Last van pop-ups?

Hier kan je terecht met je vragen, suggesties en adviezen over het forum!

Moderator: Fran

Admin
Beheerder
Beheerder
Hoe vaak ben je naar Japan geweest?: 0

Last van pop-ups?

Post by Admin » Sat 28 Nov 2009, 18:59

Hallo leden,

ik wilde graag weten of jullie last hebben van pop-ups, zoja wanneer krijg je een melding dat er een pop-up verschijnt of zie je de pop-up?

Het is een zeer nare verschijning, gezien wij niet achter deze reclame staan!

Alvast bedankt voor de reactie!

Admin, algemeen account.
Vergeet niet de regels door te nemen. We zoeken trouwens nog steeds naar moderators. Durf je het aan? Meld je dan nu aan!

Kijk ook even naar AVO blog: http://avo-blog.nl

Redd Floxy
Sushi lover
Sushi lover

Re: Last van pop-ups?

Post by Redd Floxy » Sat 28 Nov 2009, 19:47

Ik heb nog een popup gekregen toen ik mij net wilde gaan aanmelden, dus moet wel op dat schermpje verschenen zijn ja. Ik werk met Opera als browser en momenteel is dat de enigste plaats dat ik een popup krijg.

Image

Kaida
Bangya
Bangya

Post by Kaida » Sat 28 Nov 2009, 20:19

Ik heb inderdaad regelmatig last van pop-ups op dit forum, als ik bijvoorbeeld een subforum aanklik. Met aanmelden trouwens ook.
Ik moet denk ik sowieso even mijn google chrome fiksen omdat ik ze wel krijg, maar bij dit forum vond ik het wel merkwaardig, want je verwacht hier niet echt random pop-ups.

"No matter how close two people are, an infinite distance separates them."

Image

Fran
Beheerder
Beheerder
Hoe vaak ben je naar Japan geweest?: 1

Post by Fran » Sat 28 Nov 2009, 20:22

Het vermoeden ligt bij MOTIGO webstats. Ik denk dat de pop-up opgeroepen wordt door een javascriptje:

