[Muziek] Wat was jouw laatste concert?

Alles wat niet thuishoort in bovenstaande subfora hebben een eigen stekkie in de Dagelijkse Dingen subforum. Gebeurtenissen in de wereld, maar ook in jouw eigen wereld kan je hier kwijt. Van school tot aan je favoriete (non-Japanse) muziek, boeken, tot aan games, computers, gadgets, discussies en andere onderwerpen.

Moderator: Fran

LissyLamoire
Otaku
Otaku
Hoe vaak ben je naar Japan geweest?: 0

[Muziek] Wat was jouw laatste concert?

Post by LissyLamoire » Thu 15 Apr 2010, 21:50

Heey, zoals de titel van deze topic al zegt ^^ Wat was jou laatste concert waar je geweest bent? =)

Welke band?
Welke muziek maken ze?
Waar?
En wat vond je ervan!

Ik ben weleens benieuwd of er hier meer concert junkies aanwezig zijn xD

♥ Feels like Ryeosomnia ~ • WOW. Fantastic Baby

Fran
Beheerder
Beheerder
Hoe vaak ben je naar Japan geweest?: 1

Re: Wat was jou laatste concert?

Post by Fran » Fri 16 Apr 2010, 12:40

Even mijn last.fm checken, het is alweer even terug!

Oja.. Shining. Wat een aparte band!
Shining heb ik gezien op 7 maart in de Baroeg, Rotterdam.

Voorprogramma: Sarkom en Svarttjern

Muziekgenre komt er een beetje op neer van: Black Metal al wordt Shining ook de genre suicidal black metal toegeschreven.

Van alle bandjes had ik nooit wat gehoord, maar dat doe ik wel vaker. Soms is het gaver om ze live te horen. Bij de meeste bandjes heb ik dan ook een goede indruk, bij Shining was het wat anders. Wat een vreemde zanger. Hij vind het vast normaal om zichzelf te snijden, peuken op zijn lichaam uit te drukken en mixjes van wijn en sterke drank te drinken, met zijn gitarist te tongen en uiteindelijk te kotsen. Dat laatste heb ik gemist, btw.

Voorprogramma vond ik ook niet bijzonder, want ik ben het alweer vergeten.

Sterretjes? 3
Want ik heb me toch wel vermaakt!

Twitter last.fm ko-fi?
Image
Vragen en suggesties? Stuur mij een PM! Of drop het in (een nieuw onderwerp in) Forum Q&A.

Jimbow
Bangya
Bangya

Post by Jimbow » Fri 16 Apr 2010, 12:50

Mijn laatste concert was UnsraW in Tivoli op (gokje) 25 februari.
Zowiezo mijn eerste concert dus ik was een beetje nerveus voor ik er heen ging en toen ik er was, was ik gigantisch onder de indruk!
Ik stond met mn mond open te kijken toen ze opkwamen :P

Zeker een geslaagd eerste concert voor mij! ( mede door het goeie gezelschap, lol slijm :P )

Kaida
Bangya
Bangya

Post by Kaida » Fri 16 Apr 2010, 16:44

Mijn laatste concert was Racoon in de Lawei in Drachten, met hun theatertour.
Het was geweldig! Het is niet een band waarvan mensen verwachten dat ik ernaar luister, en dat deed ik ook niet zo heel veel, maar ik vond de muziek wel goed...en toen vroeg een vriendin me mee. Ze waren geweldig goed, de nummers waren ontzettend mooi, en ze waren geen seconde serieus en dat was heel grappig xD Ik ben echt een fan geworden door hun optreden daar ^^

"No matter how close two people are, an infinite distance separates them."

Image

LissyLamoire
Otaku
Otaku

Post by LissyLamoire » Sat 17 Apr 2010, 01:55

Kaida wrote:Mijn laatste concert was Racoon in de Lawei in Drachten, met hun theatertour.
Het was geweldig! Het is niet een band waarvan mensen verwachten dat ik ernaar luister, en dat deed ik ook niet zo heel veel, maar ik vond de muziek wel goed...en toen vroeg een vriendin me mee. Ze waren geweldig goed, de nummers waren ontzettend mooi, en ze waren geen seconde serieus en dat was heel grappig xD Ik ben echt een fan geworden door hun optreden daar ^^
Racoon is erg goed live! Ik heb ze ook gezien =) Ben dan wel geen fan van ze geworden maar ik kan snappen dat je er graag naar luistert! ^^ En de bandleden zijn zo leuk samen xD Steeds maar de lolbroek uithangen.

