Sa Dingding

Voor al het andere dat niet bij Japan hoort, maar wel bij Azië! Van muziek, drama en films tot aan de interessante culturele dingen die in de diverse landen in Azië (behalve Japan) thuishoren! Azië is het grootste werelddeel op de planeet Aarde en verdient daarom ook een eigen subforum op AVO!

Landen die hier voornamelijk besproken worden zijn landen uit Oost-Azië: Taiwan, Korea en China. Deel je passie hier!

Moderator: Fran

Post Reply
DragonNL
Otaku
Otaku
Hoe vaak ben je naar Japan geweest?: 0

Sa Dingding

Post by DragonNL » Tue 30 Jul 2013, 13:21

Sa Dingding

Image

Sa Dingding is een "singer, composer, producer, and choreographer". Zij zingt in Mandarin, Tibetan en Sanskrit, en soms zelfs in haar eigen zelf-gecreëerde taal. Na gestudeerd te hebben in de Academy of Arts in Beijing heeft ze haar eerste album uitgebracht die 'Dong Ba La' heet (onder de naam van Zhou Peng). Daar won ze de titel van 'China’s Best Dance Music Singer'. Ze deed afstand van de pure pop en begon te werken met invloeden die natuurlijk voor haar waren. Sa Dingding werd opnieuw bekend in 2007 door het nieuwe album 'Alive' dat een combinatie was van Westerse electronica en traditionele Chinese invloeden.
Ik vind dit vooral mooi omdat dit niet zomaar muziek is. Alles is spiritueel. In een aantal nummers gebruikt ze zelfs de geluiden van het chanten van Buddhist monniken in de muziek. Zelfs de modernere nummers die zij heeft zijn spiritueel. Deze muziek is een hele mooie combinatie van twee werelden. Erg originele muziek.

Mama Tian Na

Ha Ha Li Li

Image

Shizu
Cosplay Fanatic
Cosplay Fanatic
Hoe vaak ben je naar Japan geweest?: 4

Re: Sa Dingding

Post by Shizu » Tue 30 Jul 2013, 20:30

Het eerste nummer is niet mijn smaak maar die tweede daar in tegen!
Die vind ik eigenlijk wel leuk!
Bedankt voor het delen!

Cypher
Moderator
Moderator

Post by Cypher » Wed 07 Aug 2013, 13:01

Dit is eens wat heel anders dan het muziek wat ik hier normaal tegen kom, leuke afwisseling! :D

Die tweede heeft een heerlijk ritme erdoorheen lopen met een melodie op de achtergrond wat je net voldoende opmerkt om je bezig te houden
Over dat heen heb je dan nog een erg unieke maar leuke stem.

Vond dit dan ook wel leuk om te luisteren.

Die eerste vond ik wat te rustig voor mijn doen, ben eigenlijk alweer vergeten hoe die precies klonk. :oops:

Image

Trakt Profiel - My Anime List
Spoiler: weergeven
Sonata Arctica - I Have A Right wrote:I have a right to be heard
To be seen, to be loved, to be free
To be everything I need to be me
To be safe
To believe
In something

DragonNL
Otaku
Otaku

Post by DragonNL » Tue 13 Aug 2013, 14:13

Tja, het is niet voor niks spirituele muziek. ;)

Deze twee nummers vind ik ook erg mooi:

Image

Dj_Robintje
Anime Freak
Anime Freak

Post by Dj_Robintje » Tue 13 Aug 2013, 22:01

Ik heb wel respect voor dit soort muziek, maar het is niet voor mij weggelegd.

Het is mooi, ze heeft een mooie stem, maar ik zie het meer als achtergrondmuziek... En in mijn geval liefst niet de hele avond, maar dat is echt persoonlijk :)

Image

Zit je met vragen of opmerkingen? Je kan steeds bij mij (en mijn collega's) terecht via PM!

DragonNL
Otaku
Otaku

Post by DragonNL » Sun 22 Dec 2013, 00:42

'Achtergrondmuziek' komt niet in mijn woordenboek voor. Geen enkele soort muziek is gemaakt om er net niet naar te hoeven luisteren. De twee delen 'achtergrond' (word niet actief naar geluisterd) en 'muziek' (is gemaakt om naar te luisteren), spreken elkaar tegen.. ;)

Maar ik heb dus twee nieuwe nummers van Sa Dingding. Volgens mij worden ze allebij in een film gebruikt.
Heerlijke muziek en geweldige stem weer.

Image

Dj_Robintje
Anime Freak
Anime Freak

Post by Dj_Robintje » Mon 23 Dec 2013, 23:13

Ik blijf bij mijn mening, achtergrondmuziek.
Voor mij is dat muziek die ik niet uit mezelf zal opzetten, maar die ik wel laat opstaan (dus niet slecht vind) als ik ergens mee bezig ben...

Zoals Lounge muziek dat ook is voor mij. Als ik er actief naar luister, ben ik na een half nummer aan het denken, tijd voor het volgende, liefst iets anders... Ben ik aan het eten, lezen, gamen, ... dan kan het perfect opstaan. Dan vind ik het zelfs leuk :)

Achja, ieders kijk op muziek (en alle andere kunstvormen) is anders

Image

Zit je met vragen of opmerkingen? Je kan steeds bij mij (en mijn collega's) terecht via PM!

DragonNL
Otaku
Otaku

Post by DragonNL » Tue 16 Sep 2014, 00:09

Ik heb o.a. het nieuwe album 'WONDERLAND' gekocht in Hong Kong. Dit zijn twee nummers die er o.a. op staan, waaronder 1 met Goldfrapp samen. :)

Image

DragonNL
Otaku
Otaku

Post by DragonNL » Wed 04 Nov 2015, 18:06

Deze twee uitvoeringen kwam ik pas tegen en vond ik zeker het delen waard. Heel mooi.

Voor de geinteresseerden, hier een naar Nederlands vertaald stukje uit Amsterdam.

Image

Post Reply