Ochtendmens of avondmens?

Alles wat niet thuishoort in bovenstaande subfora hebben een eigen stekkie in de Dagelijkse Dingen subforum. Gebeurtenissen in de wereld, maar ook in jouw eigen wereld kan je hier kwijt. Van school tot aan je favoriete (non-Japanse) muziek, boeken, tot aan games, computers, gadgets, discussies en andere onderwerpen.

Moderator: Fran

Post Reply

Wat ben jij?

Ochtendmens
1
25%
Avondmens
3
75%
Hans Anders
0
No votes

Total votes: 4

Fran
Beheerder
Beheerder

Ochtendmens of avondmens?

Post by Fran » Thu 22 Sep 2016, 09:07

Ben je meer een ochtendmens of een avondmens of bestaat er iets als dat je beide kan zijn?

Ik ben zelf een avondmens. In de avond (als het donker is) begin ik op te leven. Maar omdat ik de volgende dag vroeg op moet staan, is dat niet echt mogelijk. Ik moet mijzelf dus aanpassen naar een patroon die niet bij mij past.

Twitter last.fm ko-fi?

Image
Vragen en suggesties? Stuur mij een PM! Of drop het in (een nieuw onderwerp in) Forum Q&A.

Shizu
Cosplay Fanatic
Cosplay Fanatic

Re: Ochtendmens of avondmens?

Post by Shizu » Thu 22 Sep 2016, 09:47

Ochtendmens hiero denk ik, al ben ik geen super ochtendmens ofzo. Ik lees vaak dingen dat ochtendmensen om 4 uur al opstaan ofzo. Laat ik dat maar niet doen. Ik lig vaak 9/10 uur al te slapen en wordt rond een uurtje of 5/6 wakker. (Voornamelijk omdat dit gewoon moet, maar moeite heb ik meestal niet. Mis alleen veel aangezien er voor mijn gevoel meer avondmensen zijn dan ochtendmensen.) In weekenden een uurtje later. Vaak geen moeite met opstaan (tenzij ik maar 3 uutjes heb geslapen, das logisch) Enige momenten dat ik laat op blijf zijn met concerten of feestjes (zelden), maar helaas werkt mij ritme te goed en verwacht mij maar gewoon rond 6/7 uur in de ochtend dan al weer actief te zijn.

In Japan was dit echter anders, toen sliep ik rond 1 uur 's nachts en stond ik rond een uurtje of 9 op. Als je dat dan vertaald naar Nederlandse tijd kom je dan wel weer op een ochtendmens ritme uit haha...

Image

Raito
Otaku
Otaku

Post by Raito » Thu 22 Sep 2016, 12:05

ochh k was eigenlijk een avond/nachtmens. Op kot was k soms tot 2u snachts bezig, ng genoeg energie enz xd Maar na mn werk is dat toch wat verandert. Daarvoor moest k om half 5 op dus ging ook veel eerder slapen. Nu ben k ook echtwel moe om 22u ofz dusja t is een beeetje omgekeerd geworden xd Echt vroeg sta k ook nie op maar toch om eeen redelijk uur en soms vroeg als k naar school moe xd

Image

Fran
Beheerder
Beheerder

Post by Fran » Thu 22 Sep 2016, 12:09

Ik krijg dat ritme er wel in van het vroege opstaan, maar toch gaat dat mij niet makkelijk af. Ik word er echt niet blij van, haha.

Twitter last.fm ko-fi?

Image
Vragen en suggesties? Stuur mij een PM! Of drop het in (een nieuw onderwerp in) Forum Q&A.

Raito
Otaku
Otaku

Post by Raito » Thu 22 Sep 2016, 12:11

haha nee idd blij wordt k er ook nie echt van xd

Image

Shizu
Cosplay Fanatic
Cosplay Fanatic

Post by Shizu » Thu 22 Sep 2016, 16:16

Ik word er niet blij van maar vind het gewoon niet erg ofzo? Plus ik heb dan het gevoel dat ik wat aan me dag heb als ik bijvoorbeeld in weekenden vroeg opsta.

Image

Cypher
Moderator
Moderator

Post by Cypher » Thu 22 Sep 2016, 19:47

Ik ben van nature een avond mens. Heeft er denk ik ook mee te maken dat ik normaal niet echt moe word tot ik eenmaal op bed lig. Al ben ik op dit moment hele dag moe, ben nu meer avond mens omdat ik overdag regelmatig in slaap val en dan 's avonds pas wakker ben. :oops:

Maar als ik beetje goed fit ben dan wil ik niet uit bed komen als ik eenmaal lekker lig maar wil niet terug naar bed gaan als ik er eenmaal uit ben. Sowieso vind ik het wel fijn dat het 's avonds gewoon wat rustiger aanvoelt. Heb dankzij werk wel ritme dat het overdreven uitslapen er niet meer in zit. Als ik laat op bed ga wil ik echter nog wel eens slapen tot uur of 9, met laat bedoel ik dan 3 a 4 uur 's nachts. Maar anders ben ik om 6 uur al wakker ongeveer en voer ik een heuse strijd om nog één a twee uurtjes te kunnen blijven liggen.

Image

Trakt Profiel - My Anime List
Spoiler: weergeven
Sonata Arctica - I Have A Right wrote:I have a right to be heard
To be seen, to be loved, to be free
To be everything I need to be me
To be safe
To believe
In something

Fran
Beheerder
Beheerder

Post by Fran » Thu 22 Sep 2016, 21:12

Hoe later op de avond, hoe meer mensen slapen of juist relaxen en je niet storen. Heerlijk!

Twitter last.fm ko-fi?

Image

Shizu
Cosplay Fanatic
Cosplay Fanatic

Post by Shizu » Fri 23 Sep 2016, 06:26

Andersom ool, hoe eerder op de dag, hoe minder mensen wakker zijn ;)

Maare de avondmensen lopen al uit zoals verwacht :p

Image

Fran
Beheerder
Beheerder

Post by Fran » Sat 17 Mar 2018, 11:15

Ik merk de laatste tijd dat ik geen van beide ben. Door mijn gezondheid lig ik vroeg in bed en als ik wakker word in de ochtend ben ik doodop.

Twitter last.fm ko-fi?

Image

Shizu
Cosplay Fanatic
Cosplay Fanatic

Post by Shizu » Sat 17 Mar 2018, 23:16

Ik ben zelfs in Japan een ochtendmens. Vandaag sinds half 7 wakker zonder wekker. Blijf nog lekker liggen en dingen op me telefoon doen. Winkels gaan pas 11 uur open, das het nadeel hier...

Image

Fran
Beheerder
Beheerder

Post by Fran » Sat 17 Mar 2018, 23:25

Wel lekker dat je je zo kunt aanpassen in Japan. :)

Twitter last.fm ko-fi?

Image

Post Reply