Viencon zomer 2017?

J-Events staat voor evenementen met een Japans tintje. Dat kan concerten zijn met artiesten uit Japan, maar ook (Japan)festivals en (anime)conventies. Evenementen die vallen onder Japan, Jpop/rock, cosplay en manga & anime valt, kunnen hier geplaatst worden.

Moderator: Fran

THchen
Sushi lover
Sushi lover
Hoe vaak ben je naar Japan geweest?: 0

Re: Viencon zomer 2017?

Post by THchen » Tue 24 Jan 2017, 14:00

WilliamB wrote:
Tue 24 Jan 2017, 12:34
Ze zijn vast vergeten cosplay ervoor te zetten. Want 'make-up' is ook zo breed.
Haha, het zou handig zijn als er idd direct focus wordt gelegd op wat voor een 'make-up' workshop. "basic make-up" of "Waterproof make-up". Die tweede zou ik eigenlijk interessant vinden gezien de locatie en focus van de conventie. Mogelijk zelfs al samples kunnen proberen en de werking van zien.
Fran wrote:
Tue 24 Jan 2017, 11:57
Ja.. ik weet niet wat ik hiervan moet vinden. Vandaar dat ik 'hmmm...' zei in mijn vorige post. Ik vind wel dat er dan ook een 'zwembroek maken' workshop moet komen, om het voor de mannen en vrouwen gelijk te houden. ;)
Zwembroek of bikini vind ik nog niet zo storend, alleen ik vraag me af naar de meerwaarde van de workshop. Want Cosplay bikini's is vrij simpel, toch? Ik ben geen cosplayers maar met de juiste pruik, uitstraling en eigenschappen van de personage kon je vrij ver. Zelfs anime zonder een beach/pool aflevering kun je van de personage een bikini versie van maken.

En dan nog het feit dat je hoogstwaarschijnlijk al zwemkleding meeneemt omdat je wilt relaxen. Wat me weer doet denken aan de photoshoots in het zwembad. Zijn er specifieke tijden voor of mag iedereen tegelijk in het zwembad en dienen als background characters (wat je al ziet op veel conventie video's). Specifieke series in het zwembad zou leuker zijn als ze ook de ruimte hebben in het zwembad gedeelte.

Het zijn wel dezelfde vragen die ik me afvraag maar heb er ook nog geen antwoord op gehad, mss snel opnieuw vragen op hun pagina.

Fran
Beheerder
Beheerder
Hoe vaak ben je naar Japan geweest?: 1

Post by Fran » Tue 24 Jan 2017, 14:11

Ja, ik zou ze gewoon stellen. Het helpt hun natuurlijk ook in het verbeteren van hun communicatie en programmering.

En je hebt gelijk over de meerwaarde. Dan is mijn andere vraag; wat zouden ze dan nog meer kunnen doen? (Daarbij vroeg ik mij al af wat de meerwaarde is van de cocktail workshop die eerder was aangekondigd als deze conventie onder het mom van focus op cosplayfotografie zou zijn). Gaat er meer uitzien als een zomerspektakel waar je dus cosplayfotografie aan kan toevoegen. Al is dat laatste natuurlijk nog wel het belangrijkste van het gehele evenement. Het moet nog meer vorm gaan krijgen, vermoed ik. :)

Twitter last.fm ko-fi?
Image
Vragen en suggesties? Stuur mij een PM! Of drop het in (een nieuw onderwerp in) Forum Q&A.

belsammael
Otaku
Otaku

Post by belsammael » Wed 25 Jan 2017, 06:21

...deze setting vraagt gewoon om een Keijo event... :)

- Voorzitter Stichting 'Abunai!'

Fran
Beheerder
Beheerder

Post by Fran » Wed 25 Jan 2017, 09:42

belsammael wrote:
Wed 25 Jan 2017, 06:21
...deze setting vraagt gewoon om een Keijo event... :)
JAAAH! Eigenlijk wel!

Twitter last.fm ko-fi?
Image
Vragen en suggesties? Stuur mij een PM! Of drop het in (een nieuw onderwerp in) Forum Q&A.

Fran
Beheerder
Beheerder

Post by Fran » Wed 25 Jan 2017, 19:12

Er zijn vele conventies in Nederland, maar op Viencon willen we dingen anders doen. Ons team bestaat uit fotografen, cosplayers, en artists. Dus zijn we bekend met de problemen die komen met veel conventies: conventies worden vaak in beurshallen gehouden, je bent vaak afhankelijk van een kleine hotelkamer om je spullen te bergen en een driedaagse conventie betekent dat je vaak nog een dag nodig hebt om bij te komen. Dit kan anders!
Daarom houden wij een conventie in Center Parcs Zandvoort:
- Het park is makkelijk bereikbaar met openbaar vervoer. Wist je trouwens dat het maar 40 minuten reizen is vanaf Schiphol met het openbaar vervoer? Handig als je vanuit het buitenland naar Viencon wilt.
- Het park heeft plaats voor 518 ruime cottages, waar je met je vriendengroep kan verblijven. Daarnaast is er een hotel met kamers die uitzicht hebben op zee. Het park is waanzinnig GROOT!
- Viencon wordt gehouden op een unieke locatie die nog nooit eerder is aangeboden in Nederland voor een cosplayconventie, dat betekent nieuwe, uitdagende plekken om fotoshoots te houden. Het park huist een groot, subtropisch, en overdekt zwembad, waarbij de mogelijkheid bestaat om te cosplayen in het zwembad EN de mogelijkheid om onderwatershoots te houden. Verder is er een strand op loopafstand. Wat dacht je van een fotoshoot aan zee tijdens zonsopkomst? Dat niet alleen, de cottages zelf hebben ook een sfeervolle open haard (en je mag er ook barbecuen).
We focussen ook op relaxen. We willen iedereen het gevoel geven dat ze even op vakantie zijn. Er zijn workshops die focussen op relaxen, het park is zo groot dat je niet het gevoel hebt dat je verdrinkt in een mensenmassa, en de ‘late check out’ optie is voor iedereen inbegrepen, zodat je nog lekker kunt chillen na de sluiting van Viencon. De activiteiten vanuit Center Parcs zijn gewoon nog beschikbaar tot maandag 10 uur. De prijs is, laten we eerlijk wezen, best goedkoop: voor de prijs van gemiddeld €140 p.p. (dat is een driedaagse ticket EN verblijf van drie nachten in comfort cottage) of gemiddeld €167,50 p.p. (driedaagse ticket EN verblijf van drie nachten in een VIP cottage) heb je enorm veel plezier!
Het wordt een evenement die je niet mag missen!
https://www.facebook.com/VienconEU/post ... 9292782943

