[Vraag aan de leden] Samenvoegen van subfora?

Hier kan je terecht met je vragen, suggesties en adviezen over het forum!

Moderator: Fran

Post Reply
Fran
Beheerder
Beheerder
Hoe vaak ben je naar Japan geweest?: 1

[Vraag aan de leden] Samenvoegen van subfora?

Post by Fran » Thu 07 Jun 2012, 12:30

Hallo leden,

Soms krijg ik vragen van leden met de vraag: "Waar past dit onderwerp?" En hun vraag is erg valide, want zelfs ik moet soms nadenken over waar het precies staat. Nu is het niet een groot probleem als een onderwerp verkeerd geplaatst wordt, er zijn moderators die het onderwerp kunnen verplaatsen naar de juiste plek. Maar voor mijn gevoel is AVO Forum soms erg onoverzichtelijk. Het is maar een klein. En sommige subfora zijn niet meer zo actief als voorheen. En dan denk ik eraan om subfora samen te voegen, met als suggestie om met de blokhaken ([]) aan te geven wat voor soort onderwerp het is.

Gelukkig hebben we een zoekfunctie (search.php), zodat er onderwerpen teruggevonden kunnen worden. Dus het moet niet zo'n groot probleem zijn om subfora samen te voegen.

Maar waar dacht ik nu aan. Ik dacht zelf aan een aantal subfora die samengevoegd kunnen worden. En jullie mogen zeggen of het een goed idee is of niet. En waarom wel of niet. En natuurlijk staat het jullie vrij om zelf een suggestie te doen van subfora die samengevoegd kunnen worden.

Ik dacht zelf aan het volgende:

1. We hebben een Filosofisch hoekje. Loopt niet écht. Het heeft wel onderwerpen. Wat als ik al deze onderwerpen een extra titel geef zoals [Filo] of [Filosofie] en het samenvoeg met subforum Dagelijkse dingen?
2. En dan hebben we ook nog Nieuws & Discussie. Loopt op zich wel, maar het kan natuurlijk beter. In principe zijn nieuwsonderwerpen ook onderdeel van de Dagelijkse Dingen, maar wat als ik al deze onderwerpen een extra titel geef zoals [Nieuws] en dan het subforum laat opgaan in Dagelijkse Dingen? Hebben jullie daar iets aan? Of vinden jullie het onoverzichtelijk?
3. Ik heb er nog 1. De subfora van Creatief heeft een onderverdeling van (Fan)Art & Design met extra subfora als Ik daag jou uit!, Ratings en verzoekjes. Maar ook Writers Block, met daarin allerlei subfora met daarin plaats voor verhalen, commentaar, poezie en columns. Het is daar helemaal stil! Wat als we deze subfora samenvoegen in Creatief? Dus alle subfora laten vallen en de onderwerpen in Creatief laten staan? Is dat dan een groot probleem? Er zijn al mensen die al onderwerpen in Creatief plaatsen, omdat ze het niet vinden passen bij de andere subfora. Ik heb het steeds verplaatst naar een subforum, ook al pastte het er niet écht. Daarom ben ik vóór samenvoeging.

Maar het kan zijn dat jullie het helemaal niks vinden. Of misschien heb je een geheel ander idee.

Laat het mij weten.

Wij, het beheer, staan namelijk open voor suggesties! Ik zie de reacties graag tegemoet!

In ieder geval enorm bedankt voor het lezen van dit lange bericht!

En alvast dank voor de reacties!

Fran

Twitter last.fm ko-fi?
Image
Vragen en suggesties? Stuur mij een PM! Of drop het in (een nieuw onderwerp in) Forum Q&A.

Shizu
Cosplay Fanatic
Cosplay Fanatic
Hoe vaak ben je naar Japan geweest?: 4

Re: [Vraag aan de leden] Samenvoegen van subfora?

Post by Shizu » Thu 07 Jun 2012, 16:02

Ik vind het een goed idee!

Fran
Beheerder
Beheerder

Post by Fran » Thu 07 Jun 2012, 22:32

Bedankt voor je positieve reactie op mijn suggestie, Shizu ^^

Twitter last.fm ko-fi?
Image
Vragen en suggesties? Stuur mij een PM! Of drop het in (een nieuw onderwerp in) Forum Q&A.

