Singles zijn zielig!

Alles wat niet thuishoort in bovenstaande subfora hebben een eigen stekkie in de Dagelijkse Dingen subforum. Gebeurtenissen in de wereld, maar ook in jouw eigen wereld kan je hier kwijt. Van school tot aan je favoriete (non-Japanse) muziek, boeken, tot aan games, computers, gadgets, discussies en andere onderwerpen.

Moderator: Fran

Fran
Beheerder
Beheerder
Hoe vaak ben je naar Japan geweest?: 1

Singles zijn zielig!

Post by Fran » Wed 22 Oct 2014, 20:44

LINDA magazine is een magazine voor vrouwen, volgens mij zit daar wel een vanaf leeftijd aan vast (30, 40, 50+?), in ieder geval is er weer een nieuwe editie van uit en het thema van de LINDA is singles. Linda de Mol (zit achter dit magazine) schrijft in haar editorial dat ze niet echt gelooft in gelukkige singles. Alleen zijn is zielig. Alleen zijn is half-compleet zijn.

Maar hoe zit dat nu precies? Is alleen zijn zielig, moet je persé in een relatie zitten om gelukkig te zijn? Er zijn toch wel mensen met een relatie die ongelukkig zijn? Of moeten de singles de eerste de beste van straat plukken om geen zielige single te zijn? Of heeft Linda de Mol ongelijk en bestaan gelukkige singles wel?

Twitter last.fm ko-fi?
Image
Vragen en suggesties? Stuur mij een PM! Of drop het in (een nieuw onderwerp in) Forum Q&A.

Chachamaru
Bangya
Bangya
Hoe vaak ben je naar Japan geweest?: 0

Re: Singles zijn zielig!

Post by Chachamaru » Wed 22 Oct 2014, 21:44

Ik ben het oneens met Linda de Mol. Alleen al aan de gedachte om in een relatie te zijn met iemand geeft me
Een ongelukkig en benauwend gevoel, soms denk ik wel eens, heb ik bindingsangst? Haha. Maargoed, in mijn ogen bestaan gelukkige singles wel degelijk, wie zegt dat geluk voortkomt uit een relatie? Geluk komt bij mij voort uit vrienden, gezond zijn en veel plezier hebben met de mensen die ik lief heb en niet met een relatie.

Linda de Mol, singles zijn absoluut niet zielig!

Image

hide / X Japan / Kami / Malice Mizer / Chachamaru / Vaniru / Buck-Tick

DragonNL
Otaku
Otaku

Post by DragonNL » Wed 22 Oct 2014, 23:23

Singles kunnen wel degelijk eenzaam of "zielig" zijn, alleen komt dat niet OMDAT ze single zijn. Geluk zit niet in een ander, het zit al in jezelf. Alleen is het moeilijk om het er uit te krijgen. Voor bepaalde mensen is het gewoon heel erg zoeken naar de juiste leefomstandigheden die het beste bij hun past. Of daar gaat het toch om, en dat weet niet iedereen. Het is niet eens mogelijk om gelukkig te worden van een ander; je moet eerst gelukkig zijn en een positieve kijk hebben om een partner te kunnen vinden. Dus tja, degene die dat niet weten, komen in een eindeloze neerwaardse spiraal terecht.

Bijvoorbeeld ik kan niet zeggen dat ik echt gelukkig ben, en ik zou wel een vriendin willen. Alleen mijn geluk trekt me naar het buitenland. Ik voel mij in Nederland over het algemeen al veel minder goed als elders. Zo lang ik rond blijf fietsen in de grijze donderwolk dat Nederland heet zal ik echt niet zo makkelijk aan een vriendin kunnen komen. Want alles zit in mij constant in een soort van onderbewuste negeer en chagerijn modus, ookal lijk ik op het oppervlak nog zo vriendelijk. Dat is niet bepaald makkelijk. Is die negativiteit meteen weg als ik een vriendin zou hebben? Nee natuurlijk niet. In plaats van een vuilnisbak, leef ik dan in een geupgrade vuilnisbak, en wens ik nog steeds dat dingen anders waren. Om het zo maar even te illustreren. Dus; ik moet zorgen dat ik gelukkig word, VOORDAT ik geen single meer hoef te zijn.

Image

Shizu
Cosplay Fanatic
Cosplay Fanatic
Hoe vaak ben je naar Japan geweest?: 4

Post by Shizu » Wed 22 Oct 2014, 23:50

Ik heb gelukkige relaties met vrienden. Opgelost, kan prima!

Raito
Otaku
Otaku

Post by Raito » Thu 23 Oct 2014, 00:19

Tuurlijk kan je ook gelukkige single zijn!
Geen ander persoon om rekening mee te houden, niet vragen om iets te gaan doen of mogen doen, geen afspraken maken,...
Sommige denken dat het een beetje zielig maar als je goede vrienden heb, waarom zou je dan niet gelukkig single kunnen zijn ^^

Image

DragonNL
Otaku
Otaku

Post by DragonNL » Thu 23 Oct 2014, 00:38

Echte vrienden maken een hoop goed. Dat zeker.

