[TV] Once Upon A Time

Alles wat niet thuishoort in bovenstaande subfora hebben een eigen stekkie in de Dagelijkse Dingen subforum. Gebeurtenissen in de wereld, maar ook in jouw eigen wereld kan je hier kwijt. Van school tot aan je favoriete (non-Japanse) muziek, boeken, tot aan games, computers, gadgets, discussies en andere onderwerpen.

Moderator: Fran

Cypher
Moderator
Moderator
Hoe vaak ben je naar Japan geweest?: 0

Re: [TV] Once Upon A Time

Post by Cypher » Mon 01 Jun 2015, 21:06

anjeriku wrote:Ik had het zelf heel erg bij het Neverland stuk, dat vond ik erg lang duren. Maar inderdaad begin seizoen 4 ook!
Vind de characters die ze hebben gecast voor Frozen wel erg goed gedaan trouwens :P

Vind denk ik de 2e helft van seizoen 4 leuker dan de 1e helft :)
Net klaar met het deel van Frozen. Kan zeggen dat ik het met je eens ben dat de karakters leuk zijn gedaan. Heb echter niets om het mee te vergelijken omdat ik Frozen zelf helemaal niet heb gezien. De momenten met Anna erin waren wel wat vermoeiend met al dat gepraat dat ze doet maar het was wel vermakelijk om te zien.

Snap nu ook wat beter wat je bedoeld met de 2e helft. Had even niet door dat het seizoen op zo'n manier opgesplitst zou worden.
Heb nu eerste aflevering hiervan gezien en kijk nu al uit naar wat er gaat plaatsvinden. Beloofd zeker wat groots te gaan worden.

Image

Trakt Profiel - My Anime List
Spoiler: weergeven
Sonata Arctica - I Have A Right wrote:I have a right to be heard
To be seen, to be loved, to be free
To be everything I need to be me
To be safe
To believe
In something

Cypher
Moderator
Moderator

Post by Cypher » Thu 04 Jun 2015, 14:29

Seizoen 4 ook afgekeken. Werd wel wat te vaag zo rond het einde naar mijn idee. Had het gevoel alsof ze iets teveel probeerden te doen. Vind het leuker wanneer het allemaal wat subtiel blijft en niet zo overdreven.

Ben wel benieuwd wat seizoen 5 gaat brengen en uiteraard wat er van Rumple gaat komen.

Image

To be safe
To believe
In something

Cypher
Moderator
Moderator

Post by Cypher » Wed 30 Sep 2015, 14:51

Seizoen 5 is begonnen mensen. Interessant begin kunnen alle kanten op. Heb helaas wel het idee dat ze in de herhaling beginnen te vallen. Blij dat ze dat zelf ook realiseren met de opmerking "Again?". :oops:

Maar op deze manier kunnen ze weer twee verhalen tegelijk gaan vertellen denk ik...

Image

To be safe
To believe
In something

belsammael
Otaku
Otaku

Post by belsammael » Fri 02 Oct 2015, 08:25

Het lijkt inderdaad weer in herhaling te vallen, maar de Once cast weet er meestal wel een originele draai aan te geven... - ik ben benieuwd of die draai er gaat komen en wat 'ie gaat zijn. Afwachten maar, I guess.. :)

- Voorzitter Stichting 'Abunai!'

Cypher
Moderator
Moderator

Post by Cypher » Fri 02 Oct 2015, 19:05

Ben in elk geval blij dat ze een manier hebben gevonden om ‚ÄéRobert Carlyle een beetje een actieve rol te geven. :)
Ik wacht het samen met je af om te zien of ze er nog wat leuks van gaan maken.

Image

To be safe
To believe
In something

Cypher
Moderator
Moderator

Post by Cypher » Mon 07 Dec 2015, 19:35

Moet zeggen dat ik dit seizoen niet echt geweldig vond. Net aflevering 11 gezien en vond het wat raar gedaan allemaal. Je wist het hele seizoen al beetje waar het naar toe zou gaan, halverwege had het wel even een twist en nu net weer één maar weet niet.
Dat Rumplestilskin weer terug is vind ik wel cool, maar vind het ook beetje jammer om te zien dat hij toch niet kon vasthouden aan het goede dat hij heeft gedaan tot nu toe. Dat was een erg interessante rol om hem te zien spelen. De rol van de Dark One speelt hij wel erg goed maar vraag me af hoe ze dat nu gaan voortzetten.

Image

To be safe
To believe
In something

Spitch TVB
Maid Cafe owner
Maid Cafe owner

Post by Spitch TVB » Wed 09 Dec 2015, 21:36

Veel plotholes (meer dan gewoonlijk), niets dat eigenlijk blijvend is, heel wat losse eindjes... Dit was inderdaad een zwak seizoen. Heb nog nooit zo hard op Swan zitten roepen.
Rumple terug als Dark One is een godsgeschenk voor zijn personage, want eerlijk gezegd werd de held in hem even zwak voorgesteld als de duisternis in Emma nadat haar geheim bekend werd gemaakt. 'Ik deed het maar om te helpen en ben eigenlijk gewoon compleet zinloos!' Jaaaa...
Ondanks alles keek ik toch steeds uit naar de volgende aflevering, dat wel. De cheesiness slaat aan.