Admin
Beheerder
Beheerder
Hoe vaak ben je naar Japan geweest?: 0

Post by Admin » Sun 10 Jun 2012, 11:14

We horen ook graag de mening van andere leden.
Wat vinden jullie van het idee?
Hebben jullie een beter idee?

Deel het hier!

Admin, algemeen account.
Vergeet niet de regels door te nemen. We zoeken trouwens nog steeds naar moderators. Durf je het aan? Meld je dan nu aan!

Kijk ook even naar AVO blog: http://avo-blog.nl

Kaida
Bangya
Bangya

Post by Kaida » Mon 11 Jun 2012, 18:53

1. Ja! Veel onderwerpen die bij Dagelijkse Dingen geplaatst worden, hebben ook wel al iets filosofisch, en ik denk dat het met een extra titeltje zoals [filo] inderdaad mooi op zijn plaats valt. Heel goed idee. :)
2. Ik vind van niet. Nieuws en Discussie staat voor mij totaal los van Dagelijkse Dingen, en ik ben ook bang dat het daar dan heel vol wordt bij Dagelijkse Dingen inderdaad. Ik weet niet precies hoe ik het uit moet leggen, maar ik vind een aparte nieuwshoek echt veel fijner. Daar is gewoon echt de plaats voor informatieve feiten en discussie over die feiten, terwijl Dagelijkse Dingen een plaats voor discussie is over...dagelijkse dingen.
3. Ik moet eerlijk zeggen dat ik wel eens verdwaal in de creatieve subfora! Ik denk dat ik er daarom niet meer zo actief ben.

Ik zal proberen te laten zien wat ik bedoel. Dit moeten jullie niet opvatten als kritiek o.i.d., dit is gewoon hoe mijn hoofd soms wat in de war raakt. Even tussen spoilers want het is een lang verhaal.
Spoiler: weergeven
Subforum Creatief begint al met een link naar de AVO kalender. Maar die AVO-kalender staat in de Algemene Mededelingen die voor elk subforum verschijnen - die je ook in Creatief ziet als je doorklikt, én in Community Activities. Mijn hoofd wil die algemene mededelingen trouwens nog wel eens registreren als Subforum-gerelateerd, vooral omdat topics als over de AVO-mascotte, de kalender en AVO promotiemateriaal al klinken als creatief. Maar goed. We gaan even verder. Want dan zijn er dus twee subfora. Writer's Block is duidelijk: Dat is alle tekst. Maar dan... (Fan)Art & Design. Dankzij de titel verwacht je dus...Fanart en Design. Wat je vervolgens tegenkomt, is een uitdagingen subforum, een rating subforum en een verzoekjes subforum. In Fanart en Design zelf staat een lijst met zowel topics over algemene creatieve vaardigheden als persoonlijk werk van mensen. Maar er staat óók persoonlijk werk bij Rate Your Designs, een lichtelijk beangstigende titel voor veel mensen die hun werk wel willen laten zien maar niet laten raten.
Maar wat ook verwarrend is, is dat er een uitdagingssubforum is. Want alle andere wedstrijden staan bij community activities, dus die zoek je niet bij Creatief. Of, eigenlijk andersom, ik zoek de contests van Community Activities juist altijd bij Creatief en kan ze dan niet vinden in de zee van subfora (dat valt in werkelijkheid wel mee, maar als je iets niet kunt vinden komt het al gauw zo over). Dus voor mij zit Creatief eigenlijk verdeeld over Creatief en Community Activities... Oh, en Computer, Games en Gadgets, want de photoshop tutorials staan weer daar.
...Om een lang verhaal kort te maken, ik vind Creatief sowieso een verwarrend subforum en misschien ben ik er daarom ook wel niet erg actief.

Maaaar als je alle subfora daar verwijderd wordt het in mijn ogen juist nog onoverzichtelijker. Ik zou ze liever herordenen.