Code: Select all

function mws_a(_b,_c){var _d=new Date();var _e=document;var _f=_e.referrer;try{if(top&&top.document&&top.document.referrer){_f=top.document.referrer;}}catch(_g){_f='frame';}if(_f){var rc=_f;var i=rc.indexOf('?');if(i>=0)rc=rc.substring(0,i);i=rc.lastIndexOf('/');if(i>=0)rc=rc.substring(0,i+1);var l=''+_e.location;if(l==_f||0==l.indexOf(rc))_f='';}var _h='0373bb6bdbfdb7bd'+'.'+Math.floor(_d.getTime()/1000).toString()+'.'+Math.floor(Math.random()*10000).toString();this._i=new Image();this._i.onLoad=this._j;this._k=function(){var b=1;var o=0;var p=new Array("Shockwave Flash","Shockwave for Director","RealPlayer","QuickTime","VivoActive","LiveAudio","VRML","Dynamic HTML Binding","Windows Media Services");var np=navigator.plugins;for(var x=0;x<p.length;x++){for(var i=0;i<np.length;i++){if(np[i].name.indexOf(p[x])>=0){o|=b;}b*=2;}}return o;};this._l=function(){if(!_e.body)_e.write('<body>');var db=_e.body;var o=0;var b=1;var p=new Array("D27CDB6E-AE6D-11CF-96B8-444553540000","2A202491-F00D-11CF-87CC-0020AFEECF20","23064720-C4F8-11D1-994D-00C04F98BBC9","","","","90A7533D-88FE-11D0-9DBE-0000C0411FC3","9381D8F2-0288-11D0-9501-00AA00B911A5","22D6F312-B0F6-11D0-94AB-0080C74C7E95");db.addBehavior("#default#clientcaps");for(var i=0;i<p.length;i++){if(p[i]&&db.isComponentInstalled("{"+p[i]+"}","componentid")){o|=b;}b*=2;}return o;};this._m=function(){var n=navigator;var ver=n.appVersion;var verIE=parseInt(ver.substring(ver.indexOf("MSIE")+5,ver.indexOf("MSIE")+6));if(verIE>0)ver=verIE;else ver=parseInt(ver);if((n.appName=="Netscape"&&ver>=3))return this._k();if(verIE>=5&&n.appVersion.indexOf('Win')>=0&&n.userAgent.indexOf('Opera')<0)return this._l();return "";};this._n=function(){var _o='';var _p='';if(0){var _q=Math.floor(_d.getTime()/1000);var _r=this._s('D');var _t=this._s('A');if(_q>_r&&_t<2){this._u('D',_q+60,86400);this._u('A',_t+1,86400);if(this._s('A'))_o='p';}_p='v';var _v=this._s('V');if(!_v){this._u('V',1,86400);if(this._s('V'))_p='u';}}var _w="http://m1.webstats.motigo.com/n?id="+_c+"&r="+escape(_f)+"&w="+screen.width+"&h="+screen.height+"&c="+screen.colorDepth+"&v=3"+"&k=caabfab39b73cf5ef75284f4ba164ef4"+"&f="+_p+_o+"&u="+_h+"&p="+this._m();mws_x=_w;var _y=(_e.getElementById&&_e.getElementsByTagName)?1:0;var _z=1;if(_y){var a=_e.getElementById('mws'+_b);if(a&&a.href&&a.href=='http://webstats.motigo.com/'){a.href+='s?id='+_b;if('23'){a.href+='&iid='+'23.'+_d.getTime().toString();}var _aa=a.getElementsByTagName('img')[0];if(_aa){_z=0;if(''){var _ab='?id='+_b+'&lang=nl';var _ac='<object width="128" height="64" type="application/x-shockwave-flash" data="'+_ab+'"><param name="movie" value="'+_ab+'"/></object>';a.innerHTML=_ac;}else{if(!0){_aa.onload=function(){_aa.width=80;_aa.height=15;};}_aa.src='http://m1.webstats.motigo.com/n80x15.gif?id=ADzGfQZjsxc32_ST9nYZTgW5mKEg';}}a.target="_blank";}}if(_y&&_z){var _ad='<a href="http://webstats.motigo.com/s?id='+_b+'">Counter code appears to be damaged&nbsp;(error&nbsp;'+_z+').&nbsp;Please insert an unmodified copy</a>';_e.writeln(_ad);}if(!0){_e.writeln('<scr'+'ipt type="text/javascript">mws_ae._i.src=mws_x;</scr'+'ipt>');}if('p'==_o||!0){/*np*/}};this._j=function(){};this._u=function(_af,_ag,_ah){_af='w4u_'+_af+'=';var _ai=new Date();_ai.setTime(_ai.getTime()+(_ah*1000));document.cookie=_af+_ag+";\040expires="+_ai.toGMTString()+";\040path=/";};this._s=function(_af){_af='w4u_'+_af+'=';var ca=document.cookie.split(';');for(var i=0;i<ca.length;i++){var c=ca[i];while(c.charAt(0)=="\040")c=c.substring(1,c.length);if(c.indexOf(_af)==0){var i=parseInt(c.substring(_af.length,c.length));return isNaN(i)?0:i;}}return 0;};}if(!this.mws_ae){this.mws_ae=new mws_a(3982973,"ADzGfQZjsxc32_ST9nYZTgW5mKEg");this.mws_ae._n();}

Twitter last.fm ko-fi?
Image
Vragen en suggesties? Stuur mij een PM! Of drop het in (een nieuw onderwerp in) Forum Q&A.

MoonCat
Otaku
Otaku

Post by MoonCat » Sat 28 Nov 2009, 21:11

Ik heb zo eens rond gekeken en blijkbaar werk MOTIGO niet meer als je iets aan dat scriptje veranderd.

