Petitie: Er moet gauw weer een hunting van start gaan!

Zin om een spannend speurtocht te houden? Dan zijn de huntings geschikt voor jou.

Regelmatig houden we nieuwe spannende huntings! Doe mee en beleef de spanning!

Subfora: Normal Hunts, Special Hunts
Spitch TVB
Maid Cafe owner
Maid Cafe owner
Hoe vaak ben je naar Japan geweest?: 0

Re: Petitie: Er moet gauw weer een hunting van start gaan!

Post by Spitch TVB » Thu 09 Apr 2015, 02:12

Als ik even wat mag zeggen, verandering begint bij jezelf. Als iemand voorbij komt en je vraagt of je een petitie wilt tekenen tegen de vervuiling van een rivier door de plaatselijke fabriek, vraag je dan naar de ratio mensen die getekend hebben versus mensen die nee bedankt zeiden of zelfs niks zeggen en verder lopen? Als iemand je vraagt om een petitie te tekenen ter vernieuwing van de toiletten op school omdat de helft van de wc's maar werkt, vraag je dan ook eerst naar de statistieken? Nee, je tekent omdat het je interesseert. Luister, het enige dat we vragen is dat je eerlijk bent met jezelf. Je hebt duidelijk geen directe interesse en volgt liever peer pressure als ik je antwoord goed vertaal. Teken dan gewoon liever niet, zelfs niet als er meer interesse is, want wat maakt 1 extra signature als de interesse groot is? En dan vooral als je gewoon mee doet met de bende? Ik zal het je zeggen: helemaal niks, noppes, nada.

Ik zeg dit nu even omdat er elk jaar wel weer een vraag is om een hunt te doen en er elk jaar mensen zijn die zeggen van 'ik weet het niet hoor' en dan meedoen vanwege een beetje druk of zo en dan zeggen van 'ja, het was wel leuk', maar je voelt dat het niet 'echt' is. Snap je? Wie wil wachten tot er meer mensen spontaan recht springen, leuk voor je, maar wacht dan gewoon in plaats van iets te schrijven. Ik zal je zeggen wat de reacties doen he, ze vertellen mij dat ik het ook niet meer moet doen. Ik zoek naar een manier om de hunts te verbeteren, zodat meer mensen er interesse voor zouden hebben. Vroeger schreven mensen zelf stukjes en gingen altijd maar weer op de thee of koffie bij elkaar. Daarna besloot ik zelf meer te schrijven en er waren mensen die de teksten ongelooflijk leuk vonden en er waren er een hoop die 'de irritante lappen tekst' liever niet zagen verschijnen. Goed, wat doe je daar mee? Twitter implementeren en facebook zonder strak plan werkt ook niet, hebben we tijdens de laatste hunt gezien. En mocht ik puzzels en zoektochten erin steken, dan kijkt niemand ernaar want toen ik dat een keer onaangekondigd teste op het forum, waren er misschien 3 mensen die de stukjes op het forum zagen staan en 1 of 2 mensen die de puzzel probeerden te maken, maar het werd al snel vergeten. Ik weet het ook niet meer en als je die dingen alleen moet doen, dan lukt het niet. Echt niet. Er zijn allereerst ideeën nodig, liefst van mensen die op dit eigenste moment keuzes nemen en daarvoor uitkomen.

Image
[Ayo'a Ibori] [SMN] [RDM] [Zodiark][Serpent]

Fran
Beheerder
Beheerder
Hoe vaak ben je naar Japan geweest?: 1

Post by Fran » Thu 09 Apr 2015, 08:25

Ik startte deze petitie ook om het uit in vergetelheid te halen. Ik moet zeker nadenken over de verbeteringen. Ik denk dat Facebook implementeren beter zou werken als je als de beheerder van de pagina zou reageren. Al heb ik, denk ik, wel jouw reacties gedeeld. Vond het zelf een goed idee, wat betreft Twitter heb je een eigen account en er kwam wel degelijk respons. Soms heb je ook tijd nodig.

Ik vind jouw verhalen tof. Maar jij bent dan ook een goede schrijver. Mensen die wel mee willen doen, maar moeite heb met de lange tekst.. Wat doe je hieraan? Een korte samenvatting plaatsen?

Ik blijf nadenken.

Twitter last.fm ko-fi?
Image
Vragen en suggesties? Stuur mij een PM! Of drop het in (een nieuw onderwerp in) Forum Q&A.

