Japan ontregeld door sneeuwstorm

Regelmatig komt er interessant, maar ook opmerkelijk nieuws uit het land van de Rijzende Zon. Als deze nieuwtjes opgemerkt worden, worden deze direct geplaatst in het subforum. Jij bent ook welkom om deze nieuwtjes te delen, maar ook om met ons mee te praten.

Moderator: Fran

Fran
Beheerder
Beheerder
Hoe vaak ben je naar Japan geweest?: 1

Re: Japan ontregeld door sneeuwstorm

Post by Fran » Thu 13 Feb 2014, 13:46

Ziet er naaruit dat er op de avond van Valentijnsdag weer sneeuw gaat vallen. http://www.tenki.jp/forecaster/diary/t_ ... /7721.html

Twitter last.fm ko-fi?
Image
Vragen en suggesties? Stuur mij een PM! Of drop het in (een nieuw onderwerp in) Forum Q&A.

Cypher
Moderator
Moderator
Hoe vaak ben je naar Japan geweest?: 0

Post by Cypher » Thu 13 Feb 2014, 14:38

Kan erg romantisch zijn lijkt me. Zou het niet erg vinden als hier wat lichte sneeuw zal vallen op Valentijnsdag. :)

Image

Trakt Profiel - My Anime List
Spoiler: weergeven
Sonata Arctica - I Have A Right wrote:I have a right to be heard
To be seen, to be loved, to be free
To be everything I need to be me
To be safe
To believe
In something

Fran
Beheerder
Beheerder

Post by Fran » Thu 13 Feb 2014, 14:41

Daar is het toch echt te warm voor. Wij mogen dubbele cijfers verwachten dit weekend!

Twitter last.fm ko-fi?
Image
Vragen en suggesties? Stuur mij een PM! Of drop het in (een nieuw onderwerp in) Forum Q&A.

Cypher
Moderator
Moderator

Post by Cypher » Fri 14 Feb 2014, 19:20

Heb inderdaad nog geen sneeuw gezien, had het ook niet verwacht trouwens maar was wel leuk geweest. :P

Gelukkig zijn er een aantal erg creatieve Japanners die mooie dingen kunnen maken uit het sneeuw.
Sneeuw sculptuur?

Al hangt het ervan af wat je mooi noemt uiteraard. ;)

Image

To be safe
To believe
In something

Fran
Beheerder
Beheerder

Post by Fran » Mon 17 Feb 2014, 23:55

Het is hier een beetje stil.

Op Valentijnsdag heeft het weer gesneeuwd. En dat is zover ik heb begrepen het weekend doorgegaan. Het is een record aantal sneeuw geworden!

http://www.japantimes.co.jp/news/2014/0 ... snowed-in/

Pittig!

Blijkbaar zijn er over 300 shows geannuleerd in Tokyo, dankzij de sneeuw.

Twitter last.fm ko-fi?
Image

Fran
Beheerder
Beheerder

Post by Fran » Fri 21 Feb 2014, 13:22

Gewassen en wijngaarden in het oosten van Japan zijn geruĂŻneerd door zware sneeuw.

http://mainichi.jp/english/english/news ... 7000c.html

Twitter last.fm ko-fi?
Image

Cypher
Moderator
Moderator

Post by Cypher » Fri 21 Feb 2014, 15:33

Voor de mensen die daar hun brood mee verdienen is dat wel erg zuur zo, gaat een heleboel geld kosten uiteraard en blijkbaar is dit ook niet een probleem wat met een jaartje is opgelost. Hoop dat het weer snel weer bij trekt voor hen, het mag wel duidelijk zijn dat Japan zeker niet voorbereid is op dit soort omstandigheden, zoals het artikel al aangeeft zou het best eens kunnen uitlopen op een ware crisis in die gebieden.

Image

To be safe
To believe
In something

Fran
Beheerder
Beheerder

Post by Fran » Fri 21 Feb 2014, 23:01

Inderdaad, best ernstig!

