Nieuw op AVO Magazine: Anime Lente 2018: 10 titels om naar uit te kijken!
Revampen van de Hunts
- Spitch TVB
- Maid Cafe owner
- Posts: 7945
- Joined: Wed 29 Jul 2009, 21:04
- Location: Gridania
Revampen van de Hunts
De eerste paar posts gaan over het maken van verbeteringen. Wij willen echter nu meteen overstappen op een complete overhaul. Spring meteen naar [DEZE POST] voor meer info!
----
Verbeteren van de Hunts
Heb je enige tips/hints/something? Post het dan hier!
Hoe kunnen organisatoren ervoor zorgen dat de deelnemers een hunt niet zomaar na de eerste dag zeggen van: jee, wat saai?
--
Eerder voorgestelde mogelijkheden:
- Stille stemmers laten weten dat actief posten op de hunt zeker gewaardeerd wordt
- Een minimum aantal deelnemers vaststellen
- Een n00bhunt houden zodat mensen er (terug) in kunnen komen
- Langere aanmeldtijden
- Meer reclame
- Deelnemers moeten met betere argumenten komen
- Mensen niet gaan viseren. Het is niet omdat de anderen op één iemand lijken te willen stemmen dat jij dat als deelnemer ook moet doen. Denk goed na bij het stemmen en stem zeker niet uit wraak.
- De Deelnemers een vast personage geven die ze kunnen spelen zodat we van dat gethee en gekoffie af zijn
- De eerste paar dagen niet stemmen zodat mensen meer tijd hebben om hun eerste sprong in het duister te plannen/wagen
--
Zijn er nog hints/tips/ideetjes?
----
Verbeteren van de Hunts
Heb je enige tips/hints/something? Post het dan hier!
Hoe kunnen organisatoren ervoor zorgen dat de deelnemers een hunt niet zomaar na de eerste dag zeggen van: jee, wat saai?
--
Eerder voorgestelde mogelijkheden:
- Stille stemmers laten weten dat actief posten op de hunt zeker gewaardeerd wordt
- Een minimum aantal deelnemers vaststellen
- Een n00bhunt houden zodat mensen er (terug) in kunnen komen
- Langere aanmeldtijden
- Meer reclame
- Deelnemers moeten met betere argumenten komen
- Mensen niet gaan viseren. Het is niet omdat de anderen op één iemand lijken te willen stemmen dat jij dat als deelnemer ook moet doen. Denk goed na bij het stemmen en stem zeker niet uit wraak.
- De Deelnemers een vast personage geven die ze kunnen spelen zodat we van dat gethee en gekoffie af zijn
- De eerste paar dagen niet stemmen zodat mensen meer tijd hebben om hun eerste sprong in het duister te plannen/wagen
--
Zijn er nog hints/tips/ideetjes?

[Ayo'a Ibori] [SMN] [RDM] [Zodiark][Serpent]
Re: Verbeteren van de Hunts
Heel misschien een idee. Ik haak vaak af na het lezen van lange stukken tekst. Misschien meer afwisselen met teksten en reacties van deelnemers?
- Spitch TVB
- Maid Cafe owner
- Posts: 7945
- Joined: Wed 29 Jul 2009, 21:04
- Location: Gridania
Re: Verbeteren van de Hunts
Nou, dit gaat twee kanten op. Als mensen vaak reageren voor jou, krijg je lange lappen tekst die je niet lezen wil. Als mensen niet reageren, moet de organisatie komen met een verhaal om de stilte te lijmen. Resultaat? Een lange lap tekst.

