JAPAN DAY in Leiden op 3 maart

J-Events staat voor evenementen met een Japans tintje. Dat kan concerten zijn met artiesten uit Japan, maar ook (Japan)festivals en (anime)conventies. Evenementen die vallen onder Japan, Jpop/rock, cosplay en manga & anime valt, kunnen hier geplaatst worden.

Moderator: Fran

Henk
Kawaii menbaa desu ne!
Kawaii menbaa desu ne!
Hoe vaak ben je naar Japan geweest?: 0

Re: JAPAN DAY in Leiden op 3 maart

Post by Henk » Sat 03 Mar 2018, 13:51

Ik ben geweest en vond het indrukwekkend .
Het was een last- minute beslissing na een pittige week die begon met een grieptik.

Geen spijt in ieder geval.
Veel dans en muziek in diverse stijlen.
Zoals na elk kort uitstapje veel muntjes die nog moeten vallen, en dat zal altijd gebeuren , de zogezegde "o ja !" momenten.

Image

Fran
Beheerder
Beheerder
Hoe vaak ben je naar Japan geweest?: 1

Post by Fran » Sat 03 Mar 2018, 17:41

Ah, wat leuk om te lezen!

Twitter last.fm ko-fi?
Image
Vragen en suggesties? Stuur mij een PM! Of drop het in (een nieuw onderwerp in) Forum Q&A.

Shizu
Cosplay Fanatic
Cosplay Fanatic
Hoe vaak ben je naar Japan geweest?: 4

Post by Shizu » Sun 04 Mar 2018, 10:52

Ik ging met een klasgenoot van Japanse les, toen we bij de stadsgehoorzaal kwamen waren er wat groepen buiten wat voorproefjes aan het geven. We gingen naar binnen en werden door een grote groep Japanners lieflijk verwelkomt, op dat moment hadden ze me al! De zaal was goed gevuld (uiteindelijk zowat bijna vol!) en de dag werd geopend door taiko en wat woorden van belangrijke mensen (weet de namen niet meer haha..) Ook werd er verteld dat er 110 mensen zijn overgevlogen om voor ons op te treden, dat voelde wel heel speciaal! Daarna begonnen de optredens echt.

Taiko, yosakoi, shamisen, kalligrafie en wat toneel en storytelling (waaronder ook een man die probeerde om een zogenaamd ongelofelijk goed zalfje te verkopen) Daarnaast waren er een paar workshops, je wilde eigenlijk niet de zaal uit omdat het zo leuk was! Uiteindelijk toch maar gegaan. Je kon van die ballonnen vissen en balletjes vangen (met zo'n schepje met dun membraan). Kinderen konden dat beter dan ik haha! Ook kon je kalligrafie oefenen, origami vouwen en luisteren naar een kinderverhaal.

Op het einde was er een aflsuitingsceremonie, waar je op het podium mocht en samen mocht dansen met de gehele groep die opgetreden had vandaag. En ik ging in #yolo mode en deed gewoon mee, het voelde als een groot feest! Met een big smile op mijn gezicht was de dag afgelopen, ik heb het echt heel leuk gehad. Mijn klasgenoot ook, zij was wat minder bekend met de culturele dingen dus het was een leerzame dag voor haar! Na de middag zijn we nog samen uit eten geweest bij een all-you-can-eat sushi en grill, hoort er een klein beetje bij haha..

Zeer geslaagde dag en ik hoop dat er een tweede editie komt!

Fran
Beheerder
Beheerder

Post by Fran » Tue 06 Mar 2018, 10:52

Leuk om te lezen. Zover ik heb begrepen was het een eenmalig iets.

Twitter last.fm ko-fi?
Image
Vragen en suggesties? Stuur mij een PM! Of drop het in (een nieuw onderwerp in) Forum Q&A.

Yasumi
Moderator
Moderator
Hoe vaak ben je naar Japan geweest?: 0

Post by Yasumi » Tue 06 Mar 2018, 11:01

Dat klinkt heel leuk! Ik wou ook gaan, maar uiteindelijk kwam er niet van. Als dit iets eenmaligs was vind ik dat wel heel erg jammer!

Fran
Beheerder
Beheerder

Post by Fran » Tue 06 Mar 2018, 11:17

Het staat niet zo in het evenement vermeld, maar her en der werd het wel zo omschreven. Maar wie weet is het volgend jaar gewoon in een andere Nederlandse stad! :)

Twitter last.fm ko-fi?
Image

Post Reply