Mannenpraat: kijken of niet kijken?

Dit subforum bestaat al jaren op AVO Forum als subforum waar men met mate lekker gek kan doen. Baka staat voor idioot en verwacht ook dat iedereen zich hier lekker loslaat en idioot zal gedragen. Je vindt hier dan ook niet-serieuze onderwerpen terug!

Moderator: Fran

Post Reply
as33kawaii
Otaku
Otaku
Hoe vaak ben je naar Japan geweest?: 0

Mannenpraat: kijken of niet kijken?

Post by as33kawaii » Sat 03 May 2014, 01:40

Aangezien dit een beetje idioot is, maar tegelijk soort van serieus staat deze maar in het baka land. (mag natuurlijk indien serieus genoeg verplaatst worden)

Tieten!! op straat springen er ineens een stel lustobjecten uit hun houders.
Kijk je nou wel of niet?

Ik houd zelf de volgende regel aan:
Als je de persoon kent, en het gebeurd per ongeluk kijk je uit respect weg.
Ken je de persoon niet, en het gebeurd per ongeluk doe je :shock: en mag je 1 sec genieten van het uitzicht terwijl je duidelijk maakt met een duimpje omhoog dat ze er goed uit zien.

Maar..het is eigenlijk respectloos om meteen weg te kijken. Want dan lijkt het alsof ze te lelijk zijn voor je om naar te kijken :?:

In de gevallen dat je duidelijk voor de fun geflashed wordt mag je ongegeneerd van je uitzicht genieten met een glimlach en een duimpje omhoog. Wees er wel van bewust dat dit een afleidingsmanoeuvre kan wezen. En een zeer goed werkende ook nog.

Natuurlijk moet je dit verhaal met een korreltje zout nemen, er zijn ongetwijfeld extra variabelen die mee kunnen spelen bij de beslissing ;)
Wat vinden de andere AVO-leden hier van? Heb je voorbeelden, verschillende situaties, meningen etc laat het weten :P
Ja, je mag het ook hebben over die vieze mannetjes die recht voor je neus gaan pissen..met de straal naar jouw toe. Je bent echt niet de enige.

Image
recent live gezien: exist†trace/Versailles/-OZ-/Miyavi/Gackt w/YFC/Dir en grey/A (エース)/Crossfaith/Bury tomorrow/Bleed from within/ACID MOTHERS TEMPLE & THE MELTING PARAISO UFO/Black Line/The fool Gunji X ADAPTER

Henk
Kawaii menbaa desu ne!
Kawaii menbaa desu ne!

Re: Mannenpraat: kijken of niet kijken?

Post by Henk » Sat 03 May 2014, 11:13

Echt gebeurd verhaal:

In de '80's werkte ik veel op een barwagen in de D-trein,( voorloper van Thalys, gewone trein) van Amsterdam naar Parijs.
Dat was een vaste dienst voor een groepje van 3 of 4 collega's.
Behalve de gewone dingen ook tosti's, hamburgers, slaatjes, broodjes en soep op het menu.

Die soep was echt heel goed, lekkere dikke tomatensoep met veel groente en vlees.Mensen kwamen terug voor een tweede keer.
Tussen Roosendaal en Rotterdam liep de barwagen altijd leeg, en gingen we met de overgebleven soep nog even de trein in met een dienblad.
De soep moest op, en dat lukte altijd op die manier.

Ik zette de pan dan in zijn geheel op het blad, lepel er in, en het weggooi-spul zoals bekers er naast. Een handje wisselgeld in mijn zak. ( Belgische en Franse Franken plus guldens door elkaar ).

Op een Kerstavond zat de trein helemaal vol.
Ik opende de schuifdeur, stapte er door, liet de deur weer dichtgaan achter me, en kondigde mijn aanwezigheid aan.
( Van te voren riepen we om dat we langs kwamen, in 3 talen )
Direct in de allereerste wagon, bij de allereerste zitplaats zat een dame van een jaar of 40 met een wollig truitje.

Ze stond net op dat moment even op omdat dat truitje niet lekker zat, om het recht te trekken.
De grote lepel stond naar voren, en bleef in een plooi haken.
Het gevolg was dat die mee zwiepte als een hefboom, en de dame een portie hete dikke soep in haar nek kreeg.

Ze trok onmiddellijk het truitje uit, en ik had genoeg servetjes bij me waar ze de soep mee weg kon vegen.
Geen brandwonden, het meeste zat in de trui gelukkig.
Ze pakte snel een ander truitje uit een koffer.
Al met al zat ze een minuut of 5 met alleen een piepklein BH'tje in een wagen vol met mensen.
Flink te kijk dus.
Haar "voorkomen" was behoorlijk indrukwekkend en elegant, dat ontging me echt niet in die paar momenten.

Ik heb mijn excuses natuurlijk aangeboden, gevraagd om geen brief te schrijven om deze lucratieve handel niet te moeten stoppen, en bood haar aan om de rest van de reis op mijn kosten te komen eten en drinken.

Ze is een keer of 5 gekomen voor een whiskey met Cola en ijs, met een zeer charmante glimlach.
Ze heeft inderdaad geen brief geschreven.
Klasse !

Zou het weer gebeuren, ( per ongeluk dan), in mijn omgeving, dan is mijn eerste reactie om degene die het overkomt de beschermen met een jasje of iets van mij.

( Ps: Ik zou nu niet meer met een dienblad in een trein durven te lopen denk ik )

Image

as33kawaii
Otaku
Otaku

Post by as33kawaii » Sun 04 May 2014, 20:14

Dat is nog goed afgelopen dus.
De vrouwelijke leden mogen overigens ook reageren, het is echt niet alleen voor een verzameling mannelijke verhalen.