[Ayo'a Ibori] [SMN] [RDM] [Zodiark][Serpent]
- Admin
- Beheerder
- Posts: 1821
- Joined: Wed 29 Jul 2009, 18:41
- Location: https://avo-forum.nl
- Contact:
Re: Verbeteren van de Hunts
Heb jij een TIP waarbij de hunts verbetert kunnen worden? Laat je horen!
Admin, algemeen account.
Vergeet niet de regels door te nemen. We zoeken trouwens nog steeds naar moderators. Durf je het aan? Meld je dan nu aan!
Kijk ook even naar AVO blog: http://avo-blog.nl
Vergeet niet de regels door te nemen. We zoeken trouwens nog steeds naar moderators. Durf je het aan? Meld je dan nu aan!
Kijk ook even naar AVO blog: http://avo-blog.nl
- Spitch TVB
- Maid Cafe owner
- Posts: 7945
- Joined: Wed 29 Jul 2009, 21:04
- Location: Gridania
Re: Revampen van de Hunts
Help SPITCH met het REVAMPEN van de HUNTS
De hunts beginnen meer en meer een achterliggende gedachte te worden. Minder mensen nemen deel, verhalen verzinnen op korte termijn, die toch nog leuk zijn om lezen, wordt moeilijker. Het lijkt me duidelijk dat de HUNTS een nieuwe weg in moeten slaan. Ze moeten mee evolueren met de tijd, terug spannend, leuk, onvergetelijk en vernuftig worden.
Hiervoor zal er echter heel wat moeten veranderen. We halen het tekenblad helemaal leeg en beginnen opnieuw. Wat voor forum-games zouden jou zeker kunnen verleiden om mee te doen? Hoe zien ze eruit? Wat gebeurt er? Hoe wordt er geschreven? Welke spelletjes vind je daarentegen helemaal niks? Vergeet hierbij de bovenstaande vragen om 'verbetering', maar laat je verbeelding de vrije loop!
De hunts beginnen meer en meer een achterliggende gedachte te worden. Minder mensen nemen deel, verhalen verzinnen op korte termijn, die toch nog leuk zijn om lezen, wordt moeilijker. Het lijkt me duidelijk dat de HUNTS een nieuwe weg in moeten slaan. Ze moeten mee evolueren met de tijd, terug spannend, leuk, onvergetelijk en vernuftig worden.
Hiervoor zal er echter heel wat moeten veranderen. We halen het tekenblad helemaal leeg en beginnen opnieuw. Wat voor forum-games zouden jou zeker kunnen verleiden om mee te doen? Hoe zien ze eruit? Wat gebeurt er? Hoe wordt er geschreven? Welke spelletjes vind je daarentegen helemaal niks? Vergeet hierbij de bovenstaande vragen om 'verbetering', maar laat je verbeelding de vrije loop!

[Ayo'a Ibori] [SMN] [RDM] [Zodiark][Serpent]
Re: Revampen van de Hunts
Ik heb pas 1 hunt gedaan en ik vond het leuk! Er werd idd alleen maar door dezelfde wat gezegd wat erg jammer was.
Maar wat voor andere spellen kunnen we nog meer doen? Ik heb geen idee..
Maar wat voor andere spellen kunnen we nog meer doen? Ik heb geen idee..

- Spitch TVB
- Maid Cafe owner
- Posts: 7945
- Joined: Wed 29 Jul 2009, 21:04
- Location: Gridania
Re: Revampen van de Hunts
Denk gewoon aan dingen die je graag doet online. Wat trekt je aandacht?

