Singles zijn zielig!

Alles wat niet thuishoort in bovenstaande subfora hebben een eigen stekkie in de Dagelijkse Dingen subforum. Gebeurtenissen in de wereld, maar ook in jouw eigen wereld kan je hier kwijt. Van school tot aan je favoriete (non-Japanse) muziek, boeken, tot aan games, computers, gadgets, discussies en andere onderwerpen.

Moderator: Fran

Fran
Beheerder
Beheerder
Hoe vaak ben je naar Japan geweest?: 1

Re: Singles zijn zielig!

Post by Fran » Sat 10 Sep 2016, 09:36

Volgens premier Mark Rutte is alleen zijn het laatste taboe in Nederland. Heeft hij gelijk? Drie singles vertellen: "Tevreden zijn als single, vooral dĂĄt is taboe."

http://www.nrc.nl/nieuws/2016/09/09/het ... 8-a1520650

Hier komen waarheden in voor.

Ik moet gelijk denken aan de senioren die in deze flat wonen en mij zeggen dat ik achter een man aan moet. Want ik ben abnormaal als single. Net zoals dat een vrouw kinderen moet krijgen.

Twitter last.fm ko-fi?
Image
Vragen en suggesties? Stuur mij een PM! Of drop het in (een nieuw onderwerp in) Forum Q&A.

FabulousFreak
Haiku writer
Haiku writer
Hoe vaak ben je naar Japan geweest?: 0

Post by FabulousFreak » Sat 10 Sep 2016, 12:38

Onzin. Ik denk dat het wel waar is dat er VEEL mensen zijn die ongelukkig zijn als single. Maar dat betekend niet dat als je kiest om single te zijn, dat dat dan fout of zielig is.

Fran
Beheerder
Beheerder

Post by Fran » Thu 15 Sep 2016, 23:34

Ik wil niet ontkennen dat er ook mensen zijn die ongelukkig zijn als single. Of dat ook te maken heeft met het feit dat ze single zijn of dat het om een andere reden is, weet ik niet. Ik ben geen expert. Dus dan kan ik alleen over mijzelf praten en over ervaringen. Ik kan je zeggen dat ik mijzelf nu niet gelukkig voel, maar dat heeft niets te maken met het feit dat ik vrijgezel ben. Ik heb juist ontdekt dat het in vele gevallen beter is om vrijgezel te zijn, maar dat is het geval in mijn leven en door middel van de ervaringen die ik heb opgedaan.

Ik krijg vaak genoeg dingen te horen over het feit dat ik alleen ben. Dat is voornamelijk gedaan door mensen van de oude garde, daar was het logisch om op een bepaald moment te starten aan huisje, boompje, beestje. Mij niet gezien. Maar ik vind het wel irritant als mensen mij er op wijzen. Ze denken niet dat er ook mensen bestaan die ervoor kiezen om nu (voorlopig) single te zijn. Dwingen heeft geen zin, laat het op zijn beloop. Als mensen met mijn leven gaan bemoeien, dan ga ik juist meer tegenwerken.

Ik doe het op mijn eigen manier, maar dat lijken mensen van de oude garde niet allemaal te accepteren. Gelukkig wel mijn grootouders, al grapt mijn grootvader nog weleens of ik een rijke man heb gevonden. Mijn moeder is er gelukkig erg open minded in. Als ik opeens met een meid thuis zou komen en haar zou voorstellen als mijn partner, dan zou ze niet verbaasd zijn. Ze zou ook niet verbaasd zijn als ik kinderloos blijf. Gelukkig heb ik mijn moeder nog. :) En gelukkig laat ik mij niet zo gauw beĂŻnvloeden. Maar dit is wat ik kan zeggen uit eigen ervaring, eigen mening.

Twitter last.fm ko-fi?
Image
Vragen en suggesties? Stuur mij een PM! Of drop het in (een nieuw onderwerp in) Forum Q&A.

FabulousFreak
Haiku writer
Haiku writer

Post by FabulousFreak » Fri 16 Sep 2016, 10:26

Ik spreek ook uit eigen ervaring in dat sommige singles erg zielig zijn. ;-) Ik weet niet wat ik zou moeten zonder mijn vrouw.
Tuurlijk ben ik ook wel eens ongelukkig, maar ik ben tenminste niet ongelukkig over dat aspect van mijn leven.

Het is fijn dat je zoveel begrip en steun van je familie krijgt en ik hoop dat je je gelukkiger zal voelen in de toekomst. Of dat nou met of zonder partner is.
Ik ben het helemaal met je eens dat niet iedereen een relatie of kinderen MOET hebben als ze daar geen zin in hebben.
Dat is onzin en je wordt er zeker niet blij van als je aan dat soort dingen begint door sociale druk.

Fran
Beheerder
Beheerder

Post by Fran » Fri 16 Sep 2016, 11:40

In dit geval kan ik zeggen: gelukkig zijn we niet allemaal hetzelfde. En ben ook blij dat jij iemand hebt gevonden waar jij je gelukkig bij voelt.

