Van die faalmomenten

Alles wat niet thuishoort in bovenstaande subfora hebben een eigen stekkie in de Dagelijkse Dingen subforum. Gebeurtenissen in de wereld, maar ook in jouw eigen wereld kan je hier kwijt. Van school tot aan je favoriete (non-Japanse) muziek, boeken, tot aan games, computers, gadgets, discussies en andere onderwerpen.

Moderator: Fran

Fran
Beheerder
Beheerder
Hoe vaak ben je naar Japan geweest?: 1

Van die faalmomenten

Post by Fran » Tue 18 Sep 2012, 21:24

Ik denk dat jullie wel willen weten wat ik vandaag heb gedaan, nietwaar? Zoniet, klik dit onderwerp weg en ga naar een ander subforum.

Je hebt van die momenten, waarbij je eventjes faalt. Dat je op een belangrijk moment naar voren moet komen, maar struikelt over iets. Dat je probeert te fietsen, maar je met je broekspijp vastzit aan de fietsketting en je uiteindelijk omvalt. Dat je netjes wacht totdat iedereen de tram uitstapt en als je eenmaal aanstalten maakt om erin te stappen de deuren sluiten en de tram voor je neus wegrijdt.

Of dat je eventjes wat checkt op internet via je smartphone en opeens je smartphone Japans begint te 'praten', terwijl de docent je iets uitlegt over positioneren (internetmarketing). "Goedemorgen!" zei ik nog. Gelukkig kon de docent er wel om lachen en vroeg hij zich wel af of het niet mijn ringtone was. Maar ik schaamde me rot. De docent lachtte nog eventjes na en ging weer verder met zijn verhaal.

Dus... wat voor faalmomenten ken jij?

Twitter last.fm ko-fi?
Image
Vragen en suggesties? Stuur mij een PM! Of drop het in (een nieuw onderwerp in) Forum Q&A.

Dj_Robintje
Anime Freak
Anime Freak
Hoe vaak ben je naar Japan geweest?: 0

Re: Van die faalmomenten

Post by Dj_Robintje » Tue 18 Sep 2012, 23:17

Ik ken er heel wat!

Maar ik vecht even met mezelf om eentje wat ik me specifiek herinner zo boven te halen XD

Maar ik heb dat dus erg vaak...

Image

Zit je met vragen of opmerkingen? Je kan steeds bij mij (en mijn collega's) terecht via PM!

Fran
Beheerder
Beheerder

Post by Fran » Tue 18 Sep 2012, 23:19

Laatstgenoemde faalmoment had ik dus vanmorgen op school. :-)

Twitter last.fm ko-fi?
Image
Vragen en suggesties? Stuur mij een PM! Of drop het in (een nieuw onderwerp in) Forum Q&A.

Endroine
Kawaii menbaa desu ne!
Kawaii menbaa desu ne!

Post by Endroine » Tue 18 Sep 2012, 23:41

ik volg niet echt wat er nou precies gebeurde?

Fran
Beheerder
Beheerder

Post by Fran » Wed 19 Sep 2012, 00:04

Endroine wrote:ik volg niet echt wat er nou precies gebeurde?
Mijn smartphone begon Japans te 'praten', terwijl eigenlijk de docent bezig was met het uitleggen van iets. Dus alle aandacht naar mijn telefoon.

Dus vertel eens een faalmoment, Endroine. :)

Twitter last.fm ko-fi?
Image

Spitch TVB
Maid Cafe owner
Maid Cafe owner

Post by Spitch TVB » Fri 21 Sep 2012, 21:47

Ja Endroine! Vertel vertel vertel!

Vertel ik ondertussen eentje van mezelf. Toen ik stageles gaf aan een klas zesdejaars, struikelde ik bij het oversteken van de straat. Het was de eerste dag dat ik ze had, dus klaar, weg mogelijkheid om enig respect af te dwingen XD!

