Game van het Moment

Alles wat niet thuishoort in bovenstaande subfora hebben een eigen stekkie in de Dagelijkse Dingen subforum. Gebeurtenissen in de wereld, maar ook in jouw eigen wereld kan je hier kwijt. Van school tot aan je favoriete (non-Japanse) muziek, boeken, tot aan games, computers, gadgets, discussies en andere onderwerpen.

Moderator: Fran

Jimbow
Bangya
Bangya

Game van het Moment

Post by Jimbow » Wed 02 Sep 2009, 08:11

Wat is jou game van het moment?
Welke game speel je op het moment veel, of misschien gewoon heel erg graag.

Vertel ons er hier over en vertel er natuurlijk ook bij waarom het zo'n geweldig spel is (of juist niet? :shock: )

Fran
Beheerder
Beheerder

Re: Game van het Moment

Post by Fran » Wed 02 Sep 2009, 10:28

Op dit moment SMT: Persona 3. Dankzij Spitch TVB kwam doorligplek met de game aanzetten in de Mediamarkt. Ik zei nog: Daar had Spitch het over (hoe bedoel je AVO zit ook gewoon in mijn leven... XD), hij knikte en ging er ook 1 voor zichzelf kopen. Hij speelt er zelf niet al te veel op, maar ik heb al heel wat uurtjes eraan versleten.

Zit nu op een punt (derde Volle Maan) met een aantal vijanden die mij keer op keer verslaan. Dat is het probleem niet, maar het probleem is wel dat ik dan weer helemaal terug moet naar de dag ervoor, want dat was het laatste 'save' moment. :)

Ik vind Persona 3 een combinatie van vechtspelletjes zoals FF en Kingdom Hearts en de Sims, want je mag zelf kiezen wat je gaat doen, met wie ga je praten, waar ga je naartoe, ga je studeren of niet. Daardoor is het spel ook niet snel saai. Behalve als je dus steeds weer opnieuw moet starten, dan kan je het gewoon niet hebben en heb je geen zin om het verhaal opnieuw te horen XD

Twitter last.fm ko-fi?

Image
Vragen en suggesties? Stuur mij een PM! Of drop het in (een nieuw onderwerp in) Forum Q&A.

Spitch TVB
Maid Cafe owner
Maid Cafe owner

Post by Spitch TVB » Wed 02 Sep 2009, 12:07

Zei je niet dat dat die dubbele bos was waarbij Fuuka gaat helpen? Echt, ga gaan scanspammen en gebruik de blubbers hun zwakte. Uiteindelijk zal je zien dat de boss nog niet zo zwaar is. Meeste volle maan bazen zijn nog redelijk simpel, maar ze duren vaak lang. Dit voornamelijk omdat je het beste defensief te werk gaat en je aanvallen goed gaat plannen. Ik zeg je, dat werkt echt X'D. Bij Tartarus-bosses ligt het wel wat anders. Die geven je vaak niet eens de tijd om aan te vallen. Moet je je strategie even aanpassen. Zo is er bijvoorbeeld een boss waarbij je gewoon solo moet omdat ie je teammembers toch maar blijft kelen. (Dit haatte ik gewoon, maar hij is blijkbaar toch niet onmogelijk)

Zie dat deze topic staat onder Muziek & Media. Games zijn wel een vorm van Media, maar ik verplaats 'm toch maar naar Redd's grondgebied.

Ikzelf speel momenteel veel te veel farmville, maar als we het op consolegames moeten houden, zeg ik Shin Megami Tensei Nocturne Maniax, beter gekend als Lucifer's Call in Europa. Dat spel speel ik, net zoals de meeste games, in vlagen. Zit ondertussen net voor de final boss, maar wil m'n Demonic Compendium nog zo vol mogelijk krijgen. Dit vooral omdat je dan bij de New Cycle snel aan al je 'vriendjes' raakt. Toch denk ik dat ik, na al m'n geld uitgegeven te hebben aan het summonen van beestjes voor het fusen ervan, uiteindelijk toch de aanval zal plannen met m'n vaste groepje. Deze bestaat momenteel uit Naoki zelf (duuh), Futomimi, Samael en Uriel met als basis backup Hraesvelgr en Zouchou of Koumo (weet nie meer, die lijken allemaal op elkaar...). Backup voor als de backup het niet doet EN voor de nodige boost zijn voornamelijk Feng Huang voor het boosten van fysieke kracht, Bicorn voor het boosten van de snelheid en Unicorn voor het boosten van de defence. Laatste 3 zijn van levels van om en bij de 40, maar worden zonder moeite toegepast bij bosses van om en bij de level 100. (Ter vergelijking: Naoki is lvl 89 en wordt nog steeds vaak gered door deze 3)

