Utrechter wil theme song Pokémon in Top 2000 krijgen

Alles wat niet thuishoort in bovenstaande subfora hebben een eigen stekkie in de Dagelijkse Dingen subforum. Gebeurtenissen in de wereld, maar ook in jouw eigen wereld kan je hier kwijt. Van school tot aan je favoriete (non-Japanse) muziek, boeken, tot aan games, computers, gadgets, discussies en andere onderwerpen.

Moderator: Fran

Fran
Beheerder
Beheerder

Utrechter wil theme song Pokémon in Top 2000 krijgen

Post by Fran » Sat 17 Oct 2015, 10:34

Ik zag gister het FB evenement voorbij komen en daar stond al een oproep om zoveel mensen uit te nodigen, want diegene wilde het viral krijgen. FB event: https://www.facebook.com/events/1701339323429576/
Als het aan de oprichters van de facebookpagina 'Pokémon Theme Song in de Top 2000' ligt, zijn de bekende klanken van het populaire televisieprogramma in december terug te horen in de Top 2000 van NPO Radio 2. Op vrijdagavond heeft de pagina, die bezoekers oproept zoveel mogelijk naamsbekendheid te geven aan de actie, al ruim 18.000 deelnemers en de teller tikt gestaag door.
De Utrechtse Wisse ten Bosch, oprichter van de facebookpagina, heeft weinig aan te merken op de Top 2000, behalve dat de Pokémon Theme Song nog nooit in de lijst is opgenomen. ,,En dat terwijl dit nummer vanaf de eerste noten bij een hele generatie een gevoel van nostalgie en geluk teweegbrengt, en uit volle borst wordt meegezongen'', is te lezen op de pagina.

Wat hem betreft gaat Pokémon, waarvan de gele hamster Pikachu één van de bekendste figuren is, in 2015 debuteren in de Top 2000 en hij roept zijn digitale volgers dan ook op deel te nemen aan de actie en te stemmen op Gotta Catch 'em All van Jason Paige, de Amerikaanse zanger van het nummer.

De actie kan op wisselende reacties rekenen. Zo reageren sommigen met 'Ik ga deze zeker invullen!' en met 'Nostalgie...', terwijl anderen de Top 2000 liever gevuld zien worden met 'echte muziek'. Zijn actie zou een averechts effect kunnen hebben, gezien het reglement van de Top 2000. Daarin staat duidelijk dat door het beïnvloeden van de uitslag via sociale media niet is toegestaan.
Bron en meer: http://www.ad.nl/ad/nl/33540/Top-2000/a ... jgen.dhtml

Twitter last.fm ko-fi?

Image
Vragen en suggesties? Stuur mij een PM! Of drop het in (een nieuw onderwerp in) Forum Q&A.

Cypher
Moderator
Moderator

Re: Utrechter wil theme song Pokémon in Top 2000 krijgen

Post by Cypher » Sat 17 Oct 2015, 10:55

De regel "Beïnvloeden via social media is niet toegestaan" is onmogelijk om je aan te houden.
Als ik een Tweet stuur dat ik op een artiest met nummer heb gestemd omdat ze zo geweldig zijn dan heb ik het mogelijk ook al beïnvloed? :?:

Aangezien ze voor iets als de top 2000 mij geen straf kunnen geven voor zo iets zou hun enige optie zijn om de artiest/nummer in kwestie te straffen. Maar of dat een positief effect heeft weet ik zo niet.

Uiteraard is er een verschil tussen wanneer ik zo'n Tweet plaats en zo'n pagina op Facebook maar waar trek je de grens? :?: Daarbij is het via andere kanalen wel toegestaan om de uitslag te beïnvloeden? :?:

Image

Trakt Profiel - My Anime List
Spoiler: weergeven
Sonata Arctica - I Have A Right wrote:I have a right to be heard
To be seen, to be loved, to be free
To be everything I need to be me
To be safe
To believe
In something

Fran
Beheerder
Beheerder

Post by Fran » Sat 17 Oct 2015, 11:13

Volgens mij - als ik het goed heb - , als je stemt voor de Top2000, kun je achteraf een tweet/FB bericht sturen met jouw lijst. En dat gaat via die site, dus dat is inderdaad vaag.

Twitter last.fm ko-fi?

Image
Vragen en suggesties? Stuur mij een PM! Of drop het in (een nieuw onderwerp in) Forum Q&A.

Fran
Beheerder
Beheerder

Post by Fran » Thu 29 Oct 2015, 11:50

Kwam ook een initiatief tegen van dat je op Bohemian Rhapsody moet stemmen, zodat deze NIET in de top 3 komt. Of dat gaat werken..
https://www.facebook.com/events/1481712705467833/

Twitter last.fm ko-fi?