Cypher
Moderator
Moderator

Post by Cypher » Thu 09 Apr 2015, 10:07

De vraag is ook niet "doe je mee aan een nieuwe hunt?" de vraag is of je interesse hebt in een nieuwe hunt. Je hoeft er geen tijd voor te hebben om interesse te hebben.
Wanneer het blijkt dat interesse is en we hebben een manier gevonden waarop de hunt naar ons idee goed kan lopen dan kan er gepraat worden over wie er mee doet. Gaat het lukken om iedereen mee te laten doen, hopelijk wel maar waarschijnlijk niet.
Je zult het bijna altijd ervaren dat niet iedereen tegelijk de tijd heeft om mee te doen en dat is ook niet erg mits er maar genoeg over blijven om het leuk te houden maar dat is een gesprek die je pas kan voeren als je weet dat er interesse is en hoe je de hunt wil gaan doen.

Dus zoals Spitch al aangaf, geef gewoon eerlijk aan of je het leuk vind om te doen. Maak je er niet druk om dat jij de komende weken, maanden of jaren misschien geen tijd hebt. Vraag jezelf dit, als er een hunt word georganiseerd en ik heb de tijd om mee te doen, hoeveel zin heb ik daar dan in?

Ik heb helaas nog geen ideeën waarmee ik denk dat de hunt echt verbeterd zou worden heb helaas de eerdere hunts niet echt mee gekregen. Heb wel nog geprobeerd om een oude puzzel nog eens op te lossen aangezien dat nooit gelukt was gedurende de oorspronkelijke hunt. Ben nooit tot een volledige oplossing gekomen helaas, heb even snel gezocht en dit is hoever ik ermee gekomen was. :oops:
Spoiler: weergeven
Image
Mis 5 stukjes en had wat moeite om het te lezen. Volgens mij was dit een beetje een opzet naar een ander deel van de hunt, erg jammer dat die toen niet gelukt is.
Hoop dan ook dat toekomstige hunts gewoon goed lopen en daarvoor is hulp van iedereen nodig om mee te denken hoe je een hunt beter kan maken.

Ook als je geen interesse hebt in een hunt, geeft dan dan eerlijk aan maar misschien dat je wel een goed idee hebt om een hunt te laten werken. Deel die dan wel met ons uiteraard!
Niemand kijkt je er verkeerd op aan als je aangeeft dat je geen interesse hebt, interesses verschillen per persoon maar het is wel belangrijk dat je eerlijk bent. Niet dat je zegt interesse te hebben omdat iemand dat zou willen horen. :)

Image

Trakt Profiel - My Anime List
Sonata Arctica - I Have A Right wrote:I have a right to be heard
To be seen, to be loved, to be free
To be everything I need to be me
To be safe
To believe
In something

Shizu
Cosplay Fanatic
Cosplay Fanatic
Hoe vaak ben je naar Japan geweest?: 4

Post by Shizu » Thu 09 Apr 2015, 10:09

Op deze manier hoeft het al helemaal niet meer :')

Fran
Beheerder
Beheerder

Post by Fran » Thu 09 Apr 2015, 10:12

Ah, Cypher! Goed bezig met het ophalen van die puzzel. Zat veel tijd in en een leuk idee.

Twitter last.fm ko-fi?
Image
Vragen en suggesties? Stuur mij een PM! Of drop het in (een nieuw onderwerp in) Forum Q&A.

Spitch TVB
Maid Cafe owner
Maid Cafe owner

Post by Spitch TVB » Thu 09 Apr 2015, 20:42

Ik weet niet geheel meer wat het volgende onderdeel ging worden in het spel, maar dit was zeker een opzetje ernaar, inderdaad! Wist zelfs al niet meer dat de puzzel zo ver opgelost was geraakt uiteindelijk! Maar dan hebben we natuurlijk wel weer geleerd om geen puzzelstukken over het hele forum te verstoppen. Misschien kan het een onderdeel worden in persoonlijke berichten? Maar dan denk ik, ik weet niet of er veel mensen graag puzzelen. Je zou dan bijna moeten iets extra toevoegen... een extra spelgegeven waarbij mensen dan een persoonlijk stukje kunnen winnen en dat dan een hint kan gaan worden - maar wordt het dan nog een HUNT hunt? Wordt het dan misschien een soort van trivial persuit? Bv. met vragen waarbij de antwoorden op AVO Blog te vinden zijn. Voor elk juist antwoord krijgen de spelers een stukje van een puzzel, die puzzel is bijvoorbeeld een foto van een band of tv-serie en bij een juist antwoord, komen er 2 punten bij en begint een nieuwe puzzel. Dan kan het gaan om om het eerst aan 10 punten te raken of zo. Alleen zie ik hierin het nadeel dat mensen met veel tijd waarschijnlijk dus ook sneller zullen antwoorden of op zijn minst meer tijd zouden hebben om op te zoeken en zo. Allemaal punten waar we aan moeten denken. Laten we de winnaars trouwens echt iets winnen? Iets leuks dat dan naar de winnaar wordt opgestuurd? Iets tastbaar?

