Eurovisie Songfestival 2016

Alles wat niet thuishoort in bovenstaande subfora hebben een eigen stekkie in de Dagelijkse Dingen subforum. Gebeurtenissen in de wereld, maar ook in jouw eigen wereld kan je hier kwijt. Van school tot aan je favoriete (non-Japanse) muziek, boeken, tot aan games, computers, gadgets, discussies en andere onderwerpen.

Moderator: Fran

Fran
Beheerder
Beheerder

Re: Eurovisie Songfestival 2016

Post by Fran » Sun 15 May 2016, 08:59

Het laat weer eens zien dat het songfestival politiek geladen is.
Cypher wrote:
Georgië is trouwens het land dat Duitsland voorzien heeft van één punt.
http://www.eurovision.tv/page/results?e ... 3&voter=GE
Goed om te weten.

Twitter last.fm ko-fi?

Image
Vragen en suggesties? Stuur mij een PM! Of drop het in (een nieuw onderwerp in) Forum Q&A.

DragonNL
Otaku
Otaku

Post by DragonNL » Sun 15 May 2016, 11:50

Ze heb echt niet gewonnen omdat het "politiek geladen" is. Heb je die emoties niet gezien? Dat doet ze echt niet om zieltjes te winnen. Ze heb ook zelf gezegd dat ze haar persoonlijke reden heeft (net zoals elke echte artiest) en bovenal was het nummer van haar erg origineel en heel goed uitgevoerd. Dat is de reden dat ze gewonnen heeft, niet omdat ze wat zingt over een politicus. Als het nummer echt crap was geweest dan had niemand er op gestemd.

Image

Fran
Beheerder
Beheerder

Post by Fran » Sun 15 May 2016, 15:58

Ik heb de emoties gezien. Maar ze zingt ook ergens over hmm?

Twitter last.fm ko-fi?

Image
Vragen en suggesties? Stuur mij een PM! Of drop het in (een nieuw onderwerp in) Forum Q&A.

DragonNL
Otaku
Otaku

Post by DragonNL » Sun 15 May 2016, 19:44

Ja dat zeg ik. Het is gewoon een goede artiest die hard haar best deed. Dat geld voor alle artiesten.
Als jij een blog schrijft waarin jij 2 willekeurige buurlanden aanhaalt en ik besluit dan meteen om samen met het hele land en alle media te zeggen dat jij "politiek geladen" bent, ga jij er dan mee akkoord? Ik denk het niet. Je schrijft gewoon een blog over een bepaald onderwerp. Dat wil niet meteen zeggen dat jij politiek geladen bent of dat je een obsessie hebt over het onderwerp, alleen maar omdat de rest van het land er al langer mee bezig is..
De media om het festival heen is politiek geladen en een deel van de kijkers en stemmers is politiek geladen. Niet het festival of de artiesten zelf.

Image

Fran
Beheerder
Beheerder

Post by Fran » Sun 15 May 2016, 19:52

Ook eens gedacht aan 'vriendjespolitiek'? Komt ook het woord politiek in voor.

Maar waar ik naartoe wilde gaan was de inhoud van het liedje 1944. Maar ik heb er eigenlijk geen zin in, ben er te moe voor. Wat ik nog wel wil zeggen is dat ik het liedje bijzonder vond. Volgens mij staat het ergens anders ook al in dit onderwerp, dus val ik in de herhaling. Dus bij deze nogmaals.

Twitter last.fm ko-fi?

Image

DragonNL
Otaku
Otaku

Post by DragonNL » Sun 15 May 2016, 20:06

Nogmaals.... Een deel van de stemmers en kijkers is politiek geladen, niet het festival zelf.

En de inhoud van 1944: https://www.eurovision.tv/event/lyrics? ... song=33813
Komt geen Stalin of Russia in voor. Als het iets is, dan is het emotioneel geladen. NIets meer.
En dan alsnog zijn woorden een van de meest beperkte manieren van communiceren die er bestaan.

Edit: Het is niet de bedoeling om kort over te komen, maar ik kan gewoon niet begrijpen waarom mensen zeggen dat zij over Stalin zingt of dat het een sneer naar Russia is. Dat is helemaal niet waar. Zij zingt over dat er mensen dood zijn gegaan in de oorlog. That's it. Alle details daaromheen komen uit het hoofd van de luisteraar, niet uit de tekst van de artiest.

Image

Fran
Beheerder
Beheerder

Post by Fran » Wed 15 Feb 2017, 15:55

Nieuw onderwerp is aangemaakt! viewtopic.php?f=30&t=6845

Twitter last.fm ko-fi?

Image

Post Reply