Japanse vrouwen worden 'aangemoedigd' om te gaan investeren

Regelmatig komt er interessant, maar ook opmerkelijk nieuws uit het land van de Rijzende Zon. Als deze nieuwtjes opgemerkt worden, worden deze direct geplaatst in het subforum. Jij bent ook welkom om deze nieuwtjes te delen, maar ook om met ons mee te praten.

Moderator: Fran

Post Reply
Fran
Beheerder
Beheerder
Hoe vaak ben je naar Japan geweest?: 1

Japanse vrouwen worden 'aangemoedigd' om te gaan investeren

Post by Fran » Sun 08 Jun 2014, 18:34

Ik kwam dit nieuws tegen en dacht, misschien leuk om te delen: Japanse vrouwen worden 'aangemoedigd' om te gaan investeren in aandelen. En hoe doet men dat? Door middel van geschenken aan te bieden. Het (Yutai, voorkeursbehandeling) kan van alles betekenen: van een paar kilo rijst tot wc-papier. En dat lijkt te werken.

Jullie weten dat Shinzo Abe (met zijn Abenomics) bezig is om de economie van Japan een boost te geven. En wie weet dat dit ook werkt voor de economie.

http://www.businessweek.com/news/2014-0 ... -buyers#p1

Twitter last.fm ko-fi?
Image
Vragen en suggesties? Stuur mij een PM! Of drop het in (een nieuw onderwerp in) Forum Q&A.

Cypher
Moderator
Moderator
Hoe vaak ben je naar Japan geweest?: 0

Re: Japanse vrouwen worden 'aangemoedigd' om te gaan investe

Post by Cypher » Mon 09 Jun 2014, 20:58

Ik vind dit een goed idee, niet zo zeer omdat vrouwen gemotiveerd worden maar meer omdat de economie in Japan erg belangrijk is.
Ik las eerder vandaag nog dat Japan een gigantische schuld heeft, de grootste van de wereld als ik me niet vergis.

Ben de bron even kwijt maar zal die later nog even opzoeken en plaatsen. :)

Image

Trakt Profiel - My Anime List
Spoiler: weergeven
Sonata Arctica - I Have A Right wrote:I have a right to be heard
To be seen, to be loved, to be free
To be everything I need to be me
To be safe
To believe
In something

DragonNL
Otaku
Otaku
Hoe vaak ben je naar Japan geweest?: 8

Post by DragonNL » Tue 10 Jun 2014, 17:43

Een grotere schuld dan Amerika kan het niet zijn..

Image

Cypher
Moderator
Moderator
Hoe vaak ben je naar Japan geweest?: 0

Post by Cypher » Tue 10 Jun 2014, 20:48

Ben niet erg goed thuis in de financiën maar wat ik ervan begrijp is de schuld wel degelijk groter als dat van Amerika, hieronder een aantal citaten die dit benadrukken.
Japan’s gross national debt has reached 214% of GDP as of 2012. This is the largest government debt as a percentage of GDP in the world. The second highest was Zimbabwe with 202.7% in 2012.*
Vertaling: Japan's nationale schuld heeft in 2012 214% van het BBP bereikt. Dit is de grootste overheidsschuld in de wereld. De twee na grootste was Zimbabwe met 202,7% in 2012.
The amount of government debt per person in Japan is US$100,000 - in America it is $58,000 per person.
Vertaling: De overheidsschuld per persoon in Japan is US$100,000 - in Amerika is dit US$58,000 per persoon.

Voor meer details en uitleg raad ik aan om de bron waar het weg komt te raadplegen.
http://www.tofugu.com/2014/06/09/japan- ... nt-so-bad/

Image

Trakt Profiel - My Anime List
Spoiler: weergeven
Sonata Arctica - I Have A Right wrote:I have a right to be heard
To be seen, to be loved, to be free
To be everything I need to be me
To be safe
To believe
In something

Post Reply