5 keer ontspannen tijdens de banenjacht

Alles wat niet thuishoort in bovenstaande subfora hebben een eigen stekkie in de Dagelijkse Dingen subforum. Gebeurtenissen in de wereld, maar ook in jouw eigen wereld kan je hier kwijt. Van school tot aan je favoriete (non-Japanse) muziek, boeken, tot aan games, computers, gadgets, discussies en andere onderwerpen.

Moderator: Fran

Post Reply
Fran
Beheerder
Beheerder
Hoe vaak ben je naar Japan geweest?: 1

5 keer ontspannen tijdens de banenjacht

Post by Fran » Mon 18 Dec 2017, 00:24

Als je al even op zoek bent naar een baan, dan kan het best wel stressvol zijn als je steeds die afwijzingen ontvangt in de mailbox. Al helemaal als je een uitkering ontvangt van de gemeente, want die partij verwacht dat je een tegenprestatie doet om zo snel mogelijk uit de uitkering te komen. Het wordt niet voor niets gezegd dat het vinden van een nieuwe baan een fulltime baan op zich is.

Image

Toch is het zaak niet dag en nacht te gaan denken aan het vinden van een baan. Je moet een uitlaatklep hebben om te kunnen ontspannen en gemotiveerd te blijven bij het zoeken van een nieuwe baan. Ik heb vijf suggesties op een rij gezet die eventueel kunnen helpen om even je gedachten elders op te zetten, want geef toe: soms is het nodig om even te ontspannen.

1. Wandelen
Een stadswandeling maken, of juist een wandeling door de natuur, kan best ontspannend werken. Vooral als je op bepaalde punten een aantal mooie foto’s maakt van de omgeving, om er later nog eens van te genieten. Daarbij is het belangrijk dat je geregeld in beweging bent, dus al met een wandeling van een half uur zit je al goed!

2. Schilderen
Je hoeft niet per definitie goed te zijn in het perfect schilderen van figuren op het canvas. Zelfs iets abstracts op het canvas plaatsen kan al ontspannend genoeg werken. Het zorgt ervoor dat je er niet bij hoeft na te denken en het resultaat kan soms best mooi zijn. Zet je favoriete muziek op en ga los op het canvas!

3. Een boek lezen
Voor mij werkt het al ontspannend als ik door de bibliotheek loop op zoek naar een goed (informatief) boek. Ik vind het geweldig om door de boeken te snuffelen. Een boek is pas echt goed als je je gedachten ermee kunt verzetten, al helemaal als je een roman leest die je van het begin tot het eind boeit, en eventueel naar meer doet verlangen. Kortom: pak een boek, een bak thee of koffie met misschien wat lekkers en begin met lezen! Mocht je geen fan zijn van lange verhalen, dan kun je misschien kiezen voor een stripboek of juist de Japanse variant, de manga.

4. Mediteren
Een aantal minuten per dag mediteren kan al positief werken op jezelf als persoon. Het brengt je tot rust en je laat stress los. En dat laatste is natuurlijk van harte welkom voor de werkzoekenden. Er zijn inmiddels vele boeken, video’s en websites te vinden die je kunnen informeren over hoe je het beste kunt beginnen met mediteren. In principe is het heel simpel: vind een comfortabele zitpositie, doe je ogen dicht voor een minuut en richt je op de ademhaling. Je kunt eventueel affirmaties tegen jezelf zeggen terwijl je in- en uitademt. Het is belangrijk om te weten: er is geen goed of fout bij mediteren, doe het op je eigen manier. Het belangrijkste is dat je zult ontspannen en je beter de wereld aankan.

5. Een nieuwe hobby vinden
Voor mij persoonlijk heeft het vinden van een hobby mij heel veel geholpen. Het heeft mij nieuwe dingen geleerd die ik in het dagelijks leven en zelfs tijdens mijn werk goed kan gebruiken. Wie weet vind je juist een nieuwe passie die je voor de juiste afleiding kan werken tussen het vinden van een baan door. Mocht de passie naarmate je er meer tijd in stopt de overhand krijgen, dan is het misschien een idee om van je passie je werk te maken.

Twitter last.fm ko-fi?
Image
Vragen en suggesties? Stuur mij een PM! Of drop het in (een nieuw onderwerp in) Forum Q&A.

Post Reply