Mijn laatste echte concert was afgelopen dinsdag 13 april ( en het concert daarvoor was 11 april xD ) Anyways!

Wie: Lostprophets
Support: The Blackout
Waar: 013 Tilburg
Gerne: British Rock/ Post-hardcore ( The Blackout )

Korte review:
Het was geweldig! The Blackout had ik al 5 keer eerder gezien, maar ze stellen mij nooit teleur, en ook dit keer niet =) Ze passen perfect op het grotere podium ( ze staan normaal in zaaltjes zoals Tivoli de Helling ) en kregen ook heel de zaal mee terwijl ze toch maar het voorprogramma waren! =)

Lostprophets had wat opstartproblemen maar werd daarna ook onwijs tof, het klonk goed, publiek ging uit hun dak, veel contact werd er gelegt met het publiek. En echte Engelse humor was er in verwerkt =)

Wat misschien nog wel het mooiste was om te zien. We stonden namelijk helemaal vooraan links zodat je rechts het hele podium kon zien, en achter de boxen zag je de leden van The Blackout helemaal los gaan op de muziek van Lostprophets =) De vriendschap tussen die twee bands is gewoon geweldig om te zien op een podium!

Vandaag ben ik ook naar een Acoustische try-out geweest van The Blackout maar dat is niet echt een concert =) toch even kort:

Wie: The Blackout
Waar: FAME Amsterdam
Gerne: Acoustisch

Review:
Heel erg wennen, maar wel heel mooi. The Blackout staat bekent om hun screams en gruntwerk, dus dan is een acoustische set wel heel erg anders! De stem van de zanger Gavin komt erg mooi uit in de acoustische nummers van The Blackout. De zanger Sean daarentegen, heeft een stem die iets minder geschikt is voor een acoustische set. Maar toch, ik vond het niet eens slecht klinken! Ik hoop dat ze gauw nog een keer acoustisch optreden ^^ Het brengt een leuke sfeer met zich mee!

Aion
Neko's neko-chan
Neko's neko-chan

Post by Aion » Sun 18 Apr 2010, 02:18

Vorige week vrijdag
Soil & Pimp Sessions
Japanese Jazz
Erg goed, Vorige keer dat ze in NL waren spijtig genoeg gemist, en ik zal ze de eerst aankomende keer weer missen (Nörth Sea Jazz :(), maar ze waren echt gewedlig

Daarvoor heb ik Bettie Serveert op 26 maart in Hedon, Zwolle, gezien. Was ook geweldig. Eerste keer dat ik ze live zag, en ze hebben echt mijn hart gestolen. Ik kende ze al wel van een paar studio albums, maar live zijn ze gewoon geweldig.

Over Racoon, ik heb ze een jaar geleden ofzo voor het laatst gezien toen ze in Zwolle (Hedon) waren. de show was toen ook erg goed, maar bovenal het voorprogramma (The Raef) heeft me helemaal overdonderd. Een van de betere voorprogramma's die ik heb gezien (qua onbekende bands dan... Ik bedoel, als een Coldplay de White Lies in hun voorprogramma heeft, try to top that xD)

Fran
Beheerder
Beheerder

Re: Wat was jouw laatste concert?

Post by Fran » Sun 30 May 2010, 13:36

Welke bands? Wolves in the Throne Room, voorprogramma: Izah
Wanneer: 29 mei
Waar: Tivoli de Helling
Wat vond ik ervan?
Ik weet nog steeds niet wat ik van Izah moet vinden. De band had 45 minuten de tijd en was na drie liedjes klaar. Niet zo gek, want de liedjes hadden een duur van 15 minuten.

