Casa Linda's Orakelrijk

Dit subforum bestaat al jaren op AVO Forum als subforum waar men met mate lekker gek kan doen. Baka staat voor idioot en verwacht ook dat iedereen zich hier lekker loslaat en idioot zal gedragen. Je vindt hier dan ook niet-serieuze onderwerpen terug!

Moderator: Fran

Post Reply
Dj_Robintje
Anime Freak
Anime Freak

Casa Linda's Orakelrijk

Post by Dj_Robintje » Sun 11 Oct 2009, 15:35

Trek een kaartje, klik hieronder!

Image

Image

Zit je met vragen of opmerkingen? Je kan steeds bij mij (en mijn collega's) terecht via PM!

Dj_Robintje
Anime Freak
Anime Freak

Re: Casa Linda's Orakelrijk

Post by Dj_Robintje » Sun 11 Oct 2009, 20:25

11. Concentratie

De centrifugale kracht in werking. Als in een wervelwind wordt hier driftig verzameld. Het is een draaikolk, een stroomversnelling, waar je in meegezogen wordt. Grote fascinatie. Het gaat niet kriskras, maar alles wordt in lijn met elkaar gelegd. Het is minder chaotisch dan je in eerste instantie zou denken. Het verzamelen gaat vooraf aan het verdichten: alles komt in de kern bij elkaar. Hoe dichter op elkaar, hoe minder vluchtig, hoe steviger de fysieke vorming.

Ik vraag me af wat dit te maken heeft met mijn vraag...
Fascinatie is ver het enige wat ik kan zeggen :d

Image

Zit je met vragen of opmerkingen? Je kan steeds bij mij (en mijn collega's) terecht via PM!

Fran
Beheerder
Beheerder

Post by Fran » Sun 29 Nov 2009, 18:28

17. Ontspanning

Zodra je ophoudt met spartelen omdat je denkt dat je ten onder gaat, merk je dat je blijft drijven, helemaal vanzelf. Richtingloos dobber je op de golven. Je verspilt je energie als je probeert tegen de stroom in te zwemmen, en bovendien, welke kant zou je opmoeten? Laat je door de voorzienigheid meevoeren, laat je gedachten borrelen zonder ze te sturen, laat je emoties oplossen in de oceaan. Dit is niet de tijd van inspanning, maar van ontspanning.

Is wel heel toepasselijk!

Twitter last.fm ko-fi?

Image
Vragen en suggesties? Stuur mij een PM! Of drop het in (een nieuw onderwerp in) Forum Q&A.

Selena~Cleopatra
Otaku
Otaku

Post by Selena~Cleopatra » Sun 29 Nov 2009, 21:20

21. Verleiding

Spel van onderhandeling. Je verschuilt je achter een sluier, laat niet het achterste van je tong zien, en probeert de ander met bevallige gebaren voor je te winnen. Tegelijk probeer je te ontdekken wat de agenda van de ander is, want je vermoedt dat die hetzelfde spel speelt. Is het een eerlijk spel, of is hier sprake van moedwillige misleiding? Hoe moet je de signalen interpreteren? Het is opwindend, maar maakt ook onzeker. De ander is nog niet veilig genoeg om je zwakke plekken te laten zien.

Ik weet echt totaal niet waar dit op slaat!

BE the change you want to see in the world!

Dj_Robintje
Anime Freak
Anime Freak

Post by Dj_Robintje » Mon 30 Nov 2009, 10:19

9. Expressie/Inspiratie

Creativiteit moet stromen. Ongebreideld inspiratie opdoen, want overal kan je ideeën vandaan halen. Je zuigt je vol met alle flarden die je later misschien nog kan gebruiken. Een wilde associatiestroom komt op gang. Tegelijk oefen je met manieren om jezelf uit te drukken. Je neemt geen blad voor de mond en probeert alle toonhoogtes en volumes. Terwijl je experimenteert met je expressie, doe je er goed aan te luisteren naar hoe het klinkt. Experiment zonder evaluatie is waardeloos.

Het is best een leuke kaart, maar wtf heeft het te maken met mijn vraag? :)

Image

Selena~Cleopatra
Otaku
Otaku

Post by Selena~Cleopatra » Mon 30 Nov 2009, 10:32

6. Blijheid

Zie hier een vredige, plezierige, ongedwongen en ontspannen uitwisseling. Vrij van wat je zou willen, zou moeten, of wat anderen vinden dat jij zou moeten, of wat jij vindt dat anderen zouden moeten. Zonder dat alles kan je gewoon genieten van het moment, en van elkaar. Je hoeft het niet zo ver, of hoog te zoeken, altijd om de hoek: als eerst maar dit, als eerst maar dat. Het (kleine) geluk ligt voor het oprapen! Heb plezier, dat op zich werkt al verhogend.

Een ja of een neen is ook te simpel duidelijk :P

BE the change you want to see in the world!

