robintje
Anime Freak
Anime Freak

Re: Sneeuw en kou in Japan

Post by Dj_Robintje » Mon 04 Mar 2013, 12:47

Dit bewijst maar weer eens dat we niet opkunnen tegen natuurkrachten!

Triest nieuws :)

Image

Zit je met vragen of opmerkingen? Je kan steeds bij mij (en mijn collega's) terecht via PM!

Fran
Beheerder
Beheerder

Post by Fran » Tue 05 Mar 2013, 10:20

Helemaal mee eens.

Twitter last.fm ko-fi?

Image
Vragen en suggesties? Stuur mij een PM! Of drop het in (een nieuw onderwerp in) Forum Q&A.

Spitch TVB
Maid Cafe owner
Maid Cafe owner

Post by Spitch TVB » Tue 05 Mar 2013, 18:55

Heb net gekeken en het vriest momenteel nog steeds in Hokkaido. -2°C als ik het internet mag geloven , maar in hun namiddag zou de zon moeten doorbreken. Blijft echter vriezen (ze spreken over -1°C). Ik zie nog niet echt een verbetering in verdere voorspellingen. Donderdag zou het even boven vriespunt komen, maar dan zie ik dat er vanaf vrijdag opnieuw sneeuw is voorspeld.

Bron: http://www.worldweatheronline.com/v2/weather.aspx?q=WKJ

Image
[Ayo'a Ibori] [SMN] [RDM] [Zodiark][Serpent]

Fran
Beheerder
Beheerder

Post by Fran » Mon 11 Mar 2013, 09:33

Ik weet niet hoe het nu is. Maar ik heb nog wat foto's gevonden van de sneeuwval.

http://en.wikinews.org/wiki/Record_snow ... _id=688909

Twitter last.fm ko-fi?

Image

Dj_Robintje
Anime Freak
Anime Freak

Post by Dj_Robintje » Mon 11 Mar 2013, 14:06

Het bezorgt heel wat misérie, maar op zich is het wel mooi, zo'n sneeuwtapijt, zolang je nergens heen moet natuuurlijk XD

Hier valt het momenteel ook goed, ik hoop dat de wegen morgen oké zijn. Ik moet op mijn examen geraken ;) Ze geven heel de nacht sneeuw.
Natuurlijk is het niks vergeleken met dat in Japan, maar toch :)

De natuur is toch wat raars!

Image

Zit je met vragen of opmerkingen? Je kan steeds bij mij (en mijn collega's) terecht via PM!

Post Reply