[Muziek] Slechte concertervaringen

Alles wat niet thuishoort in bovenstaande subfora hebben een eigen stekkie in de Dagelijkse Dingen subforum. Gebeurtenissen in de wereld, maar ook in jouw eigen wereld kan je hier kwijt. Van school tot aan je favoriete (non-Japanse) muziek, boeken, tot aan games, computers, gadgets, discussies en andere onderwerpen.

Moderator: Fran

Fran
Beheerder
Beheerder
Hoe vaak ben je naar Japan geweest?: 1

[Muziek] Slechte concertervaringen

Post by Fran » Sat 16 Apr 2011, 20:48

Velen van jullie gaan nog weleens naar een concert of festival en ik was dus benieuwd (naar aanleiding van een ander onderwerp) wat jullie slechte concertervaringen zijn!

Laat ik beginnen met een aantal.

Tijdens een Dir en Grey concert was er een gek wijf die zo dicht mogelijk bij Kyo wilde zijn. Ze werd helemaal gek. Ze rende het publiek in, pakte volgens mij ook een aantal mensen vast om zich een beetje af te zetten. In ieder geval ze faalde hard, want ze werd teruggeduwd. Veel mensen waren er niet van gediend. Volgens mij had ze veel gedronken ofzo. Ik kreeg nog een trap na van haar. Ze was een beetje agressief geworden.

Meest vervelende ervaring heb ik volgens mij al tig keer verteld. Dat was tijdens the fool. Ik was alleen en dat is meteen minder leuk. Maar dat was het probleem niet. Het probleem was de jongen die wilde dat ik wegging van de plek van zijn nichtje. Ik wist niet dat je staanplaatsen kon reserveren. Maar daarom haat ik vele van die VKconcerten, omdat er altijd van die mensen zijn die zeggen dat DIT hun plekje is en DIT het plekje is waar ze blijven staan. Ik kwam daar trouwens terecht doordat ik de zanger van the fool op handen had gedragen samen met anderen, nadat hij het publiek insprong. En ja, hij moest op het podium komen. Omdat ik niet wegwilde, het concert was immers bijna klaar, werd ik dus geplet. Tenminste dat was een poging. Ik deed mijn armen omlaag, omdat ik opeens wel erg weinig adem kon halen en mijn armband bleef haken in het haar van een ander meisje. Die had er totaal niks mee te maken, maar gilde enorm hard. Sorry! In ieder geval ontkende de gozer dus dat hij iets deed en liep ik uiteindelijk weg. Die hoef ik echt niet meer tegen te komen.

En natuurlijk de blackmetal concerten waarbij die leuke langharige dudes zo nodig VOOR MIJN NEUS moeten staan. Terwijl ze bijna 2 meter zijn. Dus ik subtiel kuchen. Kijken ze achter zich (en naar beneden), gaan weer voor zich kijken en doen dus niks :P

Oplossing: verplaatsen. Voordeel van dit soort concerten is dat je vaak toch wel ruimte nodig hebt om te kunnen headbangen en de mannen zijn niet zo van het geilen op black metal bandjes. Zijn vaak ook mannen. Duss....

Twitter last.fm ko-fi?
Image
Vragen en suggesties? Stuur mij een PM! Of drop het in (een nieuw onderwerp in) Forum Q&A.

LissyLamoire
Otaku
Otaku
Hoe vaak ben je naar Japan geweest?: 0

Re: [Muziek] Slechte concertervaringen

Post by LissyLamoire » Sun 17 Apr 2011, 23:18

Ik ben knock out gemoshed tijdens het openingsnummer van Silverstein op Rock am Ring. Dat was pijnlijk en ik heb daardoor ook helemaal niets meer gezien van het optreden. Mensen lachen me er vaak om uit maar die dude hield niet op met op mij in te moshen. Pas toen ik bewusteloos op de grond viel en mijn vriend me ertussenuit moest slepen hield hij er blijkbaar mee op. Heb dit ook maar van horen zeggen ik werd pas wakker bij de EHBO XD

‚ô• Feels like Ryeosomnia ~ ‚ÄĘ WOW. Fantastic Baby

Spitch TVB
Maid Cafe owner
Maid Cafe owner

Post by Spitch TVB » Mon 18 Apr 2011, 13:43

Ik ga heel, heel, heel weinig naar concerten. Enige die ik me echt nog kan herinneren, was er eentje toen ik heel klein was. We gingen namelijk naar Samson en Gert! =D Alle kinderen mochten vooraan gaan zitten, maar bij het einde van de show was het dan één mierennest en vond ik mijn moeder niet meer terug. Ja, best wel een slechte concertervaring voor een klein kind =3.

