[TV] Once Upon A Time

Alles wat niet thuishoort in bovenstaande subfora hebben een eigen stekkie in de Dagelijkse Dingen subforum. Gebeurtenissen in de wereld, maar ook in jouw eigen wereld kan je hier kwijt. Van school tot aan je favoriete (non-Japanse) muziek, boeken, tot aan games, computers, gadgets, discussies en andere onderwerpen.

Moderator: Fran

anjeriku
Neko's neko-chan
Neko's neko-chan
Hoe vaak ben je naar Japan geweest?: 0

Re: [TV] Once Upon A Time

Post by anjeriku » Thu 30 Apr 2015, 21:02

^Hij is ijzersterk in die rol! Echt een van leukste characters :)

花鳥風月 | Flower, Bird, Wind, Moon

Cypher
Moderator
Moderator

Post by Cypher » Thu 30 Apr 2015, 22:01

Heb hem niet veel gezien in series. Kan me heugen dat hij in ook een geweldige rol speelde in Stargate Universe, wat als serie niet echt een succes was. Hij is geweldig om een rol zo neer te zetten dat je niet precies weet wat je van hem kan verwachten. Vind het ook wel knap dat ze zo'n relatief onbelangrijke sprookjes figuur zo groots kunnen laten overkomen.

Andere acteurs en actrices doen het over het algemeen ook leuk en ze nemen de tijd om de karakters diepgang te geven tot nu toe.

Image

Trakt Profiel - My Anime List
Spoiler: weergeven
Sonata Arctica - I Have A Right wrote:I have a right to be heard
To be seen, to be loved, to be free
To be everything I need to be me
To be safe
To believe
In something

Cypher
Moderator
Moderator

Post by Cypher » Fri 08 May 2015, 19:54

Net aflevering 12 gezien en het lijkt een ware machtsstrijd te worden tussen twee van de karakters. Prachtig om te zien.
Zoals anjeriku al aangaf is het alternatieve verleden ook erg leuk om te zien. Zou het jammer vinden wanneer ik zover ben dat dit niet meer (zoveel) aan de orde is. Hoop dat deze serie me niet te snel gaat vervelen. Als ze zo doorgaan als nu moet dat volgens mij best wel mee vallen.

Leukste is dat ik behalve een trailer voor het nieuwe seizoen nog niks van deze serie weet. Alles is dus ook nog echt nieuw, zelfs de trailer spoilde niet echt iets.

Image

To be safe
To believe
In something

anjeriku
Neko's neko-chan
Neko's neko-chan

Post by anjeriku » Sat 09 May 2015, 11:42

De alternatieve verledens gaan nog wel even door! :) Je hebt alleen steeds meer dat 1 verleden bijna een heel seizoen duurt, dat is wel jammer. Heb nog veel sprookjes figuren waarvan ik hoopte dat ze die er ook in zouden doen, maar denk niet dat dat meer gebeurt.

De serie is mij in ieder geval nog niet gaan vervelen, behalve dat sommige verhaallijnen soms wat lang gaan duren (seizoen 3 zit een grote verhaallijn waarvan ik vind dat die iets te lang doorgaat bijv.). Het 2e deel van seizoen 5 boeide me in het begin niet echt, maar vind de laatste afleveringen weer hartstikke leuk, maandag weer de nieuwe aflevering kijken :D

belsammael
Otaku
Otaku

Post by belsammael » Sun 10 May 2015, 10:28

Ik ben... heel erg benieuwd waar deze season finale heen gaat... :o

- Voorzitter Stichting 'Abunai!'

Cypher
Moderator
Moderator

Post by Cypher » Tue 12 May 2015, 18:16

Ben intussen begonnen aan seizoen twee. Moet zeggen dat het einde van seizoen 1 wel beetje langdradig begon te worden, ben dan ook blij dat dit voorbij is en het nieuwe seizoen gestart is. Lijkt weer van alles te gaan gebeuren. :)

Image

To be safe
To believe
In something

Cypher
Moderator
Moderator

Post by Cypher » Thu 14 May 2015, 20:17

Ik had nooit kunnen raden welke karakter Dr. Whale speelde. Ik zat helemaal in de verkeerde richting te denken tot het einde van de aflevering.
Ik wist dat ze wat vrijheid namen in de karakters die ze kozen maar tot nu toe leek het redelijk beperkt tot sprookjes figuren en Disney karakters. Had niet verwacht dat ze Frankenstein erin zouden betrekken. Toen ze het over een "wizard" hadden dacht ik eerst aan Oz of iets. Pas toen ik de naam Victor hoorde gingen er belletjes rinkelen. Meer omdat ik niet kon indenken dat ze hem erin zouden betrekken.

Ze wisten me in elk geval te verrassen hiermee.
Ik ben heel erg benieuwd wat ze nog meer van plan zijn en wat voor verrassingen er nog meer staat te wachten. :)
Blijf Robert Carlyle geweldig vinden in zijn rol, de beste rol van de serie tot dusver. Vind de "slechteriken" in de serie sowieso het leukste om te zien omdat ze zo goed uitgediept worden.

Image

To be safe
To believe
In something

Cypher
Moderator
Moderator

Post by Cypher » Tue 19 May 2015, 12:56

Seizoen twee ook afgekeken. Gaat vrij vlot als je tussendoor dagen hebt waar je nog even 2-3 afleveringen kan kijken. Voornamelijk in de avond dan wel te verstaan maar alsnog. Seizoen twee was wel weer vermakelijk. Was nog verbaasd hoeveel er in Storybrooke afspeelde.

