Let's Talk: Anime 2018

J-Events staat voor evenementen met een Japans tintje. Dat kan concerten zijn met artiesten uit Japan, maar ook (Japan)festivals en (anime)conventies. Evenementen die vallen onder Japan, Jpop/rock, cosplay en manga & anime valt, kunnen hier geplaatst worden.

Moderator: Fran

Fran
Beheerder
Beheerder
Hoe vaak ben je naar Japan geweest?: 1

Let's Talk: Anime 2018

Post by Fran » Mon 12 Jun 2017, 13:51

Bij de eindceremonie van AnimeCon wordt normaliter aangekondigd wanneer de volgende editie er is. Maar zoals een aantal jaren terug kon de organisatie dit jaar niet zeggen wanneer de conventie zal plaatsvinden (al zal het wel in juni zijn) en vooral waar. Want we zijn er met teveel mensen! AnimeCon is de laatste jaren flink gegroeid, dus er moet meer ruimte komen.

Op de conventiegrond afgelopen weekend ging al rond dat het World Forum volgend jaar niet de locatie zou worden voor AnimeCon, daarbij ging al rond dat het zou gaan om Ahoy voor volgend jaar. En meteen de vraag: zal het World Forum dan iets worden voor Abunai!?

Feit is wel dat er een volgende editie komt van AnimeCon volgend jaar.

-> https://www.instagram.com/p/BVPQuhfnXkV/

Twitter last.fm ko-fi?
Image
Vragen en suggesties? Stuur mij een PM! Of drop het in (een nieuw onderwerp in) Forum Q&A.

THchen
Sushi lover
Sushi lover
Hoe vaak ben je naar Japan geweest?: 0

Re: Let's Talk: Anime 2018

Post by THchen » Tue 13 Jun 2017, 12:41

In de Gopher area waren er ook al wat geruchten rond om dat Ahoy Rotterdam een optie was, maar ja alleen de core staff zal de beslissing bekend maken betreffende hun plannen. Ik hoop op het beste en niet dat we een jaar moeten overslaan.

En ik wil absoluut niet dat Abunai naar WF gaat. Dit komt door de huidige balans van conventies. AnimeCon = West, Abunai = Zuid & NishiCon = Oost. Tuurlijk het heeft voordelen als ze daar naar toe zouden gaan, maar 2 conventies in de randstad waar nog net geen 2 a 3 maanden tussen elkaar zit?

Ik weet niet hoe Nishicon is met hun kwaliteit van de conventie want mijn laatste NischiCon was nog in Zoetermeer. Maar op de sociale media kom ik gemixde resultaten tegen. (al hadden ze vorig jaar best een vervelend datum gezien een andere conventie ook bezig was) en met de recente Nishicon Vs Tomo gaan de verhalen ook al genoeg rond.

Terugkomend op Abunai is er ook de vraag over hoe de huidige staat is van de vrijwilligers/stewards van Abunai. Zijn er genoeg vrijwilligers om de veiligheid of voorwaarde van het WF te voldoen? Afgelopen editie was de Main Entree van Abunai afgesloten waarmee ze een gedeelte (Dealerroom, Karaoke(geloof ik), Info balie) van de vrijwilligers ergens anders konden zetten of verminderen (zodat ze konden slapen). Het kwam over als een aparte keuze om je hoofdingang dicht te doen maar als het verminderen van (shifts) vrijwilligers de reden was dan is dat een (soort van) oplossing. Al mochten ze dat wel eerder vermelden gezien ik heb lopen schreeuwen dat de main entree dichtging.

Cosplay shoot wise is het een mooie locatie zo recht naast een natuur/park gebied. Dat is ook een van de plus punten van de huidge Abunai locatie.

Al op al het komt neer op wat Abunai wilt gaan doen.

Fran
Beheerder
Beheerder

Post by Fran » Wed 14 Jun 2017, 23:44

Een jaar overslaan zie ik eigenlijk niet echt gebeuren.

Wat betreft Abunai!; je zegt goede punten.

Twitter last.fm ko-fi?
Image
Vragen en suggesties? Stuur mij een PM! Of drop het in (een nieuw onderwerp in) Forum Q&A.

Raito
Otaku
Otaku

Post by Raito » Thu 22 Jun 2017, 22:05

Laat abunai blijven waar het is xd Dat voor mij lekker kort bij hahhaah

Wat Anime betreft maakt het niet veel verschil vind ik maar t is idd wel groot :O Dus mss een grotere locatie zou fijn zijn.
Ik hoop volgend jaar eindelijk eens te kunnen gaan :D
maar dit jaar was het t kort op Dokomi, rip money xd

Image

Fran
Beheerder
Beheerder

Post by Fran » Thu 22 Jun 2017, 22:40

Ja, dan moet je keuzes maken. Er zijn zoveel toffe evenementen rond deze periode. :)

Twitter last.fm ko-fi?
Image

Fran
Beheerder
Beheerder

Post by Fran » Mon 03 Jul 2017, 13:08

Iemand nog een mening over Anime 2018? Ik denk dat ze binnenkort wel de knoop gaan doorhakken, want de voorbereidingen van een conventie zo groot, vergt veel tijd en energie. Ze hebben alle tijd nodig om goed neer te kunnen zetten!

