Viencon zomer 2017?

J-Events staat voor evenementen met een Japans tintje. Dat kan concerten zijn met artiesten uit Japan, maar ook (Japan)festivals en (anime)conventies. Evenementen die vallen onder Japan, Jpop/rock, cosplay en manga & anime valt, kunnen hier geplaatst worden.

Moderator: Fran

Fran
Beheerder
Beheerder
Hoe vaak ben je naar Japan geweest?: 1

Re: Viencon zomer 2017?

Post by Fran » Wed 04 Jan 2017, 06:49

Ik vraag mij überhaupt af of er op zo'n vraag wel antwoord wordt gegeven. Je hebt wel gelijk over het laagseizoen. Ik vraag mij af in hoeverre het hen scheelt.

Twitter last.fm ko-fi?
Image
Vragen en suggesties? Stuur mij een PM! Of drop het in (een nieuw onderwerp in) Forum Q&A.

Qaphsiel
Kawaii menbaa desu ne!
Kawaii menbaa desu ne!
Hoe vaak ben je naar Japan geweest?: 0

Post by Qaphsiel » Wed 04 Jan 2017, 13:48

Ik wil eigenlijk wel weten hoe het idee is gekomen om dit te organiseren en of dit de enige editie gaat zijn.

Image

icycraze
Sushi lover
Sushi lover

Post by icycraze » Wed 04 Jan 2017, 20:01

Ik vond het een leuk idee, tot ik de prijzen zag. Zoals iemand in de comments al zei, voor 600 euro kan je met 4 personen op een leuke vakantie of goedkoper een ander vol weekend in centre parcs zitten. Er zijn ook geen 1 pers. kamers wat mij opviel aangezien mijn vriendengroep het te duur vind maar ik wel benieuwd ben. Misschien toch maar dagtickets?

Fran
Beheerder
Beheerder

Post by Fran » Wed 04 Jan 2017, 20:09

Dan moeten ze wel dagtickets aanbieden.. (of dat is aangepast in de twee dagen dat ik niet gekeken heb naar de website)

Twitter last.fm ko-fi?
Image
Vragen en suggesties? Stuur mij een PM! Of drop het in (een nieuw onderwerp in) Forum Q&A.

icycraze
Sushi lover
Sushi lover

Post by icycraze » Wed 04 Jan 2017, 20:29

Zover ik gezien heb nog niet dus ik wacht het af. Zo niet sla ik denk ik over

THchen
Sushi lover
Sushi lover

Post by THchen » Thu 05 Jan 2017, 22:57

Qaphsiel wrote:Ik wil eigenlijk wel weten hoe het idee is gekomen om dit te organiseren en of dit de enige editie gaat zijn.
De heer Vien heeft in het verleden een Pool Party Photoshoot gehouden waarbij hij zelf een zwembad afhuurde en daar cosplay foto's ging maken met een aantal uitgenodigde cosplayers.

Ik denk dat het daarna meer van grap naar serieus iets is gegaan.
Asgard Sings! wrote:* Waarom deze locatie?
* Waarom alleen maar weekend tickets en geen dagkaarten?
* Wat maakt Viencon uniek, met deze hoeveelheid groeiende 'Conventies'?
Juist het "water photoshoot", "relaxen", "perfect mogelijkheid geven tot foto's" is het unieke hieraan, vind ik. Na mijn ervaring worden cosplay foto's altijd in een plaats genomen waar altijd wel iets op de achtergrond gebeurd. Het blijft wel een hobby, maar er zitten ook professionals tussen die er meer uit willen halen. Die zullen vaak vragen op een con om een rustig plek uit te zoeken en dan foto's nemen. Alleen de prijzen, naamsbekendheid, alles erom heen is zo vaag. Het is hun eerste editie en mensen blijven daar voorzichtig mee, om dan de prijs en geen dagtickets niet mee te tellen.

Dagtickets zullen denk ik wel komen, daar komen ze niet onderuit als ze gasten willen, maar Center Parcs wilt hun bungalows gevuld zien. Dus alternatieve opties zullen bekeken worden, mogelijk een 1 dag verblijf met 2 dagen entree, of mss wel cosplay bungalow verhuur voor leuke photoshoots.

Waar ik verder benieuwd naar ben zijn de evenementen, CP heeft genoeg aan te bieden maar het wordt al snel druk rond om alles. Zal er toch een soort van reserveringen plaats vinden voor bijv. Bowlen, basketbal veld, Super Jump XL. Cosplay foto momenten genoeg voor al fans van Ninja's, Kuroko no Basket en meer...
- Kunnen fotograven/ cosplay group dingen reserveren zodat ze er rustig een shoot kunnen maken?

Maar orde en veiligheid is iets wat ze heel erg moeten handhaven, en waar ik meer over wil horen.
Ik kan nog wel veel meer praten over Viencon waar ik graag antwoord op wil hebben. Met name welke soort Dealers er komen gezien de entree prijzen zo hoog zijn, prijs van het voedsel, evenementen, Exclusief guests bijv ook nog. Veiligheid waarborging etc etc....

Oh en waarom zijn de prijzen van de bungalows gestegen op de site? Ik kon me herinneren dat een 2 persoonskamer ong 160 pp was, maar nu 200 of 190. Of waren die altijd zo?

Ik laat het hierbij, xD. Morgen weer vroeg opstaan xD

icycraze
Sushi lover
Sushi lover

Post by icycraze » Thu 05 Jan 2017, 23:24

THchen wrote:
Qaphsiel wrote:
Oh en waarom zijn de prijzen van de bungalows gestegen op de site? Ik kon me herinneren dat een 2 persoonskamer ong 160 pp was, maar nu 200 of 190. Of waren die altijd zo?

