last.fm

Alles wat niet thuishoort in bovenstaande subfora hebben een eigen stekkie in de Dagelijkse Dingen subforum. Gebeurtenissen in de wereld, maar ook in jouw eigen wereld kan je hier kwijt. Van school tot aan je favoriete (non-Japanse) muziek, boeken, tot aan games, computers, gadgets, discussies en andere onderwerpen.

Moderator: Fran

as33kawaii
Otaku
Otaku

Re: last.fm

Post by as33kawaii » Fri 15 Jan 2016, 16:05

Blijkbaar is de simpele lastfm scrobbeler de boosdoener. Die houd spotify dus ook in de gaten. En spotify is bij mij al verbonden met last.FM. Apart, want eerst kon de app spotify niet eens vinden.

Image
recent live gezien: exist†trace/Versailles/-OZ-/Miyavi/Gackt w/YFC/Dir en grey/A (エース)/Crossfaith/Bury tomorrow/Bleed from within/ACID MOTHERS TEMPLE & THE MELTING PARAISO UFO/Black Line/The fool Gunji X ADAPTER

Fran
Beheerder
Beheerder

Post by Fran » Fri 15 Jan 2016, 16:13

De scrobbler is de enige methode waarmee ik mijn muziek scrobble naar last.fm en soms pakt hij hem dubbelop. Waar dat vandaan komt, weet ik niet.

Verder heeft last.fm behoorlijk zitten klussen, waardoor er sommige dingen niet direct werkte.

Twitter last.fm ko-fi?

Image
Vragen en suggesties? Stuur mij een PM! Of drop het in (een nieuw onderwerp in) Forum Q&A.

as33kawaii
Otaku
Otaku

Post by as33kawaii » Wed 17 Feb 2016, 20:03

Het leek bij mij opgelost, maar nog steeds doet ie het af en toe dubbel..lijkt vaker voor te komen wanneer ik op 4G zit dan op wifi hmm. Enige wat ik nog kan doen is de scrobbler gewoon verwijderen en de ingebouwde scrobble functie van spotify gebruiken..of dat laatste uitzetten en op de scrobbler vertrouwen

Image
recent live gezien: exist†trace/Versailles/-OZ-/Miyavi/Gackt w/YFC/Dir en grey/A (エース)/Crossfaith/Bury tomorrow/Bleed from within/ACID MOTHERS TEMPLE & THE MELTING PARAISO UFO/Black Line/The fool Gunji X ADAPTER

Fran
Beheerder
Beheerder

Post by Fran » Wed 17 Feb 2016, 20:08

Moeten we voor je gaan kiezen?

Twitter last.fm ko-fi?

Image
Vragen en suggesties? Stuur mij een PM! Of drop het in (een nieuw onderwerp in) Forum Q&A.

as33kawaii
Otaku
Otaku

Post by as33kawaii » Wed 17 Feb 2016, 20:21

Ik probeer het laatste wel :P

Image

Fran
Beheerder
Beheerder

Post by Fran » Wed 17 Feb 2016, 20:26

as33kawaii wrote:Ik probeer het laatste wel :P
Okee, laat maar weten hoe dat gaat.

Twitter last.fm ko-fi?

Image

as33kawaii
Otaku
Otaku

Post by as33kawaii » Mon 14 Mar 2016, 16:49

Alleen de scrobbler gebruiken is tot zover het antwoord. Wel krijg ik nu elke keer een spotify melding dat me gebruikersnaam of WW verkeerd is. Beetje irritant maar OK het werkt.

Image

Fran
Beheerder
Beheerder

Post by Fran » Tue 15 Mar 2016, 04:18

Mooi. Beetje apart van die foutmelding, maar zolang het werkt, werkt het.

Twitter last.fm ko-fi?

Image

Fran
Beheerder
Beheerder

Post by Fran » Thu 03 Nov 2016, 20:30

last.fm heeft wat problemen met het registreren van de muziek die ik beluister. Denk dat de site problemen heeft?

