[KDrama] Coffee Prince

Voor al het andere dat niet bij Japan hoort, maar wel bij Azië! Van muziek, drama en films tot aan de interessante culturele dingen die in de diverse landen in Azië (behalve Japan) thuishoren! Azië is het grootste werelddeel op de planeet Aarde en verdient daarom ook een eigen subforum op AVO!

Landen die hier voornamelijk besproken worden zijn landen uit Oost-Azië: Taiwan, Korea en China. Deel je passie hier!

Moderator: Fran

Post Reply
Henk
Kawaii menbaa desu ne!
Kawaii menbaa desu ne!
Hoe vaak ben je naar Japan geweest?: 0

[KDrama] Coffee Prince

Post by Henk » Sun 17 Apr 2011, 16:50

link: The First Shop Of Coffee Prince.

Een warme serie, met een hoop humor en emotie.
Ik zit niet gauw te schateren van het lachen, maar bij deze wel.

Citaat , zie link boven: "The life of Go Eun Chan (Yoon Eun Hye) is not easy; she works many jobs to pay off debts and even gave up her feminine image".

Go Eun Chan leeft een keihard leven als "Parent of the family" . Van 's ochtends vroeg tot 's avonds laat hollen en vliegen, omdat ze de enige is die nog iets kan doen in een verder bijna disfunctional gezin. Vader niet aanwezig, jongere sibblings die nog niet kunnen werken, etc.
Go Eun Chan heeft geen tijd om aan haar uiterlijk te werken, ze lijkt een jongen.
( De actrice/zangeres Yoon Eun Hye besteed veel tijd en geld aan charity-stichtingen, die deze meisjes een uitweg proberen te bieden via onderwijs etc )

De motoriek en uitstraling van Go Eun Chan is hilarisch.
Ik kan nooit meer een vloer dweilen zonder aan haar te denken.

De regisseuze liet ruimte voor aanpassingen en ideeen tijdens het filmen.
Hoewel het een luchtige film is, worden er tere punten geraakt, en mooi uitgediept.
Wat gebeurt er met een playboy, die voelt dat hij verliefd begint te worden op een "jongen" ?

Volgens informatie heeft deze serie heeft een stempel gezet op het Koreaanse modebeeld na 2007, vooral bij de studenten.
Iedereen weet nog steeds wat er met "Coffee Prince" style bedoeld wordt
Last edited by Henk on Sun 07 Sep 2014, 17:20, edited 4 times in total.

Image

LissyLamoire
Otaku
Otaku

Re: [K-drama] Coffee Prince

Post by LissyLamoire » Thu 21 Apr 2011, 15:53

Het duurde heel lang voordat ik eindelijk eens naar deze drama ging kijken. Veel mensen op mijn MSN waren zo aan het fangirlen erover dat ik nogal twijfelde om eraan te beginnen. (je zou dan zoiets hebben van, als ze fangirlen is 't toch goed, maar mij houd dat echt tegen!)

Maar uiteindelijk ben ik toch aan deze drama begonnen. In het begin had ik zoiets van, dit is niks voor mij. Maar uiteindelijk als 't verhaal op gang komt wordt het grappig en verslavend. Ik vond Yoon Eun Hye haar rol echt goed neerzetten! Alleen zoals altijd >.< wordt ze op een gegeven moment wel een beetje vervelend (maar dat heb ik snel met Koreaanse vrouwen).

Ik kende eigenlijk niemand van de cast maar vooral Lee Sun Gyun verraste me XD Vond hem echt leuk! ^^ Niet alleen een goeie acteur maar ook nog eens schattig en zijn stem is zo mooi =) Vind zijn liedje "Ocean Travel" dan ook echt helemaal geweldig.

Maar als je een vermakelijke drama wilt kijken is deze zeker aan te raden!! XD

♥ Feels like Ryeosomnia ~ • WOW. Fantastic Baby

Henk
Kawaii menbaa desu ne!
Kawaii menbaa desu ne!