Image
[Ayo'a Ibori] [SMN] [RDM] [Zodiark][Serpent]

Cypher
Moderator
Moderator

Post by Cypher » Wed 09 Dec 2015, 22:06

Dat niets blijvend is gaat nog wel blijken denk ik...
Aangezien ze nu Hook terug gaan halen vanuit de dood. Weet bijna wel zeker dat we meer bekenden daar gaan treffen. Als iemand dood is moeten ze dood maken, tenzij je een extreem goede reden kan bedenken waarom ze terug moeten komen. Maar over het algemeen zorgt dit er alleen maar voor dat je niet meer serieus genomen word wanneer je besluit doden terug te halen.
Blijf net als jou wel kijken maar vind het veel minder vermakelijk dan de voorgaande seizoenen. Lijkt per seizoen minder te worden.

Image

To be safe
To believe
In something

Spitch TVB
Maid Cafe owner
Maid Cafe owner

Post by Spitch TVB » Wed 09 Dec 2015, 22:44

Ze vallen in herhaling en dat is nu eenmaal iets dat je heel vaak ziet gebeuren bij series die lange tijd blijven bestaan. Daarnaast heeft OUAT ook het probleem dat het binnentrekken van alles wat ook maar een beetje naar sprookje of Disney ruikt, gezien wordt als heilig. Was Merida bijvoorbeeld nodig? Of die andere cameo's in de vorige seizoenen bijvoorbeeld? De serie zou al een pak sterker staan moesten ze niet constant een pak mensen willen toevoegen die daarna toch maar vergeten worden tot men ze weer opgraaft (zoals Mulan). Het was vermakelijk in het begin, maar nu is het te gemaakt. Vond het verder wel een grote plus dat Merlijn deze keer geen blanke oude man met een lange witte baard was.

Image

Cypher
Moderator
Moderator

Post by Cypher » Mon 21 Mar 2016, 20:22

Het is inmiddels al weer even bezig. Heb net aflevering 15 van seizoen 5 gekeken.

En over cameo's gesproken...
Wat vonden we van Hercules?
Hij had wel iets met het verhaal te maken aangezien Hades erin voor kwam maar het verhaal was volgens mij even sterk geweest zonder deze gespierde jonge man.
Al valt het me nog best mee, ze weten het redelijk vermakelijk te houden. Het enige puntje is dat ze teveel terug denken aan wat er eerder gebeurt is maar dat is gezien de locatie misschien ook nog niet zo heel erg vreemd.

Image

To be safe
To believe
In something

Anvica
Otaku
Otaku

Post by Anvica » Thu 24 Mar 2016, 10:35

Ik loop enorm achter! Ben nog bij begin seizoen 3. ik heb altijd een probleem met series bijhoudenna 2 seizoenen. Dan vind ik het nog wel leuk hoor maar mijn enthousiasme zakt in.. Dat gebeurt me vooral bij amerikaans werk hehe.. Ik ga proberen m weer op te pakken

Cypher
Moderator
Moderator

Post by Cypher » Thu 24 Mar 2016, 17:30

Het helpt ook niet dat de meeste series na 2 seizoenen wat moeite hebben om iets origineels te doen en wat nieuws te vinden om te doen.

Image

To be safe
To believe
In something

Spitch TVB
Maid Cafe owner
Maid Cafe owner

Post by Spitch TVB » Thu 14 Apr 2016, 21:56

Over je spoiler Cypher: ik was enorm teleurgesteld. Beide personages hadden een veel grotere rol kunnen spelen en moeten hebben. En dan komt er nog bij dat de Wicked Witch overal nog eens verplicht in wordt verwerkt... Op zich vind ik onze groene heks uit Oz wel een leuk personage, maar in OUAT voelt het voor mij altijd aan alsof ze erin wordt geforceerd.

Image

Cypher
Moderator
Moderator

Post by Cypher » Thu 14 Apr 2016, 23:55

Spitch TVB wrote:Over je spoiler Cypher: ik was enorm teleurgesteld. Beide personages hadden een veel grotere rol kunnen spelen en moeten hebben. En dan komt er nog bij dat de Wicked Witch overal nog eens verplicht in wordt verwerkt... Op zich vind ik onze groene heks uit Oz wel een leuk personage, maar in OUAT voelt het voor mij altijd aan alsof ze erin wordt geforceerd.
Ben het eigenlijk wel met je eens. Zijn momenteel erg veel karakters die erg kort worden terug gehaald of ge√Įntroduceerd en eigenlijk weinig uiteindelijk toevoegen. Worden meer als opvulling gebruikt eigenlijk wat zonde is.

Zou dan liever hebben dat ze het aantal terugkerende karakters, zoals dus de Wicked Witch, beperken en wat nieuwe karakters dieper verkennen.
Zou me ook niets verbazen als de Wicked Witch uiteindelijk één van hun groepje word... Al verwacht ik dit op z'n vroegst echt aan het einde van dit seizoen maar nog eerder het volgende seizoen.

Image

To be safe
To believe
In something

Spitch TVB
Maid Cafe owner
Maid Cafe owner

Post by Spitch TVB » Fri 15 Apr 2016, 00:30

Ik las ergens dat de actrice die Zelena speelt werd gevraagd om in OUAT te spelen omdat ze een goede vriendin was en om dezelfde reden zei ze al ja zonder te weten welke rol ze zou krijgen. Klinkt als een leuke anekdote, maar dan vraag ik me af of ze erin wordt geschreven door die vriendschap? :P Stout he.

Image

Post Reply