Twitter last.fm ko-fi?

Image

Fran
Beheerder
Beheerder

Post by Fran » Sat 10 Dec 2016, 19:18

Naast al die 'laten we terugkijken op het afgelopen jaar, want het is december' functies zoals bijvoorbeeld op Facebook, heeft last.fm ook zo'n functie. Maar om eerlijk te zijn vind ik dit boeiender. Maar ik heb stiekem gewoon iets met grafieken.

http://www.last.fm/user/Framiska/listening-report/year

Het jaar is nog niet voorbij, maar ik heb al bijna 80.000 scrobbles op mijn naam staan voor 2016 en dat is inclusief luisteren thuis en onderweg met mijn iPod. Ik luister heel veel naar muziek. Mijn topartiest is .... *kuch* GOATBED *kuch* (je snapt het vast niet als je verder leest), maar ik heb het album goodbye van cali≠gari heel veel afgespeeld. Al zullen wat nummers overlap hebben, gezien het om een verzamelalbum ging. Toch moet dit wel kloppen, want ik had dit album eerder dan sommige andere albums van de band. Top track komt ook van dat album af, al staat het ook op twee andere albums die ik ook bezit (7 en カリ≠ガリの世界): ハイカラ・殺伐・ハイソ・絶賛.

Het is een leuke track, dus ik snap het wel!
http://www.nicovideo.jp/watch/sm23663833

Mijn geliefde track is weer een liedje van cali≠gari, namelijk ダ・ダン・ディ・ダン・ダン. En ik heb dat liedje heel veel beluisterd het afgelopen jaar, dus dat klopt helemaal. Is ook een erg leuk liedje. Jup jup!

Dat met die zoveel scrobbles op 1 dag klopt totaal niet. Dat heeft te maken gehad met het syncen van mijn iPod die ik in juni bij mij had tijdens mijn reis in Japan. Toen kon ik hem totaal niet syncen. Don't be tricked. :) Maar hij pakt het dan op de sync datum en niet op de dagen dat ik ernaar geluisterd heb.

Ik ben lekker bezig geweest met het ontdekken van nieuwe artiesten. Ik sta op 63%. Maar ik ken mensen die hoger staan met het ontdekken van nieuwe artiesten. Maar dat klopt ook wel, ik ben meer op ontdekking geweest van nieuwe muziek van bepaalde bands die ik al beluisterde.

Twitter last.fm ko-fi?

Image

Fran
Beheerder
Beheerder

Post by Fran » Fri 30 Dec 2016, 21:20

Had last.fm trouwens nog gevraagd via twitter of dan per 1 januari de decembermaand bij het jaaroverzicht komt te staan, maar heb daar nooit antwoord op gekregen. Zijn helaas wel veel meer bedrijven met twitter die alleen maar zenden, wat een beetje raar is gezien twitter social media is. xD

Twitter last.fm ko-fi?

Image

Troetelbeer
Kawaii menbaa desu ne!
Kawaii menbaa desu ne!

Post by Troetelbeer » Wed 18 Jan 2017, 04:03

Nog steeds niet dec erbij...

Image
ㅋㅋㅋ :)

Fran
Beheerder
Beheerder

Post by Fran » Wed 18 Jan 2017, 09:25

Beetje jammer! Last.fm reageert niet op twitter. Dat is alleen maar hun zendkanaal.

Twitter last.fm ko-fi?

Image

Troetelbeer
Kawaii menbaa desu ne!
Kawaii menbaa desu ne!

Post by Troetelbeer » Sun 22 Jan 2017, 00:51

Stom! Nu kijk ik eigenlijk niet meer zoveel op last.fm als 10 jaar geleden oid, maar toch jammer dat het zo achteruit is gegaan die site.

Image
ㅋㅋㅋ :)

Fran
Beheerder
Beheerder

Post by Fran » Sun 22 Jan 2017, 10:08

Hetzelfde geldt voor mij. Ik kijk alleen voor de statistieken.

Twitter last.fm ko-fi?

Image

Post Reply