[Ayo'a Ibori] [SMN] [RDM] [Zodiark][Serpent]
Re: Revampen van de Hunts
Wat bedoel je precies met 'hetzelfde zeggen', Shizu?
Wat ik mistte in de laatste hunting waren een beetje de theorieën. Ze waren er wel, maar wat te weinig. En een beetje mensen beschuldigen van het zijn van de bad guy en kijken of die persoon uit de tent te lokken is. Maar dat is allemaal vanuit de deelnemers.
Op het laatste punt van de afgelopen hunting was het wel rustig, maar een hunting draait op de deelnemers en de organisator. Gezien ik weet dat de organisator ook met werk zat, denk ik zelf dat het misschien handiger is om een partner-in-crime te hebben. Niks ten nadele van wat de organisator heeft gedaan tijdens de afgelopen hunt. Maar dat was mijn gevoel van de afgelopen keer.
Op zich vind ik de hunts zoals ze nu zijn leuk. Er is misschien veel tekst, je moet er even voor zitten. Maar als je dat doet en er makkelijk in komt (in het verhaal), dan moet het juist gewoon heel spannend worden! Het kan gewoon!
Wat ik mistte in de laatste hunting waren een beetje de theorieën. Ze waren er wel, maar wat te weinig. En een beetje mensen beschuldigen van het zijn van de bad guy en kijken of die persoon uit de tent te lokken is. Maar dat is allemaal vanuit de deelnemers.
Op het laatste punt van de afgelopen hunting was het wel rustig, maar een hunting draait op de deelnemers en de organisator. Gezien ik weet dat de organisator ook met werk zat, denk ik zelf dat het misschien handiger is om een partner-in-crime te hebben. Niks ten nadele van wat de organisator heeft gedaan tijdens de afgelopen hunt. Maar dat was mijn gevoel van de afgelopen keer.
Op zich vind ik de hunts zoals ze nu zijn leuk. Er is misschien veel tekst, je moet er even voor zitten. Maar als je dat doet en er makkelijk in komt (in het verhaal), dan moet het juist gewoon heel spannend worden! Het kan gewoon!
- Spitch TVB
- Maid Cafe owner
- Posts: 7945
- Joined: Wed 29 Jul 2009, 21:04
- Location: Gridania
Re: Revampen van de Hunts
Ik kan inderdaad een partner in crime gebruiken, maar dan moet het iemand zijn die ik blindelings kan vertrouwen. Dan is het misschien goed om de week ervoor toch al samen aan het basisverhaal te werken en na te denken over het hoe en wat =).
Misschien dan maar een paar vraagjes van mijn kant uit:
1) Wat vinden jullie het leukst en het minst leuke aan de Hunts zoals ze vandaag de dag zijn?
2) We hebben naast het forum ook de AVO-pagina op Facebook en de Hunt-account op Twitter. Bij de laatste hunt heb ik beide gebruikt om kleine samenvattingen de wereld in te sturen en mensen klaar te maken voor het stemmen, maar ik vraag me af of we ze misschien op een andere manier zouden kunnen gebruiken, of dat gewenst is en of er hieromtrent ideetjes zijn?
3) De tekst. Vanaf hoeveel is een lap tekst te veel voor jullie? Wanneer haken jullie af?
4) We werken met een relatief kleine groep deelnemers, wat het moeilijker maakt om het spel open en bloot te spelen. Daarom spelen we tegenwoordig met andere personages, maar dat voelt natuurlijk niet hetzelfde aan als dat je iemand rechtstreeks kan beschuldigen. Iemand een idee hoe we dit kunnen verbeteren?
Als ik met meer vragen kom, pas ik mijn lijstje aan =)
Misschien dan maar een paar vraagjes van mijn kant uit:
1) Wat vinden jullie het leukst en het minst leuke aan de Hunts zoals ze vandaag de dag zijn?
2) We hebben naast het forum ook de AVO-pagina op Facebook en de Hunt-account op Twitter. Bij de laatste hunt heb ik beide gebruikt om kleine samenvattingen de wereld in te sturen en mensen klaar te maken voor het stemmen, maar ik vraag me af of we ze misschien op een andere manier zouden kunnen gebruiken, of dat gewenst is en of er hieromtrent ideetjes zijn?
3) De tekst. Vanaf hoeveel is een lap tekst te veel voor jullie? Wanneer haken jullie af?
4) We werken met een relatief kleine groep deelnemers, wat het moeilijker maakt om het spel open en bloot te spelen. Daarom spelen we tegenwoordig met andere personages, maar dat voelt natuurlijk niet hetzelfde aan als dat je iemand rechtstreeks kan beschuldigen. Iemand een idee hoe we dit kunnen verbeteren?
Als ik met meer vragen kom, pas ik mijn lijstje aan =)