Post by Henk » Fri 22 Apr 2011, 17:28

LissyLamoire wrote:. Ik vond Yoon Eun Hye haar rol echt goed neerzetten! Alleen zoals altijd >.< wordt ze op een gegeven moment wel een beetje vervelend (maar dat heb ik snel met Koreaanse vrouwen).
Ik heb dat wat minder :)

Mijn vrouw kijkt echt niet mee met Koreaanse series, dat is mijn ding.
Als ze dan een keer het gepraat hoort, vooral van de vrouwen, komt dat erg "whining" op haar over. Eigenlijk had ik dat in het begin ook, nu valt het niet meer op, het is eerder komisch.
Vooral dat opgetrokken beledigde mondje als iets niet naar de zin gaat.

Iemand schreef ergens, dat dat komt omdat de Koreaanse vrouwen wat vrijer, wat geemancipeerder zijn dan Japanse vrouwen.
Puntje van discussie misschien ?

Image

Henk
Kawaii menbaa desu ne!
Kawaii menbaa desu ne!

Post by Henk » Sat 15 Oct 2011, 20:24

Ik hoop dat het me vergeven wordt, dat ik hier een link neerzet, maar het is ondoenlijk om dit helemaal te vertalen.

Een persoonlijk verslag van een bezoek aan de locatie die in Coffee Prince gebruikt wordt, en waar volgens het verslag nog steeds druk is met toeristen, ook van buiten Azie.
( Inclusief video-clip )

link hier

Image

ennazussuzanne
Kawaii menbaa desu ne!
Kawaii menbaa desu ne!

Post by ennazussuzanne » Sun 16 Oct 2011, 02:18

Ik heb de eerste 2 afleveringen gezien. Erg leuke serie!
Ik kijk uit naar de rest.

Image

Henk
Kawaii menbaa desu ne!
Kawaii menbaa desu ne!

Post by Henk » Sun 16 Oct 2011, 11:44

ennazussuzanne wrote:Ik heb de eerste 2 afleveringen gezien. Erg leuke serie!
Ik kijk uit naar de rest.
:)

Ik heb het eerste bericht aangepast, aangezien dat niet helemaal correct was.

Yoon Eun Hye speelde wel al in series voor Coffee Prince.
Goong en The Vineyard Man , plus een paar films.

Yoon Eun Hye werd afgekraakt na de eerste episodes, maar, zoals hier boven ook gezegd werd, daarna komt het drama goed op gang, en steeg de populariteit van de serie en haar zelf enorm.
Zij beheerst trouwens Tai Kwon Do op kampioens-niveau, en heeft een carriere als sportvrouw overwogen voor dat ze de keus maakte om verder te gaan met acteren.

In mijn persoonlijke opinie: Er zijn een heleboel komieken in filmland, maar slechts een paar zijn echt grappig.
Zowel bij de mannen als bij de vrouwen..
Uit de Amerikaanse geschiedenis denk ik dan aan Lucille Ball en Fran Drescher. ("The Nanny").

Yoon Eun Hye hoort voor mij in dat rijtje.
Haar laatste series, My Fair Lady, ( ook Take Care Of That Young Lady genoemd ), en Lie To Me zijn niet mijn favorieten.
Dat springerige "hittepetitterige" is niet helemaal meer op z'n plek.
Maar dat ligt aan de serie en aan de regisseur .

Image

Endroine
Kawaii menbaa desu ne!
Kawaii menbaa desu ne!

Re: [ Koreaanse TV drama serie] Coffee Prince

Post by Endroine » Fri 20 Jan 2012, 15:50

Een van mijn fav series! Ik vind het nooit erg het overnieuw te kijken, ik ga waarschijnlijk de dvd kopen op yesasia (met ondertiteling obv)

Edit o-o

om niet nog eens een post na mn eigen post te maken zoals ik net deed...

Nog steeds niet die dvd gekocht en ik wil m nog steeds! XD hij is rond de 30,- maar wat me deels ook tegen houd is dat het de Hong Kong versie is (wel gewoon Koreaanse gesproken) maar doosje is dan in het chinees enzo dat vind ik best vervelend, wil alles zo origineel mogelijk hebben (in het Koreaans dus) maar denk dat ik m alsnog wel koop aangezien voor de rest nergens ondertiteling bij zit
maar daar in tegen kan ik die met ondertiteling ook gewoon op mn pc kijken
dilemma dilemma XD

Post Reply