Wat heb jij gedroomd vannacht?

Alles wat niet thuishoort in bovenstaande subfora hebben een eigen stekkie in de Dagelijkse Dingen subforum. Gebeurtenissen in de wereld, maar ook in jouw eigen wereld kan je hier kwijt. Van school tot aan je favoriete (non-Japanse) muziek, boeken, tot aan games, computers, gadgets, discussies en andere onderwerpen.

Moderator: Fran

Post Reply
Cypher
Moderator
Moderator
Hoe vaak ben je naar Japan geweest?: 0

Re: Wat heb jij gedroomd vannacht?

Post by Cypher » Sat 05 Nov 2016, 19:51

Fran wrote:@ Cypher. Interessante droom, haha.
Had ook beetje dubbel gevoel toen ik plots wakker werd. Aan ene kant was ik er ook wel klaar mee maar had ook wel willen zien hoe het zou eindigen, kon positief of negatief eindigen op dat moment. Jammere van dromen is dat je ze niet eenvoudig kunt voortzetten als ze eenmaal stoppen dus zal het vrees ik nooit weten. :oops:

Image

Trakt Profiel - My Anime List
Spoiler: weergeven
Sonata Arctica - I Have A Right wrote:I have a right to be heard
To be seen, to be loved, to be free
To be everything I need to be me
To be safe
To believe
In something

Fran
Beheerder
Beheerder
Hoe vaak ben je naar Japan geweest?: 2

Post by Fran » Sat 12 Nov 2016, 09:42

Ik keek naar de Engelse televisie en in een praatprogramma was Shuuji te gast. Hij zat op een omslachtige manier uit te leggen wat GOATBED nu precies was, waardoor andere gasten zoiets hadden van: huh? Niemand snapte er wat van. Hij trad ook op, maar dat moest ik opnemen. Ik moest weg.

Blijkbaar was ik op pad met mijn broertje en moesten we vanaf het station naar huis lopen. Geen idee welk huis, maar toen ik stopte om te kijken naar auto's die bedekt waren met teddyberen wilde mijn broertje niet eens kijken en liep weg. Dat werd niet samen thuiskomen... Een liedje van cali gari begon te spelen (van hun mini album die dit jaar uitkwam) en ik liep verder. In ieder geval belde ik mijn moeder. Maar die had ook al mijn broertje aan de lijn. Die zei dat ze mij maar niet moest geloven. Ik maakte hem uit voor een ondankbaar kind. Mijn moeder wilde nog wat uitleggen.

Maar dat was alles wat ik herinnerde, plus ik werd wakker!

Twitter last.fm ko-fi?
Image
Vragen en suggesties? Stuur mij een PM! Of drop het in (een nieuw onderwerp in) Forum Q&A.

Chachamaru
Bangya
Bangya

Post by Chachamaru » Sat 12 Nov 2016, 11:41

Wat een aparte droom haha, vooral die teddyberen.

Ik droomde vannacht dat ik ging reizen met Fran en Joyce. Waarheen weet ik niet meer exact. Maar het was erg gezellig. Joyce had koekjes gebakken en ze smaakte echt geweldig lekker! Uiteindelijk kwamen we met onze bus (we hadden een supergrote luxw tourbus voor drie personen) in een file terrecht maar dat maakte niks uit! Want onze bus kon blijkbaar vliegen waardoor we op tijd bij onze bestemming zouden komen, ookal weet ik niet meer waar dat is.

Image

hide / X Japan / Kami / Malice Mizer / Chachamaru / Vaniru / Buck-Tick

Fran
Beheerder
Beheerder

Post by Fran » Sat 12 Nov 2016, 11:44

Ik word er beetje moe van om geregeld over Shuuji te dromen. Niet echt. Wat moet die vent er wel niet van denken....

@Chacha. Bestemming moet Berlijn zijn. Kan niet anders!

Twitter last.fm ko-fi?
Image
Vragen en suggesties? Stuur mij een PM! Of drop het in (een nieuw onderwerp in) Forum Q&A.

