Baka telt niet mee voor Postcount

Hier kan je terecht met je vragen, suggesties en adviezen over het forum!

Moderator: Fran

Locked
Jimbow
Bangya
Bangya
Hoe vaak ben je naar Japan geweest?: 0

Baka telt niet mee voor Postcount

Post by Jimbow » Thu 31 Dec 2009, 13:01

Op alle andere fora waar ik zit is er een spam-sectie.
Als je hier post telt dit niet mee voor je postcount.

Op deze manier kunnen mensen zoveel spammen als ze maar willen zonder dat hier negatieve gevolgen aan gaan zitten.
Is het niet een idee om hier iets soortgelijks te doen?

Fran
Beheerder
Beheerder
Hoe vaak ben je naar Japan geweest?: 1

Re: Baka telt niet mee voor Postcount

Post by Fran » Thu 31 Dec 2009, 13:05

Hoi Jimbow,

bedankt voor je suggestie. In het verleden (AVO bestaat al bijna 7 jaar), hebben we al zo'n discussie gehad. Het heeft ook een tijd lang uitgestaan en toen kwam het volgende naar boven:

AVO, het spamforum met elke dag spamtopics waar flink gespamd werd en alle andere werd ondergesneeuwd.

Dan kan je natuurlijk gaan verzekeren dat je dat zelf niet gaat doen, maar we krijgen in de toekomst vast nieuwe leden die daar niet aan zullen denken.

Ik wil geen spamforum, maar een AVOforum. En daarom telt je berichten die je plaatst in het Baka gedeelte. Daarbij wordt ook de activiteit in het Baka gedeelte meegenomen in de keuze voor het moderatorschap.

Ik hoop dat je begrip hebt voor de keuze die in het verleden gemaakt zijn, om AVO AVO te laten blijven :)

Fran

Twitter last.fm ko-fi?
Image
Vragen en suggesties? Stuur mij een PM! Of drop het in (een nieuw onderwerp in) Forum Q&A.

Jimbow
Bangya
Bangya

Post by Jimbow » Thu 31 Dec 2009, 13:08

Hmm k,

Het was natuurlijk ook maar een suggestie en voor mij maakt het zo en zo niet uit, ik ben maar amper actief in baka. Eigenlijk alleen bij het Jrock eliminatie spel op dit moment ;)

Maar ik merkte het op andere fora en ik dacht dat het hier misschien ook handig zou zijn.

Kaida
Bangya
Bangya

Post by Kaida » Thu 31 Dec 2009, 13:16

Het voordeel hiervan is dat je meteen ziet wie écht actief is en wie niet.
En dat je gezellig mee kunt doen in baka, zonder dat het invloed heeft op je posts en waar je het meest post.

Het nadeel is dat Baka Land amper gebruikt wordt. En dat is nu geen nadeel, maar misschien wel als je dit gaat invoeren: Dat betekent dat je kunt spammen zonder problemen.
En als er echt gespamt wordt, dan is het niet leuk meer. Ik kan het weten, bij mijn andere forum is de sfeer er haast aan onderdoor gegaan.
Aan de andere kant kan het ook zijn dat het spamgehalte ongeveer blijft zoals het nu is: Niet. Topics zoals grappige filmpjes en stel een vraag aan de persoon onder jou, daar wordt gewoon op gereageerd en niet op gespamt. En met deze regel zou dat makkelijker kunnen, gewoon leuk reageren af en toe. Je zou zelfs een chat ofzo kunnen openen daar, als de leden zoals nu blijven en niet spammen.

Maar ik zie nu dat Fran al een keuze heeft gemaakt (hoera voor die meldingen, ik typ te langzaam :P), om toekomstige spammende leden te voorkomen. So be it, then ^^

"No matter how close two people are, an infinite distance separates them."

Image

Fran
Beheerder
Beheerder

Post by Fran » Thu 31 Dec 2009, 13:20

Inderdaad en we staan ook gewoon open voor de suggesties. Maar we leren ook van de ervaringen die in het verleden zijn opgedaan met dit forum. We hebben het al eens uitgeprobeerd, maar dat mislukte gewoon.

Ik weet ook niet welke fora jij bedoelt, welke onderwerp deze fora hebben. Dat hoef je ook niet te zeggen. Maar het gaat ons er meer om dat wij het originele onderwerp van het forum beschermen. Ik ken namelijk genoeg fora met een serieus onderwerp, maar waarvan de spelletjes de boventoon voeren.