Image

Dj_Robintje
Anime Freak
Anime Freak

Post by Dj_Robintje » Thu 09 Apr 2015, 22:48

Even copy-pasten voor ik meer zeg ;)

Ik, Dj Robintje, signeer deze petitie en wil een nieuwe hunting! Het maakt mij niet uit wat voor hunting en wie het gaat beheren (of gaan beheren), maar ik heb er gewoon weer zin in!

Dj Robintje, Hasselt, 9 april 2015

----------------------------

Momenteel ben ik ontzettend druk, maar toch denk ik dat een hunting mij misschien nog iets meer in het gareel kan brengen om meer moeite te doen om tijd te maken, meer de gewoonte gaat kweken om op mobiel mee te volgen...

Ik hoop het maar ;)
En stiekem denk ik ook aan dat de ergste drukte hopelijk over enkele weken over is, wanneer mijn verhuis voorbij is, en dan daarna pînksteren ook nog, maar die drukte kan ik normaal beter beheren ;)

Ik kijk uit naar die leuke verhalen, ik kijk dan ook uit naar de pogingen om als speler ook wat leuks proberen toe te voegen aan de verhaallijnen! Mijn teksten zijn nooit zo ellendig lang, maar ik probeer er wel een beetje inhoud in te steken =D

Image

Zit je met vragen of opmerkingen? Je kan steeds bij mij (en mijn collega's) terecht via PM!

Cypher
Moderator
Moderator

Post by Cypher » Thu 09 Apr 2015, 23:12

Spitch TVB wrote:Ik weet niet geheel meer wat het volgende onderdeel ging worden in het spel, maar dit was zeker een opzetje ernaar, inderdaad! Wist zelfs al niet meer dat de puzzel zo ver opgelost was geraakt uiteindelijk! Maar dan hebben we natuurlijk wel weer geleerd om geen puzzelstukken over het hele forum te verstoppen. Misschien kan het een onderdeel worden in persoonlijke berichten? Maar dan denk ik, ik weet niet of er veel mensen graag puzzelen. Je zou dan bijna moeten iets extra toevoegen... een extra spelgegeven waarbij mensen dan een persoonlijk stukje kunnen winnen en dat dan een hint kan gaan worden - maar wordt het dan nog een HUNT hunt? Wordt het dan misschien een soort van trivial persuit? Bv. met vragen waarbij de antwoorden op AVO Blog te vinden zijn. Voor elk juist antwoord krijgen de spelers een stukje van een puzzel, die puzzel is bijvoorbeeld een foto van een band of tv-serie en bij een juist antwoord, komen er 2 punten bij en begint een nieuwe puzzel. Dan kan het gaan om om het eerst aan 10 punten te raken of zo. Alleen zie ik hierin het nadeel dat mensen met veel tijd waarschijnlijk dus ook sneller zullen antwoorden of op zijn minst meer tijd zouden hebben om op te zoeken en zo. Allemaal punten waar we aan moeten denken. Laten we de winnaars trouwens echt iets winnen? Iets leuks dat dan naar de winnaar wordt opgestuurd? Iets tastbaar?
Nog even terug naar de puzzel, helaas was hij niet zo ver opgelost tijdens de hunt, het was een hunt van voor ik nog lid was. Heb op basis van wat er al wel af was en veel zoekwerk zelf de rest in elkaar gepuzzeld ook al was de hunt al lang afgelopen. Kan niet over onopgeloste puzzels of vraagstukken, wil overal antwoorden op hebben, dat was dan ook me motivatie om ermee bezig te gaan. :oops:

Een puzzel is denk ik op deze manier ook zeker niet het beste idee, zonder wat kennis van hoe het forum functioneert had ik overige puzzelstukjes ook nooit zo makkelijk gevonden denk ik. :oops:
Had het idee dat de puzzel ook niet echt een hunt was maar meer naar een hunt toe werkte. De tekst was wat cryptisch en miste wat essentiële stukjes maar had wel iets kunnen opmaken als groepen volgens mij.