Dit stuk kwam ik net ook tegen naast een quote van Einstein op facebook:

Shawna Kerwin - I won't generalize and say the entire generation is idiots. But I will say things have vastly changed and not necessarily for the better. I've been a bartender for 18 years. It used to be all about social interaction. Now it's about social media. I watch an entire bar full of people sit on their phone instead of communicate with each other. Why are so many people single? Because you're missing the opportunities to look at the gorgeous girl/guy sitting right next to you. Instead you're busy uploading yet another moronic selfie that no one cares about. Or telling everyone on your FB there's nothing going on. Truth is there could be a lot going on, if you'd put down your damn phones and look around. Just an old bartender's opinion.

Image

Spitch TVB
Maid Cafe owner
Maid Cafe owner

Post by Spitch TVB » Fri 24 Oct 2014, 22:26

Aber...

Image

...toch?

Anyway, on topic: Geluk komt uit jezelf. Als je zelf gelooft dat je geluk afhangt van iemand anders en daar constant aan zit te denken, dan ga je natuurlijk door al dat piekeren over je single bestaan niet bepaald gelukkig worden. Maar waarom doen mensen alsof single zijn zowat hetzelfde betekent als helemaal alleen opgesloten zitten in een donkere grot? Ook singles communiceren, gaan om met andere mensen, kussen als de kans zich voordoet, gaan van bil als ze er de kans toe krijgen- Een groot deel van de huwelijken strandt in the end, dus zo gelukkig zullen die koppels tegen het eind ook wel niet geweest zijn. Dus wat voor bullshit pushen ze nou weer naar voren over geluk? Geluk is een momentsgevoel. We voelen ons toch niet constant gelukkig of ongelukkig? Je voelt je goed of leeg of iets, maar echt constant aan een stuk door?

Als ik even zoek, kom ik bij volgende betekenissen uit:

- Gunstige gebeurtenis
- Situatie waarin onze diepste behoeften zijn verwezenlijkt
- Toestand van volkomen tevredenheid; fortuin; voorspoed, welvaart, tevredenheid; onzekere uitkomst, kans; goede uitslag
- Prettige loop van omstandigheden

Het zijn betekenissen die je elk op je eigen manier en naar eigen gevoel in kan vullen, iets dat we ook daadwerkelijk doen. Ja, een partner vinden en de communicatie die dan tussen jullie gebeurt, geeft je zeker bij aanvang normaal gezien een gevoel van 'geluk', maar zoals mensen hier boven zeggen, dat gebeurt ook als je met je vrienden bent of als je naar je favoriete show aan het kijken bent, of als je een punt bereikt hebt tijdens het uitvoeren van je werk/hobby waar je al dagen naar uit aan het kijken bent. Sommige mensen krijgen een directe rush van geluk tijdens impulsief kopen, andere dan weer wanneer ze na maanden wachten eindelijk hun geld op kunnen doen. Het is zo uiteenlopend dat naar mijn beeld titels als 'singles zijn zielig' mij meteen een idee geven over de waarschijnlijke non-inhoud van het volgende artikel. Of dat werkelijk zo is, kan je natuurlijk enkel weten na het effectief te hebben gelezen. ;)

Image
[Ayo'a Ibori] [SMN] [RDM] [Zodiark][Serpent]

Dj_Robintje
Anime Freak
Anime Freak

Post by Dj_Robintje » Mon 27 Oct 2014, 19:34

Soms wil ik mensen die zulke uitspraken doen toch echt voor de kop slaan!

Ik zit zelf in een (gelukkige) relatie, maar een single kan prima gelukkig zijn en zich te pletter amuseren.
Zolang je jezelf niet ongelukkig en zielig voelt, ben je ook niet zielig!

Als je je omringt door mensen en dingen die jij zelf liefhebt, dan is dat toch perfect! Of het nu gaat om een liefdesrelatie of over vriendschappen, wat maakt uit.

Al vraag ik me stiekem wel weer af of Linda de Mol niet heeft willen choqueren met de titel, want dat doet ze wel graag ;) Het zou dus best wel eens een verrassend en interessant artikel kunnen zijn.

Image

Zit je met vragen of opmerkingen? Je kan steeds bij mij (en mijn collega's) terecht via PM!

Spitch TVB
Maid Cafe owner
Maid Cafe owner

Post by Spitch TVB » Thu 30 Oct 2014, 00:09

Heeft iemand het artikel al kunnen lezen?