Fran
Beheerder
Beheerder

Post by Fran » Sun 13 Nov 2016, 13:10

Afgelopen droom ging over dat iemand dood was gegaan, dat ik moest reizen (met haast) en verwarring.

Weet niet zo heel veel meer van de droom, maar hij was vaag.

Twitter last.fm ko-fi?
Image

Cypher
Moderator
Moderator

Post by Cypher » Sun 13 Nov 2016, 13:31

Sowieso geen fijne droom over het algemeen als er iemand in dood gaat. Lijkt me ook niets om dan wakker te worden met waarschijnlijk nog beetje dat gehaaste en verwarde gevoel.

Image

Trakt Profiel - My Anime List
Sonata Arctica - I Have A Right wrote:I have a right to be heard
To be seen, to be loved, to be free
To be everything I need to be me
To be safe
To believe
In something

Fran
Beheerder
Beheerder

Post by Fran » Sun 13 Nov 2016, 13:45

Cypher wrote:Sowieso geen fijne droom over het algemeen als er iemand in dood gaat. Lijkt me ook niets om dan wakker te worden met waarschijnlijk nog beetje dat gehaaste en verwarde gevoel.
Ja. Heb liever die andere droom, haha.

Twitter last.fm ko-fi?
Image

Chachamaru
Bangya
Bangya

Post by Chachamaru » Sun 13 Nov 2016, 19:33

@Fran, ja sowieso Berlijn hahaha!

Ik droomde vannacht dat ik in Griekenland was. Was erg fijn, aangezien ik niks moet hebben van dat grijze koude weer wat nu buiten is.

Image

hide / X Japan / Kami / Malice Mizer / Chachamaru / Vaniru / Buck-Tick

Fran
Beheerder
Beheerder

Post by Fran » Fri 23 Dec 2016, 12:42

Nu het wat rustiger is (zie goedemorgen topic) kan ik jullie vertellen over wat ik nog weet van mijn droom van afgelopen nacht.

Ik was bij een concert met mijn moeder en dat concert was van.. GOATBED! Na het optreden konden fans naar het podium lopen om daar spullen te pakken van de aankleding van de stage, waaronder de letters die ergens hoog hingen. Omdat 1 fan zo graag een letter wilde pakken ging het mis en viel het kapot. Anderen waren GOATBED merchandise aan het pakken (welke blijkbaar ook on stage was te vinden) en ik had allemaal spullen (geen merch, waren spullen van mij zoals een teddybeer en een knuffelkonijntje (die ik als jong meisje van mijn vader kreeg) bij mij die ik moest dragen in mijn handen. Maar dat was te onhandig. Dus ergens in een hoek vond ik een GOATBED shoppertas en stopte ik daar alles in. Tot ongenoegen van wat mensen die daar liepen (publiek), die vroegen aan staffleden of dat wel mocht. Maar ik liep gewoon weg richting mijn moeder, die op mij aan het wachten was.

Dit was eigenlijk best wel vaag. Ik kan mij ook amper iets herinneren van het optreden.. Daarbij kan mijn moeder de muziek van GOATBED niet echt waarderen, dus dat maakt het allemaal nog vager.

Twitter last.fm ko-fi?
Image

Fran
Beheerder
Beheerder

Post by Fran » Thu 05 Jan 2017, 09:54

Eens een keertje geen droom over een muzikant, maar over een uitverkoop van een winkel die op een zaterdag voor het laatst open zou zijn. En wat voor dag was het in mijn droom?

Zaterdag.

Dus ik ging naar binnen en kwam op de afdeling terecht van de fotocamera's. Alles was al 50 procent korting. Uiteindelijk werd er om geroepen dat er nog een korting vanaf ging, 50 procent van het bedrag dat overbleef. Dus de prijzen can de camera's waren behoorlijk gekelderd.

Ik belde mijn moeder op om haar te laten weten dat ik nadacht over een nieuwe camera.

