Parijs aanslagen 13/11/2015

Alles wat niet thuishoort in bovenstaande subfora hebben een eigen stekkie in de Dagelijkse Dingen subforum. Gebeurtenissen in de wereld, maar ook in jouw eigen wereld kan je hier kwijt. Van school tot aan je favoriete (non-Japanse) muziek, boeken, tot aan games, computers, gadgets, discussies en andere onderwerpen.

Moderator: Fran

Fran
Beheerder
Beheerder

Re: Parijs aanslagen 13/11/2015

Post by Fran » Mon 16 Nov 2015, 12:38

Ze hadden kaarsjes aangestoken in de kantine. Gordijnen dicht. En ik had de beamer aangezet. Het was op verzoek gedaan, werd zeer gewaardeerd.

Twitter last.fm ko-fi?

Image
Vragen en suggesties? Stuur mij een PM! Of drop het in (een nieuw onderwerp in) Forum Q&A.

Chachamaru
Bangya
Bangya

Post by Chachamaru » Mon 16 Nov 2015, 14:00

hier in Berlijn waren we ook stil.

Image

hide / X Japan / Kami / Malice Mizer / Chachamaru / Vaniru / Buck-Tick

Cypher
Moderator
Moderator

Post by Cypher » Mon 16 Nov 2015, 17:55

Fran wrote:Zo om 12.00 uur is er 1 minuut stilte. Wie doet hier aan mee?

Bij mijn bedrijf willen ze dat dus doen, ik moet een beamer aansluiten en een livestream opzetten.
Hier op het werk werd er ook aan mee gedaan. Iedereen deed respectvol mee. Al was er één persoon die dacht dat hij wel even heen en weer kon lopen naar z'n kluisje en zijn jas aan kon trekken etc. om zijn pauze op die manier met 1 minuut te verlengen. Dat werd niet echt gewaardeerd.

De minuut stilte hoeft van mij eigenlijk niet maar heb wel respect voor de mensen die dit wel graag doen. Zijn toch mensen die er mee zitten, vooral omdat het plots zo dichtbij komt.

Ik probeer er zelf niet al teveel aandacht aan te schenken. Uiteraard is het altijd tragisch als er zo iets gebeurt, ongeacht het hoeveelheid mensen dat het treft. Maar heb niet het idee dat dit bij draagt aan het vinden van een oplossing. Voelt meer als "Oké we hebben er een minuutje bij stil gestaan, nu kunnen we weer verder gaan alsof er niets gebeurt is."

Image

Trakt Profiel - My Anime List
Spoiler: weergeven
Sonata Arctica - I Have A Right wrote:I have a right to be heard
To be seen, to be loved, to be free
To be everything I need to be me
To be safe
To believe
In something

Cypher
Moderator
Moderator

Post by Cypher » Mon 16 Nov 2015, 22:27

Anonymous heeft ook weer besloten zich hiermee te bemoeien, vraag me af waar ze zich niet mee bemoeien tegenwoordig eigenlijk...
Ik vraag me af of het een goed plan is om de Islamitische staat in zijn geheel aan te gaan vallen. Maar dat gezegd, ik heb geen idee hoe de politieke situatie daar is.

Image

Trakt Profiel - My Anime List
Spoiler: weergeven
Sonata Arctica - I Have A Right wrote:I have a right to be heard
To be seen, to be loved, to be free
To be everything I need to be me
To be safe
To believe
In something

Fran
Beheerder
Beheerder

Post by Fran » Mon 16 Nov 2015, 22:28

Volgens mij houdt Anonymous zich bezig met veel projecten momenteel. Dit is nog 1 in de lijst van operaties.

Twitter last.fm ko-fi?

Image
Vragen en suggesties? Stuur mij een PM! Of drop het in (een nieuw onderwerp in) Forum Q&A.

DragonNL
Otaku
Otaku

Post by DragonNL » Mon 16 Nov 2015, 23:41

Fran wrote:Zo om 12.00 uur is er 1 minuut stilte. Wie doet hier aan mee?

Bij mijn bedrijf willen ze dat dus doen, ik moet een beamer aansluiten en een livestream opzetten.
Ik doe nooit mee met die stiltes. Ik ga mijn gedachtes niet mengen met die mensen die het zogenaamd goed voor hebben met de wereld, maar ondertussen wel de vluchtelingen het land uit willen, niet stilstaan bij die boten die omslaan waar gerust 400 tot 700 man per keer bij omkomt (want ja "dan moet je maar in je eigen land blijven..."), en daarbij ook nog eens te beroerd zijn om zorgen dat hun eigen overheid stopt met bombarderen waar zoveel mensen door doodgaan. Want ondertussen gaat de oorloog in Syria en dergelijke wel gewoon door. Want er is daar pas 4.000.000 man gestorven. En waar is hun minuut stilte? Nee maar die 120 mensen in Frankrijk zijn zo zielig..
En dan noemt iedereen hier zich nog mens ook. Nee ik doe er niet aan mee. Gelukkig kon ik voor 12e al de pauze in en muziek aan zetten zodat ik lekker met andere dingen bezig kon zijn.

Trouwens doet het me ook weer denken aan dit: https://www.youtube.com/watch?v=zIRm81u2jNk

Image

Fran
Beheerder
Beheerder

Post by Fran » Tue 17 Nov 2015, 20:22

En we zijn een paar dagen verder en er wordt al over volgende aanslagen gepraat.

Mensen die in hetzelfde pand als die van GeenStijl zitten voelen zich niet veilig.
http://nos.nl/op3/artikel/2069737-medeh ... ields.html

Ik vroeg mij af of dit wel echt was? Al zie ik op deze website niet zo 1 2 3 datzelfde bericht. Wel dit: https://www.nctv.nl/actueel/nieuws/terr ... 6&cs=60005

Oefenduel tussen NL en DE is afgelast, vanwege terreurdreiging. http://bnonews.com/news/index.php/news/id2595

Twitter last.fm ko-fi?

Image

Fran
Beheerder
Beheerder

Post by Fran » Wed 25 Nov 2015, 21:42

Voor wie interesse heeft. Dit was de band die speelde in Le Bataclan op het moment dat de terroristen binnen kwamen lopen.

Twitter last.fm ko-fi?

Image

Fran
Beheerder
Beheerder

Post by Fran » Wed 17 Feb 2016, 12:04

Eagles of Death Metal terug in Parijs voor emotioneel weerzien http://www.nrc.nl/nieuws/2016/02/17/eag ... l-weerzien

Twitter last.fm ko-fi?

Image

Fran
Beheerder
Beheerder

Post by Fran » Mon 14 Nov 2016, 11:52

Misschien wel fijn om te weten: Bataclan is weer open.

Twitter last.fm ko-fi?

Image

Chachamaru
Bangya
Bangya

Post by Chachamaru » Thu 24 Nov 2016, 15:04

En nu hopen dat zoiets vreselijks nooit meer gebeurd, zeker niet daar.

Image

hide / X Japan / Kami / Malice Mizer / Chachamaru / Vaniru / Buck-Tick

Post Reply