AVO Meeting Antwerpen || discussie topic

Zin in een meeting? Kijk dan hier of er een meeting gepland is en meld je aan!
Saki
Hello Kitty fan
Hello Kitty fan
Hoe vaak ben je naar Japan geweest?: 0

Re: AVO Meeting Antwerpen || discussie topic

Post by Saki » Mon 17 Mar 2014, 01:19

Kleine aanpassing, Irasshai is niet in Gent, maar in Antwerpen =P

Fran
Beheerder
Beheerder
Hoe vaak ben je naar Japan geweest?: 1

Post by Fran » Mon 17 Mar 2014, 10:18

Bedankt voor je bijdrage.

Maar alsnog, we komen niet tot een meeting hier. We zitten hier al een aantal jaren mee te praten, maar geen acties. Dat maakt het erg moeilijk om tot een meeting te komen. Ik was afgelopen vrijdag nog in Brussel, maar vrijdag is een rotdag voor velen. Al was Siata-Chan er wel op vrijdag. Katrien was er zondag.

En dan moeten we er rekening houden dat het voor iedereen te doen is. En dat iedereen ook echt komt en niet van: "Ja, leuk. Misschien kom ik." Want misschien, dat weten we allemaal is gewoon een nee.

Mocht iemand een idee hebben voor een meeting, dan is diegene gewoon welkom om een nieuw topic te starten.

:)

Twitter last.fm ko-fi?
Image
Vragen en suggesties? Stuur mij een PM! Of drop het in (een nieuw onderwerp in) Forum Q&A.

Saki
Hello Kitty fan
Hello Kitty fan

Post by Saki » Tue 18 Mar 2014, 21:48

*beetje biased* Atsusacon =P

Ik ken een groep die regelmatig wel eens in Antwerpen samenkomen om bordspelen te spelen, zijn ook allemaal animanga fans mss kunnen we daar bij aansluiten?

Fran
Beheerder
Beheerder

Post by Fran » Tue 18 Mar 2014, 22:12

Een evenement is geen slecht idee, want dan heb je meteen al een idee wat je kan doen om de dag door te komen.

Twitter last.fm ko-fi?
Image
Vragen en suggesties? Stuur mij een PM! Of drop het in (een nieuw onderwerp in) Forum Q&A.

Shizu
Cosplay Fanatic
Cosplay Fanatic
Hoe vaak ben je naar Japan geweest?: 4

Post by Shizu » Thu 20 Mar 2014, 16:47

16 april Amazing Spiderman 2 meeting? xD
Haha nee hoor xD

Spitch TVB
Maid Cafe owner
Maid Cafe owner

Post by Spitch TVB » Fri 21 Mar 2014, 11:15

Fran wrote:Bedankt voor je bijdrage.