Dus schets ik hier nog maar een situatie:

Je bent onderweg naar werk/opa/oma whatever.. je fietst over het fietspad en ineens staat er zo'n kerel aan de kant van de weg richting het fietspad te pissen. O_O
Ik ben een man, en zoals waarschijnlijk de meeste van mijn niet bekende collega's hebben die vaak geen interesse in knakworst met bitterballen.
Dus mijn reactie is meestal een :evil: boos gezicht, of ik ga keihard lachen.

Dus ja, voor de vrouwelijke avo-leden onder ons: kijken of niet kijken?

Image
recent live gezien: exist†trace/Versailles/-OZ-/Miyavi/Gackt w/YFC/Dir en grey/A (エース)/Crossfaith/Bury tomorrow/Bleed from within/ACID MOTHERS TEMPLE & THE MELTING PARAISO UFO/Black Line/The fool Gunji X ADAPTER

Shizu
Cosplay Fanatic
Cosplay Fanatic
Hoe vaak ben je naar Japan geweest?: 4

Post by Shizu » Sun 04 May 2014, 20:33

Ik draai gelijk mijn hoofd weg, dat hoef ik niet te zien!

Cypher
Moderator
Moderator

Post by Cypher » Mon 05 May 2014, 19:34

Ik denk dat kijken niet altijd slecht hoeft te zijn, echter kan je ook gaan staren wat ik minder vind.
Als er iets gebeurt kijk ik automatisch al, dat is een normale reactie denk ik, wanneer ik me bewust ben van de situatie zou ik wel zo netjes zijn om weg te kijken, eventueel met wat extra bedenktijd als het geen wat je ziet er goed uit ziet. Hierbij maakt het voor mij weinig uit of ik de persoon nou wel of niet ken.

Als het opzettelijk is dan mag je uiteraard kijken zoveel je wilt. Situatie waar de ander stom bezopen is en door anderen aangemoedigd word om het te doen is echter wat lastiger, dan zou het beter zijn om ertussen te komen uit bescherming voor de desbetreffende vrouw, al is het gedeeltelijk hun eigen schuld voor het teveel drinken.

Ik ben er echter wel achter dat vrouwen niet noodzakelijk hun boezem van kledij hoeven te ontdoen om naar gekeken te worden. Ik ken toevallig iemand met een vrij grote cup maat, als die met mensen in gesprek is zie je de hoofd van de gesprekspartner regelmatig meer naar beneden kijken dan omhoog. Dat vind ik al helemaal niet kunnen. Is niet zo dat ze ervoor gekozen heeft op grote borsten te hebben en ze kleed zich daarbij erg normaal.

Als je er bij de eerste ontmoeting even een blik op werpt kan ik inkomen, het is iets wat aandacht kan vragen, maar daarna moet je toch wel de zelf discipline hebben om te zorgen dat je hoofd recht op je hoofd blijft zitten.

Image

Trakt Profiel - My Anime List
Spoiler: weergeven
Sonata Arctica - I Have A Right wrote:I have a right to be heard
To be seen, to be loved, to be free
To be everything I need to be me
To be safe
To believe
In something

Spitch TVB
Maid Cafe owner
Maid Cafe owner

Post by Spitch TVB » Mon 12 May 2014, 18:12

Dat van die duim omhoog bij een borst dat er per ongeluk uitfloept, zou me denk ik generen XD. Achteraf zou ik het grappig vinden, maar op het moment zelf zou ik er met een hoofd als een tomaat zitten van shit shit shit, die heeft dat gezien of zo en heeft zitten kijken. Maar... dat zal bij mij toch niet voorkomen =). Ben zo plat als een plaat, daar komen geen thumbs up voor XD.

Mocht ik het bij iemand anders zien, weet ik niet hoe ik zou reageren eigenlijk. Ik denk gewoon ook eerst kijken, want zoals Cypher zegt: er gebeurt iets, je kijkt automatisch. Dan is het een kwestie van hoe ver die persoon van je verwijderd is en hoe erg je zelf denkt dat je opvalt. Ik zal wel wegkijken, behalve als de situatie op één of andere manier grappig wordt. Als het bij een vriendin gebeurt, hangt het af van hoe goed we elkaar kennen. Minder goed wordt het wegkijken, heel goed wordt het grapjes maken erover.

Met mannen... Ik weet niet, het wordt meteen moeilijker als je er 'mogelijke seksuele spanningen' bij optelt. We leven nog altijd in een cultuur waarbij mannen die naar een tiet kijken meteen bestempeld worden als ja, die zal nu wel zin hebben. En dat maakt het moeilijker. Is het iemand dat je echt goed kent en vertrouwt en je niet hele dagen zit te jennen met seksueel getinte grappen, dan is die ongemakkelijkheid er ook al heel veel minder. Die mogelijke seksuele spanningen zijn er ook bij vrouwen trouwens, vooral als er veel gezegd wordt van die is lesbisch, die is lesbisch, die is lesbisch. Ik weet niet, maar als je die persoon niet super goed kent, komen diezelfde spanningen als met mannen naar boven bij me. Met mijn beste vriendin maakt het allemaal niets uit. We kennen elkaar goed, vertrouwen elkaar en één van ons nu gevoelens zou hebben voor de ander: we do not care. Vertrouwen maakt alles beter (zolang niemand er misbruik van maakt). Of anders: hoe goed je je zelf in je vel voelt verandert alles.

Image
[Ayo'a Ibori] [SMN] [RDM] [Zodiark][Serpent]

Post Reply