J-Events Smalltalk

J-Events staat voor evenementen met een Japans tintje. Dat kan concerten zijn met artiesten uit Japan, maar ook (Japan)festivals en (anime)conventies. Evenementen die vallen onder Japan, Jpop/rock, cosplay en manga & anime valt, kunnen hier geplaatst worden.

Moderator: Fran

Fran
Beheerder
Beheerder

Re: J-Events Smalltalk

Post by Fran » Thu 15 Sep 2016, 22:31

Nu hadden we mazzel met Nocturnal Bloodlust en SCANDAL, maar inderdaad slaat B7KLAN Nederland veelal over. SCANDAL had wat meer tijd voor promo en ik was eigenlijk best verrast dat er zoveel mensen op afgekomen zijn, maar ja.. SCANDAL is pop/rock en geen visual kei. En Nocturnal Bloodlust heeft de fout gemaakt (dat is mijn mening, hoor) om voor Visual Kei te gaan met hun muziek en stijl. Trekt minder mensen aan. De scene is in NL gewoon kleiner.

Wil je weten waarom B7KLAN NL overslaat?

Twitter last.fm ko-fi?

Image
Vragen en suggesties? Stuur mij een PM! Of drop het in (een nieuw onderwerp in) Forum Q&A.

Yuki
Kawaii menbaa desu ne!
Kawaii menbaa desu ne!

Post by Yuki » Fri 16 Sep 2016, 08:14

Omdat we niet genoeg opleveren? xD

Yuki op AVO-Blog

Fran
Beheerder
Beheerder

Post by Fran » Fri 16 Sep 2016, 11:23

Ja, de scene voor visual kei is te klein en dus komen er te weinig mensen op af. Al heb ik ook gezien dat B7KLAN niet eens doorheeft wie er al jaren promotie doet voor de Europese shows en wie de fangirls zijn met een website. Wel weer tof dat ze beginnende sites ook een kans geven. Maar zo creëer je niet dat er een buzz komt over de shows. Zo heb ik even terug een post gezien over een meisje die gevraagd werd door de Melkweg om promo te maken over Nokubura in haar anime/cosplay wereldje, want ze weten niet hoe ze mensen moeten bereiken.

Daarbij is ooit door B7 gezegd dat de fans dit soort promotie moet doen. Dus dat het aan de fans ligt. Maar dat is jaren geleden gezegd.

SCANDAL trok heel veel mensen aan die van pop/rock houden en leuke meiden (vele jongens en mannen kwamen er op af.). De mensen die naar de Japanse rock concerten gaan en dan het liefste visual kei waren hier niet. Hier waren de uitzonderingen aanwezig die de scene steunen.

Twitter last.fm ko-fi?

Image
Vragen en suggesties? Stuur mij een PM! Of drop het in (een nieuw onderwerp in) Forum Q&A.

Fran
Beheerder
Beheerder

Post by Fran » Sun 18 Sep 2016, 18:20

Bishi Bishi was meer voor de idol gerelateerde shows. Ik kreeg vaak heel laat door als ze iets hadden georganiseerd en 33 Degrees is nog wel actief, maar valt nogal veel onder de radar. Dus hun activiteiten vallen niet veel op.

Maar ik zag wel de pagina van Bishi Bishi dingen delen van 33 Degrees.

En toen zag ik dit.
Image

En dan ga je verder kijken: Bishi Bishi voegt samen met 33 Degrees en daarmee komt een einde aan Bishi Bishi.

https://m.facebook.com/story.php?story_ ... 5359627597

Twitter last.fm ko-fi?

Image

Osorio
Sushi lover
Sushi lover

Post by Osorio » Mon 19 Sep 2016, 23:43

Ik hoop Japanse muziek groeit ooit heel groot in Nederland of overal in de wereld :( misschien in Japan moet een zanger komen net als PSY die grappig is en een unieke dans verzint als hem en wereldwijd succes worden waar Jpop populair kan worden :(