Ik ken er trouwens wel een aantal die door sociale druk (zelfs religie) op jonge leeftijd zijn getrouwd en aan kinderen zijn begonnen. Of dat ze zelf hun sociale druk maken, omdat ze perse iets willen voor een bepaalde leeftijd. Ik maakte mij er nog even druk over, maar gezien mijn moeder er relaxed onder is doe ik dat dus niet meer. Ik heb nooit echt een beeld gehad van hoe mijn toekomst moest zijn en dat heb ik nu nog niet. Dus ik ga mij ook niet ergens bij vastpinnen.

Twitter last.fm ko-fi?
Image

FabulousFreak
Haiku writer
Haiku writer

Post by FabulousFreak » Fri 16 Sep 2016, 11:49

Inderdaad, we zijn allemaal anders, en dat is prima. =)

Ik vind het wel erg zonde als mensen aan kinderen beginnen omdat ze vinden dat dat zo hoort..
Soms hebben ze zelfs eigenlijk een hekel aan kinderen en zien ze het totaal niet als een positieve verandering in hun leven.
Ik denk dat dat de kinderen en de ouders allebei niet ten goede komt. Ik kan het nog begrijpen als het per ongeluk gaat, maar kan me niet voorstellen dat je bewust aan kinderen begint als je er niets mee heb.

DragonNL
Otaku
Otaku
Hoe vaak ben je naar Japan geweest?: 8

Post by DragonNL » Fri 16 Sep 2016, 21:43

Iemand deelde net dit:

"It isn’t a Romantic myth: loneliness truly is the tax we have to pay to atone for a certain complexity of mind."

http://www.thebookoflife.org/why-were-f ... -thats-ok/

Image

Fran
Beheerder
Beheerder

Post by Fran » Tue 25 Oct 2016, 13:41

Fran wrote: Ik krijg vaak genoeg dingen te horen over het feit dat ik alleen ben. Dat is voornamelijk gedaan door mensen van de oude garde, daar was het logisch om op een bepaald moment te starten aan huisje, boompje, beestje. Mij niet gezien. Maar ik vind het wel irritant als mensen mij er op wijzen. Ze denken niet dat er ook mensen bestaan die ervoor kiezen om nu (voorlopig) single te zijn. Dwingen heeft geen zin, laat het op zijn beloop. Als mensen met mijn leven gaan bemoeien, dan ga ik juist meer tegenwerken.

Ik doe het op mijn eigen manier, maar dat lijken mensen van de oude garde niet allemaal te accepteren. Gelukkig wel mijn grootouders, al grapt mijn grootvader nog weleens of ik een rijke man heb gevonden. Mijn moeder is er gelukkig erg open minded in. Als ik opeens met een meid thuis zou komen en haar zou voorstellen als mijn partner, dan zou ze niet verbaasd zijn. Ze zou ook niet verbaasd zijn als ik kinderloos blijf. Gelukkig heb ik mijn moeder nog. :) En gelukkig laat ik mij niet zo gauw beĂŻnvloeden. Maar dit is wat ik kan zeggen uit eigen ervaring, eigen mening.
Afgelopen zondag was er een familiebrunch en ik weet dan hoe laat het dan is. Mijn broertje heeft een vriendinnetje en die werd al half door de mangel gehaald, was voor het eerst dat mijn broertje iemand meenam. En dan krijg ik van een tante van mijn moeder de vraag hoe het zit met mijn verkering. Tsja.. als ik dan zeg dat die niet bestaat dan is het zonde, want ik zit in de bloei van mijn leven. Maar die persoon heeft een andere instelling: een vrouw kan niet zonder man (of vrouw), dus je zal ten alle tijde een relatie willen. Ze hamerde er nog wel op: Je zal toch wel een keer het idee hebben dat je een kameraad nodig hebt. Ook over kinderen werd gesproken, want ik heb een aantal nichten die momenteel zwanger zijn. Dan willen ze nog weleens naar mij kijken. Maar ze zien mij niet met een partner rondlopen, maar dan wil ik nog weleens zeggen van: ik niet hoor. "Ah, maar dat komt nog wel." "Nee, mij niet gezien." Dan zie je ze toch raar kijken. "Dan moet ik zeker even naar de bank en dan alleenstaand een kind opvoeden? Nee hoor." "Ja, nu je wat ouder bent gaat het gewoon wat sneller." "Maar ik ben niet zo'n persoon die meteen na de eerste dag.." *ik klapte in mijn handen* Gelukkig kreeg ik bijval. Een stel die al jaren bij mijn familie over de vloer komt heeft wel wat kids, maar die laten ze gewoon hun ding doen. Natuurlijk wel studie afmaken en dergelijke, maar niet pushen naar een relatie, trouwen en kids toe. Dat is toch wel fijner. En alleenstaand? Naah... Een stabiele relatie is toch wel erg belangrijk voor kids. Maar tot op heden is die niet aanwezig en heb ik ook geen interesse in het hebben van kinderen. Dus dat maakt het ook wel meteen dat ik minder interessant ben. ;) Ohja, ik heb mijzelf maar openlijk getypeerd als rebel.

Ja.. sommigen in mijn familie denken echt dat als je single bent, dat je zielig bent.

Twitter last.fm ko-fi?
Image

DragonNL
Otaku
Otaku
Hoe vaak ben je naar Japan geweest?: 8

Post by DragonNL » Thu 24 Nov 2016, 21:40

Image

Post Reply