Marilyn Manson

Alles wat niet thuishoort in bovenstaande subfora hebben een eigen stekkie in de Dagelijkse Dingen subforum. Gebeurtenissen in de wereld, maar ook in jouw eigen wereld kan je hier kwijt. Van school tot aan je favoriete (non-Japanse) muziek, boeken, tot aan games, computers, gadgets, discussies en andere onderwerpen.

Moderator: Fran

Fran
Beheerder
Beheerder
Hoe vaak ben je naar Japan geweest?: 1

Marilyn Manson

Post by Fran » Fri 13 Apr 2012, 13:33

Wat vinden jullie van Marilyn Manson ?
Nog een favoriet liedje van hem?

Kwam trouwens dit tegen, was een optreden op de Golden Gods (je weet wel.. waar X Japan een award heeft gewonnen!)

Ik kijk dan toch liever naar Johnny Depp. Wat jij?

Twitter last.fm ko-fi?
Image
Vragen en suggesties? Stuur mij een PM! Of drop het in (een nieuw onderwerp in) Forum Q&A.

Kaida
Bangya
Bangya
Hoe vaak ben je naar Japan geweest?: 0

Re: Marilyn Manson

Post by Kaida » Fri 13 Apr 2012, 20:48

Oeh, Marilyn Manson! :mrgreen: Die band/persoon en ik hebben een rijke geschiedenis. Nou ja, van mijn kant dan. :P

Vroeger was Manson soort van guilty pleasure muziek voor mij, haha. Ik luisterde heel veel MCR en van die halve emo-bands, en Manson had zich een paar keer nogal hatelijk uitgesproken over sommige van die bands, dus je "hoorde" het als persoon met mijn muzieksmaak niet leuk te vinden. x] Bovendien was ik toen 12 of 13, en was het dus nog niet echt -ahum- geschikt voor me. Toch ging ik de clipjes kijken en vond ik het stiekem heeeeeel leuk. x]

Dit was geloof ik het eerste nummer dat ik van hem hoorde. Het is in ieder geval het beste blijven hangen. Maar dat kan ook te maken hebben met de uuuh...indruk...die die bubbelbad-scenes e.d. op me maakten. xD

Nou ja, ik raakte wel fan. Hij heeft veel goede nummers. Ook wel een aantal die ik minder vind; zijn cover van Sweet Dreams bijvoorbeeld vind ik he-le-maal niks.

Later raakte ik er wat uit, luisterde het af en toe... Maar nu ben ik wat ouder en kan ik de muziek meer waarderen. Vroeger vond ik Heart Shaped Glasses bijvoorbeeld niet bepaald netjes, nu vind ik het gewoon een lekker nummer en een lekkere clip, haha. En heb eindelijk respect voor Manson gevonden. Op m'n 13e zag ik hem meer als die rare enge vent die een 19-jarig meisje neukt in een van zijn videoclips en geen respect heeft voor gelovigen. Maar hij is veel meer dan dat. Hij is een performer - z'n look is dan wel raar, het werkt ook en het past gewoon goed bij wie hij is. Hij is een shockrocker. Hij heeft duidelijk een conflict met het geloof en hij heeft het volste recht dat naar buiten te brengen op de manier waarop hij dat doet, hij is immers artiest, met schock als specialiteit. Hij heeft wel degelijk veel muzikaal talent. En hij is ook ontzettend slim en al neukt hij alles wat los en vast zit, hij is alsnog een beter en intelligenter mens dan degenen die hem veroordelen om hoe hij eruit ziet...of hem de schuld geven van het Columbine-bloedbad.

Ik doel natuurlijk hierop:

Zoals de regisseur van Bowling for Columbine zelf ook al heeft gezegd... Manson zei eigenlijk de slimste dingen in de hele film. Dus ja, ik heb echt heel veel respect voor hem gekregen.

Je hebt ook een interview met hem en David Letterman...En Letterman zit hem gewoon constant belachelijk te maken, gedraagt zich echt als een klootzak. En Manson zit daar met z'n plateauzolen en z'n make-up en hij is de volwassene en de intelligente van de twee.

Maar goed, even terug naar de vraag...Mijn favorieten zijn denk ik Tainted Love, The Nobodies en als absolute nummer Ă©Ă©n Coma White.

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=QQPJYnr48yU&ob=av2e[/youtube]

Ik zou trouwens in principe heel blij zijn met de combinatie Depp/Manson, ik vind Sweet Dreams alleen echt een rotcover :lol:

"No matter how close two people are, an infinite distance separates them."

Image

Jimbow
Bangya
Bangya

Post by Jimbow » Fri 13 Apr 2012, 20:54

Heb n tijdje gehad dat ik het vrij veel luisterd, kan me herinneren dat ik vooral Dissociative geweldig vond!

Dj_Robintje
Anime Freak
Anime Freak

Post by Dj_Robintje » Fri 13 Apr 2012, 21:44

Ik heb nooit echt veel van hem geluisterd... Ben geen echte fan, maar hij heeft inderdaad wel wat goede nummers.

