[Boek] Pindakaas en sushi

Alles wat niet thuishoort in bovenstaande subfora hebben een eigen stekkie in de Dagelijkse Dingen subforum. Gebeurtenissen in de wereld, maar ook in jouw eigen wereld kan je hier kwijt. Van school tot aan je favoriete (non-Japanse) muziek, boeken, tot aan games, computers, gadgets, discussies en andere onderwerpen.

Moderator: Fran

Cypher
Moderator
Moderator
Hoe vaak ben je naar Japan geweest?: 0

Re: [Boek] Pindakaas en sushi

Post by Cypher » Sat 16 Aug 2014, 19:15

Wisten jullie al dat hij is begonnen aan het schrijven van Pindakaas en Sushi 2!? Gaat nog wel een tijdje duren voor het af is naar zijn eigen zeggen maar is toch wel geweldig nieuws. :D

Image

Trakt Profiel - My Anime List
Spoiler: weergeven
Sonata Arctica - I Have A Right wrote:I have a right to be heard
To be seen, to be loved, to be free
To be everything I need to be me
To be safe
To believe
In something

Fran
Beheerder
Beheerder
Hoe vaak ben je naar Japan geweest?: 1

Post by Fran » Sat 16 Aug 2014, 21:03

Ik ben niet verbaasd, want volgens mij kwam dat ook naar voren bij de review van Anvica.

Twitter last.fm ko-fi?
Image
Vragen en suggesties? Stuur mij een PM! Of drop het in (een nieuw onderwerp in) Forum Q&A.

Dj_Robintje
Anime Freak
Anime Freak

Post by Dj_Robintje » Sun 17 Aug 2014, 22:19

Ja inderdaad, werd toen aangehaald.
Blijft leuk! Kan een erg leuke reeks worden!

Image

Zit je met vragen of opmerkingen? Je kan steeds bij mij (en mijn collega's) terecht via PM!

Fran
Beheerder
Beheerder

Post by Fran » Sun 17 Aug 2014, 22:23

Een trilogie misschien?

Twitter last.fm ko-fi?
Image
Vragen en suggesties? Stuur mij een PM! Of drop het in (een nieuw onderwerp in) Forum Q&A.

belsammael
Otaku
Otaku

Post by belsammael » Mon 18 Aug 2014, 06:46

Cypher wrote:Wisten jullie al dat hij is begonnen aan het schrijven van Pindakaas en Sushi 2!? Gaat nog wel een tijdje duren voor het af is naar zijn eigen zeggen maar is toch wel geweldig nieuws. :D
Ja. Het stond op Facebook dus het moet haast wel waar zijn. ^^

- Voorzitter Stichting 'Abunai!'

Fran
Beheerder
Beheerder

Post by Fran » Mon 18 Aug 2014, 07:56

En het was haast wel te verwachten na Pindakaas en Sushi. :)

Twitter last.fm ko-fi?
Image

Cypher
Moderator
Moderator

Post by Cypher » Wed 20 Aug 2014, 21:36

Ik kwam weer eens met oud nieuws blijkbaar. :oops:
Maar op 15 augustus is hij officieel begonnen met het schrijven van het tweede deel in elk geval, dat is wel recent nieuws. :)

Image

To be safe
To believe
In something

Fran
Beheerder
Beheerder

Post by Fran » Wed 20 Aug 2014, 21:41

Officieel was het niet aangekondigd, hmmm. Dat was een aanname na het lezen van het boek.

Twitter last.fm ko-fi?
Image

Cypher
Moderator
Moderator

Post by Cypher » Sat 11 Oct 2014, 20:53

Hopelijk kom ik dit keer wel echt met nieuws. :P
Kreeg weer een update per mail binnen en dacht laat ik dat dan ook maar even hier delen met de mensen.

Het boek is binnenkort in veel bibliotheken geweest. Dus voor de mensen die hier nog wel eens komen kunnen hier binnenkort ook eens dit boek gaan lezen!
Dit is ook een leuke kans uiteraard voor de mensen die het boek niet meteen willen kopen maar toch wel wat nieuwsgierig zijn over het boek.
Ook worden de conventies nog afgegaan, hij was te vinden op TomoFair en de volgende zal FACTS zijn.

Het laatste stukje citeer ik gewoon even uit de mail.
Bonus content: deleted scenes: the reckoning
Schrijven is schrappen, dus bij het maken van PindaSushi viel er heel wat op de snijtafel. Exclusief voor de nieuwsbrief staat hieronder één van die stukken geschrapt boek. Het is een kort hoofdstuk dat bedoeld was voor de zaterdagmiddag, als Marle steeds wanhopiger over de conventie dwaalt, op zoek naar haar ridder. Ze vlucht een videozaal binnen en ziet voor het eerst een anime...