Image
[Ayo'a Ibori] [SMN] [RDM] [Zodiark][Serpent]

Fran
Beheerder
Beheerder

Post by Fran » Thu 30 Oct 2014, 08:33

Nope, maar volgens mij was het een stukje die je in het begin van het magazine leest. Editorial?

http://www.lindanieuws.nl/nieuws/covers ... da-de-mol/

http://www.lindanieuws.nl/nieuws/nieuwe ... winkel-12/

Twitter last.fm ko-fi?
Image
Vragen en suggesties? Stuur mij een PM! Of drop het in (een nieuw onderwerp in) Forum Q&A.

Cypher
Moderator
Moderator

Post by Cypher » Thu 30 Oct 2014, 18:01

Ik denk dat de kreet "Singles zijn zielig" een beetje te kort door de bocht kan zijn. Zou de stelling "Singles zijn minder gelukkig" interessanter gevonden hebben want hier kan je daadwerkelijk wat op los laten.
Of singles minder gelukkig zijn weet ik niet maar het zou kunnen, zou ook kunnen dat ze juist gelukkiger zijn echter.

Ik ben persoonlijk single en niet zielig. Vermaak me over het algemeen prima.
Het hebben van een relatie is ook niet erg, heeft zijn voordelen en soms nadelen. Het lastige in een relatie is toch vaak wel de balans.
Je wilt wel samen dingen doen maar je wilt niet het gevoel hebben alsof je aan elkaar vast zit, je wilt nog steeds de vrijheid om je eigen dingen te kunnen doen.
Als vrijgezel kan je echter momenten hebben dat je graag iemand hebt om het mee te delen. Dit kan iets simpels zijn als een leuke film tegen komen tijdens het zappen op tv en bedenken dat het leuker was geweest als je nu tegen iemand aan kon kruipen en samen de film kon zien.

Als je echt wilt weten of de één gelukkiger is dan de ander is nog een behoorlijke uitdaging vanwege de grote aantal variabelen.
Hoe meet je geluk, is er een verschil tussen mensen die altijd single zijn geweest of mensen die eerder een relatie hebben gehad of komen mensen bij jou gelukkiger over omdat je zelf beter in je vel zit?
Dat zijn een aantal vragen waar je tegen aanloopt als je een duidelijk antwoord op deze vraag wil krijgen.

In mijn beleving zou ik zeggen dat er geen groot verschil zit in het geluk van mensen die single zijn of in een relatie zitten. Beide keren heb je mensen die er erg ongelukkig van worden of erg blij.
Verwacht dat je voornamelijk bij senioren zou zien dat die vaker ongelukkig zijn wanneer ze single zijn dan bij jongeren. Dit omdat ze steeds meer alleen zijn.

Image

Trakt Profiel - My Anime List
Spoiler: weergeven
Sonata Arctica - I Have A Right wrote:I have a right to be heard
To be seen, to be loved, to be free
To be everything I need to be me
To be safe
To believe
In something

Fran
Beheerder
Beheerder

Post by Fran » Thu 19 Mar 2015, 09:50

Zijn er zat mensen die ongelukkig in een relatie zitten. Ik denk dat het pas zielig te noemen is als je eenzaam bent.

Ik sprak laatst met iemand die een tijdlang in een relatie zat en ongelukkig werd. Het stoppen van die relatie maakte haar gelukkig en nu heeft ze het geluk om weer iemand te vinden. Ik herkende mijzelf in het verhaal, behalve dat ik besloten Heb meer aan mijzelf te denken (moet het hier en daar nog aanpassen). In die paar jaar heb ik zoveel voor elkaar gekregen die ik niet voor elkaar zou krijgen in de relatie waar ik in zat. Moet wel zeggen dat die relatie niet alleen nadelen had.

Twitter last.fm ko-fi?
Image

DragonNL
Otaku
Otaku

Post by DragonNL » Sun 07 Feb 2016, 23:23

Nieuwe video van 6 Februari 2016 door Infinite Waters.
Even een hele andere, spirituele kijk op de kwestie.

Image

Fran
Beheerder
Beheerder

Post by Fran » Wed 10 Feb 2016, 09:04

Ondanks dat ik hem een beetje irritant vind qua praten, heeft hij wel gelijk. :)

Twitter last.fm ko-fi?
Image

linda
Sushi lover
Sushi lover

Post by linda » Sat 05 Mar 2016, 01:27

Er zijn waarschijnlijk meer koppels ongelukkig samen in een slechte relatie dan dat er singles ongelukkig alleen zijn, denk ik ook.
En je kan dan wel zeggen: jaaaaa maar soms wil je toch gewoon dat er iemand is die jou als die ene ziet, die toch meer telt dan iemand anders.
En dan denk ik: natuurlijk, maar gegarandeerd, als je een relatie hebt, heb je soms ook zaken die je storen...

Da is dus totaal ni waar! Ik lust ni eens sushi...

Post Reply