Image
[Ayo'a Ibori] [SMN] [RDM] [Zodiark][Serpent]

Fran
Beheerder
Beheerder

Post by Fran » Sun 24 Apr 2011, 14:31

Spitch TVB wrote:Ja, best wel een slechte concertervaring voor een klein kind =3.
Dat snap ik best. Dat zou ik ook hebben! Awwww, kleine Elodie die haar mama kwijt is :/

Twitter last.fm ko-fi?
Image
Vragen en suggesties? Stuur mij een PM! Of drop het in (een nieuw onderwerp in) Forum Q&A.

Aion
Neko's neko-chan
Neko's neko-chan

Post by Aion » Sun 24 Apr 2011, 19:24

Fran wrote: En natuurlijk de blackmetal concerten waarbij die leuke langharige dudes zo nodig VOOR MIJN NEUS moeten staan. Terwijl ze bijna 2 meter zijn. Dus ik subtiel kuchen. Kijken ze achter zich (en naar beneden), gaan weer voor zich kijken en doen dus niks :P
Nou ben ik zelf ook bijna een 2 meter, maar eigenlijk hoef ik met concerten ook nooit echt helemaal vooraan te staan om eerlijk te zijn. Zoek altijd al wel een plekje ergens halverwege of aan de zijkant op, tenzij de zaal natuurlijk half leeg is (D'espairsRay in Tivoli in 2006(?) bijvoorbeeld)...

Najah, slechtste ervaringen die ik heb meegemaakt zijn eigenlijk met name 2 optredens tijdens Lowlands 2008...
Ten eerste Anouk. Hoewel je van alle kanten hoort dat ze live geweldig moet zijn, vond ik haar tijdens Lowlands 2008 ECHT slecht... Volgens mij was ze halfdronken en zat ze enorm te geilen op de zanger van The Kooks oid... Dat, en door haar mistte ik het optreden van de Infadels, die ik wel weer eens zou willen zien, maar mijn vrienden wilden haar zien... sindsdien ben ik dus vaker alleen naar concerten etc geweest :)

Ten tweede The Fratellis. Ken je misschien van Chelsea Dagger (het serious request 2007/carnavals nummer van 2008). Enorm opzwepende muziek dus, alleen staat de band zelf als zoutzakken op het podium...

Daarnaast staat ook nog Coldplay in het Goffertpark mij slecht aangetekend. Dit keer niet omdat de act echt slecht was, maar meer vanwege de opzet. Het was voor mij de eerste (en tevens laatste) keer dat ik naar het Goffertpark ging voor een concert, maar het hele idee achter een concert daar... Het is gewoon een festival indeling, met overal eettentjes enzo rondom het terrein... Als ik zoiets wil, ga ik naar een festival, en dan ben ik er ook zo op voorbereid... Als ik naar een concert ga, wil ik eigenlijk meer het echte concert gevoel. Maarjah, dit was van te voren eigenlijk al bekend toen ik hoorde dat het plaatsvond in het goffertpark, maar vrienden hadden een kaartje over en ik kon goedkoop mee :) (en de White Lies stonden in het voorprogramma \o/)

Verder irriteer ik me eigenlijk nooit echt veel aan mensen om me heen tijdens concerten. Ik zonder me namelijk altijd redelijk af en kan de muziek aardig afzonderen van andere geluiden om me heen. Ik vermaak me dus ook prima in mijn eentje als ik ergens naar toe ga.

Kaida
Bangya
Bangya

Post by Kaida » Mon 25 Apr 2011, 22:30

Vorig jaar tijdens Groezrock kreeg m'n vriendin een keiharde trap tegen haar hoofd van iemand die aan het crowdsurfen was. Helemaal duizelig, maar het ging wel, zei ze, want ze wou blijven staan voor het volgende optreden - Sum 41. Nou, dat hebben geweten. Want we waren niet de enigen. Eerst moesten we 1 vierkante meter delen met zijn twee√ęn, toen met z'n drie√ęn, vieren, vijven, ik kan niet meer ademen, oh god... En toen kwam de band en werden we geplet en heen en weer geslingerd en de enige reden dat je nog stond was dat er geen ruimte was om te vallen.
Het heeft me 5 nummers gekost om de tent uit te komen. Zucht.