Maar alsnog, we komen niet tot een meeting hier. We zitten hier al een aantal jaren mee te praten, maar geen acties. Dat maakt het erg moeilijk om tot een meeting te komen. Ik was afgelopen vrijdag nog in Brussel, maar vrijdag is een rotdag voor velen. Al was Siata-Chan er wel op vrijdag. Katrien was er zondag.
Leiden en Utrecht waren voor de meeste mensen haalbaarder dan Antwerpen omdat de meesten nu eenmaal Nederlanders zijn en er (voor zover ik zie) toch goedkoper gereisd kan worden in eigen land met het OV dan wanneer wij, Belgen en andere buitenlanders, dat doen. Beetje verder wordt er meteen ook gesproken over 'tijd' en 'geld', maar denk eens even... Ik heb ook steeds moeten overnachten wanneer ik kwam. Ik heb ook meer dan 50 euro neer moeten tellen voor vervoer alleen al, heen en terug. Het is geen onoverkomelijke zaak. Wie niet wil komen om redenen als reistijd en geld, die wil het eigenlijk gewoon niet in mijn ogen. Tijd is inderdaad ook zo'n ding, want het is niet omdat ik bijvoorbeeld liever de zaterdag uitga dat iedereen van jullie dat wil. Ik ben er zeker van dat er heel wat van jullie op zaterdag andere dingen hebben gepland en liever op een zondag zouden komen, maar dat maakt het dan natuurlijk niet mogelijk om lang te blijven omdat je dan die lange reis terug moet maken voor het te laat is om op maandag nog uit je bed te geraken. Er zal altijd wat zijn en het is niet omdat er een dag gepland is in Antwerpen dat elke Belg aanwezig zal zijn. Er zijn heel wat dagen in een jaar, maar de kans is er altijd dat net die dag gekozen wordt waarop meer dan de helft niet kan of wil komen. Maar dat is hetzelfde met een dag in Nederland en jullie Nederlanders. Het is niet omdat er een meet is, dat iedereen aanwezig is. Toch? Dus dat van die afstand vind ik als Belg een klein beetje bull. Wat we kunnen doen is een kleine meet georganiseerd door de Belgen houden en Nederlanders ook uitnodigen. Niet met die woorden natuurlijk, maar dan krijg je een beetje hetzelfde effect als een meet in Nederland: je geeft je doelgroep een dag om samen te zijn en Fran te leren kennen en met wat geluk zitten er ook nog andere mensen erbij uit Nederland die ECHT willen komen.
Fran wrote:En dan moeten we er rekening houden dat het voor iedereen te doen is. En dat iedereen ook echt komt en niet van: "Ja, leuk. Misschien kom ik." Want misschien, dat weten we allemaal is gewoon een nee.
Zie mijn antwoord boven. Misschien is niet meteen een nee. Voor zover ik het zie is een misschien meestal een nee bij mensen die verder wonen of waarvan het transport een probleem is, maar is het een 'als ik zin heb, passeer ik' voor mensen die in de buurt wonen. Die wachten dan echt tot het moment zelf.

Image
[Ayo'a Ibori] [SMN] [RDM] [Zodiark][Serpent]

Fran
Beheerder
Beheerder

Post by Fran » Fri 21 Mar 2014, 11:28

Zelfs in Nederland zijn er weinig meetings vanuit AVO. Juist om dezelfde reden als wat gebruikt wordt naar België toe: Geld is het voornaamste en daarnaast ook nog tijd (reistijd). En dan ook nog zoiets: Interesse!

Ik kan prima naar Antwerpen of Brussel komen. Inderdaad kost het mij klauwen met geld, maar als er iets tegenover staat (ik ontmoet AVO leden, leuke dag, gezelligheid, nieuwe momenten om over te schrijven), dan is het prima. Maar dan moeten er wel mensen komen. Ik heb zelfs een aantal jaren terug gedacht: wat als we een potje maken en de lange reizigers ondersteunen met wat geld? Maar ik heb het idee snel laten varen. (Zou iemand een auto hebben en dus benzine verdelen, dan zou het misschien voor de Nederlanders misschien beter te behappen zijn om naar een plek in België te gaan.) Is er nou werkelijk interesse in een Antwerpen meeting? Of een Brussel meeting? En het koppelen aan evenementen is leuk, maar tot op heden is er nog niks gebeurd.

Het is dat iemand een bump heeft gegeven voor dit onderwerp, maar dit onderwerp heeft merendeels van de tijd stil gelegen. Er is weinig interesse vanuit geheel AVO. En men is te druk om te meeten? Werk? Studie?

Echt jammer hoor!

En niet vergeten, inderdaad. Spitch TVB is naar Utrecht geweest voor de AVO Picknick, voor de Japanmarkt in Leiden en toen ik in december 2012 in Brussel was is zij zelfs langsgekomen! Kom op.. als zij het kan! Dan kan een België meeting echt makkelijk.

En er gaat ooit een Hasselt meeting komen. viewtopic.php?f=14&t=1518&p=97104&hilit=hasselt#p97318

Twitter last.fm ko-fi?
Image

Post Reply