Zat vorige week of zo ook vast in de diepvriezer op het werk (zijn hele grote). Moest de binnentemperatuur gaan opmeten en dat leek me niet zo slim om dat met de deur open te doen. However, bleek dat de knop aan de binnenkant om de deur te openen gewoon niet werkte. Was verplicht mijn pa te bellen die dan het bedrijf contacteerde (het enige telefoonnummer van het bedrijf dat ik bij me had was van iemand die niet aanwezig was en ook niet op kon nemen). Het was een, euh, mooie dag voor anekdotes.

Image
[Ayo'a Ibori] [SMN] [RDM] [Zodiark][Serpent]

Endroine
Kawaii menbaa desu ne!
Kawaii menbaa desu ne!

Post by Endroine » Fri 21 Sep 2012, 22:29

ik kan me nooit faal momenten herinneren eigk, heb er wel veel gehad, sluit me dr maar voor af

Maar het ging laatst over waarom de bovenste persoon in de hoek een dakraam had (hij keek uit op een muur) en ik vroeg me af ja maar die 2 eronder kijken toch ook uit op een muur, hebben die geen dakraam?

dat laatste vroeg ik ook echt.

lol.

as33kawaii
Otaku
Otaku

Post by as33kawaii » Fri 21 Sep 2012, 22:46

Je valt in slaap, droomt, wordt wakker in de droom, denk van chill..ik kan doen wat ik wil..maar de wereld om je heen wilt maar niet renderen. Dan verbruik je teveel breincapaciteit waardoor je bijna wakker wordt, besluit om minder te denken, en je uiteindelijk jezelf verveeld in je droom..hmm wtf?
Waardoor je uiteindelijk in "slaap" valt maar dan zonder droom..ja

Maar nog erger zou zijn als je zoals die kerel in "the science of sleep" (maffe film) dus denkt dat je droomt, en je dus alles wat je wilt doen in het echte leven doet..ja dat kan niet goed komen.

Goed, kan ff niet op andere faal momenten van mezelf komen..vergeet ze altijd

Image
recent live gezien: exist‚Ćtrace/Versailles/-OZ-/Miyavi/Gackt w/YFC/Dir en grey/A („ā®„Éľ„āĻ)/Crossfaith/Bury tomorrow/Bleed from within/ACID MOTHERS TEMPLE & THE MELTING PARAISO UFO/Black Line/The fool Gunji X ADAPTER

Endroine
Kawaii menbaa desu ne!
Kawaii menbaa desu ne!

Post by Endroine » Fri 21 Sep 2012, 23:50

OMGYOU EXPLAINED IT D:

Dat probleem heb ik ook, dan denk ik teveel over wat ik wil doen en wil ik denken over hoe het eruit ziet en dan word ik wakker en denk ik shit nee en wil ik weer slapen en dan zelfde probleem tot ik het opgeef of echt droom XD

Dj_Robintje
Anime Freak
Anime Freak

Post by Dj_Robintje » Wed 24 Apr 2013, 14:15

Ik had maandag nog een faalmoment. Mijn beste vriendin kwam haar dochtertje ophalen (mijn metekindje) na haar werk. We overlopen alles wat nog ingepakt moet en mee naar huis moet.
10 minuten later vertrekt ze echt... Zijn we 1 van die dingen die we opsomden nog vergeten XD

Met vieren erg falen (beste vriendin, mijn moeder, mijn vader die intussen thuis was en ik)

Image

Zit je met vragen of opmerkingen? Je kan steeds bij mij (en mijn collega's) terecht via PM!

Fran
Beheerder
Beheerder

Post by Fran » Wed 24 Apr 2013, 14:18

Dj_Robintje wrote:Zijn we 1 van die dingen die we opsomden nog vergeten XD
Jouw metekindje? Daar zou ik aan denken.

Twitter last.fm ko-fi?
Image

Dj_Robintje
Anime Freak
Anime Freak

Post by Dj_Robintje » Thu 25 Apr 2013, 13:34

Nee, zo erg was het niet. Een flesje afgekolfde moedermelk. Zit nu thuis in de diepvriezer =D

Image

Fran
Beheerder
Beheerder

Post by Fran » Sun 18 Sep 2016, 18:00

Of dat je een drankje doet met Kumasetsu op de Grote Markt in Den Haag en je cola besteld. Dat een donkere meneer het drinken wil bedienen en vraagt voor wie de cola is en ik dan het volgende zeg: "Die is voor mij, want ik ben zwart', terwijl ik kijk naar mijn kleding en opeens doorheb dat ik een woordje mis in mijn zin. "En de fanta is voor u, want u bent geel.", maakt de medewerker af. Ehm.. I'm so sorry....

