Wat vinden jullie leuk om te doen tijdens een meeting?

Zin in een meeting? Kijk dan hier of er een meeting gepland is en meld je aan!
Dj_Robintje
Anime Freak
Anime Freak
Hoe vaak ben je naar Japan geweest?: 0

Re: Wat vinden jullie leuk om te doen tijdens een meeting?

Post by Dj_Robintje » Mon 16 Jul 2012, 20:16

Kijk, erg leuk dat jullie dit topic even nieuw leven inblazen!

We kunnen natuurlijk ook 1 typisch Japanse activiteit doen en 1 die 'gewoon' is :) Dan is een meet toch lekker gevuld =D
Met gewone dingen kan bedoeld worden:
- sporten :)
- winkelen
- iets gaan eten (indien dit past voor alle aanwezigen, want dat kost natuurlijk weer extra ;))
- ...

Image

Zit je met vragen of opmerkingen? Je kan steeds bij mij (en mijn collega's) terecht via PM!

KawaiiPikachu
Otaku
Otaku

Post by KawaiiPikachu » Mon 16 Jul 2012, 20:34

luchia86 wrote:Bento of Kyaraben maken.
Samen Japans praten lijkt me een leuk idee, vind het zelf nog super eng om te doen en weet zelf niet of ik het goed uitspreek.
Samen tekenen.
Anime filmen kijken?
Dat Japans praten moet je juist oefenen :D Het zou wel een mooi moment zijn om uitspraak te oefenen.
Op Livemocha krijg ik van spraakoefening altijd feedback dat ik het (bijna) perfect uitspreek!
Een beetje *bloos bloos* moment maar ik praat dagelijks Japans tegen mijzelf om te oefenen. En als ik de theorie van een les doe zeg ik ook bijna allles na.

Weer even on-topic:
Maar voor mij ligt het er wel erg aan waar en wat we doen voor ik kom. Dat heeft met een paar dingen te maken.
Sushi maken mag je voor mij ook al doorstrepen,, in tegenstelling tot de rijst hou ik juist niet van vis. (wel een paar, maar niet zoals die in sushi)

~KawaiiPikachu~
Image

senoerja
Kawaii menbaa desu ne!
Kawaii menbaa desu ne!

Post by senoerja » Thu 19 Jul 2012, 01:42

Dj_Robintje wrote:Kijk, erg leuk dat jullie dit topic even nieuw leven inblazen!

We kunnen natuurlijk ook 1 typisch Japanse activiteit doen en 1 die 'gewoon' is :) Dan is een meet toch lekker gevuld =D
Met gewone dingen kan bedoeld worden:
- sporten :)
- winkelen
- iets gaan eten (indien dit past voor alle aanwezigen, want dat kost natuurlijk weer extra ;))
- ...

ettooooo.....sporten? O_O winkelen is altijd goed, t zou wel leuk zijn als we ergens of per meeting kunnen uitzoeken welke winkels daar in de buurt japans georienteerd zijn en die bezoeken en ons helemaal t leplazerus kopen aan hello kitty/japanse spullen :) plus n beetje japans praten hier en daar altijd leuk iemand n boombox mee en we draaien japanse muziek doen we meteen een flashmob ook leuk jaaa ik zie t wel zitten

GORRO GORRO GORROOOOOOO!!!

senoerja
Kawaii menbaa desu ne!
Kawaii menbaa desu ne!

Post by senoerja » Thu 19 Jul 2012, 01:45

oooh en kawaiiPikachu wist je dat je ook haring sushi kan maken of gewoon met de soorten vis die je wel lekker vind heb zelfs al een keer een kabeljauw (visstick) sushi voorgeschottelt gekregen echt je kan echt elke soorten vis erin doen oeh oeh lekker lekker heb weer trek

luchia86
Sushi lover
Sushi lover

Post by luchia86 » Thu 19 Jul 2012, 06:32

senoerja wrote:ettooooo.....sporten? O_O winkelen is altijd goed, t zou wel leuk zijn als we ergens of per meeting kunnen uitzoeken welke winkels daar in de buurt japans georienteerd zijn en die bezoeken en ons helemaal t leplazerus kopen aan hello kitty/japanse spullen :) plus n beetje japans praten hier en daar altijd leuk iemand n boombox mee en we draaien japanse muziek doen we meteen een flashmob ook leuk jaaa ik zie t wel zitten
Amstelveen schijnt van die winkeltjes te hebben met veel Japanstuff.

Voor mijn tekeningen, check: http://luchia86.deviantart.com
Voor actueel nieuws omtrent anime, manga, games en Japanse popcultuur, check: http://aniday.nu

Dj_Robintje
Anime Freak
Anime Freak

Post by Dj_Robintje » Thu 19 Jul 2012, 11:59

Sporten kan je erg ruim invullen hoor :p

Bijvoorbeeld lekker Joga doen, of eens rondkijken of er nergens initiatie Judo, Aikido, Kendo, ... kan volgen =D

Maar mijn interesse in Material arts heeft hier wel invloed natuurlijk ;)

Winkeltjes opzoeken kan natuurlijk ook altijd! Daar hebben we nog al aan gedacht...
Misschien kunnen bepaalde knutselwinkeltjes ook interessant zijn (zoals Pippoos), waar ze vaak toch een hele verzameling origami-papier hebben liggen =D

Image

Zit je met vragen of opmerkingen? Je kan steeds bij mij (en mijn collega's) terecht via PM!

