Wat ga jij vandaag doen / Wat heb je gedaan vandaag?

Alles wat niet thuishoort in bovenstaande subfora hebben een eigen stekkie in de Dagelijkse Dingen subforum. Gebeurtenissen in de wereld, maar ook in jouw eigen wereld kan je hier kwijt. Van school tot aan je favoriete (non-Japanse) muziek, boeken, tot aan games, computers, gadgets, discussies en andere onderwerpen.

Moderator: Fran

belsammael
Otaku
Otaku
Hoe vaak ben je naar Japan geweest?: 0

Re: Wat ga jij vandaag doen / Wat heb je gedaan vandaag?

Post by belsammael » Wed 19 Jul 2017, 13:30

Vandaag een dagje vrij, tijd voor achterstallig werk en kleine klusjes, zowel voor abubu als in het huishouden; daar heb ik weer een mooie dag voor uitgekozen qua temperatuur. :')

- Voorzitter Stichting 'Abunai!'

Fran
Beheerder
Beheerder
Hoe vaak ben je naar Japan geweest?: 1

Re: Wat ga jij vandaag doen / Wat heb je gedaan vandaag?

Post by Fran » Wed 19 Jul 2017, 13:42

Haha, inderdaad. Zolang je maar genoeg blijft drinken, moet het goed komen. Succes!

Zelf moet ik nog wat voorbereidingen treffen voor mijn bezoekers morgen en overmorgen. Even terug had ik deze mannen ook op 'bezoek' en kwamen ze rommel maken. En nu komen ze waarschijnlijk weer rommel maken en gaan ze iets lelijks toevoegen aan mijn woning. Ondanks dat morgen en overmorgen al even in de agenda staat (tegen mijn zin in), kwamen gisteren twee heren aan de deur, terwijl ik mijn lang uitgestelde lunch aan het klaarmaken was. Dus ik was een beetje pissig over het feit dat ze aan mijn deur kwamen, twee dagen te vroeg. Later werd mij verteld dat de planning - net zoals de vorige keer - weer niet goed is. Het bedrijf die de meeste communicatie heeft gedaan met de bewoners, doet hun ding en houdt geen rekening met de rest. In totaal werken 4 bedrijven aan dit project mee, het project waar ik elke dag last van ondervind, want ze zijn op de stomste momenten aan het boren en lawaai maken. Dus in de hoeken waar het .. laat ik het maar het hoofdbedrijf noemen.. het hoofdbedrijf de werkzaamheden moet doen, moet bedrijf 2 dat ook doen. Daarbij worden er aanpassingen gedaan in de gang bij de voordeur, in de rest van de gang, in mijn slaapkamer, in mijn keuken, in mijn badkamer en mijn woonkamer. Ik ben nergens veilig meer! En in de situatie die dus gepland is zouden er dus TIEN MANNEN rond lopen in mijn huis. TIEN! Het record stond volgens mij op 7 of 8, maar dit slaat dan nergens op. Hoe zit dat dan met die planning van ze? Denken ze niet na ofzo? Dus die twee heren die voor mijn deur stonden gisteren wilden dus alvast hun werkzaamheden doen en bellen aan en zullen die werkzaamheden doen bij diegene die thuis zijn en het toelaten. Het was hooguit een uurtje dat ze er waren, maar het blijft natuurlijk vervelend. Vervelender zou het dus zijn met 10 man over de vloer, terwijl ik ook mijn dingen wil doen. Twee dagen lang zal ik dus zitten in de rotzooi die ze maken (hoofdbedrijf ruimt nooit echt op, doet bedrijf 2 wel, waar bedrijf 3 en 4 zijn weet ik niet) en zal dan zaterdag nog even wat nawerk doen. Zondag komt er iemand voor een korte periode logeren.

In mijn keuken moet ik een tafel gaan verschuiven en mijn wasrek inklappen en verplaatsten. De tafel kan ik niet uit de keuken krijgen zonder het uit elkaar te halen.

In de gang staan twee kastjes. Ik had ze allebei verplaatst naar de keuken, tijdens de vorige werkzaamheden. Nu moet ik kijken of dat deels weer gaat werken. Deel van het keukenblad moet leeg, want ze gaan de boiler verwijderen. Aanpassingen die verder gedaan worden worden op het plafond en muur gedaan. Gezien ik niet alle ruimte van de wereld heb en alleen woon, moet ik dus creatief zijn met het verplaatsen van het meubilair. Ik heb al wel wat verzonnen. De badkamer is het meest simpelste klusje, net zoals de hoek van de woon kamer. Dat is even wat dingen verschuiven en succes ermee. De slaapkamer heeft aan de muurkant waar ze willen klusen wat meubilair op rolletjes. Dus dat verschuif ik naar de andere kant toe. Ik maak mij het meeste zorgen om de keukenruimte, want in principe is die wel ruim. Maar gezien ze best wel wat dingen doen waar ruimte voor nodig is, maak ik mij een beetje zorgen. Als het goed is komen ze morgenochtend nog even controleren of er voldoende ruimte is en ALS HET GOED IS gaan ze eventueel helpen als iets in de weg staat en te zwaar is voor mij alleen te tillen.

Twitter last.fm ko-fi?
Image
Vragen en suggesties? Stuur mij een PM! Of drop het in (een nieuw onderwerp in) Forum Q&A.

Post Reply