Ik heb hem wel ooit live gezien op Pukkelpop en hij was echt wel goed! Hij kreeg het publiek goed mee, ook de mensen die achteraan op de wei stonden :)

Image

Zit je met vragen of opmerkingen? Je kan steeds bij mij (en mijn collega's) terecht via PM!

Fran
Beheerder
Beheerder

Post by Fran » Fri 13 Apr 2012, 23:03

Pfff.. eerste keer dat ik wat van Marilyn Manson hoorde.. Toen was ik 14/15 jaar en iemand was toen helemaal gek van hem.
Dit was het eerste liedje die ik van hem hoorde:

Ik heb hem live gezien op Graspop, maar dat was een optreden van niks.

Ja, ik heb toen Bowling for Columbine ook gezien. Ik moest daar iets voor gaan maken voor een project op het MBO. ^^ Ik kan niks toevoegen aan wat Kaida daarin zei. Maar als je niet zoals de rest bent, val je buiten de boot en wordt je al snel aangekeken of aangewezen.

Maar hij is niet voor niks een shockrocker!

Twitter last.fm ko-fi?
Image
Vragen en suggesties? Stuur mij een PM! Of drop het in (een nieuw onderwerp in) Forum Q&A.

Des
Haiku writer
Haiku writer

Post by Des » Fri 13 Apr 2012, 23:37

Ik kijk vol verwachting uit naar het nieuwe album!

Ik vind hem een geweldige studio-artiest, maar live kunnen ze niet wat ze in de studio wel kunnen. Op zijn albums creëert hij een hele nieuwe wereld die hij tijdens zijn optredens niet kan bereiken.

Voor wie hem nog niet gehoord heeft, een voorproefje op het nieuwe album:

Dj_Robintje
Anime Freak
Anime Freak

Post by Dj_Robintje » Sat 14 Apr 2012, 13:03

Dj_Robintje wrote:Ik heb nooit echt veel van hem geluisterd... Ben geen echte fan, maar hij heeft inderdaad wel wat goede nummers.

Ik heb hem wel ooit live gezien op Pukkelpop en hij was echt wel goed! Hij kreeg het publiek goed mee, ook de mensen die achteraan op de wei stonden :)
Als ik de rest van de reacties zo lees hadden we toen op PP erg veel geluk met zijn optreden XD

Image

Zit je met vragen of opmerkingen? Je kan steeds bij mij (en mijn collega's) terecht via PM!

Fran
Beheerder
Beheerder

Post by Fran » Sun 15 Apr 2012, 17:56

Inderdaad ja. Ik weet niet wat het was op Graspop. xD

Twitter last.fm ko-fi?
Image

Des
Haiku writer
Haiku writer

Post by Des » Wed 25 Apr 2012, 15:17

Ik had toch iets meer van het nieuwe album verwacht, maar er staan genoeg gave nummers op.

Children of Cain, Murderers Are Getting Prettier Every Day, Slo-Mo-Tion, Overneath the Path of Misery en Hey, Cruel World zijn allemaal erg toffe nummers.

Kaida
Bangya
Bangya

Post by Kaida » Thu 14 Jun 2012, 16:50

Des wrote:Ik kijk vol verwachting uit naar het nieuwe album!

Ik vind hem een geweldige studio-artiest, maar live kunnen ze niet wat ze in de studio wel kunnen. Op zijn albums creëert hij een hele nieuwe wereld die hij tijdens zijn optredens niet kan bereiken.

Voor wie hem nog niet gehoord heeft, een voorproefje op het nieuwe album:

Hoe meer ik dit nummer hoor, hoe geweldiger ik het vind :D

Het hele idee van Born Villain vind ik sowieso geweldig. En de nieuwe look die bij het album hoort bevalt me heel erg.

Ik zag ook deze prachtige shoot van Manson door Hedi Slimane. *fan*

Image
Image
Image
Image

"No matter how close two people are, an infinite distance separates them."

Image

Dj_Robintje
Anime Freak
Anime Freak

Post by Dj_Robintje » Thu 14 Jun 2012, 21:03

Dat zijn vrij normale foto's voor hem =D
Ik vind ze zelfs behoorlijk mooi :)

Image

Endroine
Kawaii menbaa desu ne!
Kawaii menbaa desu ne!

Post by Endroine » Mon 01 Oct 2012, 21:42

Ik vind m awesome en stiekem een klein beetje hawt xD

D: weet ook niet hoezo...

Fran
Beheerder
Beheerder

Post by Fran » Tue 14 Jan 2014, 17:45

Marilyn Manson heeft bevestigd dat hij en zijn band aan nieuwe muziek werken. Dit nieuwe materiaal is naar eigen zeggen ‘erg filmisch’. http://dutchscene.nl/2014/01/13/nieuwe- ... sch/35860/

Twitter last.fm ko-fi?
Image

Fran
Beheerder
Beheerder

Post by Fran » Sun 20 Apr 2014, 22:22

Twitter last.fm ko-fi?
Image

Dj_Robintje
Anime Freak
Anime Freak

Post by Dj_Robintje » Mon 21 Apr 2014, 12:52

Ik moet zeggen dat ik hem toen indertijd op Pukkelpop gezien heb... Vond het wel leuk om te zien =D

Image

Post Reply