Naja, klein beetje geobsedeerd door m'n battleplannetjes...

Image
[Ayo'a Ibori] [SMN] [RDM] [Zodiark][Serpent]

Jimbow
Bangya
Bangya

Post by Jimbow » Wed 02 Sep 2009, 13:07

Moet je eerlijk zeggen dat ik compleet over dat subforum heen heb gekeken. :P

Maar ik heb gister Skate voor de PS3 opgepikt, zag hem voor 15 euro liggen en voor zo'n prijsje kon ik hem niet laten liggen.

Het is wat realistischer dan een tony hawk game, maar daarom vind ik hem persoonlijk juist leuker. Wel is die daarom wat moeilijker, dus het duurt even voor je er goed in word.
Ga vanavond maar weer wat verder oefenen. :lol:

MoonCat
Otaku
Otaku

Post by MoonCat » Wed 02 Sep 2009, 17:13

skate. vind ik enorm lastig om de controls van onder de knie te krijgen XD
Mijn broertje had hem voor 10 euro in de Media Markt gekocht geloof ik.

Op de PS3 ben ik momenteel bezig met Uncharted: Drake's Fortune, maar ik zit momenteel in een dipje omdat ik teveel schrik heb voor de dingen die er op het eind rondlopen.

En voor de DS ben ik een paar dagen geleden begonnen met Professor Layton & the Diabolical Box.
Ik zit nog niet echt ver door de herexamens, maar ik denk dat het toch even verslavend is als zijn voorganger!

Jimbow
Bangya
Bangya

Post by Jimbow » Wed 02 Sep 2009, 17:14

MoonCat wrote:skate. vind ik enorm lastig om de controls van onder de knie te krijgen XD
Mijn broertje had hem voor 10 euro in de Media Markt gekocht geloof ik.
Ja dat probleem heb ik dus ook een beetje, maar het gaat steeds beter! :mrgreen:

Spitch TVB
Maid Cafe owner
Maid Cafe owner

Post by Spitch TVB » Wed 02 Sep 2009, 22:20

MoonCat wrote:Op de PS3 ben ik momenteel bezig met Uncharted: Drake's Fortune, maar ik zit momenteel in een dipje omdat ik teveel schrik heb voor de dingen die er op het eind rondlopen.
Ik weet wat je bedoelt =P. Wat KAN helpen is dat je het geluid gewoon aflegt en een erg spastische plaat aanzet op je pc of zo. Door het contrast wordt de schrik vaak veel kleiner en gaat het makkelijker om erdoor te raken. :lol:

Image

MoonCat
Otaku
Otaku

Post by MoonCat » Thu 03 Sep 2009, 08:34

Spitch TVB wrote:
MoonCat wrote:Op de PS3 ben ik momenteel bezig met Uncharted: Drake's Fortune, maar ik zit momenteel in een dipje omdat ik teveel schrik heb voor de dingen die er op het eind rondlopen.
Ik weet wat je bedoelt =P. Wat KAN helpen is dat je het geluid gewoon aflegt en een erg spastische plaat aanzet op je pc of zo. Door het contrast wordt de schrik vaak veel kleiner en gaat het makkelijker om erdoor te raken. :lol:
Ok, dat ga ik binnenkort dan eens uitproberen want zo raak ik geen meter verder xD

