[KDrama] Painter of the Wind

Voor al het andere dat niet bij Japan hoort, maar wel bij Azië! Van muziek, drama en films tot aan de interessante culturele dingen die in de diverse landen in Azië (behalve Japan) thuishoren! Azië is het grootste werelddeel op de planeet Aarde en verdient daarom ook een eigen subforum op AVO!

Landen die hier voornamelijk besproken worden zijn landen uit Oost-Azië: Taiwan, Korea en China. Deel je passie hier!

Moderator: Fran

Post Reply
Henk
Kawaii menbaa desu ne!
Kawaii menbaa desu ne!
Hoe vaak ben je naar Japan geweest?: 0

[KDrama] Painter of the Wind

Post by Henk » Mon 18 Apr 2011, 16:36

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=hlDp2qOm ... ure=relmfu[/youtube]

The Painter of the Wind

Van alle films en series die ik ooit gezien heb, staan een paar helemaal apart in mijn persoonlijke lijst van favorieten.
Daar staat Painter of The Wind ook in.
Een van de meest intense series die ik de laatste 10 jaar gezien heb.

Prachtig kostuumdrama in het Korea rond 1750.

Gebaseerd op de Koreaanse schilder Shin Yoon Bok, een van de belangrijkste schilders in de Koreaanse geschiedenis.
Over zijn leven is bijna niets bekend. De serie is gemaakt met het idee: " Stel dat Shin Yoon Bok een meisje was".
Moon Geun Young is de meeste tijd als eigenwijs jongetje Shin Yoon Bok te zien, dat wel erg goed kan schilderen.

Deze serie heeft letterlijk alles in zich. Heel droge humor, suspense, spanning, "who-dunnits", met een aantal rode draden die mooi door elkaar geweven zijn.
Een van die draden is zijn/haar relatie met een "gisaeng", ( Koreaanse versie van een geisha ).
Haar Gayageum-spel speelt een belangrijke rol in de serie.

Dit was een serie waar Moon Geun Young los wilde komen van haar luchtige "Our Little Sister" dat ze in Korea heeft.
Dat is haar heel goed gelukt, in goede zin.
Last edited by Henk on Sun 07 Sep 2014, 17:46, edited 5 times in total.

Image

leanne2me
Otaku
Otaku

Re: [K-drama] Painter of the Wind

Post by leanne2me » Tue 19 Apr 2011, 21:08

Is het een aanrader?
Zag de acteurs, en kende de meeste wel,,
maar weet niet of de verhaal wel intereseert xD

❤

Henk
Kawaii menbaa desu ne!
Kawaii menbaa desu ne!

Post by Henk » Tue 19 Apr 2011, 23:32

Voor mij staat deze serie aan de top, eigenlijk apart van de rest zelfs.

Humor en angst, liefde en haat, spanning, sensatie, suspense.
Wat nog meer ?
De schilderijen die langskomen in de serie zijn de echte schilderijen van Shin Yoon Bok.
Ook nog leerzaam dus.
Last edited by Henk on Mon 30 Apr 2012, 16:18, edited 1 time in total.

Image

Henk
Kawaii menbaa desu ne!
Kawaii menbaa desu ne!

Post by Henk » Sat 27 Aug 2011, 01:02

Ik ben nu pas voor de tweede keer met Painter of the Wind begonnen, de eerste was keer was een jaar geleden. Het was de eerste serie die ik keek na een aantal Koreaanse films.

Omdat ik deze serie zo goed vind stelde ik de herhaling telkens uit.
Het is altijd de vraag of je iets na een jaar nog net zo goed vind.
Toen was het nog wat nieuwer, nu ben ik veel meer gewend geraakt aan Koreaans drama, waarvan de meesten in de moderne tijd spelen. En ik weet een beetje meer van de Koreaanse cultuur van nu en van vroeger.

Om een lang verhaal kort te maken: Mijn bewondering voor de makers en de cast van deze serie is nog groter geworden. In mijn persoonlijke lijstje "Beste films/series aller tijden" staan eigenlijk maar een paar titels, en daar staat Painter of the Wind bij.

En... Moon Geun Young is wereld's beste actrice van deze tijd, in mijn bescheiden opinie.

Image

Post Reply