Als bedrijf omgaan met Social Media, hoe het niet moet....

Alles wat niet thuishoort in bovenstaande subfora hebben een eigen stekkie in de Dagelijkse Dingen subforum. Gebeurtenissen in de wereld, maar ook in jouw eigen wereld kan je hier kwijt. Van school tot aan je favoriete (non-Japanse) muziek, boeken, tot aan games, computers, gadgets, discussies en andere onderwerpen.

Moderator: Fran

User avatar
Dj_Robintje
Anime Freak
Anime Freak
Posts: 15661
Joined: Thu 30 Jul 2009, 18:13
Location: Belgisch Limburg
Hoe vaak ben je naar Japan geweest?: 0

Re: Als bedrijf omgaan met Social Media, hoe het niet moet..

Post by Dj_Robintje » Sat 08 Jun 2013, 19:46

Ik vind de sneertjes tussen HTC en Samsung nog meevallen, al moeten ze steeds voorzichtig zijn.
Kan me voorstellen dat er toch mensen vinden die zo'n dingen al niet vinden kunnen :)


Image

Zit je met vragen of opmerkingen? Je kan steeds bij mij (en mijn collega's) terecht via PM!

User avatar
Fran
Beheerder
Beheerder
Posts: 63014
Joined: Wed 29 Jul 2009, 21:00
Location: Omgeving Nederland
Hoe vaak ben je naar Japan geweest?: 1
Contact:

Re: Als bedrijf omgaan met Social Media, hoe het niet moet..

Post by Fran » Thu 14 Nov 2013, 23:31

Ik vroeg mij af of jullie nog meer van dit soort voorbeelden zijn tegengekomen, van bedrijven die het helemaal verkeerd doen op de social media!


Twitter last.fm ko-fi?
Image
Vragen en suggesties? Stuur mij een PM! Of drop het in (een nieuw onderwerp in) Forum Q&A.

User avatar
Cypher
Moderator
Moderator
Posts: 8361
Joined: Fri 26 Apr 2013, 11:21
Location: Leeuwarden
Hoe vaak ben je naar Japan geweest?: 0

Re: Als bedrijf omgaan met Social Media, hoe het niet moet..

Post by Cypher » Sun 17 Nov 2013, 12:47

Voor een persoon die werkzaam is voor een Tsunacon, PR, is dit toch wel erg kinderachtig.
Hoe weet ik zo zeker dat hij echt een medewerker is van Tsunacon?


Image

Trakt Profiel - My Anime List
Spoiler: weergeven
Sonata Arctica - I Have A Right wrote:I have a right to be heard
To be seen, to be loved, to be free
To be everything I need to be me
To be safe
To believe
In something

User avatar
Anvica
Otaku
Otaku
Posts: 1137
Joined: Mon 19 Nov 2012, 10:58
Location: Den Haag
Hoe vaak ben je naar Japan geweest?: 0

Re: Als bedrijf omgaan met Social Media, hoe het niet moet..

Post by Anvica » Mon 18 Nov 2013, 21:19

Dit vind ik dus ook echt niet kunnen als organisatie zijnde. Ja natuurlijk vinden ze hun eigen conventie de beste maar blijf wel fair en sportief. Iets als dit slaat nergens op. Het is niet dat Tsunacon nou de beste conventie is. Lijkt me dat daar ook nog genoeg verbeteringen gemaakt kunnen worden. En Nishi is zo oud nog niet maar heb al veel leuke dingen erover gehoord.



User avatar
Dj_Robintje
Anime Freak
Anime Freak
Posts: 15661
Joined: Thu 30 Jul 2009, 18:13
Location: Belgisch Limburg
Hoe vaak ben je naar Japan geweest?: 0

Re: Als bedrijf omgaan met Social Media, hoe het niet moet..

Post by Dj_Robintje » Mon 18 Nov 2013, 22:37

Volgens mij is het onschuldig gezwets onderling, maar dom om het op deze manier te doen...


Image

Zit je met vragen of opmerkingen? Je kan steeds bij mij (en mijn collega's) terecht via PM!

User avatar
Cypher
Moderator
Moderator
Posts: 8361
Joined: Fri 26 Apr 2013, 11:21
Location: Leeuwarden
Hoe vaak ben je naar Japan geweest?: 0

Re: Als bedrijf omgaan met Social Media, hoe het niet moet..