Image

Cypher
Moderator
Moderator

Post by Cypher » Sat 31 Oct 2015, 16:50

Fran wrote:Kwam ook een initiatief tegen van dat je op Bohemian Rhapsody moet stemmen, zodat deze NIET in de top 3 komt. Of dat gaat werken..
https://www.facebook.com/events/1481712705467833/
Ja ik ben het er mee eens dat er wel eens wat anders in de top 3 mag komen inmiddels.
Ben het er echter niet mee eens dat je probeert om een nummer te laten diskwalificeren met een dergelijke actie.

Dit soort veranderingen moeten bepaald worden door de mensen die het belangrijk vinden.
Waar ik dan ookmeer achter had gestaan was een oproep aan mensen om niet op één van de nummers uit de top 3 te stemmen. Hiermee zorg je niet er niet voor dat er gestemd word op één ander nummer waardoor die stijgt maar kan je er wel voor zorgen dat deze nummers minder stemmen krijgen, mits mensen het met je eens zijn.

Denk daarbij dat er een goede reden is dat de top 3 redelijk gelijk blijft over de jaren. Het zijn ten eerste goeie nummers en misschien nog wel belangrijker memorabele nummers. Ook is de grootste deel van de mensen die luistert/stemt denk ik wel van een wat oudere generatie waardoor dit soort memorabele nummers er toch snel in zullen komen.

Misschien is het zelfs een stukje dat mensen niet van verandering houden of een soort van strijd dat je twee groepen hebt, mensen die willen dat de huidige nummer 1 niet word ingehaald door één van de andere nummers uit de top 3 en mensen die juist hun best doen om één van de andere top 3 nummers omhoog te krijgen.

Bohemiam Rhapsody heeft ook niet altijd op nummer 1 gestaan gedeeltelijk door zijn eigen succes waarschijnlijk. Als je altijd nummer 1 staat gaan mensen niet meer zo snel op je stemmen omdat ze het gevoel hebben dat hun stem misschien beter ergens anders voor gebruikt kan worden. Want hij komt toch wel op positie 1 te staan toch?

Image

Trakt Profiel - My Anime List
Spoiler: weergeven
Sonata Arctica - I Have A Right wrote:I have a right to be heard
To be seen, to be loved, to be free
To be everything I need to be me
To be safe
To believe
In something

Fran
Beheerder
Beheerder

Post by Fran » Thu 19 Nov 2015, 10:02

Vanaf morgen kan er gestemd worden!

Twitter last.fm ko-fi?

Image

Chachamaru
Bangya
Bangya

Post by Chachamaru » Thu 19 Nov 2015, 14:34

Ohhh, nou dan ga ik toch maar is kijken wat voor nummers er zijn.

Image

hide / X Japan / Kami / Malice Mizer / Chachamaru / Vaniru / Buck-Tick

Fran
Beheerder
Beheerder

Post by Fran » Fri 20 Nov 2015, 10:03

Er zijn er genoeg en je mag ook liedjes voorstellen die niet in de suggesties voorkomen. ;)

Als ik ga stemmen, ga ik sowieso iets van Simple Minds doen. Misschien wel Alive and Kicking. Erg goed liedje, sowieso zit daar emotie achter. Status Quo met Whatever You Want is zo'n zelfde.

Twitter last.fm ko-fi?

Image

Fran
Beheerder
Beheerder

Post by Fran » Wed 25 Nov 2015, 12:47

Wie heeft er al gestemd?

Twitter last.fm ko-fi?

Image

Fran
Beheerder
Beheerder

Post by Fran » Wed 25 Nov 2015, 16:13

Zo is er een gesprek op de radio over de actie (Pokemon theme song in top 2000), NPO 2 vanaf 16.20 uur.

Twitter last.fm ko-fi?

Image

Fran
Beheerder
Beheerder

Post by Fran » Wed 25 Nov 2015, 18:34

Fran wrote:Zo is er een gesprek op de radio over de actie (Pokemon theme song in top 2000), NPO 2 vanaf 16.20 uur.
Voor iedereen die het gemist heeft.
Klik

Twitter last.fm ko-fi?

Image

belsammael
Otaku
Otaku

Post by belsammael » Thu 26 Nov 2015, 15:51

Ik heb gestemd. De Pokemon Theme Song gaat ook mee, maar ik heb stiekum ook JAM Project met "The Hero" aangedragen. Want je weet het maar nooit he... ;)

- Voorzitter Stichting 'Abunai!'

Fran
Beheerder
Beheerder

Post by Fran » Thu 26 Nov 2015, 15:58

Haha, ik heb zelf andere Japanse favorieten toegevoegd. Maar dat zal wel niks worden.

Twitter last.fm ko-fi?

Image

belsammael
Otaku
Otaku

Post by belsammael » Thu 26 Nov 2015, 16:20

...misschien moeten we volgend jaar ook een facebook event starten.. ;)

- Voorzitter Stichting 'Abunai!'

Fran
Beheerder
Beheerder

Post by Fran » Thu 26 Nov 2015, 16:32

Als we het dan al niet vergeten zijn. xDD

Ik heb niet eens voor Slayer gekozen, was een paar jaar terug een actie voor.

Twitter last.fm ko-fi?

Image

Post Reply