Spitch TVB
Maid Cafe owner
Maid Cafe owner

Post by Spitch TVB » Thu 03 Sep 2009, 13:25

Heb het al een paar keer gedaan op verschillende spellen en het werkt aardig bij mij. Eerste keer was trouwens tijdens het spelen van Fable. Was de gewone muziek beu, dus zette die af en legde op de achtergrond dan maar wat van mij op. Op een gegeven moment moet je missies uitvoeren op, rond en onder een kerkhof en zo en net DAN besloot mijn muzieklijst dat het tijd was voor "Ik ben een kuikentje". Nog nooit zoveel lol gehad op een kerkhof... Sindsdien leg ik doelbewust zo'n nummers op als iets te gortig begint te worden. :lol:

Image

MoonCat
Otaku
Otaku

Post by MoonCat » Thu 03 Sep 2009, 18:14

Heheh :D
Enige andere keer dat ik zoveel schrik had tijdens het gamen was volgens mij in Vampire: The Masquerade-Bloodlines. Tijdens het stuk in zo'n bespookt (en verlaten) hotel :')

Jimbow
Bangya
Bangya

Post by Jimbow » Sun 06 Sep 2009, 15:24

Heb afgelopen vrijdag Killzone 2 gehaald, en vind hem echt helemaal geweldig!
Het is zo realistisch, je hebt echt het idee dat je middenin een oorlog zit. Overal explosies, schreeuwende soldaten.
Je moet echt constant opletten, plekken zoeken om dekking te nemen, en het richtsysteem werkt geweldig!

Daar komt bij dat die ook nog is van nederlandse bodem komt! :D

Ik ga in ieder geval weer snel verder spelen. :lol:

Fyrex
Haiku writer
Haiku writer

Post by Fyrex » Wed 09 Jun 2010, 02:05

Mijn spel van het moment is nog steeds S4 league wat ik al speel sinds eind 2008. Tis te vergelijken met Gunz in de zin dat je allemaal trucjes kan uithalen maar zonder dat je perse moet leren K-stylen om uberhoud mee te kunnen doen. Het spel is dus ook een Third person shooter en is verder heel erg kleurrijk, je kan je personage aanpassen met allerlei stijlvolle kleding en haarstijlen en de wapens zijn zeer divers, van SMG's tot turrets en HMG's tot Cannons en het heeft ook enkele melee wapens. Verder gebruik je er ook een aantal special skills zoals schilden of kettingen waarmee je iemand in zijn plaats kan vastbinden voor enkele seconden of vleugels om een stuk te vliegen, dus veel variatie. Er zijn 4 verschillende gamemodes, Chaser waarbij er 1 speler word gekozen als "chaser" die een grote buff krijgt voor health en damage en die moet alle overige speler proberen te verslaan voordat de timer op raakt, en de rest moet zien te overleven, dan is er nog Touch Down waarbij 2 teams vechten om een bal en deze proberen te brengen naar de goal van de tegenpartij, dit is wel de meest gespeelde modus. Verder is er nog Death Match en tja das dus gewoon killen tot je de score limit hebt bereikt, overigens is het enkel in team verband. En daarna is er nog Arcade mode wat je met andere kan doen en daarbij speel je met andere door een verhaallijn dus infeite is het een soort PvE.

Het spel is volledig free 2 play en ook al heeft het een cashshop voor premium items je kunt prima meedraaien zonder die dingen en spelers met premium items zijn zeker niet onverslaanbaar, iig ik heb er niet echt veel moeite mee en zo goed ben ik niet eens XD.

This bit of random weirdness was brought to you by Fyrex Inc.
Image
[ - Never take life seriously. Nobody gets out alive anyway. - ]

Jimbow
Bangya
Bangya

Post by Jimbow » Mon 21 Jun 2010, 10:00

Nog steeds of alweer World of Warcraft

Keith
Haiku writer
Haiku writer

Post by Keith » Tue 07 Sep 2010, 20:15

Die S4 league lijkt me wel goed, straks mss effe dieper bekijken.

Hier is het nog steeds MapleStory :)

Keithepetit.

Tsubaki
Haiku writer
Haiku writer

Post by Tsubaki » Tue 14 Sep 2010, 12:00

League of Legends een gratis pc spel. Alleen ben er nog niet al te best in.

Post Reply