[Stem nu] CinemAsia FilmLab 2017

Voor al het andere dat niet bij Japan hoort, maar wel bij Azië! Van muziek, drama en films tot aan de interessante culturele dingen die in de diverse landen in Azië (behalve Japan) thuishoren! Azië is het grootste werelddeel op de planeet Aarde en verdient daarom ook een eigen subforum op AVO!

Landen die hier voornamelijk besproken worden zijn landen uit Oost-Azië: Taiwan, Korea en China. Deel je passie hier!

Moderator: Fran

Post Reply
Fran
Beheerder
Beheerder
Hoe vaak ben je naar Japan geweest?: 1

[Stem nu] CinemAsia FilmLab 2017

Post by Fran » Mon 05 Sep 2016, 12:20

Deadline: Vrijdag 16 september 2016.
Ben je een filmmaker en wil je een film maken over de Aziatische diaspora?

CinemAsia FilmLAB biedt 3 jonge filmmakers de kans een korte film te maken en deze te vertonen op het CinemAsia Film Festival. Het FilmLAB ondersteunt je in alle fasen van het productieproces. Je krijgt een mentor en CinemAsia FilmLAB biedt een financiële bijdrage. Ook kun je gebruik maken van een camera en post-productiediensten.

Voor de 10e editie van het CinemAsia Film Festival nodigen wij filmmakers uit een voorstel in te sturen met als thema:

“Liefde”

Liefde speelt een belangrijke rol in ieders leven. Liefde: het maakt je vrolijk, levenslustig, angstig en droevig. In balans of uit balans. Liefde laat je zingen, onder de douche, op de fiets, zomaar ineens.

Maar welke rol speelt liefde in Aziatische culturen? Welke rol speelt bijvoorbeeld de Aziatische moeder hierbij? Zijn er (ongeschreven) regels voor wat betreft de partnerkeuze? Hoe zit het met interraciale liefde, homoseksuele liefde of downdaten? Wat zijn wat liefde betreft de overeenkomsten en verschillen tussen de Aziatische en de Nederlandse cultuur? Welke rol vervult liefde in het leven van Nederlandse Aziaten van deze generatie?

Met dit thema willen we filmmakers inspireren om een verhaal te vertellen van de Aziatische diaspora waarin liefde een belangrijke rol speelt.

FILM PROPOSALS:
Stuur ons een video pitch (max. 2 minuten) waarin je ons vertelt wie je bent, waar je film over gaat en waarom je dit verhaal graag wilt vertellen. De videopitch stuur je via WeTransfer naar filmlab@cinemasia.nl

Je proposal bevat daarnaast ook:
1) Synopsis/samenvatting van je film van 10 minuten (maximal 600 woorden) – in Nederlands of Engels;
2) Je CV en recente foto;
3) Als je ze hebt: referenties naar recent werk (video links);
4) Schriftelijke motivatie waarom je deze film wilt maken (maximaal 300 woorden);
5) Naam en CV van je executive producer/ uitvoerend producent;
6) Korte beschrijving over hoe je denkt de film te gaan produceren (welke crewleden heb je op het oog? Met wat voor camera denk je te gaan werken? Zijn er al locaties of acteurs waar je aan denkt? etc.).
Meer info en Q&A:
http://cinemasia.nl/nl/filmlab-2017/

Twitter last.fm ko-fi?
Image
Vragen en suggesties? Stuur mij een PM! Of drop het in (een nieuw onderwerp in) Forum Q&A.

Cypher
Moderator
Moderator
Hoe vaak ben je naar Japan geweest?: 0

Re: [Oproep] CinemAsia FilmLab 2017

Post by Cypher » Thu 08 Sep 2016, 18:48

Ik ben benieuwd wat hier uit komt eigenlijk. Interessante keus dat ze dit doen en mensen de kans geven om wat te maken met hun ondersteuning.

Image

Trakt Profiel - My Anime List
Spoiler: weergeven
Sonata Arctica - I Have A Right wrote:I have a right to be heard
To be seen, to be loved, to be free
To be everything I need to be me
To be safe
To believe
In something

Fran
Beheerder
Beheerder

Re: [Oproep] CinemAsia FilmLab 2017

Post by Fran » Thu 08 Sep 2016, 23:52

Ik hoop eigenlijk iets Japans gerelateerd te gaan zien!

Twitter last.fm ko-fi?
Image
Vragen en suggesties? Stuur mij een PM! Of drop het in (een nieuw onderwerp in) Forum Q&A.

Fran
Beheerder
Beheerder

Re: [Stem nu] CinemAsia FilmLab 2017

Post by Fran » Fri 07 Oct 2016, 18:26

CinemAsia FilmLAB ONLINE VOTING is nu van start gegaan! Check de zes geselecteerde pitches en stem op jouw favoriet, en maak kans op 2 vrijkaartjes voor de première van FilmLAB tijdens CinemAsia 2017 in maart!
START VOTING!
– Tsuya van Yurena de Dios
– Pricetag van Myrthe Nymph Wai
– Liefde van Enang Wattimena
– (Up)Rooted for love van Jung Sun Den Hollander
– Etenstijd van Josscy Vallazza Aartsen
– Transfer van Alexander Wolff

http://cinemasia.nl/en/filmlab-2017-voting/

Twitter last.fm ko-fi?
Image

Fran
Beheerder
Beheerder

Re: [Stem nu] CinemAsia FilmLab 2017

Post by Fran » Sat 08 Oct 2016, 17:39

Heeft iemand al gestemd?

Twitter last.fm ko-fi?
Image

Post Reply