Wolves in the Throne Room heb ik al eens eerder live gezien (Graspop) en ik weet hoe ze klinken, maar op een festival in een tentje geeft een andere sfeer mee dan in een donker zaaltje zoals Tivoli de Helling. Het podium was lekker zwart aangekleed en de mannen kleedde het aan met een onderkant van een boom (de wortelen waren zichtbaar) met daaromheen een aantal voorwerpen die je bij een paganistisch altaar zou verwachten. En natuurlijk: kaarsen en wierook. Er was anderhalf uur ingepland voor de band, maar ze speelden maar 1 uur. En dat uurtje klonk prima in de oren. De zaal was op dat moment proppievol. Erg leuk om te zien!

Er liepen wel vreemde mensen rond in de zaal. Veelal stelletjes (dat is niet vreemd), maar mijn vriend zei dat er iemand rondliep die aan allerlei meiden zat te ruiken. Er was weer eens een roker in de zaal. Bij Izah durfden de mensen niet meteen bij het podium te staan, uiteindelijk had je een halve meter ruimte om je heen. Bij Wolves had je wat minder ruimte :P

Ik vind het een 3,5 ster waar van de 5.

Hieronder een filmpje dat tijdens Roadburn is gemaakt. Kan je een beetje horen wat voor band het is.

Twitter last.fm ko-fi?
Image
Vragen en suggesties? Stuur mij een PM! Of drop het in (een nieuw onderwerp in) Forum Q&A.

Elyne
Kawaii menbaa desu ne!
Kawaii menbaa desu ne!

Re: [Muziek] Wat was jouw laatste concert?

Post by Elyne » Mon 07 Jun 2010, 23:48

Ik ga niet zo zeer naar optredens want ik val nogal gemakkelijk flauw door de warmte :/ well naar optredens, mijn laatste was geloof ik Clouseau , alweer een tijdje geleden.

Image

Dj_Robintje
Anime Freak
Anime Freak

Post by Dj_Robintje » Tue 08 Jun 2010, 11:45

Mijn laatste concert was... Rarara... Clouseau (of je moet het Schlagerfestival ook meetellen, waar ik gratis op het onverwacht naartoe kon :p).

En zoals altijd bij Clouseau heb ik enorm genoten, gezongen en erna heel erg hees geweest!
Het was half december...

Volgende concert op de planning (buiten festival en kleine optredentjes) is...
Clouseau!!!
Hun (voorlopig) laatste concertreeks in het Sportpaleis in Antwerpen...
Daar moet en zal ik bijzijn!!!
Tickets zijn besteld... Voor mij, Hanne en Jolientje :)

Image

Zit je met vragen of opmerkingen? Je kan steeds bij mij (en mijn collega's) terecht via PM!

LissyLamoire
Otaku
Otaku

Post by LissyLamoire » Tue 08 Jun 2010, 17:07

Ik loop alweer wat bands achter =x

Welke band? Dauto
Welke muziek maken ze? Jrock! xD
Waar? Tivoli
En wat vond je ervan!
Geweldig! De hele zaal deed enthousiast mee, de dansjes werden uitgevoerd. En ook dit jaar weer een signing!

Welke band? Anli Pollicino
Welke muziek maken ze? Jrock! xD
Waar? Winston Kingdom
En wat vond je ervan!
Geweldig concert, het staat zeker samen met Kagrra, aan de top! Enige nadeel... de zaal had nog nooit gehoord van airco? o.O Jeetje mina wat was het daar heet! Shindy (zanger) had en ventilator onder zijn gezicht hangen! Wat wilde ik die graag lenen daar! xD Maar het voelde echt aan als een Japans concertje ... para para dansjes all over the place iedereen headbangde op hetzelfde moment ... jep xD Leuke sfeer, en ey! We kregen een signing!! Whoohoo~ xD

[22 juni 2010] Edit:
Welke band? Muse
Welke muziek maken ze? Erm niet te beschrijven ... progressieve rock denk ik.
Waar? Goffert Park
En wat vond je ervan!
GEWELDIG... review komt nog op mijn blogspot!! xD Maar ik heb er enorm staan springen en meeblehren XD Ik was na het concert echt moe en schor! De Editors waren ook echt heeel goed! Ook daar heb ik bij staan meezingen. Ik luister ze nooit XD maar kende alle nummers! Handig zo'n broertje met dezelfde muziek smaak LOL

Fran
Beheerder
Beheerder

Post by Fran » Tue 20 Jul 2010, 00:20

Graspop was mijn laatste festival. Laatste concert van dat festival was KISS. Voor de tweede keer gezien. XD

Welke band? KISS dus
Welke muziek maken ze? Ik vind zelf Glamrock
Waar? Dessel, Belgie (op graspoppers)
En wat vond je ervan! Saai. Ik herkende geen enkel liedje XD Leuke afsluiter van het concert. Vond Amon Amarth voor KISS leuker ^^ Beste bands van Graspop: My Dying Bride, Bloodbath en Immortal!