Fran
Beheerder
Beheerder

Post by Fran » Tue 20 Sep 2016, 13:50

Osorio wrote:Ik hoop Japanse muziek groeit ooit heel groot in Nederland of overal in de wereld :( misschien in Japan moet een zanger komen net als PSY die grappig is en een unieke dans verzint als hem en wereldwijd succes worden waar Jpop populair kan worden :(
In Nederland was er een aardige scene wat betreft de visual kei muziek. En vergis je niet, maar bands als ONE OK ROCK, SCANDAL en Boris trekken behoorlijk wat mensen aan in Nederland zelf (dus bij oneman shows). Dus de Japanse muziek in Nederland heeft wel degelijk een basis. Maar het is niet zo groot als de westerse bands. En de visual kei scene is behoorlijk uitgedroogd, vooral omdat sommige tourorganisaties de verkeerde bands naar NL halen of juist helemaal niet naar NL komen met hun artiesten. Toch zijn er behoorlijk wat grote bands en artiesten uit Japan die over de wereld touren. HOTEI, X Japan, Miyavi, BABYMETAL... to name a few. (Al denk ik dat ik best nog wel wat betere voorbeelden had kunnen opnoemen) En dan hebben we het ook nog over de promotie, dat moet toch wel gebeuren. Anders bereik je niet zo heel veel mensen en wordt de scene ook niet groter. Maar dat is maar een klein dingetje. /sarcasme

Twitter last.fm ko-fi?

Image

Qaphsiel
Kawaii menbaa desu ne!
Kawaii menbaa desu ne!

Post by Qaphsiel » Fri 23 Sep 2016, 17:54

Dat sommige bands geen Engels zingen is ook niet heel aantrekkelijk voor veel mensen..

Image

Fran
Beheerder
Beheerder

Post by Fran » Fri 23 Sep 2016, 18:13

Qaphsiel wrote:Dat sommige bands geen Engels zingen is ook niet heel aantrekkelijk voor veel mensen..
Klopt. ONE OK ROCK trekt veel mensen aan. Maar BABYMETAL ook en die zingen veelal toch in het Japans. Maar dat zijn beide toch wel grote acts.

Twitter last.fm ko-fi?

Image

Qaphsiel
Kawaii menbaa desu ne!
Kawaii menbaa desu ne!

Post by Qaphsiel » Fri 23 Sep 2016, 18:17

Fran wrote:
Qaphsiel wrote:Dat sommige bands geen Engels zingen is ook niet heel aantrekkelijk voor veel mensen..
Klopt. ONE OK ROCK trekt veel mensen aan. Maar BABYMETAL ook en die zingen veelal toch in het Japans. Maar dat zijn beide toch wel grote acts.
Het leven is oneerlijk...

Image

Fran
Beheerder
Beheerder

Post by Fran » Thu 06 Oct 2016, 21:12

Ik kreeg een tip via Twitter: Triple A Unit wil vanuit Japan 1 of meerdere bands naar Europa halen. https://www.facebook.com/triple.a.unit/ ... 7077085037

Twitter last.fm ko-fi?

Image

Fran
Beheerder
Beheerder

Post by Fran » Mon 10 Oct 2016, 15:18

Ik vraag mij af of Kanzen Music weer wat actiever gaat worden in de Japanse muziekwereld. Ze hebben nu al een aantal KPOP shows georganiseerd, maar eigenlijk is de organisatie best wel stil.

Twitter last.fm ko-fi?

Image

Fran
Beheerder
Beheerder

Post by Fran » Mon 10 Oct 2016, 21:22

Fran wrote:Ik vraag mij af of Kanzen Music weer wat actiever gaat worden in de Japanse muziekwereld. Ze hebben nu al een aantal KPOP shows georganiseerd, maar eigenlijk is de organisatie best wel stil.
Nou ja zeg.. alsof ik het rook!

Dit stond er op hun FB.
Image

Twitter last.fm ko-fi?

Image

Fran
Beheerder
Beheerder

Post by Fran » Thu 13 Oct 2016, 20:08

KanzeN Music komt over 24 uur met een mededeling.
Image

Twitter last.fm ko-fi?

Image

Fran
Beheerder
Beheerder

Post by Fran » Sat 15 Oct 2016, 15:17

Fran wrote:KanzeN Music komt over 24 uur met een mededeling.
Image
Nou ja.. niet bestemd voor liefhebbers van Japanse muziek. Een Koreaanse band komt naar Europa en een paar shows worden georganiseerd door KanzeN!

viewtopic.php?f=87&t=6615

Twitter last.fm ko-fi?

Image

Fran
Beheerder
Beheerder

Post by Fran » Mon 17 Oct 2016, 15:55

Japanmuseum SieboldHuis hoeft na 2018 haar deuren niet te sluiten. Het zag er lang naar uit dat de eenmalige 10-jarige bijdrage van de Ministeries van Buitenlandse Zaken, Economische Zaken & Onderwijs, Cultuur en Wetenschap niet verlengd zou worden na 2018. Het ging om een jaarlijkse subsidie van 450.000 euro, bijna de helft van de begroting van het museum.

ttp://www.sieboldhuis.org/actueel/detail/steu ... eboldhuis/

Twitter last.fm ko-fi?

Image

Post Reply