Bijvoorbeeld:

Creatief :
------> Writer's Block
-------> Art & Design

Writer's Block:
-----> Persoonlijk werk (Misschien titels verdelen met [fictie], [opinie], [humor], etc.)
-----> Samen & RP
-----> Be A Poet

Het column subforum is nooit erg actief geweest, dus dat kun je prima samenvoegen met PW, lijkt mij. Vooral als je het soort verhaal in de titel aangeeft. De meeste verhalen die geplaatst worden in PW zijn Stand-Alone's/One-Shots, dus daar kun je direct op reageren. Dan is het subforum Commentaarpost niet meer nodig. Als de schrijver niet wil dat er in hetzelfde topic op zijn/haar verhaal gereageerd wordt, kan hij of zij dat gewoon bovenaan het topic zetten en kunnen de reacties ontvangen worden in een [reactie] topic in PW. Bij Samen & RP kun je ook gewoon in de titel aangeven of iets een [RP] is, en dan kan dat ook prima bij elkaar. Be A Poet kan hetzelfde blijven, lijkt me, en valt meer op omdat er minder subfora zijn.

Art & Design:
-----> Persoonlijk werk
-----> Oefenen & Tutorials
(-----> Ik daag jou uit!)?

De avatar en sig rating topics kunnen bovenaan staan in Art & Design. Ik daag jou uit zou ook naar Community Activities kunnen, omdat het een wedstrijd is tussen twee mensen uit onze community en de rest van die community moet stemmen. Misschien is het sowieso wel handig om ook in Creatief/Uitdagingen door te linken naar de Contests bij Community Activities?

"No matter how close two people are, an infinite distance separates them."

Image

Fran
Beheerder
Beheerder

Post by Fran » Mon 11 Jun 2012, 19:17

Ik ben nog niet helemaal door de lap tekst doorgekomen. Maar er zitten al goeie punten tussen! Creatief is sowieso een verzamelplek geworden van alle creatieve uitingen. Maar er waren verzoeken om subfora te behouden en zo is het een mengelmoes geworden van dingen en daarnaast ook verstopt. :)

Wat onder de Community past zoals de kalender is zo geplaatst, omdat het dan makkelijker teruggevonden zou worden. We hebben elk jaar namelijk moeite om leden te vinden die een maand wil ontwerpen. Maar hij stond eerder in Creatief, dus daarom de doorverwijslink. Maar misschien had dat anders opgelost kunnen worden.

Nieuws & Discussie loopt voor geen meter. Daar zou iets anders op bedacht kunnen worden. Anders ga ik het toch denken om het samen te voegen.

Volgens mij heb ik alles gelezen, super dat je hierover nagedacht hebt! :D

Twitter last.fm ko-fi?
Image

Dj_Robintje
Anime Freak
Anime Freak

Post by Dj_Robintje » Mon 11 Jun 2012, 20:34

Ik zie wel heel wat logica in Kaida's uitleg... Zeker voor Creatief!

Image

Zit je met vragen of opmerkingen? Je kan steeds bij mij (en mijn collega's) terecht via PM!

Fran
Beheerder
Beheerder

Post by Fran » Mon 11 Jun 2012, 20:55

Zeker weten. En dan hopen dat het weer wat duidelijker is voor alle leden, zodat het wat actiever wordt :)

Twitter last.fm ko-fi?
Image

Spitch TVB
Maid Cafe owner
Maid Cafe owner

Post by Spitch TVB » Tue 12 Jun 2012, 18:49

Ik kan eigenlijk niet veel toevoegen. Extra subfora zorgen voor een verduidelijking, maar filo en nieuws kunnen zeker zonder meer nadenken bij dagelijkse dingen worden gevoegd. De teksten kunnen ook bij crea, zoals voorgesteld, maar ik ben er ook wel voor om toch nog een soort van onderverdeling te houden.

Image
[Ayo'a Ibori] [SMN] [RDM] [Zodiark][Serpent]

Fran
Beheerder
Beheerder

Post by Fran » Tue 12 Jun 2012, 21:56

De teksten? Oh je bedoelt het schrijfgedeelte? Ja, het is wat groter dan de rest van de creabeativiteiten ;)

Twitter last.fm ko-fi?
Image

Fran
Beheerder
Beheerder

Post by Fran » Wed 13 Jun 2012, 18:17

Ik ga verder maar uit van het: geen reactie = goedgekeurd principe. Dus we gaan langzaamaan wat dingen veranderen. Jullie zullen op de hoogte gebracht worden via een ander topic over de aanpassingen. En dan hopen we dat alle subfora een boost krijgen door jullie ^^

Het forum draait namelijk niet zonder jullie input!

Nogmaals bedankt voor de suggesties en het lezen!

Twitter last.fm ko-fi?
Image

Post Reply