Dat is natuurlijk enorm zonde. wij gunnen jullie wel de plezier, maar willen niet dat het forum daaronder lijdt.

In ieder geval vind ik het tof dat je met de suggestie komt en over het forum nadenkt hoe deze het beste verbeterd kan worden.

Want het forum is nooit af en kan altijd wel beter, soms zien wij admins/globals dat niet, maar kan een lid er enorm aan irriteren. En dan is het beter dan een lid er iets van zegt in plaats van nooit meer komt opdagen!

@Kaida, ik zag dat je gereageerd hebt. Baka land vinden wij actief hoor. Er wordt met regelmaat gereageerd en in vergelijking met andere subfora is de activiteit ongeveer gelijk. En dat is dat wij willen nastreven. De keuze is ooit gemaakt door het beheer en niet door mij alleen en daar blijven we bij.

Maar vragen kan gerust, nee heb je, ja kun je krijgen.

Twitter last.fm ko-fi?
Image
Vragen en suggesties? Stuur mij een PM! Of drop het in (een nieuw onderwerp in) Forum Q&A.

Jimbow
Bangya
Bangya

Post by Jimbow » Thu 31 Dec 2009, 13:22

Nja, heb geen problemen dat te vertellen hoor :P

Ik heb het over MyAnimelist ( De spamsectie, over actief elke 5 seconden wel een nieuwe post, maar ook de anime discussion, manga discussion en general discussion secties zijn actief en gezellig )

En over Tainted World ( De gamessectie )

Fran
Beheerder
Beheerder

Post by Fran » Thu 31 Dec 2009, 13:29

Tainted World is ook echt een forum waar ik alleen voor het nieuwsgedeelte kom, hahaha. Verder reageer ik een beetje met waar ik naar luister, maar verder vind ik het forum niet zo interessant, juist om het spamgedeelte. Maar om eerlijk te zijn is het eigenlijk op het gehele forum wel terug te vinden, best zonde.

Juist om dat tegen te gaan kwam 'Idioot Land', zodat daar de spam heen kon. Dat werkte.

Ik weet dat je mijn mening begrijpt, maar nog even dit: De postcount in Baka telt mee en we hebben eens een discussie gehad over Baka. Zonder daar al te veel diep op in te gaan. We hadden een maximum aan berichten ingesteld voor Baka, als je moderator wilt worden. Wij willen namelijk dat onze moderators serieus genomen kunnen worden.

Stel, ik zeg niet dat je dat doet, stel je bent alleen maar actief in Baka Land en je een aantal berichten in Anime. En je solliciteert voor een moderatorschap bij subforum Anime. Zou jij zo'n persoon aannemen? Ik twijfel namelijk dan meteen, zou die persoon dan niet beter passen bij Baka Land zelf? Hahaha.

Ik heb zelf ook, in het verleden, veel berichten geplaatst in Baka Land. En dat was toen er nog een postcount was. Zou jij zo'n admin serieus nemen? Ik wil zelf als admin niet te ver van mijn leden staan. Ze zijn mijn leden, maar ik wil ook lekker kleppen, ik ben niet die 'GOD' zoals sommigen mij zagen. Dus ik deed mee. Maar toen had ik wel 1000den berichten geplaatst in Baka. Dat kan toch niet als admin? Admin is dan wel wat anders dan een lid, maar ik zei opeens tegen mezelf: Fran, dit kan niet zo langer. Ik moet wel serieus genomen blijven worden. Anders nemen die leden nog een loopje met mij ;)

Dus sindsdien plaats ik weleens een bericht in Baka Land, voor de leuk, maar focus ik me op het belangrijkste gedeelte van AVO.

Twitter last.fm ko-fi?
Image

Jimbow
Bangya
Bangya

Post by Jimbow » Thu 31 Dec 2009, 13:34

Nee, tuurlijk neem je zo'n moderator/admin niet serieus.

Maargoed, laten we er verder maar over op houden. Straks loopt het weer uit op een herhaling van dat andere baka topic ;)

Fran
Beheerder
Beheerder

Post by Fran » Thu 31 Dec 2009, 13:57

Jimbow wrote:Nee, tuurlijk neem je zo'n moderator/admin niet serieus.

Maargoed, laten we er verder maar over op houden. Straks loopt het weer uit op een herhaling van dat andere baka topic ;)
Hahaha, toen was ik opeens enorm kwaad XD
En nu lekker relaxed.

Maar top dat je met het idee kwam. Als je nog op een idee komt. Laat het ons weten!

-slotje-

Twitter last.fm ko-fi?
Image

Locked