Twitter last.fm ko-fi?
Image

Cypher
Moderator
Moderator

Post by Cypher » Sun 18 Sep 2016, 21:03

Fran wrote:Of dat je een drankje doet met Kumasetsu op de Grote Markt in Den Haag en je cola besteld. Dat een donkere meneer het drinken wil bedienen en vraagt voor wie de cola is en ik dan het volgende zeg: "Die is voor mij, want ik ben zwart', terwijl ik kijk naar mijn kleding en opeens doorheb dat ik een woordje mis in mijn zin. "En de fanta is voor u, want u bent geel.", maakt de medewerker af. Ehm.. I'm so sorry....
Ik moest hier echt enorm om lachen sorry Fran. Zie de situatie gewoon helemaal voor me nu.
Maar als het mij zou gebeuren zou ik geneigd zijn onder de tafel te kruipen uit schaamte of iets. Maar hoop dat zijn opvolging beetje humoristisch was en dat hij niet te beledigd was?

Heb met een maat van mij tijdje terug bij een Irish pub ook faal moment gehad. Zaten buiten, waren wat aan het gek doen weet niet meer waar het over ging. Hij zegt echter daarbij op zo'n erg overdreven toon in het Engels ook "Waiter!" en net op dat moment kwam er één van de mensen uit de bediening de deur uitgelopen. Ik heb me kapot gelachen om het gezicht van me maat toen hij opmerkte dat die man van de bediening hem had gehoord en hem ook direct aankeek. Hij wist niet hoe hij zich moest verontschuldigen.

Ik zou me moeten schamen omdat ik bij hem hoorde misschien maar kon niet anders dan lachen op dat moment. De timing was zo perfect. Volgens mij kon die man uit de bediening er ook wel om lachen achteraf toen hij doorhad dat het niet richting hem gericht was.

Image

Trakt Profiel - My Anime List
Spoiler: weergeven
Sonata Arctica - I Have A Right wrote:I have a right to be heard
To be seen, to be loved, to be free
To be everything I need to be me
To be safe
To believe
In something

Fran
Beheerder
Beheerder

Post by Fran » Sun 18 Sep 2016, 21:06

Cypher wrote:
Fran wrote:Of dat je een drankje doet met Kumasetsu op de Grote Markt in Den Haag en je cola besteld. Dat een donkere meneer het drinken wil bedienen en vraagt voor wie de cola is en ik dan het volgende zeg: "Die is voor mij, want ik ben zwart', terwijl ik kijk naar mijn kleding en opeens doorheb dat ik een woordje mis in mijn zin. "En de fanta is voor u, want u bent geel.", maakt de medewerker af. Ehm.. I'm so sorry....
Ik moest hier echt enorm om lachen sorry Fran. Zie de situatie gewoon helemaal voor me nu.
Maar als het mij zou gebeuren zou ik geneigd zijn onder de tafel te kruipen uit schaamte of iets. Maar hoop dat zijn opvolging beetje humoristisch was en dat hij niet te beledigd was?
Ik hoopte echt dat hij snapte dat ik mijn kleding bedoelde, want ik vond het een beetje awkward. Maar jongens en meisjes, dit is Fran. Ik maak vaker van dit soort aparte opmerkingen. Heb ook weleens een keer gezegd tegen een fotograaf: "Ze konden niets beters vinden." Terwijl ik het anders bedoelde. Het ging om een fotograaf die voor een show/tourorganisatie mocht fotograferen, want die organisatie had niemand anders kunnen vinden (die beter was in mijn inziens als je naar de foto's kijkt van de andere fotografen). Omdat het er zo gemeen uitkwam, gaf ik direct mijn excuses. Omdat ik niet lekker in mijn vel zat, lukte het mij niet om het direct uit te leggen.

Twitter last.fm ko-fi?
Image

Post Reply