[Film] Welke film heb je als laatst gezien?

Alles wat niet thuishoort in bovenstaande subfora hebben een eigen stekkie in de Dagelijkse Dingen subforum. Gebeurtenissen in de wereld, maar ook in jouw eigen wereld kan je hier kwijt. Van school tot aan je favoriete (non-Japanse) muziek, boeken, tot aan games, computers, gadgets, discussies en andere onderwerpen.

Moderator: Fran

Cypher
Moderator
Moderator

Re: [Film] Welke film heb je als laatst gezien?

Post by Cypher » Sun 07 Aug 2016, 20:58

Batman: The Killing Joke. Zag dat er een bluray versie was en heb over het verhaal zelf, uit de stripboeken, regelmatig wat gehoord. Nog nooit zelf gelezen echter. Maar dacht laat ik deze film dan eens gaan kijken om te zien wat het is en had er best goeie hoop in eigenlijk als ik naar de coverart keek.

Image

De animatie en stijl was verder ook helemaal prima trouwens. Maar het ging mis bij het verhaal. Het begon al erg vreemd met een stukje dat voornamelijk over Batgirl ging. Was wel een poging om te laten zien bij haar karakter wat er kan gebeuren met een persoon in een vergelijkbare situatie als Batman maar het voelde overbodig. Het was beter geweest om die tijd te spenderen aan Batman en te laten zien hoe hij langzaam aan deze invloeden merkt. Nu word een extra personage gebruikt om de ontwikkeling van een andere personage uit te leggen.

Er zijn in dit een aantal momenten welke echt goed aanvoelen, zoals een aantal momenten met de Joker waarbij ze het echt duister weten te maken en laten zien hoe hij "gestoord" hij is. Maar voor de rest is het zelden echt spannend of interessant om naar te kijken.

Ik kan het niet vergelijken met het originele bron materiaal omdat ik dit niet gelezen heb. Wil dit alsnog wel eens een keer gaan doen omdat ik deze zoals eerder aangegeven al aantal keren naar boven heb horen komen. Maar als film wist hij me niet voldoende te vermaken helaas.

Als ik dit een cijfer zou moeten geven denk ik aan een 6/10.

Image

Trakt Profiel - My Anime List
Spoiler: weergeven
Sonata Arctica - I Have A Right wrote:I have a right to be heard
To be seen, to be loved, to be free
To be everything I need to be me
To be safe
To believe
In something

Cypher
Moderator
Moderator

Post by Cypher » Mon 08 Aug 2016, 21:24

Derde film in korte tijd. Ben op dreef?
Batman v Superman gekeken. Had er al niet teveel positieve dingen over gehoord dus had al een wat lagere verwachting.

Effecten waren in principe prima. Was echter weer de manier hoe ze het opbouwden die me teleurstelde.
DC moet echt leren hoe ze een wereld bouwen en karakters langzaam uitwerken. Ze proberen feitelijk de karakter te ontwikkelen van de twee grootste helden die ze hebben in één film. Wat zonde is aangezien zowel Superman als Batman hun eigen eigen films hebben gehad. Maar in het geval van Batman lijkt het erop dat ze dit compleet uit het raam gegooid hebben en vrijwel geheel overnieuw zijn begonnen.
Ik begrijp wel dat het lastig is om verder te gaan waar je was me een nieuwe acteur en ja ze hebben de eerdere Nolan films geprobeerd af te sluiten. Maar hierdoor loop je dus nu tegen het probleem dat ze Batman geheel opnieuw moeten introduceren nu.

De Superman verhaallijnen hebben ze echter niet gewist maar met het succes van de eerdere films van Superman en het tekort aan echt een ontwikkeling naar mijn gevoel heeft dit ook weinig uitgehaald. Daarbij is er een vrij veel gebruikte badguy terug, niet op positieve manier.
Eigenlijk twee, Lex en Doomsday krijgen een rol. Maar vind Doomsday het meest cliché inmiddels. Is een prima vijand maar dit is de zoveelste keer dat we hem tegen komen in een Superman film. Maakt het ook niet beter dat hij eigenlijk werd neergezet als een soort eindbaas van de film.
De vijandigheid tussen Batman en Superman aan het begin voelt helemaal niet goed uitgewerkt. Voelt meer alsof ze dit moesten doen maar niet echt een manier konden vinden om dit overtuigend op het scherm te zetten.

Een film behoeft daarbij geen "eindbaas", het is geen computerspel waarbij je aan het eind het gevoel wilt hebben alsof je iets groots hebt overkomen. In een film is het belangrijker dat de karakters gegroeid zijn en ja ze moeten wel wat overkomen maar vaak is het beter als ze qua karakter of emotie echt gegroeid zijn aan het einde.