Denk dat het een puzzel niet echt een hunt is maar wel een toevoeging kan zijn in een hunt misschien? :?:

Image

Trakt Profiel - My Anime List
Sonata Arctica - I Have A Right wrote:I have a right to be heard
To be seen, to be loved, to be free
To be everything I need to be me
To be safe
To believe
In something

you-know
Sushi lover
Sushi lover

Post by you-know » Tue 03 Nov 2015, 13:32

Ik, you-know, signeer deze petitie en wil een nieuwe hunt!

You-know, Groningen, 3-11-2015

Ik haal even een topic en mezelf uit de vergetelheid. Ik zelf ben dol op hunts, het puzzelen, de spanning, het gestressed het forum refreshen om te kijken of je weer een stemming overleefd hebt. Het probleem van de hedendaagse hunts (*kuch* 2013 *kuch*) zit hem een beetje in het aantal deelnemers. Spitch heeft dat door de jaren op verschillende manieren weten op te lossen, waarvoor hulde! Maar het heeft wel invloed. Het valt veel sneller op als er in een kleine groep een aantal minder actieve mensen zijn, dan in een grote groep. Dat gedeelte wordt op gelost door grote verhalen door de huntingmeesteres, die ik dan uit probeer te pluizen op zoek naar hints. Het andere probleem is dat de hunt snel is afgelopen. Dit wordt opgelost door computer gestuurde deelnemers te hebben, die later overgenomen kunnen worden door eruit gestemde spelers. Wat ik een super vindt op het gebied dat ik nog door kan als ik eruit gestemd ben, aan de andere kant is het veel moeilijker te bepalen wie evil is en wie niet. Op begeven moment weet je dat de speler niet te vertrouwen is, maar moet je nog uitzoeken wat de in-game naam is. Persoonlijk neem ik dat voor lief. Puzzels zijn nar mijn idee al jaren een onderdeel van de hunts. Zo heb ik ook uit een gedichtje gehaald iemand onschuldig was, hoewel niemand mij geloofde destijds en ze toch bruut is weggestemd. Al met al zeg ik, yay hunts! Mocht hij over 2 jaar starten dan zie ik vanzelf de avo-facebook er een melding van maken.

Over DE puzzel. Het was geen geschikte puzzel voor mij, omdat ik te weinig op het forum zit, en dan nog op beperkte delen. Ik kan me herinneren een stukje gevonden te hebben, maar toen ik het opsloeg op mijn computer had ik opeens de hele puzzel te pakken. Omdat nog niet alle stukje het forum in gestuurd waren en ik het spel van Spitch niet wilde verpesten, heb ik het niet geplaatst. Nu heb ik een andere computer en is het voor eeuwig verdwenen, wat ik toch een beetje triest vind. Dus mijn vraag is, zijn uiteindelijk al de puzzelstukjes geplaatst?

Image

Fran
Beheerder
Beheerder

Post by Fran » Tue 03 Nov 2015, 13:43

Hey you-know, wat gaaf om je weer eens te zien alhier! :D

Twitter last.fm ko-fi?
Image

Spitch TVB
Maid Cafe owner
Maid Cafe owner

Post by Spitch TVB » Tue 03 Nov 2015, 15:03

Hey hallo you-know!

Niet alle stukjes werden geplaatst wegens te weinig interesse. Er waren wel een 2-3 tal mensen die hielpen zoeken, wat wel fijn was!

Een nieuwe hunt starten, zal wat voorbereiding vragen. Hoe ik het aan zou moeten pakken, is momenteel nog een raadsel.

Image

Fran
Beheerder
Beheerder

Post by Fran » Sun 08 Nov 2015, 12:58

Het is wel degelijk nodig om na te denken over een hunting die iedereen aanspreekt, waarbij mensen wat langer kunnen meedoen - waardoor activiteit ook verhogen zal - zodat iedereen er veel plezier bij heeft. Ik zat zelfs te denken aan een hunting waarbij je de eerste week geen stemmen zal hebben, maar iedereen laat wennen aan het verhaal dat gaande is, maar dat iedereen ook kan wennen aan de rol die zij toegewezen hebben gekregen.

Twitter last.fm ko-fi?
Image

Post Reply