Ik laat het hierbij, xD. Morgen weer vroeg opstaan xD
De accommodatie was eerst exclusief ticket en nu inclusief dus het is "goedkoper". Schijnt echter een early bird prijs te zijn dus de prijzen gaan nog omhoog

THchen
Sushi lover
Sushi lover

Post by THchen » Fri 06 Jan 2017, 10:43

[quote="icycrazeDe accommodatie was eerst exclusief ticket en nu inclusief dus het is "goedkoper". Schijnt echter een early bird prijs te zijn dus de prijzen gaan nog omhoog[/quote]

Oh ja nu zie ik het, dat zou een 3 dagen ticket ongeveer 40 euro maken daarmee? Is al een redelijkere prijs gezien het met een verblijf komt. Denk ik ( ik slaap meestal altijd met een grote groep ergens in de middel of nowhere dus :P) Vond wel apart om te zien dat een eerste con editie net duur was als een Animecon ticket 2 weken voor de con.

WilliamB
Haiku writer
Haiku writer

Post by WilliamB » Fri 06 Jan 2017, 10:46

Dat zal misschien te maken hebben met het dat ze niet zo graag met een verlies het evenement afsluiten.

Fran
Beheerder
Beheerder

Post by Fran » Fri 06 Jan 2017, 11:32

Interessant om te lezen, THchen, gezien ik zelf Vien niet echt ken (en volgens mij weet hij niet van mijn bestaan af), alleen van de tags/mentions op foto's. Ik had wel foto's gezien van een poolparty.

Ik zag ook ergens een bericht staan van iemand dat Viencon eigenlijk bedoeld was als evenement voor genodigde gasten. Maar gezien het helemaal open is, denk ik dat Vien zelf dacht dat het leuker was om juist geen mensen buiten te sluiten. Nu al helemaal, gezien de locatie een Center Parcs is. Dus dit komt zeker serieus over.

Twitter last.fm ko-fi?
Image

icycraze
Sushi lover
Sushi lover

Post by icycraze » Fri 06 Jan 2017, 11:48

WilliamB wrote:Dat zal misschien te maken hebben met het dat ze niet zo graag met een verlies het evenement afsluiten.
Het is indd geen stchting (zie kvk) en een heel park afhuren zal wel wat kosten dus ergens snap ik het ook wel. De ticketprijs zou ik er nog wel voorover hebben ik stoor me meer aan de prijzen van de bungalows voor zo'n korte periode. Ik zag een comment over de prijzen en heb voor de grap even op cp zandvoort zelf gekeken wat hun prijzen zijn. In september, voor ongeveer €400 heb je 4 nachten voor 4 personen. €600 voor 2 nachten vind ik dan wel veel

AndresS
Haiku writer
Haiku writer

Post by AndresS » Fri 06 Jan 2017, 14:17

icycraze wrote:
WilliamB wrote:Dat zal misschien te maken hebben met het dat ze niet zo graag met een verlies het evenement afsluiten.
Het is indd geen stchting (zie kvk) en een heel park afhuren zal wel wat kosten dus ergens snap ik het ook wel. De ticketprijs zou ik er nog wel voorover hebben ik stoor me meer aan de prijzen van de bungalows voor zo'n korte periode. Ik zag een comment over de prijzen en heb voor de grap even op cp zandvoort zelf gekeken wat hun prijzen zijn. In september, voor ongeveer €400 heb je 4 nachten voor 4 personen. €600 voor 2 nachten vind ik dan wel veel
Ik ook, ik vraag mij af of de bungalows wel gevuld gaan worden met deze prijzen en dan zijn het dus nog early bird prijzen, ze gaan dus nog omhoog qua prijs.

Image

WilliamB
Haiku writer
Haiku writer

Post by WilliamB » Mon 09 Jan 2017, 18:26

En dan is de vraag: wat gaan de prijzen dan worden??

Fran
Beheerder
Beheerder

Post by Fran » Tue 10 Jan 2017, 12:09

Dit is net gepost op Facebook.
Komt er een dagticket?
Die komen er binnenkort.

Zijn de prijzen van de accommodaties inclusief ticket?
Ja, die zijn INCLUSIEF ticket.

Tot hoe laat zijn de accommodaties beschikbaar voor ons?
Vanaf 15 september om 15.00 kan je inchecken, en uitchecken is tot 18 september 10.00. Voor de eerste editie van Viencon hebben we als actie dat iedereen die een kamer/bungalow boekt, gratis de late check out krijgt.

Hoe zit het met de veiligheid op Viencon?
De veiligheid en beveiliging wordt vanuit Center Parcs geleid en geleverd, maar ook door de stewards van Viencon zelf. (Meld je aan als je interesse hebt!)

Kunnen we cosplayen in het zwembad?
Ja! Alleen zijn er wel regels. Die worden eind deze week nog gepost, dus dan heb je al een idee wat wel en wat niet kan.

En hoe kom je in aanmerking voor een fotograaf badge?
Krijg je eind deze week nog antwoord over :)
https://www.facebook.com/VienconEU/post ... 8953501977

Twitter last.fm ko-fi?
Image

AndresS
Haiku writer
Haiku writer

Post by AndresS » Thu 12 Jan 2017, 11:57

Goed dat ze de dagtickets willen doen.

Image

Post Reply