Twitter last.fm ko-fi?
Image

Raito
Otaku
Otaku

Post by Raito » Thu 26 Jan 2017, 15:34

Mij lijkt het wel een leuke alternatief, allé dit is eens iets heel anders dan gewone con. Ik overweeg eigenlijk wel om te gaan

Image

Fran
Beheerder
Beheerder

Post by Fran » Fri 27 Jan 2017, 21:06

Kaartverkoop is van start gegaan.

Twitter last.fm ko-fi?
Image

AndresS
Haiku writer
Haiku writer

Post by AndresS » Wed 01 Feb 2017, 18:29

Is er al een band aangekondigd?

Image

Fran
Beheerder
Beheerder

Post by Fran » Wed 01 Feb 2017, 19:39

Ik weet niet of er wel een band gaat komen en of er wel plek voor is (zwembadconcert?), maar mocht de organisatie dit onderwerp gaan lezen: AVO Events & Promotion kan jullie helpen aan een band. Jaren ervaring en de juiste connecties. :)

Twitter last.fm ko-fi?
Image

Weeble
Sushi lover
Sushi lover

Post by Weeble » Wed 01 Feb 2017, 21:41

Ik wil wel een workshop bommetje maken hosten! :!:

Fran
Beheerder
Beheerder

Post by Fran » Wed 01 Feb 2017, 21:47

Weeble wrote:
Wed 01 Feb 2017, 21:41
Ik heb begrepen dat het helemaal niet zo makkelijk is om een goede bommetje te maken in het zwembad!

Twitter last.fm ko-fi?
Image

WilliamB
Haiku writer
Haiku writer

Post by WilliamB » Fri 03 Feb 2017, 16:32

Fran wrote:
Wed 01 Feb 2017, 21:47
Weeble wrote:
Wed 01 Feb 2017, 21:41
Ik heb begrepen dat het helemaal niet zo makkelijk is om een goede bommetje te maken in het zwembad!
Zou best briljant kunnen zijn als workshop!

Fran
Beheerder
Beheerder

Post by Fran » Fri 03 Feb 2017, 19:54

Viencon 2017 gaat niet door.
Dames en heren,
We moeten jullie helaas mededelen dat Viencon dit jaar niet door zal gaan. De gestelde doelstellingen op korte termijn zijn niet behaald en we hebben gemerkt dat we meer aanlooptijd nodig hebben om dit evenement succesvol op te zetten. Dit houdt in dat Viencon dit jaar niet doorgaat.
Het is voor ons als organisatie een enorme klap die we zullen moeten verwerken. We hebben ons hele hart en ziel erin gestopt om het evenement proberen op te tuigen, maar door samenloop van omstandigheden, zoals planning, doelstellingen in boekingen, en afgesproken betalingstermijnen, is de realiteit gebleken dat dit gewoon niet haalbaar is voor september 2017. Er zit dus niets anders op dan Viencon voor dit jaar te annuleren.
Voor degene die al een ticket hebben gekocht of een boeking hebben gemaakt, PayLogic zal het geld zo spoedig mogelijk terugstorten. Het is nu ook niet meer mogelijk om een ticket of een combipakket te kopen.
Viencon blijft bestaan, er zijn nog altijd gesprekken met Center Parcs om te kijken of het niet mogelijk is om in 2018 Viencon plaats te laten vinden. Het enthousiasme van jullie en de vroegboekers steunt ons enorm en is voor ons een goed teken dat we een mooi concept hebben. We danken jullie voor jullie enthousiasme, ideeën en de waardering die jullie ons hebben gegeven en we hopen jullie volgend jaar te mogen verwelkomen bij Viencon 2018!
Indien jullie vragen hebben naar aanleiding van bovenstaande, kunnen jullie contact met ons opnemen via info@viencon.nl.

Twitter last.fm ko-fi?
Image

belsammael
Otaku
Otaku

Post by belsammael » Sat 04 Feb 2017, 09:14

Jammer. Maar ik kan me voorstellen dat het lastig is, ze zullen een bepaalde minimum drempel hebben moeten halen van aanmeldingen om een go/no-go voor het afhuren van een heel park rond te krijgen, en dat is lastig te halen, helemaal in een vroeg stadium. Ben benieuwd naar de 2018 plannen.

- Voorzitter Stichting 'Abunai!'

Fran
Beheerder
Beheerder

Post by Fran » Sat 04 Feb 2017, 09:24

Klopt. Dus ik begrijp het ook wel.
Er waren misschien toch te veel mensen afwachtend.

Twitter last.fm ko-fi?
Image

Post Reply