De ISO ging bij sommige camera's niet hoger dan 1600. Maar dat heb ik in het echt al. In mijn droom keurde ik ze af. Ik was eerst op zoek naar uitklapbare schermpjes.

Ik vond er 1 die qua ISO heel hoog ging. Maar het was al vaak uitgetest. De knopjes waren half weggevaagd. (aka duidelijke gebruikerssporen) Daarbij was de batterij die erbij zat niet goed meer.

Ik twijfelen en twijfelen. Toen ging de voordeur dicht van de winkel om 5 uur, zodat alle mensen die nog wat wilden kopen rustig hun spullen konden betalen. Toen begon iemand al met opruimen van alle spullen.

Ik heb niks gekocht.

Twitter last.fm ko-fi?
Image

Qaphsiel
Kawaii menbaa desu ne!
Kawaii menbaa desu ne!

Post by Qaphsiel » Thu 05 Jan 2017, 14:40

Fran wrote:Ik keek naar de Engelse televisie en in een praatprogramma was Shuuji te gast. Hij zat op een omslachtige manier uit te leggen wat GOATBED nu precies was, waardoor andere gasten zoiets hadden van: huh? Niemand snapte er wat van. Hij trad ook op, maar dat moest ik opnemen. Ik moest weg.

Blijkbaar was ik op pad met mijn broertje en moesten we vanaf het station naar huis lopen. Geen idee welk huis, maar toen ik stopte om te kijken naar auto's die bedekt waren met teddyberen wilde mijn broertje niet eens kijken en liep weg. Dat werd niet samen thuiskomen... Een liedje van cali gari begon te spelen (van hun mini album die dit jaar uitkwam) en ik liep verder. In ieder geval belde ik mijn moeder. Maar die had ook al mijn broertje aan de lijn. Die zei dat ze mij maar niet moest geloven. Ik maakte hem uit voor een ondankbaar kind. Mijn moeder wilde nog wat uitleggen.

Maar dat was alles wat ik herinnerde, plus ik werd wakker!
Fran wrote:Nu het wat rustiger is (zie goedemorgen topic) kan ik jullie vertellen over wat ik nog weet van mijn droom van afgelopen nacht.

Ik was bij een concert met mijn moeder en dat concert was van.. GOATBED! Na het optreden konden fans naar het podium lopen om daar spullen te pakken van de aankleding van de stage, waaronder de letters die ergens hoog hingen. Omdat 1 fan zo graag een letter wilde pakken ging het mis en viel het kapot. Anderen waren GOATBED merchandise aan het pakken (welke blijkbaar ook on stage was te vinden) en ik had allemaal spullen (geen merch, waren spullen van mij zoals een teddybeer en een knuffelkonijntje (die ik als jong meisje van mijn vader kreeg) bij mij die ik moest dragen in mijn handen. Maar dat was te onhandig. Dus ergens in een hoek vond ik een GOATBED shoppertas en stopte ik daar alles in. Tot ongenoegen van wat mensen die daar liepen (publiek), die vroegen aan staffleden of dat wel mocht. Maar ik liep gewoon weg richting mijn moeder, die op mij aan het wachten was.

Dit was eigenlijk best wel vaag. Ik kan mij ook amper iets herinneren van het optreden.. Daarbij kan mijn moeder de muziek van GOATBED niet echt waarderen, dus dat maakt het allemaal nog vager.
Iets wat mij opviel bij het lezen..

Image

Fran
Beheerder
Beheerder

Post by Fran » Thu 05 Jan 2017, 14:50

Haha, die vind ik mooi gevonden! xD

Twitter last.fm ko-fi?
Image

Fran
Beheerder
Beheerder

Post by Fran » Wed 11 Jan 2017, 10:42

In mijn afgelopen droom was ik onderweg naar Belgi√ę. Er waren werkzaamheden en toen ik de trein wilde halen was er geen trein. Op een ander perron stonden mensen te wachten en daar stond voor een paar seconden op het digitale bord dat daar de trein naar Belgi√ę zou vertrekken. Toen verdween het. Mensen liepen weg, nadat er werd aangekondigd dat je via Sittard moet reizen.