Alsof het nog niet genoeg is dat ze twee karakters vrijwel compleet moeten uitwerken hebben ze het ook nog op hun genomen om alles klaar te zetten voor de Justice League. Dat moest ook nog verwerkt worden in deze film dus.

Het is niet dat ik ze niet snap. Ze willen naar iets groots toe werken en Justice League is zo'n beetje het enige wat groter is dan een film met Batman en Superman. Maar heb het gevoel alsof ze zich daar naar toe aan het haasten zijn. Had liever gehad dat ze nog een poging hadden gedaan om een film te maken met alleen Batman en Superman. Hierbij echt te richten op de karakters zelf en te zorgen dat je hiermee een band met ze krijgt. Daarna haden ze in deze flm de tijd die ze nu aan deze ontwikkeling hebben besteed kunnen gebruiken om de vijandigheid tussen de twee uit te werken en de Justice League goed te introduceren.

Vrijwel alles wat mis is aan deze film lijkt te komen door het feit dat ze teveel dingen te snel nu willen doen. Wat niet erg raar is met ontvangst van de Superman films. De Batman films hiervoor deden het altijd wel goed maar aangezien ze een nieuwe acteur hebben en besloten hebben om verder te gaan in de Superman universum met een geheel nieuwe Batman kan ik begrijpen dat het eng is om hem een eigen film te geven. Als ze Batman een eigen film hadden gegeven en het kreeg een even kritisch ontvangst als de Superman films dan hadden ze een groter probleem. Daarbij ligt de druk er bij Batman meer op wegens de eerdere successen onder deze franchise en het feit dat mensen het wel gaan vergelijken.

Ik hoop echt dat DC vlug een beetje in een lekkere groove weet te komen in hun film universum en niet meer de nood voelt om altijd alles maar groter en spectaculairder te maken. Soms vind je ware kunst in de simpele dingen. Mijn tip aan DC zou dan ook zijn om het klein te maken maar te letten op de details, de karakter en niet op overweldigende actie en explosies.

Deze film krijgt wat mij betreft een 6,5 / 10

Image

To be safe
To believe
In something

Fran
Beheerder
Beheerder

Post by Fran » Tue 09 Aug 2016, 12:55

Cypher wrote:Vandaag is zo'n dat dat ik er niet helemaal bij ben. Maar had wel zin om even een film te kijken.
Als gevolg zoek ik dan een film die ik al ergens heb maar die ik niet echt heel graag wil zien. Ben bang om anders kleine dingetjes te missen in zo'n film. Dus kom dan vaak uit op een film waarvan ik wel nieuwsgierig ben hoe het gaat zijn maar waar ik niet om sta te springen om hem te kijken.

Dit keer ben ik daardoor een film gaan kijken die bijna de hele wereld al zo'n 3 jaar geleden gezien heeft. Frozen.

Moet zeggen dat ik het een goeie film vond. Het loopt allemaal erg mooi in elkaar over en voelt als een groot geheel. Daarbij weet de film een goeie balans te vinden in wanneer het wel een typische Disney film is en wanneer het van de standaard formule afwijkt om je een interessante twist te geven.

Ik kan begrijpen waarom zo'n film zo gewaardeerd werd aangezien het iets nieuws is en onverwachts voor een Disney film.
Frozen is zo'n film die ik dankzij de grote hype die ontstond nooit heb gekeken. Ik weet niet, het spreekt mij niet aan om te kijken.

Twitter last.fm ko-fi?

Image
Vragen en suggesties? Stuur mij een PM! Of drop het in (een nieuw onderwerp in) Forum Q&A.

Cypher
Moderator
Moderator

Post by Cypher » Tue 09 Aug 2016, 14:19

Dat was mijn gevoel daar ook een beetje bij. Maar had hem al wel op computer staan. Daarbij is het ook geen slechte film hoor. Niet zo geweldig als je zou denken dat het is maar zeker verfrissend als je de oudere Disney films gewoon bent.

Zou er geen haast mee maken om hem te kijken maar mocht je eens niets beters te kijken hebben, geef hem eens een kans. :)

Image

To be safe
To believe
In something

Fran
Beheerder
Beheerder

Post by Fran » Thu 23 Mar 2017, 21:46

After The Storm en Harmonium, beide vanmiddag.

Twitter last.fm ko-fi?

Image
Vragen en suggesties? Stuur mij een PM! Of drop het in (een nieuw onderwerp in) Forum Q&A.

belsammael
Otaku
Otaku

Post by belsammael » Sun 21 May 2017, 09:26

Guardians of the Galaxy, deel 2. En dat was zeker de moeite waard. Het verhaal vond ik wat warrig en lastig op gang komen, maar de dynamiek tussen de personages en de vlotheid waarin alles gebeurt (en de goede hoeveelheid humor uiteraard) maken dat meer dan goed. :)

- Voorzitter Stichting 'Abunai!'

Post Reply