Twitter last.fm ko-fi?
Image

LissyLamoire
Otaku
Otaku

Post by LissyLamoire » Wed 28 Jul 2010, 19:32

Welke band? Gackt + GacktJOB
Welke muziek maken ze? Jrock
Waar? Zeche @ Bochum, Duitsland
En wat vond je ervan!
*-* Geen woorden voor! Nieuwsgierig ... lees het hier

Fran
Beheerder
Beheerder

Post by Fran » Mon 16 Aug 2010, 10:18

Welke band? Despised Icon, The Black Dahlia Murder, Trigger the Bloodshed en Stigma, onder de noemer Deflorate European Summer Tour 2010.
Welke muziek maken ze? Deathcore/death metal
Waar? Baroeg in Rotterdam
En wat vond je ervan! De Baroeg is een kleine zaal, maar propvol. Het concert was namelijk helemaal uitverkocht. De zaal was redelijk gevuld bij de eerste band, Stigma. Het publiek had er meteen zin in, ze gingen namelijk crowdsurfen en er was een pit. De tweede band heb ik voor een groot deel gemist, want we gingen een pizza halen. Dit omdat het concert rond 4 uur startte (met half uur vertraging) en tot 8 uur zou doorgaan. Despiced Icon was de derde band. De band had eerder dit jaar aangegeven te stoppen en ze hadden 2 mei nog opgetreden in de Melkweg. Op dat moment dachten velen dat dat het laatste concert was van de band, dat was het dus niet. Later gaf de band aan nog een keer een Europese, maar echt wel de laatste, tour te doen. Dat was gister het geval. Het publiek ging vrolijk door met springen, pitten, dansen en surfen. Er werd zelfs een Wall of Death gedaan. En dat in een kleine zaal! De laatste band was ook een mooie afsluiter. Al waren de meesten uitgeput van het drukke gedoe. Het was ook erg warm Al met al een geslaagde middag!

Twitter last.fm ko-fi?
Image

Fran
Beheerder
Beheerder

Post by Fran » Sun 19 Sep 2010, 22:57

Welke band? Meerdere bands: Entombed, Taze Bitti, Sodom, Hard Resistance etc. op Baroeg Open Air
Welke muziek maken ze? Death metal, rock&metal, Hardcore
Waar? Zuiderpark in Rotterdam
En wat vond je ervan!
Muziek was goed, kende niet alle bandjes even goed, maar ze deden het goed. Ik heb nog heel wat foto's gemaakt. En het chille ervan was dat ik gewoon de ruimte kreeg van mensen om foto's te maken. Je werd niet platgedrukt, mensen waren niet van 'Heej, dat is mijn plekje' etc. etc. Het weer was ook mooi, geen regen, veel zon. Jep, was een mooi dagje!

Twitter last.fm ko-fi?
Image

LissyLamoire
Otaku
Otaku

Post by LissyLamoire » Tue 21 Sep 2010, 14:25

Welke band? Disco Ensemble & Jaakko & Jay
Welke muziek maken ze? Punk/ Rock
Waar? Merleyn Nijmegen

En wat vond je ervan!
Jaakko & Jay was hilarisch hun liedjes duren allemaal amper 2 min en nu snap ik waarom xD Ze rammen op de drum en gitaar alsof hun leven ervan af hangt! XD Echt geweldig om naar te kijken en hun humor was ook leuk!

Disco Ensemble kon ik bijna alles van meezingen dankzij mijn bro die het zoveel luistert xD Ik werd dan ook meegesleurd door hem, want ik kende de band eigenlijk niet/ amper XD Maar ze waren erg goed live en de sfeer zat er goed in! =)

Post Reply