Zorgen om freelance journalist Jumpei Yasuda (die in Syriƫ is)

Regelmatig komt er interessant, maar ook opmerkelijk nieuws uit het land van de Rijzende Zon. Als deze nieuwtjes opgemerkt worden, worden deze direct geplaatst in het subforum. Jij bent ook welkom om deze nieuwtjes te delen, maar ook om met ons mee te praten.

Moderator: Fran

Post Reply
Fran
Beheerder
Beheerder
Hoe vaak ben je naar Japan geweest?: 1

Zorgen om freelance journalist Jumpei Yasuda (die in Syriƫ is)

Post by Fran » Thu 23 Jul 2015, 08:46

Gister kwam er een bericht naar boven dat er zorgen waren om de Japanse freelance journalist Jumpei Yasuda. (Eigenlijk plaatste CNN een week terug al er een bericht over, maar gister kwam het naar boven borrelen in diverse Japanse media)

Er is geen update meer geweest sinds eind juni op Twitter en daarbij liet hij 23 juni een vriend weten dat hij vanuit Turkije naar Syriƫ zou gaan.

En dan is nu bekend geworden dat er in totaal 4 buitenlandse journalisten, 3 Spanjaarden en 1 Japanner, vermist zijn in het noorden van Syrie afgelopen maand.
Bron: http://www.wsj.com/articles/four-foreig ... 1437552658

De vraag is dan nu; zijn ze gekidnapt? Ik denk dat we dit nog niet vergeten zijn?

Twitter last.fm ko-fi?
Image
Vragen en suggesties? Stuur mij een PM! Of drop het in (een nieuw onderwerp in) Forum Q&A.

Cypher
Moderator
Moderator
Hoe vaak ben je naar Japan geweest?: 0

Re: Zorgen om freelance journalist Jumpei Yasuda (die in Syriƫ is)

Post by Cypher » Thu 23 Jul 2015, 22:07

Klinkt niet als een goed begin van een verhaal in elk geval. Ik hoop dat het niet zo gaat eindigen als in dat ander nieuws artikel.

Image

Trakt Profiel - My Anime List
Spoiler: weergeven
Sonata Arctica - I Have A Right wrote:I have a right to be heard
To be seen, to be loved, to be free
To be everything I need to be me
To be safe
To believe
In something

Fran
Beheerder
Beheerder

Post by Fran » Wed 29 Jul 2015, 19:40

Spanje heeft gezegd om op zoek te gaan naar de Spaanse journalisten. Maar ja.. hoe dat zit met die Japanner.

Die Yasuda was in 2004 al eens gegijzeld geweest in Irak met drie andere Japanners. Maar was uiteindelijk bevrijd na onderhandelingen.

Twitter last.fm ko-fi?
Image
Vragen en suggesties? Stuur mij een PM! Of drop het in (een nieuw onderwerp in) Forum Q&A.

Fran
Beheerder
Beheerder

Post by Fran » Sat 15 Aug 2015, 11:36

Nog niks vernomen verder over deze journalist.

Twitter last.fm ko-fi?
Image

Dj_Robintje
Anime Freak
Anime Freak

Post by Dj_Robintje » Sat 15 Aug 2015, 13:45

Je moet het als journalist nog maar willen doen. Er is daar al zoveel gebeurd, ook met journalisten.

Ik hoop dat het nu wel goed zal komen.

Image

Zit je met vragen of opmerkingen? Je kan steeds bij mij (en mijn collega's) terecht via PM!

Cypher
Moderator
Moderator

Post by Cypher » Sun 16 Aug 2015, 13:21

Ik heb het idee dat een aantal journalisten het ook wel doet juist om de spanning die dit met zich mee brengt. Uiteraard wel een adrenaline stoot zo. Wil niet zeggen dat ze het allemaal om die reden doen maar zullen ongetwijfeld een aantal zijn.

Dat er soms zulke verschrikkelijke dingen over komt blijft echter gewoon tragisch. Hoop uiteraard dat er nog wat nieuws gaat komen over deze journalist.

Image

Trakt Profiel - My Anime List
Spoiler: weergeven
Sonata Arctica - I Have A Right wrote:I have a right to be heard
To be seen, to be loved, to be free
To be everything I need to be me
To be safe
To believe
In something

Fran
Beheerder
Beheerder

Post by Fran » Sun 16 Aug 2015, 19:58

Cypher wrote:Ik heb het idee dat een aantal journalisten het ook wel doet juist om de spanning die dit met zich mee brengt. Uiteraard wel een adrenaline stoot zo. Wil niet zeggen dat ze het allemaal om die reden doen maar zullen ongetwijfeld een aantal zijn.

Dat er soms zulke verschrikkelijke dingen over komt blijft echter gewoon tragisch. Hoop uiteraard dat er nog wat nieuws gaat komen over deze journalist.
Ja, hoor. Denk maar aan de adrenaline dat je iets snel bekend moet maken, wat breaking news is. Het als eerste kunnen publiceren geeft een adrenaline rush met zich mee. Daarmee heb je de concurrentie afgetroefd.

Twitter last.fm ko-fi?
Image

Post Reply