[Ayo'a Ibori] [SMN] [RDM] [Zodiark][Serpent]
- Dj_Robintje
- Anime Freak
- Posts: 15661
- Joined: Thu 30 Jul 2009, 18:13
- Location: Belgisch Limburg
Re: Revampen van de Hunts
Even mijn reactie:
1) Ik vind ze erg leuk! Ben persoonlijk wat minder goed in de theorieën. Iets wat ik trouwens moeilijker vind nu we met die personages spelen
2) Ik vond het leuk dat er via andere media af en toe wat aangestookt werd. Op die manier zag je soms even na een grappige, soms fout te interpreteren post ineens wat meer activiteit en vingergewijs op het forum
3) In een hunt is het voor mij niet snel te veel tekst! Ik hou van de verhalen, neem er steeds de tijd voor om het helemaal door te lezen, soms zelfs enkele keren om te kijken of er geen stiekeme aanwijzingen inzitten.
4) De personages maken de theorieën iets moeilijker, zoals ik in punt 1 al aanhaalde. Maar ik vind het wel leuk dat het zo nog steeds gespeeld kan worden ookal is de groep aan de kleine kant.
Hoe dit te verbeteren is een moeilijke! Ik heb hier al enkele keren over zitten denken, maar ben nog niet wijzer geworden.
1) Ik vind ze erg leuk! Ben persoonlijk wat minder goed in de theorieën. Iets wat ik trouwens moeilijker vind nu we met die personages spelen

2) Ik vond het leuk dat er via andere media af en toe wat aangestookt werd. Op die manier zag je soms even na een grappige, soms fout te interpreteren post ineens wat meer activiteit en vingergewijs op het forum

3) In een hunt is het voor mij niet snel te veel tekst! Ik hou van de verhalen, neem er steeds de tijd voor om het helemaal door te lezen, soms zelfs enkele keren om te kijken of er geen stiekeme aanwijzingen inzitten.
4) De personages maken de theorieën iets moeilijker, zoals ik in punt 1 al aanhaalde. Maar ik vind het wel leuk dat het zo nog steeds gespeeld kan worden ookal is de groep aan de kleine kant.
Hoe dit te verbeteren is een moeilijke! Ik heb hier al enkele keren over zitten denken, maar ben nog niet wijzer geworden.

Zit je met vragen of opmerkingen? Je kan steeds bij mij (en mijn collega's) terecht via PM!
- Spitch TVB
- Maid Cafe owner
- Posts: 7945
- Joined: Wed 29 Jul 2009, 21:04
- Location: Gridania
Re: Revampen van de Hunts
Bedankt voor je reactie, DJ. Ideeën vinden voor verbetering is inderdaad moeilijk maar dat hoeft het helemaal niet te zijn. Elk idee, of het nu implementeerbaar is of niet, is welkom, zolang we maar niet blijven staan. Ik heb al zitten nadenken... Wat als alleen ik weet wie welk personage is en iedereen dus in het duister tast? Zou dat een idee zijn?

[Ayo'a Ibori] [SMN] [RDM] [Zodiark][Serpent]
- Dj_Robintje
- Anime Freak
- Posts: 15661
- Joined: Thu 30 Jul 2009, 18:13
- Location: Belgisch Limburg
Re: Revampen van de Hunts
Dat het enige wat je weet is of je een 'good guy' of 'bad guy' bent?
Dat lijkt iets wat kan.
Het zal het stemmen nog wel iets minder voorspelbaar maken en moeilijker te analyseren. Maar kan zeker geprobeerd worden
Dat lijkt iets wat kan.
Het zal het stemmen nog wel iets minder voorspelbaar maken en moeilijker te analyseren. Maar kan zeker geprobeerd worden

