IS Bedreigt Japanse Gijzelaars

Regelmatig komt er interessant, maar ook opmerkelijk nieuws uit het land van de Rijzende Zon. Als deze nieuwtjes opgemerkt worden, worden deze direct geplaatst in het subforum. Jij bent ook welkom om deze nieuwtjes te delen, maar ook om met ons mee te praten.

Moderator: Fran

Fran
Beheerder
Beheerder

Re: IS Bedreigt Japanse Gijzelaars

Post by Fran » Sat 24 Jan 2015, 16:33

Brekend nieuws, de Kabinet secretaris Suga houdt een persconferentie over een vermeende IS video waarin wordt beweerd dat Yukawa is onthoofd. EDIT: NHK zegt dat één van de gijzelaars is geëxecuteerd. Bron komt uit Syrië. SUGA sprak in de persconferentie over een 'onvergeeflijke verontwaardiging, wat moeilijk te vergeven is."
Last edited by Fran on Sat 24 Jan 2015, 16:44, edited 1 time in total.
Reason: Toevoeging nieuws

Twitter last.fm ko-fi?

Image
Vragen en suggesties? Stuur mij een PM! Of drop het in (een nieuw onderwerp in) Forum Q&A.

Cypher
Moderator
Moderator

Post by Cypher » Sat 24 Jan 2015, 16:59

Fran wrote:Wooooow!
De vrouw van de journalist zou net bevallen zijn. De moeder zou pas gister contact gehad hebben met die vrouw. Als dat zo is, zijn de familiebanden niet zo heel warm.
Leg dit maar eens uit aan je kind, je vader is vlak na je geboorte geëxecuteerd...
Fran wrote:Brekend nieuws, de Kabinet secretaris Suga houdt een persconferentie over een vermeende IS video waarin wordt beweerd dat Yukawa is onthoofd."
Ik denk toch dat iedereen dit al wel heeft zien aankomen. Wel erg jammer dat het zo moet allemaal.
Voor de nabestaanden en kennissen moet dit een vreselijke tijd zijn waar ze zich in bevinden.

Image

Trakt Profiel - My Anime List
Spoiler: weergeven
Sonata Arctica - I Have A Right wrote:I have a right to be heard
To be seen, to be loved, to be free
To be everything I need to be me
To be safe
To believe
In something

Fran
Beheerder
Beheerder

Post by Fran » Sat 24 Jan 2015, 17:05

Minister van Buitenlandse Zaken Kishida weigert de dood van Yukawa te bevestigen, gezien de verschillende informatie. (SNA Japan)

Er zou ook een nieuwe video online zijn gezet met Kenji Goto, maar gezien er geen logo op staat en niet op de reguliere IS kanalen is gedeeld, zijn IS supporters skeptisch. (AFP / via @Huw_Griffith)

EDIT:
Verdere persconferentie: Suga zei dat er een foto is van Goto die een foto vasthoudt waarop te zien is dat Yukawa gedood is.
EDIT 2:
Dit zou de foto zijn. Hij is gecensureerd. EDIT 3: De foto is een screenshot van een video die over twitter/internet zwerft.

EDIT 4: Transcript van wat Goto gezegd heeft in de video.
Last edited by Fran on Sat 24 Jan 2015, 17:57, edited 4 times in total.
Reason: Extra Nieuws

Twitter last.fm ko-fi?

Image
Vragen en suggesties? Stuur mij een PM! Of drop het in (een nieuw onderwerp in) Forum Q&A.

Fran
Beheerder
Beheerder

Post by Fran » Sun 25 Jan 2015, 10:06

Asahi meldt dat deskundigen hebben bevestigd dat de stem in de nieuwste video inderdaad dat van Kenji Goto is. Want daar was naast het feit dat er geen logo op staat en niet op de normale kanalen (van IS) werd gedeeld nog twijfel over. De video bestaat uit de foto (zie hierboven) en een stem. Dus je ziet Goto niet praten, vandaar dat er twijfel was.

Zou Japan moeten samenwerken met Jordanië om Sajida al-Rishihawi vrij te laten, deze persoon heeft een poging gedaan tot een zelfmoordbom en is in de gevangenis omdat diegene deel heeft genomen aan de bomaanslagen op de bruiloft van Amman (2005), in ruil voor Kenji Goto? Dit is wat er gevraagd wordt in de video.

Twitter last.fm ko-fi?

Image

Cypher
Moderator
Moderator

Post by Cypher » Sun 25 Jan 2015, 11:56

Ik blijf toch van mening dat je niet moet onderhandelen. Grote kans dat hij alsnog dood gemaakt word ook al gaan ze ermee akkoord.
Deze mensen zijn niet te vertrouwen. Denk ook niet dat Japan ermee akkoord gaat.