Twitter last.fm ko-fi?
Image

THchen
Sushi lover
Sushi lover

Post by THchen » Tue 04 Jul 2017, 14:08

Voornamelijk de core staff zal geen pauze hebben gehad als ze nog niks bekend hebben gemaakt. Het is altijd 1 maand rust en daarna begint iedereen daar te knallen voor de volgende editie maar dat kan nu niet.

Als het gerucht van Ahoy doorgaat dan zal er veel dingen opnieuw naar de tekentafel. Indelingen, dealers, AnimeCon OpenStage, etc.

Het geeft denk i kwel meer mogelijkheid, maar Ahoy zal ook wel een flinke som zijn. (al weet ik ook niet hoeveel WF is. Alles draait om geld xD

Fran
Beheerder
Beheerder

Post by Fran » Tue 04 Jul 2017, 14:42

Sowieso is geld een ding, maar ook de juiste indeling, waardoor je niet de feel van AnimeCon gaat verliezen.

Twitter last.fm ko-fi?
Image

THchen
Sushi lover
Sushi lover

Post by THchen » Tue 04 Jul 2017, 15:54

Best jammer eigenlijk, ik had nog wel een leuk idee voor een spel in het WF. Zou gebruik maken van de continenthallen en alle rivieren/ gebergte en andere dingen. Haha beetje jammer als ze nu weg gaan, al moet ik nog wel beginnen aan het spel :3

Alleen ik vroeg me soms wel af wat AnimeCon nu echt AnimeCon maakt. Ik ken het alleen van WF, maar dan zal het gaan om de Foodcorner, openheid, leuke en aparte fotomomenten en concert. Abunai zal veel voordeel hebben van de buitenlocatie en kamers die ze versieren en dat doen ze veel.

En voor iedereen maakt het voor hunzelf speciaal of tot zichzelf dus wat is nu echt typisch AnimeCon. of echt iets van de andere conventies?

Fran
Beheerder
Beheerder

Post by Fran » Tue 04 Jul 2017, 16:27

De feel die ik heb bij AnimeCon is de openheid en het feit dat het licht is. Buiten het WF zijn er genoeg mogelijkheden om buiten rond te lopen, en het is dicht bij het strand. Dus het verschil is dan dat er niet echt een bos in de directe omgeving zou zijn in vergelijking met Abunai. Abunai geeft mij soms het gevoel dat het te benauwend is. Maar dat komt door diverse omstandigheden: het is meestal superwarm in die periode, veel mensen, en de locatie is gewoon niet zo heel groot voor de hoeveelheid activiteiten en mensen.

Toch vind ik beide conventies leuk, ik kom ook zeer graag voor de optredens. Ik ben zelf geen cosplayer, een cosplayer zal een ander idee hebben van bepaalde conventies, misschien dat de Ahoy qua ruimte voor cosplayers interessanter kan zijn? Voor mij jammer dat ik er dan niet meer naartoe kan fietsen, mocht AnimeCon besluiten te verhuizen naar Rotterdam. ;)

Twitter last.fm ko-fi?
Image

Fran
Beheerder
Beheerder

Post by Fran » Fri 25 Aug 2017, 21:15

Het is bekend!

Twitter last.fm ko-fi?
Image

Yasumi
Moderator
Moderator

Post by Yasumi » Wed 30 Aug 2017, 19:59

Dat idee kreeg ik wel omdat ze zo lang stil bleven. Het zal niet makkelijk zijn om een grotere locatie te vinden die ook nog eens bij Animecon past.

Maar het gaat ongetwijfeld een feestje worden!

Fran
Beheerder
Beheerder

Post by Fran » Wed 30 Aug 2017, 20:12

Ze moesten natuurlijk wel zeker zijn of WF de juiste locatie is voor de volgende editie. De conventie zelf blijft groeien. Misschien volgende keer meerdere dagen eraan koppelen? Een previewparty op de donderdag? Ik zeg maar wat, natuurlijk.

Twitter last.fm ko-fi?
Image

Yasumi
Moderator
Moderator

Post by Yasumi » Wed 30 Aug 2017, 20:29

Fran wrote: ↑
Wed 30 Aug 2017, 20:12
Ze moesten natuurlijk wel zeker zijn of WF de juiste locatie is voor de volgende editie. De conventie zelf blijft groeien. Misschien volgende keer meerdere dagen eraan koppelen? Een previewparty op de donderdag? Ik zeg maar wat, natuurlijk.
Ja dat het blijft groeien is denk ik wel te verwachten. Ik weet eigenlijk niet hoeveel bezoekers WF daadwerkelijk aankan. Het voelde namelijk nog niet propvol, om het maar te zeggen.
Ik ben heel benieuwd waar ze allemaal mee gaan komen dit jaar :)

Fran
Beheerder
Beheerder

Post by Fran » Wed 30 Aug 2017, 21:06

Voor mij voelde het ook nog niet propvol aan, dat heb ik soms eerder bij Abunai. Maar dat komt ook door de gangen, en omdat mensen graag even blijven staan. En dat is niet de bedoeling.

Twitter last.fm ko-fi?
Image

Post Reply