KawaiiPikachu
Otaku
Otaku

Post by KawaiiPikachu » Thu 19 Jul 2012, 20:15

Dj_Robintje wrote: Winkeltjes opzoeken kan natuurlijk ook altijd! Daar hebben we nog al aan gedacht...
Misschien kunnen bepaalde knutselwinkeltjes ook interessant zijn (zoals Pippoos), waar ze vaak toch een hele verzameling origami-papier hebben liggen =D
Toch zeker jammer om dan vast te horen dat de Pippoos in Groningen echt bijna niks heeft! Ik ging er eens heen voor een vouwbeen, nou ik moest me echt rotzoeken om dat te vinden :oops: en qua papier.. misschien 2/3 soorten? daar hield het wel mee op. Heb wel een gekocht :P maar nee, ik kan daar echt niet shoppen voor mijn Origami. Bij jou wel meer keuze?

A la topic:

Oke, als je echt met alle vis kan maken is er nog wel een optie :P

Sporten vind ik ook geen slechte optie! Alleen een sport zoals Judo, waarbij toch wel veel aanraking met elkaar is is voor mij dan toch wel een licht probleempje *^_^*

~KawaiiPikachu~
Image

Fran
Beheerder
Beheerder
Hoe vaak ben je naar Japan geweest?: 1

Post by Fran » Thu 19 Jul 2012, 20:24

Er zat in Amstelveen een supergave boekenwinkel, maar die is een aantal jaren terug gesloten. Sowieso zit in Amstelveen een Japanse community. :-)

En je hebt hier in Nederland nog een aantal Japanse theehuisjes? Volgens mij 1 in Rotterdam en Haarlem?

Twitter last.fm ko-fi?
Image
Vragen en suggesties? Stuur mij een PM! Of drop het in (een nieuw onderwerp in) Forum Q&A.

Dj_Robintje
Anime Freak
Anime Freak

Post by Dj_Robintje » Thu 19 Jul 2012, 21:09

De Pippoos in Antwerpen (allez, wijnegem eigenlijk), had toch best wel wat keuze... Niet super veel, maar meer in de meeste andere winkels in Vlaanderen =D

En natuurlijk moeten we op zoek naar iets wat toch zo veel mogelijk mensen eens willen meedoen =D

Image

senoerja
Kawaii menbaa desu ne!
Kawaii menbaa desu ne!

Post by senoerja » Fri 20 Jul 2012, 01:46

Fran wrote:Er zat in Amstelveen een supergave boekenwinkel, maar die is een aantal jaren terug gesloten. Sowieso zit in Amstelveen een Japanse community. :-)

En je hebt hier in Nederland nog een aantal Japanse theehuisjes? Volgens mij 1 in Rotterdam en Haarlem?

wanneer gaan we? rotterdam de bom winkelen theetje spandoek rondzwaaien en een waaierdans doen ik ben voor huppakee and een community? in amstelveen? ik zeg gaan er zijn echt veel dingen te doen, mocht ik trouwens ooit de lotterij winnen doen we natuurlijk een meeting in japan das natuurlijk helemaaaal de bom hahahaha ;)

okay sport....we kunnen altijd naar een muy thai gala gaan hahaha... nee ik ga wel lekker aan de zijlijn staan aanmoedigen ik doe wel coachen hahaha en noodles eten 8-)

senoerja
Kawaii menbaa desu ne!
Kawaii menbaa desu ne!

Post by senoerja » Sat 04 Aug 2012, 16:26

Dj_Robintje
Anime Freak
Anime Freak

Post by Dj_Robintje » Sat 04 Aug 2012, 19:11

Klinkt erg leuk!
Ik denk voor de mensen die niet zoveel kwijt zijn aan vervoer is dat wel goed denk ik =D

Image

Fran
Beheerder
Beheerder

Post by Fran » Sat 04 Aug 2012, 21:07

Ah, dat is in Amsterdam. Het Japanse Winkeltje hoort daar ook bij! :-)
Hartstikke leuk idee, maar ik vind 25 euro best een bedrag. Het kan aan mij liggen hoor.

Kijk.. ze doen ook aan theeceremonies: http://www.japansecultuur.nl/index.php/ ... /cha-no-yu

Twitter last.fm ko-fi?
Image
Vragen en suggesties? Stuur mij een PM! Of drop het in (een nieuw onderwerp in) Forum Q&A.

senoerja
Kawaii menbaa desu ne!
Kawaii menbaa desu ne!

Post by senoerja » Sat 04 Aug 2012, 21:46

ja ik heb wel begrepen dat die op bepaalde data zijn dus dat moeten we dan denk ik ff afstemmen op hun maar daar zat ook een prijskaartje aan toch?

Fran
Beheerder
Beheerder

Post by Fran » Sat 04 Aug 2012, 22:06

Ja, 20 euro p.p.. Daarbij moet iedereen zeker weten kunnen.
Er zijn geen data in de toekomst bekend, er staat nog oude data.

Ik ben benieuwd hoeveel mensen dit willen doen.
En dan is het gewoon even geld opzij leggen.

Twitter last.fm ko-fi?
Image

Post Reply