Deze video moeten jullie zien:

Advies van Rocket News (waar ik ook bovenstaande video ook van heb) is dat je deze video even moet draaien op de achtergrond; http://www.youtube.com/watch?v=DhlPAj38rHc

Twitter last.fm ko-fi?
Image

Cypher
Moderator
Moderator

Post by Cypher » Fri 21 Feb 2014, 23:19

Haha, dat muziek maakt het inderdaad wel af zo, ik had het toch eerder andersom verwacht, prachtig! :P

Image

To be safe
To believe
In something

DragonNL
Otaku
Otaku
Hoe vaak ben je naar Japan geweest?: 8

Post by DragonNL » Wed 26 Feb 2014, 22:02

Ik vertaal:
------------------------
TOKYO - Terwijl Tokyo's recente sneeuwstorm ons de leukere kant heeft laten zien van natuurrampen met vermakelijke sneeuw bouwwerken en waanzinnige beelden van in paniek geraakte stadsbewoners, hebben deze soort stormen ook de mogelijkheid om erg dodelijk en serieus te zijn als je buiten vastzit.
Vorig jaar Maart, raakte een wilde storm het Noord-Oostenlijke gedeelte van Hokkaido en heeft het leven genomen van negen mensen.

Een van de meest tragische verhalen die uit deze storm komt was van een jong meisje die haar vader verloren heeft nadat hij zijn eigen lichaam heeft gebruikt om haar te beschermen tegen de vriezende kou en de sterke wind. Nu een jaar later heeft het meisje een van Japan's grootste kranten gevraagd, de Yomiuri Shimbun, om een hartbrekende brief uit te brengen die het land bedankt voor de grote hoeveelheid steun door het laatste jaar.

Op 2 Maart, de 53 jarige Mikio Okada en zijn toen negen jaar oude dochter Natsune reden over een weg in Yubetsu Town in Hokkaido toen hun minitruck vast kwam te zitten in de diepe sneeuw. Het paar had besloten om de truck te verlaten om ergens te gaan schuilen, maar vonden zich uiteindelijk buiten gestrand in het slechte weer. Met geen manier om warm te blijven, kromde Okada over zijn dochter heen en hield haar goed vast om haar te beschermen tegen de wind en de sneeuw. De volgende ochtend vond de lokale politie het meisje gelegen in de armen van haar vader die snachts was doodgevroren.

Het meisje heeft meer dan 400 stuks mail, knuffels en andere brieven voor steun ontvangen van mensen uit Japan die haar hartverscheurende verhaal hadden gehoord. Omdat Natsune niet op iedereen kon reageren, wilde ze een brief uitbrengen in een nationale krant om iedereen te bedanken die haar wilde helpen in dat erg moeilijke jaar.

In de brief schreef ze "Ik heb heel veel gehuild toen ik erachter kwam dat mijn vader dood was gegaan toen hij mij beschermde. Maar de overweldigende hoeveelheid steun van vreemden heeft me verrast en zo erg blij gemaakt." Ze schreef dat de aardige woorden van de mensen uit heel Japan haar geinspireerd hebben om "een persoon te worden die aan anderen denkt."

De moeder van Natsune is al een aantal jaar eerder overleden, en zij leeft nu bij een kennis in een gebied vlakbij. De kennis heeft een lokale krant verteld dat zij hoopt het meisje groot te brengen als "iemand die niet de vriendelijkheid van anderen vergeet en naar manieren zoekt om die vriendelijkheid terug te geven in de toekomst."

De onteigende basisschool student heeft haar supporters in de brief verteld dat ze nu een gelukkig leven heeft en er van geniet "om naar school te lopen over besneeuwde wegen met mijn vriendin." Maar zelfs nadat een jaar voorbij is gegaan dat haar vader is overleden, kan Natsune nog steeds zijn "lieve gezicht" zien snachts. En dan komen de tranen nog steeds.

Japanse internet gebruikers waren weggeblazen door de beslissing van het nu 10 jaar oude meisje om zo een bedachtzame dankbrief te schrijven ondanks haar erg moeilijke situatie. Velen zeiden op twitter dat het lezen van het verhaal tranen aan hun ogen bracht, zelfs als ze het lezen midden in een drukke trein. De lezers die zelf kinderen hadden waren er hard door geraakt en vroegen zich af of ze hetzelfde zouden kunnen doen in zo een situatie.

"Wat een geweldige vader, en hij heeft zo een ongelooflijke dochter grootgebracht die haar supporters wil bedanken zelfs tijdens haar verdriet."

"Dit is iets dat je niet kan vergeten. Ik denk dat ze een mooie vrouw zal worden onder haar vaders oplettend oog uit de hemel."

"Er is geen grotere liefde dan je leven geven voor je kind. Ik zal niet stoppen met bidden voor Natsune."

Bron: http://www.japantoday.com/category/nati ... you-letter

Image

Shizu
Cosplay Fanatic
Cosplay Fanatic
Hoe vaak ben je naar Japan geweest?: 4

Post by Shizu » Thu 27 Feb 2014, 20:08

Mag ik huilen?
Wat mooi..

Post Reply