Zit je met vragen of opmerkingen? Je kan steeds bij mij (en mijn collega's) terecht via PM!
Re: Revampen van de Hunts
1) Wat vinden jullie het leukst en het minst leuke aan de Hunts zoals ze vandaag de dag zijn?
Ik heb het pas 1 keer gespeeld en dat vond ik al best leuk.
2) We hebben naast het forum ook de AVO-pagina op Facebook en de Hunt-account op Twitter. Bij de laatste hunt heb ik beide gebruikt om kleine samenvattingen de wereld in te sturen en mensen klaar te maken voor het stemmen, maar ik vraag me af of we ze misschien op een andere manier zouden kunnen gebruiken, of dat gewenst is en of er hieromtrent ideetjes zijn?
Twitter en Facebook lijkt me genoeg, alleen zou het leuker zijn als de deelnemers wat meer reageren.
3) De tekst. Vanaf hoeveel is een lap tekst te veel voor jullie? Wanneer haken jullie af?
Langer dan mijn scherm als ik moet scrollen is denk ik te lang. Maar het ligt vaak aan hoe het geschreven is, als het goed vloeiend is dan blijft het leuk om te lezen. Maar het is natuurlijk lastig voor mensen die weinig tijd hebben.
4) We werken met een relatief kleine groep deelnemers, wat het moeilijker maakt om het spel open en bloot te spelen. Daarom spelen we tegenwoordig met andere personages, maar dat voelt natuurlijk niet hetzelfde aan als dat je iemand rechtstreeks kan beschuldigen. Iemand een idee hoe we dit kunnen verbeteren?
Ja, meer ''echte'' deelnemers, maar dat is lastig..
Ik heb het pas 1 keer gespeeld en dat vond ik al best leuk.
2) We hebben naast het forum ook de AVO-pagina op Facebook en de Hunt-account op Twitter. Bij de laatste hunt heb ik beide gebruikt om kleine samenvattingen de wereld in te sturen en mensen klaar te maken voor het stemmen, maar ik vraag me af of we ze misschien op een andere manier zouden kunnen gebruiken, of dat gewenst is en of er hieromtrent ideetjes zijn?
Twitter en Facebook lijkt me genoeg, alleen zou het leuker zijn als de deelnemers wat meer reageren.
3) De tekst. Vanaf hoeveel is een lap tekst te veel voor jullie? Wanneer haken jullie af?
Langer dan mijn scherm als ik moet scrollen is denk ik te lang. Maar het ligt vaak aan hoe het geschreven is, als het goed vloeiend is dan blijft het leuk om te lezen. Maar het is natuurlijk lastig voor mensen die weinig tijd hebben.
4) We werken met een relatief kleine groep deelnemers, wat het moeilijker maakt om het spel open en bloot te spelen. Daarom spelen we tegenwoordig met andere personages, maar dat voelt natuurlijk niet hetzelfde aan als dat je iemand rechtstreeks kan beschuldigen. Iemand een idee hoe we dit kunnen verbeteren?
Ja, meer ''echte'' deelnemers, maar dat is lastig..