Dus ik ging staan bij een soort van halte met mensen. Het was geen perron voor een trein, je kon het eerder zien als een soort van parkeerplaats met een ophoging. Mensen gingen van de ophoging staan om naast de rails te staan (beetje apart). In de tussentijd was ik snel aan het checken of dit wel de juiste weg is, want Sittard is een enorme omweg. Op het bordje stond Sittard als eindhalte. Ik wist niet zeker of dit wel de juiste manier was om naar Belgi√ę te gaan, maar de rest stapten gewoon in. Ik stapte ook maar in en toen werd ik wakker.

Twitter last.fm ko-fi?
Image

Fran
Beheerder
Beheerder

Post by Fran » Sun 05 Feb 2017, 12:01

Ik was op YaYcon en mijn fotograaf was niet komen opdagen. Ik liep rond met Manusan en wist eigenlijk niet wat ik er moest doen. Conventie was zeer rommelig en iemand kreeg een taart terwijl ze jarig was geweest voor mij. Ik vond het maar vaag. XD

Ik voelde mij best genegeerd.

Twitter last.fm ko-fi?
Image

Fran
Beheerder
Beheerder

Post by Fran » Thu 09 Feb 2017, 08:50

Er was een cali gari evenement in een gebouw die te vergelijken was met het gemeentehuis in Den Haag. Ik was daar alleen naartoe gegaan, maar kwam daar een Russische fan tegen die op zichzelf was.

Het zou om een soort van diner gaan en ik zat eerst aan een tafel dicht bij haar in de buurt. Uiteindelijk liep ik weg en ging ik elders zitten. Toen het diner begon kwam opeens de zanger van de band tegenover mij zitten. Dus ik was bang dat er geen gesprek zou komen, gezien zijn Engels niet grandioos is. Maar blijkbaar kon ik wel een gesprek met hem houden. Zijn Engels was gebrekkig en hij deed heel veel moeite ervoor. Hij gaf mij een bord met veel te veel eten en we bespraken diverse dingen. Daarna zag hij het Russische meisje en zei hij dat 'honey' er ook is. Daarbij kwam naar voren dat ze wel degelijk contact hebben, maar dat niemand het geloofde. Daarbij zei ik dat ik zelf wel normaal doe rondom muzikanten, omdat ik ook hiermee samenwerk. Maar dat ik mij wel wat nerveus voelde rondom hem. Wat we verder bespraken weet ik helaas niet meer. Ik keek weleens naar achteren, omdat ik dacht dat iemand aan het staren zou zijn.

Mijn bord met eten werd steeds voller, maar ik kon niet meer op. Het bleek dat de zanger eten op mijn bord had gedaan, zelf was hij klaar met eten. Ja, zo kan ik het ook!

Daarna ging hij weg en liep ik met hem mee, we gingen ergens naartoe.

Maar het probleem was dat ik wakker werd. En door al deze avonturen werd ik ook nog doodop wakker. Zou het te maken hebben met het feit dat ik gewoon wat meer vitamines moet slikken of moet stoppen met dat dromen? ;)
Trouwens, die Russische moest waarschijnlijk een meidje voorstellen die op een groot forum actief is en grappend een status/rank had ingesteld dat ze de waifu is van deze zanger. Ik mag haar wel en we volgen elkaar op dat forum. Daarbij had ze in een verhitte discussie, die ze had met wat forumleden, gezegd dat ze wel degelijk zijn aandacht kan trekken. Op het forum werd daar nogal van "Tuurlijk meid, droom maar lekker verder" gereageerd. Maar zou best kunnen, gezien haar Japans verder prima is als ik het goed begrepen heb. De zanger reageert verder nooit echt op Twitter en daardoor lijkt het voor sommigen onzin, maar het wat men niet ziet.... Om eerlijk te zijn is het enger om wat men wel kan zien, maar dat is een ander verhaal.

Twitter last.fm ko-fi?
Image

Post Reply