Fran
Beheerder
Beheerder

Post by Fran » Mon 28 Dec 2009, 21:04

35. Macht

Verleden, heden en toekomst zijn samengebald in het enige punt waarop je kunt handelen: het Hier en Nu. Je leert van je ervaringen, maar houdt niet blind vast aan het ooit geleerde. Je werpt je visie vooruit, zonder te leven in morgen. Door deze concentratie van macht kun je bij anderen angstaanjagend overkomen. Of zelfs bij jezelf: je wéét dat jij de macht hebt, dat je verantwoordelijk bent voor wat je zelf doet, en voor hoe je je situatie wenst te beleven. Blijf mild, voor anderen en voor jezelf.

Hmmmmm.... interessant!!

Twitter last.fm ko-fi?

Image
Vragen en suggesties? Stuur mij een PM! Of drop het in (een nieuw onderwerp in) Forum Q&A.

Fran
Beheerder
Beheerder

Post by Fran » Fri 15 Jan 2010, 21:48

10. Ideaal

Een ideaal is geen realiteit, maar een visie. Het heeft (nog) niets met de werkelijkheid te maken. Toch is het goed om je droom zo goed mogelijk te visualiseren. Stel je zo concreet en gedetailleerd mogelijk voor hoe jouw toekomstbeeld eruit ziet. Leef je in. Op die manier verdicht je de droom, zodat hij al in de buurt van materialisatie komt. En je kunt door je in te leven in je fantasie jouw utopie veilig uittesten: maakt het je bij nader inzien echt zo gelukkig, of knaagt het ergens?

Past erg goed bij mij!

Twitter last.fm ko-fi?

Image

Dj_Robintje
Anime Freak
Anime Freak

Post by Dj_Robintje » Sat 16 Jan 2010, 19:24

32. Samenwerking

Twee autonome individuen, bewust van zichzelf en de ander, zonder te willen domineren of regisseren. Ze respecteren en waarderen elkaar in ieders eigenheid en persoonlijke vrijheid. Zo zijn ze optimaal in staat tot een vruchtbare en inspirerende samenwerking. Ze geven elkaar alle bewegingsvrijheid en speelruimte. De dans is licht en blij, met een enkel vingertje ingehaakt om voeling met elkaar te houden. Ze verspillen geen energie aan manipulatie. Met zo'n basis kom je tot de grootste kunsten.

En deze heeft veel te maken met mijn vraag! :)
Ja, mooi antwoord

Image

Fran
Beheerder
Beheerder

Post by Fran » Thu 23 Sep 2010, 07:42

4. Frustratie

Je weet misschien wat je wilt, maar je krijgt het nog niet voor elkaar. De realiteit zint je niet, en je voelt je machteloos tegenover je omgeving. Alsof ze je expres proberen in te perken. Maar wat er werkelijk aan de hand is, is dat jijzelf er nog niet klaar voor bent. Met boosheid en somberheid los je dit niet op. Richt je focus op positieve zaken en laat je licht groeien. Forceren helpt niet, de verandering komt van binnenuit.
Ja het is wat. :P

Twitter last.fm ko-fi?

Image

Dj_Robintje
Anime Freak
Anime Freak

Post by Dj_Robintje » Thu 23 Sep 2010, 15:39

34. Oogst
Het is tijd om te oogsten wat je gezaaid hebt. Een combinatie van je oorspronkelijke intentie, je inspanningen, je geduld, de gebeurtenissen onderweg, de keuzes die je gemaakt hebt, de steun die je kreeg, de weerstand die je vechtlust stimuleerde of je juist een andere richting deed kiezen, de verleidingen, het Lot. Hoe dan ook, wat dan ook, je plukt er nu de vruchten van. Geniet ervan, leer ervan. En neem een welverdiende pauze. Na gedane arbeid is het goed rusten.
Slaat dit op mijn studiekeuze?
Mijn vraag ging alvast over mijn studie ;)

Image

Qaphsiel
Kawaii menbaa desu ne!
Kawaii menbaa desu ne!

Post by Qaphsiel » Fri 13 Jul 2012, 19:40

De link lijkt niet meer te werken. Dit moet hem zijn?
http://orakelrijk.casalinda.nl/legtrc.htm

Code: Select all

25. (Schijn-)Heiligheid

Je wilt dolgraag doorgeven wat je geleerd hebt, of denkt te weten. Je spreidt je energie uit over allen die je kunt helpen. Pas op dat zij niet afhankelijk blijven en jij nodig blijft tot je uitgemolken bent. Een echte goeroe wijst alleen de weg, de leerlingen gaan de weg zelfstandig. Zet je mensen op een voetstuk? Of haal je ze omlaag om je zelf goed te voelen? Vergis je niet, iedereen is leraar én leerling. Geef wat je te geven hebt, leer wat anderen je kunnen leren. Zo helpen we elkaar te evolueren.

Kaart gelegd op vrijdag 13 juli 2012

Image

Post Reply