Post by Cypher » Mon 18 Nov 2013, 22:49

Hij weet daarbij ook niet van ophouden.
Als ik zijn baas was had ik 'm meteen ontslagen. :oops:
Sorry maar zelfs zonder opleiding in PR weet ik dat het afkraken van anderen alsof je een klein kind bent een slecht idee is.


Image

Trakt Profiel - My Anime List
Spoiler: weergeven
Sonata Arctica - I Have A Right wrote:I have a right to be heard
To be seen, to be loved, to be free
To be everything I need to be me
To be safe
To believe
In something

User avatar
Dj_Robintje
Anime Freak
Anime Freak
Posts: 15661
Joined: Thu 30 Jul 2009, 18:13
Location: Belgisch Limburg
Hoe vaak ben je naar Japan geweest?: 0

Re: Als bedrijf omgaan met Social Media, hoe het niet moet..

Post by Dj_Robintje » Tue 19 Nov 2013, 23:30

Dat is gewoon weg compleet onprofessioneel en puberaal!
Afvoeren die handel!


Image

Zit je met vragen of opmerkingen? Je kan steeds bij mij (en mijn collega's) terecht via PM!

User avatar
TSTJoyce
Otaku
Otaku
Posts: 1144
Joined: Mon 24 Sep 2012, 00:06
Hoe vaak ben je naar Japan geweest?: 0
Contact:

Re: Als bedrijf omgaan met Social Media, hoe het niet moet..

Post by TSTJoyce » Wed 20 Nov 2013, 19:36

Is de 'Amerikaanse' manier alles en iedereen afzeiken en kapot proberen te maken zonder ook maar naar jezelf te kijken... Het kan gewoon niet en je zet jezelf als organisatie zijnde gewoon voor paal. In plaats van dat je Nishicon 'schade' toebrengt breng je alleen jezelf schade toe.



User avatar
Dj_Robintje
Anime Freak
Anime Freak
Posts: 15661
Joined: Thu 30 Jul 2009, 18:13
Location: Belgisch Limburg
Hoe vaak ben je naar Japan geweest?: 0

Re: Als bedrijf omgaan met Social Media, hoe het niet moet..

Post by Dj_Robintje » Wed 20 Nov 2013, 19:48

Ik begrjip gewoon niet goed dat de verdere organisatie zo'n dingen toelaat. Misschien is het besef er niet, hoe het overkomt op anderen?


Image

Zit je met vragen of opmerkingen? Je kan steeds bij mij (en mijn collega's) terecht via PM!

User avatar
belsammael
Otaku
Otaku
Posts: 2076
Joined: Thu 30 Dec 2010, 10:50
Hoe vaak ben je naar Japan geweest?: 0

Re: Als bedrijf omgaan met Social Media, hoe het niet moet..

Post by belsammael » Mon 30 Dec 2013, 10:20

Ik kan me persoonlijke uitlatingen (want het is tenslotte zijn persoonlijke account toch, niet een Tsunacon account) wel voorstellen, ik heb er ook wel iets uitgeflapt - maar ik had er later meestal wel spijt van, en ben sowieso wat subtieler over 'concollega's'. Maar hij had er wel op aangesproken mogen worden, dat gebeurt dan helaas weer niet.. of in ieder geval niet direct.. Jammer, want het wekt inderdaad onbedoeld een negatief beeld over Tsunacon.. x:


- Voorzitter Stichting 'Abunai!'

User avatar
Dj_Robintje
Anime Freak
Anime Freak
Posts: 15661
Joined: Thu 30 Jul 2009, 18:13
Location: Belgisch Limburg
Hoe vaak ben je naar Japan geweest?: 0

Re: Als bedrijf omgaan met Social Media, hoe het niet moet..

Post by Dj_Robintje » Mon 30 Dec 2013, 14:42

Ik begrijp de nood aan uitlatingen, maar zelfs ik denk na voor ik iets post. Ben namelijk verbonden aan dit forum en de blog. Vind dat ik niet een andere organisatie (zeker niet in hetzelfde gebied) zo kan aanvallen. Ik word trouwens nooit persoonlijk op twitter/facebook/... Het is en blijft gedeeltelijk publiek. Je moet met zo'n zaken oppassen. Zelfs als privépersoon, maar misschien analyseer ik alles wat meer dan de gemiddelde mede-mens ;)


Image

Zit je met vragen of opmerkingen? Je kan steeds bij mij (en mijn collega's) terecht via PM!