En dit jaar bij Groez was ze de hele zaterdagmiddag ziek. Dus ik was alleen op het festival. En dat ging best tijdens de concerten, maar er tussendoor... Ik ben zo niet sociaal ingesteld, en ik weet dan bij god niet meer hoe ik op situaties moet reageren. Sommige gaan nog wel - "SHOW US YOUR TITTIES!" ("Laat ons je tieten zien!") "No, I'm not drunk enough!" (Nee, ik ben niet dronken genoeg!") maar andere..."Hey, meisje, wil je soms wat wiet kopen?" "Uhm, nee, dankje" "Ja maar meisje, blahblah" En dan loop ik maar door en voel me zwaar ongemakkelijk. Op een gegeven moment kwam er zelfs iemand naar me toe: "Smile. Just for once. Please?" (Dat ik moest glimlachen.) Dat was wel echt heel lief, maar voor de rest, meeeh. Ben zo onzeker in mijn eentje.
Nou, en het was natuurlijk gewoon kut dat zij zich zo ziek voelde. Bij Dropkick Murhpys hebben we dus ook aan de zijkant gestaan ipv lekker vooraan. =( Maar gelukkig kreeg ze die nog wel mee. En verder heb ik wel ontzettend veel bands gezien, dus voor mij was het alsnog het geld dubbel en dwars waard, maar voor haar...ja, echt jammer.

Oh, en dan heb je nog A7X. Daarbij raakte ik oververhit ofzo en na afloop dronk een glas water en werd misselijk, maar ik kon niet naar buiten want er was één uitgang en daar stond het muurvast. Toen kotste ik dat water weer uit en toen dachten mensen dat ik aan de drugs zat. Maar verder was het heel leuk!

"No matter how close two people are, an infinite distance separates them."

Image

Admin
Beheerder
Beheerder

Post by Admin » Tue 10 Apr 2012, 14:35

Dit onderwerp heeft een bump omhoog nodig!

Admin, algemeen account.
Vergeet niet de regels door te nemen. We zoeken trouwens nog steeds naar moderators. Durf je het aan? Meld je dan nu aan!

Kijk ook even naar AVO blog: http://avo-blog.nl

Fran
Beheerder
Beheerder

Post by Fran » Sun 15 Apr 2012, 18:09

Oja! Ik kan me nog 1 herinneren. Ik dacht opeens aan Mayhem, een black metal band die ik live zag met mijn toenmalige vriend. Het publiek was gedeeltelijk anders dan ik gewend was en ik werd al geaaid door een ouwe gast (en dat was geen korte aai, dus ik moest zijn hand van mijn hoofd wegdoen) en later nog in mijn billen geknepen. >_< Het kwam allemaal van achteren. Mijn toenmalige vriend stond ook achter mij, maar hij was het niet ;-)

Voelde me helemaal niet lekker in mijn vel meer. xD Maar ik heb me niet laten wegjagen door hen, maar meer door de muziek. xD Dat sloeg écht nergens op. Ik was ook meer bekend met de oude muziek (Mayhem heeft nogal een verleden!). ^^"

Twitter last.fm ko-fi?
Image

Fran
Beheerder
Beheerder

Post by Fran » Fri 31 Oct 2014, 22:16

Dit onderwerp heeft duidelijk een bump nodig!

Twitter last.fm ko-fi?
Image

Shizu
Cosplay Fanatic
Cosplay Fanatic
Hoe vaak ben je naar Japan geweest?: 4

Post by Shizu » Sat 01 Nov 2014, 10:45

Ik ben eigenlijk nog nooit bij een concert geweest waar het écht té heftig was ^^;

Fran
Beheerder
Beheerder

Post by Fran » Sat 01 Nov 2014, 19:06

SuperShizuko wrote:Ik ben eigenlijk nog nooit bij een concert geweest waar het écht té heftig was ^^;
Dat is mazzel hebben!

Ook geen last gehad van mensen die al naar zweet stinken, voordat het concert moet beginnen?

Twitter last.fm ko-fi?
Image

Shizu
Cosplay Fanatic
Cosplay Fanatic

Post by Shizu » Sat 01 Nov 2014, 21:11

Iedereen stinkt?

Fran
Beheerder
Beheerder

Post by Fran » Sat 01 Nov 2014, 21:38

Na het concert, als je flink je best hebt gedaan! Ik had het over voordat het concert begint. Dus voordat alles start. ;)

Twitter last.fm ko-fi?
Image

Shizu
Cosplay Fanatic
Cosplay Fanatic

Post by Shizu » Sun 02 Nov 2014, 08:25

Ja dat begreep ik al, maar als je een uur lekker dichtvop elkaar staat gaat iedereen zweten hoor

Fran
Beheerder
Beheerder

Post by Fran » Sun 02 Nov 2014, 09:48

Ja, dat is begrijpelijk. Maar goed, Ik dacht dat zweet niet stonk. Behalve oud zweet.

Verder kan ik mij ook niet even wat bedenken qua slechte ervaringen.

Twitter last.fm ko-fi?
Image

Post Reply