Ben nu benieuwd wat seizoen 3 gaat brengen! :D

Image

To be safe
To believe
In something

Cypher
Moderator
Moderator

Post by Cypher » Wed 20 May 2015, 21:51

Ik kwam weer een acteur tegen welke ik kende, kon alleen niet plaatsen waarvan. Heb er een hekel aan als dat gebeurt want dan ben ik constant aan het nadenken waar ik hem van ken en dat leid af! Ging om de acteur die Robin Hood speelt, niet Tom Ellis welke heb in één aflevering speelde maar Sean Maguire.

Na even zoeken kwam ik de serie tegen waar ik heb eerder gezien had, Off Centre! Zo'n typische comedy serie van een goed wat jaartjes terug.
Doet het trouwens ook leuk tot dusver als Robin Hood, heb nog niet erg veel van hem gezien maar zou het niet erg vinden om hem wat meer te zien.

Image

To be safe
To believe
In something

anjeriku
Neko's neko-chan
Neko's neko-chan

Post by anjeriku » Thu 21 May 2015, 17:55

Altijd leuk om op zo'n manier de ietwat minder bekende acteurs (als in niet de grote Hollywood namen) te herkennen! :)

Seizoensfinale S5
Leuk zo die omgegooide verhaallijn :P had het zelf alleen wel langer willen zien van meerdere personages, gewoon even een sidestory erbij van andere characters i.p.v. Snow/Charming/Regina/Rumpelstiltskin etc.! Benieuwd hoe Emma zich gaat ontwikkelen als Villain...

Cypher
Moderator
Moderator

Post by Cypher » Mon 25 May 2015, 01:32

Helaas wil het verwijderen bij ons ook niet echt lukken momenteel, zie topic, viewtopic.php?f=4&t=5775, voor meer informatie wat dat betreft.

Maar dat nagelaten moet ik veel moeite doen om niet te kijken onder de spoiler.
Ben intussen halverwege seizoen 3. Lijkt erop alsof iemand goed ziek is geworden, ze ziet in elk geval behoorlijk groen.
Dacht ook even dat we uit Storybrooke waren maar dat was voor wel een erg korte duur. Vond de keus om van Walsh een monster te maken wel jammer, daarmee kap je de drama van Emma's keus meteen helemaal af eigenlijk.

Ben wel benieuwd naar wat haar plan is en wat voor nut het heeft om iedereen met geheugen intact terug naar Storybrooke te sturen. Misschien heeft Regina dat gedaan om ze te beschermen? Maar de vraag zou dan zijn, hoe? :?:
Nu wat te laat al om verder te kijken al ben ik wel erg benieuwd wat er staat te komen.

Edit: Dubbele berichten zijn bij deze verwijderd. Blij om te zien dat het weer werkt! :)

Image

To be safe
To believe
In something

Cypher
Moderator
Moderator

Post by Cypher » Sat 30 May 2015, 16:17

Tot zover de afleveringen die op Netflix stonden.
Seizoen 3 is voorbij, wat een einde zeg, dan doel ik meer op het gedeelte voor dat blauwe spul.
Was ook teveel om te verwachten dat ze die dame kon redden zonder gevolgen. Ze houden de regel dat alle magie een prijs heeft wel aan op deze manier. Vraag me ook af hoe lang het gaat duren voor Rumple weer iets slechts gaat doen.

Hij is veel te interessant om ineens goed te gaan zijn.
Nu moet ik eigenlijk verder met seizoen 4 maar die staat (nog) niet op Netflix, moet nog gaan kijken hoe ik dat ga doen met de beperkte ruimte op me laptop. :oops:

Image

To be safe
To believe
In something

Cypher
Moderator
Moderator

Post by Cypher » Sun 31 May 2015, 20:14

Blijkbaar was er een Britse zender welke was gestopt met het uitzenden van Once Upon a Time na seizoen 3. Vervolgens heeft Netflix blijkbaar de rechten gekregen om in die regio seizoen 4 hiervan uit te zenden. Ben dus even verhuisd van Amerika naar het Verenigd Koninkrijk, althans wat Netflix betreft.

Ben nu dus aantal afleveringen in Seizoen 4. Moet zeggen dat ik het wel wat minder interessant vind dan de voorgaande seizoenen. De karakters blijven momenteel allemaal een beetje rond hetzelfde punt schommelen en er zit weinig verandering in het geheel. Het valt me echter nog best mee, had verwacht dat het een stuk minder interessant zou zijn gezien de nieuwe verhaallijn en de persoon waar het om draait.

Image

To be safe
To believe
In something

anjeriku
Neko's neko-chan
Neko's neko-chan

Post by anjeriku » Sun 31 May 2015, 22:03

Ik had het zelf heel erg bij het Neverland stuk, dat vond ik erg lang duren. Maar inderdaad begin seizoen 4 ook!
Vind de characters die ze hebben gecast voor Frozen wel erg goed gedaan trouwens :P

Vind denk ik de 2e helft van seizoen 4 leuker dan de 1e helft :)

Cypher
Moderator
Moderator

Post by Cypher » Sun 31 May 2015, 22:27

De 2e helft is over het algemeen wel leuker omdat dit het moment is waarop alles word uitgepakt als het ware.
De opbouw naar alles toe word erg uitgebreid gedaan en het is dan wel fijn om het allemaal samen te zien komen tot een einde.

Heb soms het gevoel alsof alles wat ze laten zien nut heeft en er vrijwel niets is dat geen betekenis heeft.

Image

To be safe
To believe
In something

Post Reply