IS Bedreigt Japanse Gijzelaars

Regelmatig komt er interessant, maar ook opmerkelijk nieuws uit het land van de Rijzende Zon. Als deze nieuwtjes opgemerkt worden, worden deze direct geplaatst in het subforum. Jij bent ook welkom om deze nieuwtjes te delen, maar ook om met ons mee te praten.

Moderator: Fran

Fran
Beheerder
Beheerder

Re: IS Bedreigt Japanse Gijzelaars

Post by Fran » Sun 08 Feb 2015, 14:28

Japan verbiedt fotograaf naar Syrië te reizen

Het Japanse ministerie van Buitenlandse Zaken heeft het paspoort van een freelance fotograaf ingenomen om te voorkomen dat hij naar Syrië zou reizen. De 58-jarige Yuichi Sugimoto, een doorgewinterde oorlogsfotograaf, zei tegen The Japan Times dat de Japanse regering daarmee zijn vrijheid van meningsuiting schaadt.

Het ministerie verklaarde dat het volgens de wet heeft gehandeld, die stelt dat een paspoort mag worden ingenomen om iemands leven te beschermen.

En dat heeft eigenlijk te maken met de dood van Kenji Goto.

(bron: Telegraaf)

Wat vinden jullie van de keuze van Japan?

Twitter last.fm ko-fi?

Image
Vragen en suggesties? Stuur mij een PM! Of drop het in (een nieuw onderwerp in) Forum Q&A.

Cypher
Moderator
Moderator

Post by Cypher » Sun 08 Feb 2015, 19:53

Ik begrijp dat keuze die Japan hierin maakt. Er is een groot risico aan verbonden als ze nu nog een journalist laten gaan en het is niet iets wat je als land nogmaals wilt mee maken en al helemaal niet zo snel achter elkaar aan.

Aan de andere kant is het wek zo dat ze nu toegeven aan de angst die er is ontstaan en geven ze juist dat gene wat die terroristen willen.
Geen fotograaf of journalist welke aan de rest van de wereld kan laten zien hoe het eraan toe gaat is voor hen toch een positief iets.

Image

Trakt Profiel - My Anime List
Spoiler: weergeven
Sonata Arctica - I Have A Right wrote:I have a right to be heard
To be seen, to be loved, to be free
To be everything I need to be me
To be safe
To believe
In something

Fran
Beheerder
Beheerder

Post by Fran » Sun 15 Feb 2015, 04:08

Cypher wrote:Ik begrijp dat keuze die Japan hierin maakt. Er is een groot risico aan verbonden als ze nu nog een journalist laten gaan en het is niet iets wat je als land nogmaals wilt mee maken en al helemaal niet zo snel achter elkaar aan.

Aan de andere kant is het wek zo dat ze nu toegeven aan de angst die er is ontstaan en geven ze juist dat gene wat die terroristen willen.
Geen fotograaf of journalist welke aan de rest van de wereld kan laten zien hoe het eraan toe gaat is voor hen toch een positief iets.
Je wilt je burger beschermen, ma s r uiteindelijk is het een eigen keuze voor de journalist om te gaan of niet. Had begrepen dat de persvrijheid al minder is geworden of zelfs wordt bedreigd. Als je dan journalisten tegenhoudt om zijn of haar werk te doen,,,

En eens wat betreft IS. Ze Zijn behoorlijk veel angst aan.het verspreiden.

Twitter last.fm ko-fi?

Image
Vragen en suggesties? Stuur mij een PM! Of drop het in (een nieuw onderwerp in) Forum Q&A.

Post Reply