Misschien iets anders in de plaats gebruiken? Google Analytics bv =)

Fran
Beheerder
Beheerder

Post by Fran » Sat 28 Nov 2009, 21:21

Ja, dat klopt. Het aanpassen werkt niet. Helaas gebruikt ik Motigo al langer (toen heette het ook nog anders) en dan zonder problemen en dus volgt 'hij' AVO al eventjes.

Ik ken Google Analytics wel van naam, maar is het vergelijkbaar met motigo?

Twitter last.fm ko-fi?
Image
Vragen en suggesties? Stuur mij een PM! Of drop het in (een nieuw onderwerp in) Forum Q&A.

MoonCat
Otaku
Otaku

Post by MoonCat » Sun 29 Nov 2009, 09:59

Ik heb eigenlijk geen idee wat je met Motigo allemaal precies kan zien, maar Google Analytics word bij ons op school aangeraden en ze gebruiken het zelf ook.

Met Google Analytics kun je zien hoeveel je site werd bezocht, hoeveel bezoekers, hoelang ze op je site surfen, pagina's per bezoeken, hoeveel nieuwe bezoekers, met welke browser ze je site bezoeken, welke schermresolutie ze hebben, verbindingsnelheden, ...

http://grab.by/grabs/b2ad6d4e251d3240ca ... 8cdd82.png

Fran
Beheerder
Beheerder

Post by Fran » Sun 29 Nov 2009, 12:22

Is dus precies hetzelfde. Bedankt Mooncat :D

Twitter last.fm ko-fi?
Image

Selena~Cleopatra
Otaku
Otaku

Post by Selena~Cleopatra » Sun 29 Nov 2009, 19:55

De pop-ups verschijnen btw ook op je blog en andere sites die aan AVO gelinkt zijn... (weet niet of je dit al wist)

BE the change you want to see in the world!

Fran
Beheerder
Beheerder

Post by Fran » Sun 29 Nov 2009, 20:02

Selena~Cleopatra wrote:De pop-ups verschijnen btw ook op je blog en andere sites die aan AVO gelinkt zijn... (weet niet of je dit al wist)
Ja, dat weet ik. Daar zit ook motigo, heel toevallig ;)

Ik had eerst weer de gedachten dat het door Mijn Domein komt....

Twitter last.fm ko-fi?
Image

Fran
Beheerder
Beheerder

Post by Fran » Mon 30 Nov 2009, 13:28

@Mooncat, ik blijk al avo-forum.nl in Google Analytics gedaan te hebben LOL. Volgens mij doet hij het verder nog niet, je moet zoals ik het zie nog veel handmatig invoeren :)

EDIT: Motigo is weggehaald en ik maak nu gebruik van Google Analytics. Toch ben ik benieuwd of ik het goed genoeg gedaan hebt, hahaha. Ik kan niet meteen vinden hoe mensen AVO terugvinden.

Aaah.. dat is lang geleden dat ik ergens een 'n00b' in was. :D

Twitter last.fm ko-fi?
Image

Fran
Beheerder
Beheerder

Post by Fran » Tue 01 Dec 2009, 22:11

Hij doet het nu! :D

Iemand nog last van pop-ups?

Twitter last.fm ko-fi?
Image

Kaida
Bangya
Bangya

Post by Kaida » Tue 01 Dec 2009, 22:14

Fran wrote:Hij doet het nu! :D

Iemand nog last van pop-ups?
Nog niets gehad, als het weer gebeurt zal ik het melden ^^

"No matter how close two people are, an infinite distance separates them."

Image

Spitch TVB
Maid Cafe owner
Maid Cafe owner

Post by Spitch TVB » Tue 01 Dec 2009, 22:53

Zal erop letten. Begin vandaag veel pops gehad. Nu even zien wat het verschil is.

Image
[Ayo'a Ibori] [SMN] [RDM] [Zodiark][Serpent]

Fran
Beheerder
Beheerder

Post by Fran » Tue 01 Dec 2009, 23:00

Het is er al sinds gisteravond af (motigo dan).

Twitter last.fm ko-fi?
Image

Post Reply