-----------

De gluiperd krijgt een enorme vuist op zijn smoel en spat door het plafond. Verbaasd gilletje, dan is hij een blinkende ster aan de hemel. Bij de toeschouwers van dit grof geweld daalt een druppel langs hun kapsel naar beneden. Het meisje dat de waanzinnige travestiet de dampkring in sloeg kalmeert. De spatader op haar hoofd vervaagt.

Ik hoor gelach uit het publiek.

Het tetteren van Japanse stemmen eist opnieuw de aandacht op. Zelfs de ondertiteling staat vol smilies (^_^;;) en geintjes. Dan verschijnt er zelfs een tweede vertaling aan de top van het scherm. boventiteling!

De agressieve vrouw wijst met een vinger naar haar neus en trekt een vierkante mond open. Iemand uit haar vriendengroep stapt plotsklaps naar voren en onthult zichzelf als de partner van de eerdere schurk-in-baljurk. Uit zijn regenjas trekt hij een kolossaal geweer. De groep is zo geschokt dat ze bevriezen. De nieuwe aanvaller ratelt een monoloog op waarin hij zijn geliefde belooft te wreken. De heldin gaat er tegenin en uit haar hoofd schieten dikke stiftlijnen.

Pats-boem! Wapens vuren en het gevecht trekt de lucht in. Het meisje transformeert, omringd door een wolk van dansende hartjes. Kleding flitst weg, ze is eventjes een naakt silhouet (alle mannelijke ogen in de zaal concentreren zich), en daar is ze weer in een weinig verhullend zeemansuniform. Is dit omdat ik vanochtend Cousteau keek? De helft van haar groepje vrienden ontsteekt in bloedneuzen. In deze nieuwe gedaante duurt het niet lang voordat de snoodaard is verslagen. Zijn wapen belandt in stukken en hij wordt weggevaagd door een bal energie die het marinemeisje schreeuwend zijn kant opduwt. Gerechtigheid is gediend, daar gaat het allemaal om!

Ik vind het prachtig. De gebaren en grimassen zeggen me alles en niks. Anime, ik kan er nog weinig mee :)

Image

To be safe
To believe
In something

Fran
Beheerder
Beheerder

Post by Fran » Sat 11 Oct 2014, 21:27

Erg goed nieuws voor Roderick dat het boek binnenkort in de bibliotheken zijn te vinden.

Ook heb ik hem vorige week nog gevraagd hoe dat zat met het volgende gerucht: Komen er ipv 2 boeken, 3 boeken aka trilogie uit van Pindakaas en Sushi?

Twitter last.fm ko-fi?
Image

Cypher
Moderator
Moderator

Post by Cypher » Sat 11 Oct 2014, 21:29

Neem aan dat je daar geen antwoord op hebt gekregen? Of wil/kan je het niet met ons delen? :P

Image

To be safe
To believe
In something

Fran
Beheerder
Beheerder

Post by Fran » Sat 11 Oct 2014, 21:31

Sowieso eerst maar deel 2 gaan afwachten. :)

Twitter last.fm ko-fi?
Image

Fran
Beheerder
Beheerder

Post by Fran » Fri 20 Feb 2015, 21:05

Roderick is bezig met boek twee, maar ondertussen laat hij ons ook weten hoe dat nou precies gaat.. een boek schrijven. Inmiddels zijn er drie delen uit en kunnen jullie ook meteen zien hoe hij in 'real life' is!

Twitter last.fm ko-fi?
Image

Dj_Robintje
Anime Freak
Anime Freak

Post by Dj_Robintje » Mon 23 Feb 2015, 10:44

Oh leuk!
Ik ben er ooit aan begonnen, aan een boek. Was toen maar 14 ofzo, maar ik vond het schrijven leuk.
Uiteindelijk stopte ik, maar ik wil het misschien nog wel eens proberen.

Image

Zit je met vragen of opmerkingen? Je kan steeds bij mij (en mijn collega's) terecht via PM!

Fran
Beheerder
Beheerder

Post by Fran » Wed 25 Feb 2015, 09:35

Ik heb veel verhalen geschreven toen ik jong was, maar ik herinner mij er sowieso 1 die ik altijd opsloeg op een diskette...

Roderick heeft een nieuwe video online gezet. Hij was op Tsunacon en gaf een lezing.

Twitter last.fm ko-fi?
Image

Post Reply