User avatar
Cypher
Moderator
Moderator
Posts: 8361
Joined: Fri 26 Apr 2013, 11:21
Location: Leeuwarden
Hoe vaak ben je naar Japan geweest?: 0

Re: Als bedrijf omgaan met Social Media, hoe het niet moet..

Post by Cypher » Mon 30 Dec 2013, 14:50

Normaal gesproken zou ik het met je eens zijn qua persoonlijk account.
Maar als je in je omschrijving hebt staan dat je de PR doet binnen een bedrijf of conventie moet je beter weten, PR staat nog steeds voor Public Relations volgens mij, op die manier worden je relaties er nou niet echt beter op.

Als jij je persoonlijk wilt kunnen uitlaten moet je er voor zorgen dat je niet refereert naar je opdrachtgever.


Image

Trakt Profiel - My Anime List
Spoiler: weergeven
Sonata Arctica - I Have A Right wrote:I have a right to be heard
To be seen, to be loved, to be free
To be everything I need to be me
To be safe
To believe
In something

User avatar
Cypher
Moderator
Moderator
Posts: 8361
Joined: Fri 26 Apr 2013, 11:21
Location: Leeuwarden
Hoe vaak ben je naar Japan geweest?: 0

Re: Als bedrijf omgaan met Social Media, hoe het niet moet..

Post by Cypher » Thu 19 Feb 2015, 11:08

Een beetje halve social media, e-mail, maar wil het toch even delen want dit is een grote faal. :P
Het Carnegie Mellon University had een kleine blunder gemaakt voor hun Computer Science intake. Ze hadden een automatisch systeem met een automatisch gegenereerd bericht welke de mensen op de hoogte bracht of ze waren toegelaten of niet.

Tot zover erg logisch, vooral voor de soort opleiding dat je daar gaat krijgen. Wat je dan echter niet verwacht is wat er nu gebeurt is. Ze hebben verkeerde mensen een mail gestuurd met de melding dat ze waren toegelaten! Je kan je voorstellen hoe blij je dan wel niet moet zijn als je per mail bevestigd krijgt dat je bent toegelaten. 7 uur later zak je echter weer helemaal in want na 7 uren hebben ze een correctie naar deze mensen gestuurd met de melding dat de vorige mail een fout was en dat ze toch niet zijn toegelaten.

Ik wil niet weten erg ik me op dat moment zou voelen als ik die tweede mail ontvang. Al vraag ik me af hoe graag je daar wilt deelnemen aan een universiteit voor Computer Sciences als ze dit soort blunders weten te maken en 7 uren nodig hebben om het te corrigeren. :oops:


Image

Trakt Profiel - My Anime List
Spoiler: weergeven
Sonata Arctica - I Have A Right wrote:I have a right to be heard
To be seen, to be loved, to be free
To be everything I need to be me
To be safe
To believe
In something

User avatar
Fran
Beheerder
Beheerder
Posts: 63014
Joined: Wed 29 Jul 2009, 21:00
Location: Omgeving Nederland
Hoe vaak ben je naar Japan geweest?: 1
Contact:

Re: Als bedrijf omgaan met Social Media, hoe het niet moet..

Post by Fran » Thu 19 Feb 2015, 11:32

Dat is wel een behoorlijke faal en een goed voorbeeld van een school waar je volgens mij juist niet de studie wil gaan volgen. ;)


Twitter last.fm ko-fi?
Image
Vragen en suggesties? Stuur mij een PM! Of drop het in (een nieuw onderwerp in) Forum Q&A.

User avatar
anjeriku
Neko's neko-chan
Neko's neko-chan
Posts: 339
Joined: Sat 10 Jan 2015, 13:30
Location: Beyond the Wall
Hoe vaak ben je naar Japan geweest?: 0

Re: Als bedrijf omgaan met Social Media, hoe het niet moet..

Post by anjeriku » Thu 19 Feb 2015, 15:04

Zo, dan baal je ja :')

Ik zie vaker dingen op Twitter van bepaalde hoogstaande personeelsleden bij bedrijven die dingen zeggen die op professioneel gebied gewoon écht niet kunnen. Gelukkig weten veel bedrijven die mensen tegenwoordig veel sneller te vinden en doen ze er wél wat aan.

Heb trouwens ook 1x geblunderd *kuch*. Maar dat zet ik dan liever niet neer xD


花鳥風月 | Flower, Bird, Wind, Moon

Post Reply