Image

To be safe
To believe
In something

Fran
Beheerder
Beheerder

Post by Fran » Sun 25 Jan 2015, 15:31

Daar heb je gelijk in, was volgens mij één van de eerste reacties van Abe was volgens mij iets dat als hij geld zou geven, dat het alleen maar meer uit de hand zou lopen. Kan de precieze quote niet meer vinden. (begraven onder al het actuele nieuws)

Ik heb trouwens gelezen dat diegene waar ze mee willen ruilen, een Iraakse vrouw, in de dodencel zit. Haar man was de zelfmoordterrorist, zij zou meegeholpen hebben aan drie aanvallen op 3 hotels in Amman in 2005. (Bloomberg.com)

De Amerikaanse president Barack Obama heeft een verklaring afgegeven waarin hij de uitvoering van executie veroordeeld en roept voor Goto's vrijlating. (Bloomberg.com)

Yukawa's vader heeft trouwens ook een reactie afgegeven aan de journalisten, hij hoopte diep in zijn hart dat het nieuws van de moord van zijn zoon niet waar zou zijn. "Als ik ooit herenigd zou worden met hem, wil ik alleen maar een hele dikke knuffel geven," vertelde hij aan een kleine groep journalisten die hij uitgenodigd had in zijn huis.
http://www.newsday.com/news/world/shinz ... -1.9842910

Twitter last.fm ko-fi?

Image

Cypher
Moderator
Moderator

Post by Cypher » Sun 25 Jan 2015, 16:30

De hoop van z'n vader is begrijpelijk. Geen enkele ouder wil dit nieuws horen en geloven. Denk dat hij diep in z'n hart nog steeds hoopt dat het niet daadwerkelijk is gebeurt, ondanks dat je zelf wel beter weet.
Snap niet hoe mensen elkaar dit soort leed kunnen veroorzaken, je zou het bijna onmenselijk noemen maar het zijn toch echt mensen die dit doen.

Image

To be safe
To believe
In something

Chachamaru
Bangya
Bangya

Post by Chachamaru » Sun 25 Jan 2015, 20:49

bah bah, krijg er gewoon een eng gevoel van in mijn maag van dit hele gebeuren allemaal. Het is nu ook helemaal rottig voor die ouders aangezien ze nu niet weten of hun zoon daadwerkelijk wel of niet vermoord is.......

Image

hide / X Japan / Kami / Malice Mizer / Chachamaru / Vaniru / Buck-Tick

Dj_Robintje
Anime Freak
Anime Freak

Post by Dj_Robintje » Sun 25 Jan 2015, 23:04

Het nieuws is hier inderdaad ook wel te horen geweest. Ik krijg toch steeds kippenvel bij zo momenten!

Image

Zit je met vragen of opmerkingen? Je kan steeds bij mij (en mijn collega's) terecht via PM!

Fran
Beheerder
Beheerder

Post by Fran » Tue 27 Jan 2015, 23:03

Er zou een nieuwe video online zijn gekomen, waarbij gezegd wordt dat Kenji Goto nog maar 24 uur heeft. En er zou een piloot uit Jordanië te zijn gegijzeld en die wordt nu ook bedreigd! De video is al wat uitgesproken, zie ik net.. Minstens zeven uur!

[Tweet]https://twitter.com/KjeldDuits/status/5 ... 0247166977[/Tweet]

Zijn jullie bekend met de Facebook pagina 'I am Kenji'?

https://facebook.com/IAmKenjiGoto
Ook een Twitter account @iamkenji_offic

Twitter last.fm ko-fi?

Image

Fran
Beheerder
Beheerder

Post by Fran » Wed 28 Jan 2015, 08:42

Zou men ermee akkoord gaan? Japan heeft Jordanië gevraagd om te overwegen om op de eisen.in te gaan.

Twitter last.fm ko-fi?

Image

Fran
Beheerder
Beheerder

Post by Fran » Wed 28 Jan 2015, 10:54

Er gaat nu een verhaal rond dat de deal rond is! Ik weet niet wat ik hiervan moet denken.

Twitter last.fm ko-fi?

Image

Dj_Robintje
Anime Freak
Anime Freak

Post by Dj_Robintje » Wed 28 Jan 2015, 18:52

Het houdt niet op, en het gaat allemaal nog lang aanslepen.
Maar ik hoop wel dat die deal rondraakte, voor de gegijzelden.

Image

Zit je met vragen of opmerkingen? Je kan steeds bij mij (en mijn collega's) terecht via PM!

Fran
Beheerder
Beheerder

Post by Fran » Wed 28 Jan 2015, 19:03

Er wordt nu hier en daar gezegd dat Kenji Goto niet meer gevangen is door IS. Maar er is nog niks bevestigd.... er wordt veel gezegd op Twitter.

Twitter last.fm ko-fi?

Image

Cypher
Moderator
Moderator

Post by Cypher » Wed 28 Jan 2015, 21:49

Dj_Robintje wrote:Het nieuws is hier inderdaad ook wel te horen geweest. Ik krijg toch steeds kippenvel bij zo momenten!
Is het heel erg vreemd dat dit soort nieuws me verder weinig doet? :?:
Ik laat het gewoon bij me langs gaan eigenlijk. Lees en hoor er wel over uiteraard en vind het tragisch dat het gebeurt maar ik voel me er niet echt anders door.
Fran wrote:Er wordt nu hier en daar gezegd dat Kenji Goto niet meer gevangen is door IS. Maar er is nog niks bevestigd.... er wordt veel gezegd op Twitter.
Ben benieuwd wat hier allemaal van waar is. Moeten het nog maar afwachten tot alles ook officieel word bevestigd.

Image

To be safe
To believe
In something

Post Reply