Re: Revampen van de Hunts
1) Wat vinden jullie het leukst en het minst leuke aan de Hunts zoals ze vandaag de dag zijn?
Leukst zijn de verhalen van de huntingmeesteres. Ik weet dat ze enorm haar best ervoor doet en dat ze (vooral de verhalen die ze schrijft na de stemming) het spontaan moet doen. Minder leuk is het opstarten.. dat is voor iedereen moeilijk (om erin te komen), te weinig theorieën. Meer gestook!
2) We hebben naast het forum ook de AVO-pagina op Facebook en de Hunt-account op Twitter. Bij de laatste hunt heb ik beide gebruikt om kleine samenvattingen de wereld in te sturen en mensen klaar te maken voor het stemmen, maar ik vraag me af of we ze misschien op een andere manier zouden kunnen gebruiken, of dat gewenst is en of er hieromtrent ideetjes zijn?
Twitter en Facebook is prima. Maar de afgelopen keren waren de Facebook posts amper opgevallen en via Twitter kwamen gelukkig wel wat berichten #AVOhunt. Als daar meer op gewezen wordt (sowieso aan het begin van de hunt), dan zouden er meer mensen op reageren. Ik vind het een prima aanvulling.
3) De tekst. Vanaf hoeveel is een lap tekst te veel voor jullie? Wanneer haken jullie af?
Meer dan 300 woorden. Wat Shizu zei (als het vloeiend loopt) klopt wel, dan merk je het niet. Maar ik denk dat het ook kan liggen aan het feit of je in het spel zit of niet.
4) We werken met een relatief kleine groep deelnemers, wat het moeilijker maakt om het spel open en bloot te spelen. Daarom spelen we tegenwoordig met andere personages, maar dat voelt natuurlijk niet hetzelfde aan als dat je iemand rechtstreeks kan beschuldigen. Iemand een idee hoe we dit kunnen verbeteren? Ik vind het idee juist een verbetering. Natuurlijk is het meteen lastiger om te zien of iemand een bot is of niet. Maar daardoor loopt het spel langer. En als je eruit ligt, dan kan je soms toch nog in een ander personage verderspelen.
Leukst zijn de verhalen van de huntingmeesteres. Ik weet dat ze enorm haar best ervoor doet en dat ze (vooral de verhalen die ze schrijft na de stemming) het spontaan moet doen. Minder leuk is het opstarten.. dat is voor iedereen moeilijk (om erin te komen), te weinig theorieën. Meer gestook!
2) We hebben naast het forum ook de AVO-pagina op Facebook en de Hunt-account op Twitter. Bij de laatste hunt heb ik beide gebruikt om kleine samenvattingen de wereld in te sturen en mensen klaar te maken voor het stemmen, maar ik vraag me af of we ze misschien op een andere manier zouden kunnen gebruiken, of dat gewenst is en of er hieromtrent ideetjes zijn?
Twitter en Facebook is prima. Maar de afgelopen keren waren de Facebook posts amper opgevallen en via Twitter kwamen gelukkig wel wat berichten #AVOhunt. Als daar meer op gewezen wordt (sowieso aan het begin van de hunt), dan zouden er meer mensen op reageren. Ik vind het een prima aanvulling.
3) De tekst. Vanaf hoeveel is een lap tekst te veel voor jullie? Wanneer haken jullie af?
Meer dan 300 woorden. Wat Shizu zei (als het vloeiend loopt) klopt wel, dan merk je het niet. Maar ik denk dat het ook kan liggen aan het feit of je in het spel zit of niet.
4) We werken met een relatief kleine groep deelnemers, wat het moeilijker maakt om het spel open en bloot te spelen. Daarom spelen we tegenwoordig met andere personages, maar dat voelt natuurlijk niet hetzelfde aan als dat je iemand rechtstreeks kan beschuldigen. Iemand een idee hoe we dit kunnen verbeteren? Ik vind het idee juist een verbetering. Natuurlijk is het meteen lastiger om te zien of iemand een bot is of niet. Maar daardoor loopt het spel langer. En als je eruit ligt, dan kan je soms toch nog in een ander personage verderspelen.
- Spitch TVB
- Maid Cafe owner
- Posts: 7945
- Joined: Wed 29 Jul 2009, 21:04
- Location: Gridania
Re: Revampen van de Hunts
Niet iedereen vindt het ok om te veranderen van personage eens ze eruit liggen. Voor hen voelt het als 'oh, ik heb verloren, nee, ik wil geen tweede kans'. Daar moeten we ook aan denken.

[Ayo'a Ibori] [SMN] [RDM] [Zodiark][Serpent]